Patterien lämmitys

Ajoneuvon matkailuvarusteet
Avatar
Timppa
Rattiamiraali
Viestit: 456
Liittynyt: 17 Maalis 2005 22:13
Truck: Carrus 602 B 10 M
Location: Hollola
Member id: 2
Paikkakunta: Hollola/Lahti

Patterien lämmitys

Viesti Kirjoittaja Timppa » 28 Joulu 2020 18:40

Onko kukaan toteuttanut ; 5kw eberi yhdistettynä suoraan patteriputkiin , eberi tarkoitus asentaa ison wepan lähelle ja yhdistää nouseviin putkiin jotka yhdistyy pattereihin . 602 sa wepa on vasemmalla keskellä .Lisämausteena Finstro 3000 järjestelmä .

Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4151
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Patterien lämmitys

Viesti Kirjoittaja Lahti32 » 31 Joulu 2020 19:15

Olen kytkenyt ebereitä ison Webaston rinnalle. Vaatii kaksi takaiskuventtiiliä sopivasti niin että kun pieni lämmittää, kierto ei mene ison läpi. Ja vastaavasti toisinpäin. Takaiskuna olen käyttänyt tuumavartin York tyyppiä pystyasennossa, jousi pois niin ei jarruta veden kulkua ja lopsahtaa kiinni kun pumppu sammuu.
Valmistuneita Volvo B58 Lahti 32 13m 1979, Chevrolet Express Van 1997, Volvo 9700H 13m 2002, Volvo 9700H 12m 2004, Volvo 9700H 13m 2006, Volvo 9700HD 12m 2008, Volvo 9700H 14m 2011, Volvo. 9700H 15m 2008

Avatar
Timppa
Rattiamiraali
Viestit: 456
Liittynyt: 17 Maalis 2005 22:13
Truck: Carrus 602 B 10 M
Location: Hollola
Member id: 2
Paikkakunta: Hollola/Lahti

Re: Patterien lämmitys

Viesti Kirjoittaja Timppa » 01 Tammi 2021 11:10

Eniten epäilin että patteristossa olis jotain sähkötoimisia venttiilejä yms. no nyt kumminki vesi kiertää ja patterit lämpiää .
Toi läppäventtiili kävi mielessä mutta laitoin 1" palloventtiilin ,löyty helpommin . Ilmaaminen vaan vähän hankalaa kun auto vain paikallaan . 200e wepasto äänekkään puoleinen mutta hinta laatu suhde + , vaatii hiukkasen äänieristystä .

VOYAGER
Kippari
Viestit: 56
Liittynyt: 23 Tammi 2020 16:47
Truck: 9700 B12B
Location: Itäsuomi

Re: Patterien lämmitys

Viesti Kirjoittaja VOYAGER » 28 Tammi 2021 19:02

Mites kierätätte kakkosweban nesteet? Ei viittis moottoria pienemmällä lämmittää suotta, on noi nestelinjat vielä hakusessa. Lahti tais takaiskuilla onnistua, lähteekö yksi moottorille isosta suoraan, vai kuin se meni, kun nyt lattiat jo kiinni.
Patterilinjasta pitää kaiketi koplata kolmitiellä lattiapiiriin. Mutta, tuon ison weban ja moottorin erotus? 10 kilon kiinanweba tarkoitus kytkeä takatuupariin ruuman puolelle kevään mittaan, jos vielä löytäis sille sopivan paikan, isompi originaali takapyörien takana. Ja kova ääninenkö lisälämmitinkin? Tuosta kiinan mauaalista tavailin, et sen sielunelämä alkasi 60 asteessa toimia ja 75 ois katkaisulämpö.
Asiasta mittään en tiiä, mutta hanttiin pannaan kuitenkin! :mrgreen:

Vastaa Viestiin