On kyllä hieno.
Täähän oli vastikään huutokaupat.comissa myytävänä, 60600€ tais olla viimeinen tarjous.
Mielessäni mietinkin, että satkun luokkaa sillä varmaan haetaan.
Tää on kanssa minusta vähän sarjassa,satkulla pitäisi vähän enemmän saada.
Justiisa esim. eristyksen ja verhoilur uusimatta,mielestäni saisi olla tolla rahalla kyllä vähän paremmin tehty.
AriW kirjoitti: ↑24 Joulu 2020 11:28
Tää on kanssa minusta vähän sarjassa,satkulla pitäisi vähän enemmän saada.
Justiisa esim. eristyksen ja verhoilur uusimatta,mielestäni saisi olla tolla rahalla kyllä vähän paremmin tehty.
Kyllä, työhän se laatu autossa maksaa, ei keinonahkasoffat vielä autoa tee...
Sinänsä tosiaan sääli, tuossa on bussin viimeiset kolme metriä (eristystä lukuunottamatta) aikalailla nappiin tehty - ainakin kuvien perusteella. Kun loput matkustamo/asunto-osasta olisi samalla tasolla niin tuollainen hintapyyntö olisi hieman paremmin ymmärrettävissä, talotekniikkahan tuossa on myös varsin ok mutta taas suht halvalla toteutettuna.
Mulla taas pistää silmään että viimmesenpäälle siistejä vehkeitä mutta ei tehty tasalattiaa ja kunnon eristyksiä.
Ja ne on mun mielestä kumpikin ehdoton huomioon ottaen bussin lattian mallin käytännössä ja vallitsevan ilmaston
Mutta se on totta että nuo kaksi toteutusta vaatii sitten että koko bussi ensin tyhjäksi ja siitä rakenteleen.
Lattian jättää entiselleen ja pärjäilee alkuperäisillä eristeillä niin sehän ei oo ku penkit pois ja uutta tavaraa sisälle paikalleen.
Tai ainakin jos ite oisin 100k€ ostamassa niin vaatisin nuo edellämainitut
Eikö kaikki 2000-luvun Nepparit ole MAN alustalla? Mannihan sen omistaa
Siinä vuosituhannen taitteessa mersu sta vaihtui manniin,,,mersuaikakaudella oli myös muun merkin moottoreilla
( oletettavasti tilaajan toiveita toteutettiin ainakin scania ollut, koripuolella ), molempia mannin koneita ollut
n10 litraista/ n12 tehot alle 400 —-==480 hv suuruusluokassa (530 ?), kuten ko autossa ”autom vaiht ” zf,
valitsin ” sähköhellan säätimen näköinen”, tais olla myös mekaanin zf hydr vaiht siirrolla ja yleensä nappikytkin
varusteella.
Voihan tuota lyhentää, samalla kun tekee (auton)kuljetustilaa perään. Tosin silloin taitaa myös pituussääntöihin saada helpommin poikkeusluvan? Leveys pitäs mitata. Mahdollisuuksia on, mutta niin on myös oikeamman kokoisia autoja...
Jos sinulla on tylsää, aikaa, rahaa tai suuria luuloja:
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki
Mikaeli kirjoitti: ↑08 Touko 2021 11:13
Meniskö toi hct rahtiautona? Muodostuu kuorma autosta ja yhdestä tai useammasta perävaunusta? Ei sais yllyttää hulluja
Ei nuo mene peräkärrystä nuo haitarilla yhdistetyt osat..
Vähän pöhkösti noi akselit, pitäs lyhentää pikkusen monesta kohdasta. Tai jos tyytyis semmoseen et keskimmäisessä yksikössä olis vaan yks akseli ni sit ehkä helpohko.
Tai no, yritin etsiä tosta tietoja. Google-kääntäjä apuna ku ei saksa taivu joten enpä tiedä mitä pitäis ajatella ku ensin puhutaan superkondensaattoreista ja jossain sanottiin ehkä et kaksi diesel-moottoria. Voi olla melkoinen homma näillä pätevyyksillä tehdä minkäänlaisia muutoksia.
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
Olisikohan siellä jonkinlainen hybridivoimalinja, jossa jarrutusenergia talletetaan superkonkkaan.. Muistaakseni KAbussillakin oli jotain tuollaisia laitoksia joskus 15 vuotta sitten.
Jule kirjoitti: ↑08 Touko 2021 19:54
Olisikohan siellä jonkinlainen hybridivoimalinja, jossa jarrutusenergia talletetaan superkonkkaan.. Muistaakseni KAbussillakin oli jotain tuollaisia laitoksia joskus 15 vuotta sitten.
Kabus teki ne vähän juosten, mun hämärtyneet muistikuvat sanois et oli akusto eikä superkondensaattoria jarruvoiman tallennukseen, ja se sit tyhjeni ennen ku bussi oikein edes liikahti. Ts. jarrutus ei riittäny alkuunkaan lataamiseen Aikaansa edellä oleva ajatus kyllä.