Ovet kiinni

Ajoneuvon matkailuvarusteet
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4151
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja Lahti32 » 13 Maalis 2015 19:52

Moi

Millaisia ratkaisuja olette tehneet tällaisiin suuntaoviin vai miksi sitä kutsutaan sitä ovea joka avautuu kokonaan ja siirtyy taaksepäin auton kylkeä vasten. Tätä ei saa auki eikä kiinni oikein helposti ja jää helposti raolleen > eipä ole erityisen kätevä. Pystyskö tuohon jonkinlaisen ovipumpun laittaa ja ulkopuolelle lisäksi kahva. Ajattelin jopa että teetän takaovelle aukkoon sopivan sovitekehyksen ja isken siihen tavallisen asuntovaunun oven.
Valmistuneita Volvo B58 Lahti 32 13m 1979, Chevrolet Express Van 1997, Volvo 9700H 13m 2002, Volvo 9700H 12m 2004, Volvo 9700H 13m 2006, Volvo 9700HD 12m 2008, Volvo 9700H 14m 2011, Volvo. 9700H 15m 2008

Wonderi
Ajoneuvos
Viestit: 921
Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Location: Nokia

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 13 Maalis 2015 20:37

Vippiovi lienee se sana mitä haetaan. Ovipumppu kuullostaa huonolta idealta kun vähänkin painetta vastassa normaalissa koneistossa on helkkarin hankala väkisin avattavaksi. Jos ei pikkukompressori ovikoneistoa syöttämässä käy niin vetokahva molemmille puolille. Etuovessa salpakoneistolle nuppi molemmin puolin, sisäpuolisen nupin jos vaihtaa isommaksi niin helpottuu. Keskioveen voisi laittaa samanlaisen ulkopuolisen nupin salpakoneistoon kuin etuovessakin.

Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3193
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti
Member id: 82

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna » 13 Maalis 2015 21:06

Röllissä se pysyy kiinni köydenpätkällä. Pätkä on kiinni kaiteessa. Ei erityisen hieno ratkaisu, mutta toimii. Ikuisuus to-do -listalla on parannus suunniteltuna eli Boda-turvalukko. Sellainen kerrostalomalli. Avaimen saa kummalta puolelta tahansa lukkoon. Eli Boda tulisi kiinni oven takareunaan auton alkuperäisen neliölukon tilalle. Etureuna ei tarvitse lukkoa - se menee tiiviisti kiinni.
Life is a beach and then you dive

Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3193
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti
Member id: 82

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna » 13 Maalis 2015 21:13

Boda ostettu Tori.fi:tä :)

Tuo projektisi toimii hyvänä katalyyttinä. Tänx
Life is a beach and then you dive

Pilotti
Ajoneuvos
Viestit: 591
Liittynyt: 16 Helmi 2005 01:43
Truck: Scania K112Superstar
Location: Vantaa

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja Pilotti » 14 Maalis 2015 01:21

Minä muutatin tuon vippioven takareunasta saranoiduksi sedanoveksi. Eli kahvasta avataan ja suljetaan. On ollut hyvä ratkaisu.

Avatar
kulkuri
Kansleri
Viestit: 1280
Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja kulkuri » 14 Maalis 2015 10:08

tälläinen tuli vastaan yhdessä portissa ja toiminta erittäin hyvä.
vaan viekö liikaa virtaa :roll: en tiedä

Avatar
wiima63
Kansleri
Viestit: 1163
Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
Truck: wiima ja Van Hool
Location: Somero & Karkkila
Member id: 155

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja wiima63 » 14 Maalis 2015 10:19

Jotain pitäs itsekkin keksiä...

Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3193
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti
Member id: 82

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna » 14 Maalis 2015 10:58

kulkuri kirjoitti:tälläinen tuli vastaan yhdessä portissa ja toiminta erittäin hyvä.
vaan viekö liikaa virtaa :roll: en tiedä
Ai, mimmoinen? ei näy linkkiä eikä kuvaa....
Life is a beach and then you dive

Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 2750
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja neppi » 14 Maalis 2015 12:20

Tarkoittanet siitä kulkua parkissa ollessa? Ärsyttäväähän tuo on. Mulla on kans suunnitelmissa kompura- / säiliöhässäkkä etuovelle. Takaoveen juurikin saranat takalaitaan ja lukkotsydeemit etu-. Etenki, jos joskus saan jo olemassaolevan etuteltan keksittyä paikoilleen, mahtuis tollee toteutettu ovi aukeamaan teltan sisällä paremmin. Myös moskiittoverkon asennus helpottuu, kun ei tarvii miettiä sen avaushässäkän jäämistä sinne verkon väliin...

Lukituksessa käytän kevyehköä räikkäliinaa. Ovessa ja portaassa on kiinnityssilmukat, joiden väliin hihna raksutellaan. Ei avaa rosmo yöllä, eikä ajoviima päivällä.

Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1160
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Hymer camp
Location: vantaa
Viesti:

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja pelti » 14 Maalis 2015 16:03

mulla lukkona on kakkosnelosen pätkä. Siis sisäpuolella. Lattiaa vasten ja siitä ylöspäin sitä putken mutkaa vasten. Sillä saa oven lukittua/nostettua yläasentoon, niihin hahloihin. Ja kun lankun pätkä on vähän kalleellaan niin sen saa nopeasti auki potkaisemalla ulospäin. Enempi siis yökäytössä. Useimmiten paineilla ovi kiinni ja yläasentoon. Sit vaan lankun pätkä väliin. Mullahan katoo ilmat tosta kuudessa tunnissa.....
peltiliiteri.com

Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- » 14 Maalis 2015 17:08

Haudi... :)
Onks se kylki "suora" sillä kohtaa missä se ovi on...? Helpottaa aikasta paljon "siistin saranoinnin" tekoo... jos sen haluaa saranoida uudestaan... käviskö esim. jonkun pakun takaovien "ulkopuoliset" saranat... liikerata on kuitenkin sen verran suuri jos oven haluaa kokonaan kylkeen saakka auki... :) ja voisko tossaki toimia lukkosysteemi "samalla ajatuksella" ku toi mun ovi on lukittu... eli lukkorunko tulee koriin eikä oveen... parkissa ollessa lukko auki... eli voi käyttää miten tahtoo... ajaessa ja säilytyksessä kääntää vaan lukkoon... jajos se ei oo ns. käyntiovi... tarviiko se saada ulkopuolelta lukituksesta pois... vai oliks siihe tulossa joku muu "funktio" sille ovelle...? :) (mun "kovalevyltä tulee informaatio valitsemaasi tiedostoa ei löydy" eli en muista... :lol: :lol: :lol: )
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...

Avatar
Zippo
Rattiamiraali
Viestit: 359
Liittynyt: 09 Touko 2010 20:09
Truck: Scania K113 Falcon
Location: Kouvola

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja Zippo » 14 Maalis 2015 17:27


Avatar
kulkuri
Kansleri
Viestit: 1280
Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja kulkuri » 15 Maalis 2015 01:09

Koitetaan uudelleen linkin kera :oops:
tälläinen tuli vastaan yhdessä portissa ja toiminta erittäin hyvä.
vaan viekö liikaa virtaa :roll: en tiedä


http://www.aysec.fi/tuotekategoria.php? ... eettilukot

Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4151
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja Lahti32 » 17 Maalis 2015 19:37

Tekiskö tällainen istuimen kompura riittävästi ilmaa ja pitääkö pahaa ääntä?

http://www.ikh.fi/PDFs/product35053_1675.pdf

Kuva
Valmistuneita Volvo B58 Lahti 32 13m 1979, Chevrolet Express Van 1997, Volvo 9700H 13m 2002, Volvo 9700H 12m 2004, Volvo 9700H 13m 2006, Volvo 9700HD 12m 2008, Volvo 9700H 14m 2011, Volvo. 9700H 15m 2008

Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3193
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti
Member id: 82

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna » 17 Maalis 2015 20:14

Jääkaapin kompura tuottaa hitaasti, mutta hiljaa. Kyllä sillä saisi aikaan ylläpidon parille ovipiirille. Mukaan voisi laittaa 20-litran säiliön puskuriksi

Joku ropellipää oli muistaakseni sellaisen askarrelutkin.
Life is a beach and then you dive

motoku
Ajoneuvos
Viestit: 592
Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
Truck: scania k114 carrus
Location: uusimaa

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja motoku » 17 Maalis 2015 22:05

Miten olis pari magneettia? Toinen aukipitoon ja toinen sulkipitoon. Vaikka pikku varressa jonka kääntää käyttöön paikoillaan ollessa? Aina edessä-asennossa roikkuva ovi on kyllä viheliäinen. Vaikka itselläni ei onneksi sellaista ole, kavereiden bussien ovia olen oppinut vihaamaan.

Avatar
only4pro
Vapaaherra
Viestit: 1829
Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
Truck: Volvo B58 Falcon 430
Location: Loviisa

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja only4pro » 18 Maalis 2015 10:39

Lahti32 kirjoitti:Tekiskö tällainen istuimen kompura riittävästi ilmaa ja pitääkö pahaa ääntä?

http://www.ikh.fi/PDFs/product35053_1675.pdf

Kuva
jos on yhtään samanlainen tuossa naapurin traktorissa penkin alla, niin saisi olla kuulosuojaimet päällä kun vetää napista korotusta, sen verran kovaa ääntä pitää...
Tilausajot luotettavasti ja nykyaikaisella kalustolla.

www.charternyholm.fi

Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4388
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja Reddewil » 19 Maalis 2015 07:39

only4pro kirjoitti:
Lahti32 kirjoitti:Tekiskö tällainen istuimen kompura riittävästi ilmaa ja pitääkö pahaa ääntä?

http://www.ikh.fi/PDFs/product35053_1675.pdf

Kuva
jos on yhtään samanlainen tuossa naapurin traktorissa penkin alla, niin saisi olla kuulosuojaimet päällä kun vetää napista korotusta, sen verran kovaa ääntä pitää...
Tai jos on sellanen kun kuuluisi ilmeisesti olla kuten mulla pikkuautossa penkkien alla, niin ei kuulu ku ihan pieni surina, ei kuule jos auto käydä hyrskyttää. Paineen tuotto tuskin riittää epäilee hän :( Siis ainakaan nuissa mitkä mulla pumppailee ristiselän pussukoita.

Oisko sellanen sähkö toiminen "kaappari". Oma hommasa tehä mutta kuten esim. sprintterissä tai joissain peräluukuissa että ku tyrkkää luukkua huulille niin imasee kiinni. Joku haka siis mikä ottaa kiinni ja hoitaa loppukiristyksen tiivistettä vasten?
-Koska sen voi tehdä myös itse-

Avatar
AriW
Ajoneuvos
Viestit: 537
Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
Truck: Volvo&Volvo
Location: Järvelä
Member id: 219

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja AriW » 19 Maalis 2015 18:56

Nii vaikka satalankku mersun imuluukun lukkomoottori? Hankala toteuttaa kylläkin. Ransporttiletukan kompura,esim. sprinkleri tai vastaava järjestelmästä painesäiliö missä jouskuorma pitelee paineita. Tai joku viair tai vastaava...
Alipaineella sais varmaan helpommin ja rauhallisemman oven,sillä lailla mä ite oon lukitusta miettiny ku noi omat kahvat on hankalia.

Wonderi
Ajoneuvos
Viestit: 921
Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Location: Nokia

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 19 Maalis 2015 19:38

Imulukkomoottori tai muu viritys kuullostaa hankalalta kun ovessa on jo valmiiksi toimiva koneisto, ilmaa vaan tarvitaan lisää.

Avatar
IRJA
Rattiamiraali
Viestit: 468
Liittynyt: 02 Helmi 2005 16:05
Location: Andalucia talvella
Paikkakunta: Sysmä kesällä

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja IRJA » 19 Maalis 2015 22:22

Minä ainakin kokeilisin tuota Rosvolinnan jääkaappikompura/pikkusäiliö systeemiä ,olis hiljainen ja (puoli)ilmainen kokeiltava :D

Omassa kyllä päädyin keskioven pienentämiseen ja muuttamiseen saranaoveksi koska odotettavissa oleva käyttö oli paikallaan pidempiä aikoja asuen
Neoplan N122

Avatar
kulkuri
Kansleri
Viestit: 1280
Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja kulkuri » 19 Maalis 2015 23:18

Miten vanha sukelluspullo :roll:
paineilmatyökaluja käyttävät kilpahommissa pitkänviikonlopun pullolla ja ei edes lopu kesken
eiköhän sillä ovea availisi joitan satoja kertoja :roll:
en mä tiedä mutta joku varmaan tietää ja kertoo

Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4151
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja Lahti32 » 20 Maalis 2015 00:19

Tai sitten satalitrainen lisäpainesäiliö takaiskun taakse. Periaatteessa toimiva mutta käytännössä ainakin vessanpöntön vetoon tarkoitettu tyhjenee auton paineiden mukana. Olisko takaisku sittenkään oikeanlainen ja pitävä. Yksi pakastimen kompura olis tuossa vapaana kyllä, vähän tällaiseen sen pelastin
Valmistuneita Volvo B58 Lahti 32 13m 1979, Chevrolet Express Van 1997, Volvo 9700H 13m 2002, Volvo 9700H 12m 2004, Volvo 9700H 13m 2006, Volvo 9700HD 12m 2008, Volvo 9700H 14m 2011, Volvo. 9700H 15m 2008

Avatar
Rantarosvo
Kansleri
Viestit: 1450
Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
Truck: Haaveena vasta
Location: Lappeenranta
Viesti:

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja Rantarosvo » 20 Maalis 2015 13:11

Kannattaa muistaa että sukelluspullossa on paine 200-300 baria ja sitä ei ihan joka paikassa täytetä. 10-15L pullo ei kauheesti ilmaa sisällä normi kompura paineella.
Rosmo

Avatar
Zippo
Rattiamiraali
Viestit: 359
Liittynyt: 09 Touko 2010 20:09
Truck: Scania K113 Falcon
Location: Kouvola

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja Zippo » 20 Maalis 2015 21:52

Paineilmasylinterin tilalle voisi vaihtaa savunpoistoluukuissa käytettävän hammastankoavaajan http://www.keravent.fi/media/avaajat/ha ... hamtan.pdf, töissä noitten kanssa puuhastelllut ja toimii 24v, momenttilaukaisu toimii virtarajalla.. Hinnasta ei kyllä ole mitään hajua..

Vastaa Viestiin