Sivu 2/2

Re: Ilmawebaston röörit

Lähetetty: 09 Joulu 2014 20:28
Kirjoittaja AriW
Jos on oikein itämasiina,imee varmaan pikkulintuja myöten kaiken. Parashan varmaan olis säädettävä ilmanotto,ku pakkasella pienellä olis kiva kuivat ilmat sisäistää. Tosin luulempa että teho piisaa jatkuvaankin ulkoilman ottoon.

Re: Ilmawebaston röörit

Lähetetty: 09 Joulu 2014 20:37
Kirjoittaja wiima63
Mjoo...pitää testailla kuinka se pelittää. katonrajasta hain juuri sitä takaa että siellä ois se lämpimin ilma mitä tarjota koneelle. mutta toisaalta voi olla että se jaksaa jotain lämpöö töniä tolla teholla.

Pelottaa vaan vähän tuo imuääni mutta pitää melken suunnitella se tonne eteen kun sänky on takana.

Varaosat on halpoja ja mainostavat että on yhtä helppo purkaa ja huoltaa ku kalashnikov. Ei pitäs joutua merkkiliikkeessä nollaamaan.

Re: Ilmawebaston röörit

Lähetetty: 09 Joulu 2014 20:40
Kirjoittaja pelti
kyllä toi 2 kw:kin pitää mekkalaa. Änkkärit imu ja poistopuolelle.

Re: Ilmawebaston röörit

Lähetetty: 01 Maalis 2015 21:44
Kirjoittaja pelti
Aamupäivästä laitoin ton 2 kw:n ilmaweban huriseen talven jäljiltä. Ulkona +2 astetta. Kuuden maissa illalla kävin bussissa katsomassa, niin 12 astetta oli lämmintä ja tuulilasi aivan märkänä. Nepparissahan on kaikki ikkunat eristämättä ja seinät/katot normi pinnoilla. Kosteus tiivistyi kylmiin metallipintoihin ja tuulilasiin, kun ei tuo poista sieltä mitään, mitä nyt kierrättää samaa ilmaa :) noi tuplalasit oli ihan kuivat.

Tarinan opetus: Riittää siis vähän lämmittämään tällä kelillä. Joku rööri pitäisi varmaan olla ulos auki, että ilma kiertäisi (toisaalta kun ulkonakin on lähes 100% kosteus olisko sillä väliä??). Mutta kirjoittelin talteen, kun aina joskus kysellään lämppäreiden tehontarpeista. 2kw ilmaweba pystyy siis tuollaiseen (aika vaatimattomaan) suoritukseen eristämättömässä bussissa.

Re: Ilmawebaston röörit

Lähetetty: 05 Maalis 2015 16:48
Kirjoittaja AriW
Mä kans olen jopa yllättynyt ton 2kw. koneen tehosta. Hitaastihan se lämmittää,mutta eipä kuluta paljoo ja on hiljainen.

Re: Ilmawebaston röörit

Lähetetty: 05 Maalis 2015 19:13
Kirjoittaja pelti
jep, kesällä kun oli luokkaa 10 astetta yöllä, piti todella hyvin ton bussin lämpöisenä. Ja kun hörppii tuollaiset 2 desiä tunnissa, niin ei vie konkurssiin :)

Re: Ilmawebaston röörit

Lähetetty: 01 Syys 2015 19:27
Kirjoittaja paci
Tuli hommattua tuollainen Webaston AT Evo 3900 tykötarpeineen viileiden öiden turvaksi. Oliko vinkkejä minne asentaa mahuri Volvossa? Täältä luetun perusteella äänimaailma kova joten kenties kauemmas nukkumapaikoista? Toisaalta tuo takatavaratila olisi ehkä helpoin paikka...

Re: Ilmawebaston röörit

Lähetetty: 01 Syys 2015 19:57
Kirjoittaja Rosvolinna
Etuakselin päälle ja huoltoluukku käytävälle. Röllissä on ainakin tuo tila täysin tyhjää. Joskus kaavailin sinne aggrea, mutta mahtuuhan se tuonne takaruumaakin. Mitä hankalampaan paikkaan tuon Weban laittaa sen enemmän siihen saa vaihtaa osia. Sanoo setä Murphy.

Re: Ilmawebaston röörit

Lähetetty: 01 Syys 2015 20:08
Kirjoittaja pelti
mahurista en tiedä. Itellä ihan tavaratilan katossa.
viewtopic.php?f=2&t=4595&start=175#p43674

Kuvassa ei ole vielä imu-, pako- ja puhallusputket paikalla. Pako menee suoraan alas ja kylmä/lämmin puhallus, ne menee noihin ritilöihin ja sitä kautta sisätiloihin.
Hyvää tuossa on että pienestä webasta saa kaikki irti (ei lämmöt katoa pitkiin vetoihin). Sit lämmittää hukkalämmöllä tavaratilaa ja matkustamon lattiaa. Huonoa, että ääni kuuluu.

Re: Ilmawebaston röörit

Lähetetty: 12 Syys 2015 22:51
Kirjoittaja neppi
Onks teillä miten noi polttoaineasiat järjestetty tossa tohossa? Mulla ois tuolla yks rosterinen päiväsäiliö, mut siinä on vain kaks lähtöä.

Ku jos paluuputken väliin laittaa, ni eiks niitä pitäis olla kolme? Moottorilta pöntölle - pöntöltä auton tankille - ja sit pöntöltä Webastolle lähtö? Vai vielä joku muu / eri? Esim öö huohotin.

Käyks se niin yksinkertasesti, et naks paluuputki poikki ja putkenpäät ton pöntön liittimiin, vai pitääks siinä ottaa jotain ihme graviteetteja huomioon?

Re: Ilmawebaston röörit

Lähetetty: 12 Syys 2015 23:07
Kirjoittaja Rosvolinna
Minä nostin tuota Weban imuputkea moottorin imuputkea korkeammalle. Pääsee asemalle vaikka Weba hörii ilmaa,..

Lämmittien imu ja paluu T-haaralla päiväsäilön lähtöön. Päiväsäiliön lähtö pääsäiliön paluuseen. Noin tuo Weba ainakin testikannulla toimi kotvasen aikaa Uudellamaalla.

Re: Ilmawebaston röörit

Lähetetty: 12 Syys 2015 23:08
Kirjoittaja pelti
Tuossa omassa ei ole mitään paluuputkee. Polttaa kaiken sen kaksi desiä tunnissa. Muovinen perämoottorin 20l irtosäiliö ruokkii.

Re: Ilmawebaston röörit

Lähetetty: 12 Syys 2015 23:13
Kirjoittaja neppi
Nii ei mullakaan mielestäni paluuputkea oo. Nythän en oo koko vempelettä vissiin neljään kuukauteen nähny, ni en voi muistaa. 7KW (tms) ilmawepatsi kyseessä.

Ai niinku jos mun säiliössä on kaks nippaa, ni moottorilta tulevaan paluuputkeen T-haara ja se siihen toiseen säiliön nippaan, toinen jäis sit Webaston lähdölle (oletuksena, et sillä on vain lähtö)?

Re: Ilmawebaston röörit

Lähetetty: 12 Syys 2015 23:26
Kirjoittaja Rosvolinna
Paluuputki nopeuttaa ilmaamista. Tuossa ilma-Eberissä on ainoastaan tuloputki ja autossa kiinniolevassa Webassa molemmat.

Pamahti talvena eräänä LT-volkkarini nafta kohmeeseen. Pakon sanelemana ajoin irtokannulla, jossa oli pelkkä imuputki. Sen repäisin lasinpesurista. Paluu meni takaisin auton tankkiin. Litralla pääsi noin kilometrin. Onneksi oli lyhyehkö kotimatka. Aamulla laitoin kanisteriiin myös paluuputken ja odottelin kevättä.

Moottorin paluuseen T-haara = ylimenevä päätyy päiväsäiliön kautta takaisin päätankkiin. Piirtäisin, jos Huawei:ssa olisi kynä.

Re: Ilmawebaston röörit

Lähetetty: 12 Syys 2015 23:31
Kirjoittaja neppi
Mulla ois piirtopöytä tässä. Tuonko?

Re: Ilmawebaston röörit

Lähetetty: 12 Syys 2015 23:52
Kirjoittaja Rosvolinna
Älä lähetä

Re: Ilmawebaston röörit

Lähetetty: 12 Syys 2015 23:57
Kirjoittaja neppi
No näin just sen aattelin. Kiitos!

Nyt eiku hullunkierto silmissä nippakaupoille.

Re: Ilmawebaston röörit

Lähetetty: 13 Syys 2015 11:35
Kirjoittaja Rantarosvo
Miks pitää olla päivätankki? Oon tottunu näkemään niitä hinaajissa joissa sillä varmistetaan polttoaineen puhtaus ja saanti kovassa merenkäynnissä. Esim. siinä millä eniten oon ollu, oli 1000L päiväpytty ja 43kuution tankit. Siinä oli suodatus myös päätankkien ja päivätankin välissä vedenerottimineen.

Re: Ilmawebaston röörit

Lähetetty: 13 Syys 2015 12:37
Kirjoittaja Rosvolinna
Päivätankki on ainoastaan lämmityslaitetta varten. Aina jää polttoainetta ajamista varten. Röllissä ratkaisin ongelman nostamalla Weban imuputkea pari senttiä korkemammalle. Moottorille jää viimeiset rippeet polttoaineesta ja Weba vain sammuu.

Re: Ilmawebaston röörit

Lähetetty: 13 Syys 2015 13:00
Kirjoittaja Rantarosvo
Miul sama systeemi tossa työkalupakissa. Putki reilu 5cm tankin pohjasta. Eberi poltti aikonaan hehkutulpan jos pääs aine loppumaan. Tuli pidettyä tankki yli puolillaan aina talviaikaan ja varatulppakin oli hanskalootassa. Kallista lystiä vaan se tulpan polttaminen.