Tästä jäi kuva ottamatta. Valitan, Neppi....
Oven paineilmalinja löytyy kyllä ja koneiston saa aukomaan ja sulkemaan. Mutta erottelu päävirran takaa hupipuolelle jäi tekemättä ja ei sitä voi päävirta päällekään jättää kun pidempään parkkeerataan.
Joten yksinkertainen on kaunista
1. Pislan hyllystä löytyi harmaa muovinen kahva.
2. Kahva kiinni oven sisäpuolelle niin että siitä on hyvä vetästä ovi kiinni
3. Originaalin lukitussysteemin purku ja toiminnan tutkiminen
4. Sisäpuolen nuppiin putken pätkästä puolikuun muotoinen lisäholkki
5. Luulossa että homma toimii juostaan sateessa kohti ulkoa lukittua bussia
6. Kuusi henkilöä kastuu täysin yhden ihmetellessä miksi mikrokytkin ei toimi
7. Paineilma pois, ovi auki ja sisään
8. Pohdintaa ja putkiholkin poistaminen
9. Lukosta räpsähtää kaksi jousta irti, pieni kuula katoaa pihasepelin sekaan ja lampusta loppuu patterit
10. Urheasti magneetilla etsien kuula löytyy mutta lukko jää levälleen
11. Uusi yritys raskashuollon hallissa, toimintaperiaate selviää ja jouset takaisin
12. Pieni kuula vierii nyt öljynerotuskaivoon
13. Webaston laakerista uusi kuula> liian iso > toimii ilman kuulaa siis
14. Asentajan vaihto edellisen toistellessa voihan venäjän ryssä sentään
15. MIG lankakerän rullatelineestä sopivaa lankaa 20cm pätkä
16. Lankaan kierteet päähän ja toiseen päähän mutka
17. Hahlo oven sisälevyyn ja lanka kiinni mekanismin lisävipuun
18. Salpalukkoon sisäkierre ja pelkkä tappi käyttöön
19. Kupariputkesta holkki tapille ja sopivia hahloja ja koloja putki täyteen
20. Asennus paikalleen ja lukon voitelu
Lopputuloksena kiväärinlukon, ladonoven lukon, Volvon insinöörilukon ja kupariputken yhdistelmä. Toimii kuin junan vessa ilman elektroniikkaa, ilman paineilmaa ja ilman sähköä. Loksahtaa komeasti lukkiutuessaan eikä kukaan tule pirttiin ihan varmasti kun lukko on lukossa.
Sain aikaan nyt tuhat sanaa enkä yhtään kuvaa- älä kuitenkaan laske oliko tuhat sanaa