JÄTEVESITANKKIN HUOHOTIN....

Ajoneuvon matkailuvarusteet
dimitros
Kippari
Viestit: 67
Liittynyt: 25 Huhti 2013 00:26
Truck: scania 113 1993vm.
Location: tuusula
Member id: 777
Paikkakunta: sulantie

JÄTEVESITANKKIN HUOHOTIN....

Viesti Kirjoittaja dimitros »

hei rakkanit kylähullut ! hyvä vappua teille kaikille ! minun vappun sunnitelma on rakenta p-a tankille huohotin systeemi. kaikkien helpompi on vetää joku letku vaikka moottorihuoneseen - ( haju ?)
- pikkusen vaikeampi porata koko bussin ylöspäin läpireikä ja asentaa 32mm muoviputki katon yli - ( mikä hattu asennan putkin päällä katon pinnalla - vai ihan roikkuva muoviletky ?)

p.s - teillä on iso matkakokemus ja varma voitte neuvotella jotain hyvija ideoita. ( tankkina on 320l muovitankki joka seisoo takaakselin edessä )

p.s - 2- muuten proektini kiihdyttä aika nopeasti kun vuoden aikana yli 2000 tuntia olin sen alla ,sisällä tai ympärillä. aika helppo ja nopeasti proektini oli katsastettu ( vuoden aikana näin koko aja hirveät uunet) - viiat ei paljon ollu 1- etuakselin jarruvoimanheitto - korjausaika 1.5 min. 2- o.etu olkatappin vaihto - korjausaika 1 vrk, hinta - 108 e. 3- uudessa takalampussa ei oo ollenkaan heijastimia - liimasin puuilon hejastimet takapuskurille. se oli siina !!! tällä kesällä ihan varmasti nähdään suomen teillä ( kirkas sininen yliteipattu berkhof ) . yritän joskus lähetä kuvia kun löyty osavan kaveria.
kiitos etukäteen vastausta - sama hullu Dimitri.
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: JÄTEVESITANKKIN HUOHOTIN....

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Katolle. Kun pönttö vedetään, tai autolla ajetaan, putkesta puhaltaa pahaa hajua.
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
Vesku
Kokenut kuljettaja
Viestit: 79
Liittynyt: 12 Heinä 2011 12:06
Truck: Volvo B12 Eagle
Location: Keskellä Suomea

Re: JÄTEVESITANKKIN HUOHOTIN....

Viesti Kirjoittaja Vesku »

Kuten kuvasta voi nähdä, vetäisin kumiletkun säiliön päältä tavaratilan katon kautta mutkin alas ja pohjasta läpi. Painovoimaisesti ei hönkäile mutta hengittää tarpeen mukaan. Ainaki venevessan kanssa toimii ku '"junan vessa", kotipöntön kanssa taitas tarvita isompaa rööriä. Mitään hajua ei oo havaittu parkissa ollessa, ajon aikana en pääse haistelemaan. 8) Jaa, lomareissuilla on kyllä ajettu veljmiesten kanssa pitkästi peräkkäin, kai nuo ois maininnu jos kovin lemuaisi.. :wink:
Liitteet
2012-06-09-116 (648 x 364).jpg
2012-06-09-116 (648 x 364).jpg (57.88 KiB) Katsottu 10187 kertaa
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4431
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: JÄTEVESITANKKIN HUOHOTIN....

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Hienoa Dimitri!

Vesku onko sulla tuossa giljotiini tyhjäykseen?
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: JÄTEVESITANKKIN HUOHOTIN....

Viesti Kirjoittaja neppi »

Mikä toi on toi korkki tossa säiliössä?

Mulle kans!
dimitros
Kippari
Viestit: 67
Liittynyt: 25 Huhti 2013 00:26
Truck: scania 113 1993vm.
Location: tuusula
Member id: 777
Paikkakunta: sulantie

Re: JÄTEVESITANKKIN HUOHOTIN....

Viesti Kirjoittaja dimitros »

dimitros kirjoitti:hei rakkanit kylähullut ! hyvä vappua teille kaikille ! minun vappun sunnitelma on rakenta p-a tankille huohotin systeemi. kaikkien helpompi on vetää joku letku vaikka moottorihuoneseen - ( haju ?)
- pikkusen vaikeampi porata koko bussin ylöspäin läpireikä ja asentaa 32mm muoviputki katon yli - ( mikä hattu asennan putkin päällä katon pinnalla - vai ihan roikkuva muoviletky ?)

p.s - teillä on iso matkakokemus ja varma voitte neuvotella jotain hyvija ideoita. ( tankkina on 320l muovitankki joka seisoo takaakselin edessä )

p.s - 2- muuten proektini kiihdyttä aika nopeasti kun vuoden aikana yli 2000 tuntia olin sen alla ,sisällä tai ympärillä. aika helppo ja nopeasti proektini oli katsastettu ( vuoden aikana näin koko aja hirveät uunet) - viiat ei paljon ollu 1- etuakselin jarruvoimanheitto - korjausaika 1.5 min. 2- o.etu olkatappin vaihto - korjausaika 1 vrk, hinta - 108 e. 3- uudessa takalampussa ei oo ollenkaan heijastimia - liimasin puuilon hejastimet takapuskurille. se oli siina !!! tällä kesällä ihan varmasti nähdään suomen teillä ( kirkas sininen yliteipattu berkhof ) . yritän joskus lähetä kuvia kun löyty osavan kaveria.
kiitos etukäteen vastausta - sama hullu Dimitri.
moro taas !saman aiheen liityviä kysymuksia - 2kpl.
1- kannattako rakenta lisä hajulukkoja - vai riita 1 kpl per lähtö? ( 2kpl lavuaari,suihku,ws-istuin ). (ajamalla heiluminen ?).
2- minkäläisia p-a tankkin tyhjennys systeemija ovat järkeviä ? kaikenlaisia venttiliä ja hanoja löyty vaikka paljon - mutta muovitankkin sopivia läpivientiliitimia ei helposti löyty...
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: JÄTEVESITANKKIN HUOHOTIN....

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

www.vapaa-aika.com sieltä vesi ja wc tarvikkeet. Löytyy giljotiiniventtiili laippoineen
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
Zippo
Rattiamiraali
Viestit: 359
Liittynyt: 09 Touko 2010 20:09
Truck: Scania K113 Falcon
Location: Kouvola

Re: JÄTEVESITANKKIN HUOHOTIN....

Viesti Kirjoittaja Zippo »

Itse laitoin kaasunaamarin patruunan letkun päähän, hyvin on toiminut. Patruuna sijaitsee alahutlarissa..
Avatar
Vesku
Kokenut kuljettaja
Viestit: 79
Liittynyt: 12 Heinä 2011 12:06
Truck: Volvo B12 Eagle
Location: Keskellä Suomea

Re: JÄTEVESITANKKIN HUOHOTIN....

Viesti Kirjoittaja Vesku »

Joo, giljotiini on. Reimon kuvastosta taisi olla, jostaki caravanliikkeestä. Kansi on sellasesta tuhannen litran maali/liima yms. kontista, kuviosahalla kauluksen kanssa irti ja "rekipulteilla" sikaliiman kanssa kiinni.
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: JÄTEVESITANKKIN HUOHOTIN....

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Zippo kirjoitti:Itse laitoin kaasunaamarin patruunan letkun päähän, hyvin on toiminut. Patruuna sijaitsee alahutlarissa..
kopioin ideasi omalla luvalla :lol: meillä tuuletusputki johtaa auton alle ja sopivalla tuulella pytyn vetäisy haiskahtaa auton vierellä.

kiitti vinkistä
Tulevaisuus on sähköinen
Vastaa Viestiin