Sivu 1/1
Syöttö kohdillaan, ja suomes katsastukses itketään pienest..
Lähetetty: 11 Elo 2012 10:56
Kirjoittaja Zippo
Re: Syöttö kohdillaan, ja suomes katsastukses itketään piene
Lähetetty: 11 Elo 2012 12:26
Kirjoittaja Reddewil
Tuohon ku ois saanu 4kiloo ahtoja niin ois kummasti vähentäny savuutusta ja ois voinu kiihtyäkki eri tavalla

Ei kai tuolla rakkaassa naapurimaassa ole mikään saastuttamiseen liittyvä kiellettyä ja onko suomessakaan laiva- tai junaliikenteessä?
Re: Syöttö kohdillaan, ja suomes katsastukses itketään piene
Lähetetty: 11 Elo 2012 17:21
Kirjoittaja Komissarov
Kas, sehän on vanha kunnon 3TE116.

Eipä taitaisi enää ahtoja nostamalla korjaantua... Eipä silti, näkeehän noita konerikkoisia toisinaan meilläkin. Meillä vaan ne pääsääntöisesti noudetaan toisella veturilla linjalta pois, eikä väkisin ajeta.
Re: Syöttö kohdillaan, ja suomes katsastukses itketään piene
Lähetetty: 11 Elo 2012 19:32
Kirjoittaja Matkamese
Ei ole nuohouksen tarvetta kun on tuli kamiinasta piippuun ast
Vanhassa Matkamersussa kun oli turbo jälkiasennettuna niin syöttöä oli laitettu pienemmälle että läpäisee päästötestin ja katsuri kyseli etteikö ota enempää kierroksia, pitäisi kuulemma kiertää enemmän

Re: Syöttö kohdillaan, ja suomes katsastukses itketään piene
Lähetetty: 11 Elo 2012 19:35
Kirjoittaja Matkamese
Reddewil kirjoitti:Tuohon ku ois saanu 4kiloo ahtoja niin ois kummasti vähentäny savuutusta ja ois voinu kiihtyäkki eri tavalla

Ei kai tuolla rakkaassa naapurimaassa ole mikään saastuttamiseen liittyvä kiellettyä ja onko suomessakaan laiva- tai junaliikenteessä?
Lentoliikenteessäkin saa dumpata muutaman kymmenen tonnia kerosiinia taivaan tuuliin eikä kukaan kysele perään
Mut ootas jos bussin tankki tihkuu yhtään tai öljypohjasta tiputtelee niin hirvee haloo

Re: Syöttö kohdillaan, ja suomes katsastukses itketään piene
Lähetetty: 11 Elo 2012 22:33
Kirjoittaja Rosvolinna
No - savukone = LT-volkkarini vaati katsastukseen aina pieniä säätöjä. Syöttöruuvia vartti takaisin ja illmanputsari irti. Hyvin mahtui päästörajoihin. Konttorista seuraavalla bussipysäkillä putsari takaisin ja ruuvi oikeisiin säätöihin, niin jaksoi kavuta mäen ylös.
Paksua mustaa työntää tuo VW-konsernin diiseli. Oli samoja koneita 740 Volvoissa - savusta tunnistaa...
Re: Syöttö kohdillaan, ja suomes katsastukses itketään piene
Lähetetty: 12 Elo 2012 01:05
Kirjoittaja Lahti32
Silloin kun nokisavumittaukset aloitettiin suomessa, ajoin Volvo 240 D6 mallilla katsastukseen, raja oli 2,5 savua, 6,5 pukkasi. Syöttöruuvia kiinnipäin niin paljon että meinasi sammua ja sitten uudelleen leimalle. Onkohan nuo vw-dieselit koskaan ollu kovin puhtaita.
Re: Syöttö kohdillaan, ja suomes katsastukses itketään piene
Lähetetty: 12 Elo 2012 12:50
Kirjoittaja Wonderi
Ja 2000-luvun dieselmoottoreiden paikallaan polkeminen on ihan turhaa kun ei ne kuitenkaan ilman kuormaa anna läheskään täyttä syöttöä päälle.
Re: Syöttö kohdillaan, ja suomes katsastukses itketään piene
Lähetetty: 12 Elo 2012 18:44
Kirjoittaja jeepster
Esimerkkinä vaikkakin oftopik, viikolla yritin -02 transporteria katsastaa, ensin katsuri tökki pakoputkeen reijän, noin pikkurilinpäänkokoisen. Sitten totes ettei tästä voi savuja mitata, kun pakoputkessa on reikä. Piti korjata putki ja tulla jälkinäyttöön ottamaan 0,6 savuarvo. järkee vai ei
Re: Syöttö kohdillaan, ja suomes katsastukses itketään piene
Lähetetty: 12 Elo 2012 21:43
Kirjoittaja wiima63
Melkeen ku wiimalla ajelis tupruaa aika samaan malliin...
