Sivu 1/1
Keikkabussiyhdistelmä
Lähetetty: 06 Joulu 2014 23:51
Kirjoittaja Wonderi
Saksalainen artisti haluaa tarpeeksi soittimia mukaan.

Re: Keikkabussiyhdistelmä
Lähetetty: 07 Joulu 2014 01:24
Kirjoittaja neppi
Toi saattaa myös olla pelkkä stage. Niitä on tuolla Euroopassa tosi paljon, lavaperäkärryjä. Ittekki yhen 10metrisen kans siellä touhusin. Noihan on molemmat tommosia pätkiä ku siellä on semmonen pronssikauden aikainen 18 maksimi ajoneuvopituus vieläki laissa.
N
Re: Keikkabussiyhdistelmä
Lähetetty: 07 Joulu 2014 22:02
Kirjoittaja pelti
tavallinen kärry, tosin akselit erilaiset, joten ei ihan sama. Mut toi ekan kuvan Setra miellyttää mun silmää.
Re: Keikkabussiyhdistelmä
Lähetetty: 08 Joulu 2014 12:03
Kirjoittaja Rosvolinna
Jep - tuollainen mobiili-stage pitäisi ostaa työnantajan piikkiin tuossa kevään mittaan. Semmoinen "vartissa lauteille" popup-malli. Esittelyvideossa germaani repii sen auki muutamassa minuutissa, mutta siellä paistaa aina aurinko. Suomessa, kun tuon työntää Juhannusjuhlille sataa räntää ja on plus kolme astetta kylmää.
http://www.karl-eckart.de/stagemobilL_eng.html
Re: Keikkabussiyhdistelmä
Lähetetty: 08 Joulu 2014 12:32
Kirjoittaja Rantarosvo
Mahtaako etelässä olla lakipykälät erilaiset. Suomessahan linja-auton ja kärrin max pituus on 18m.
Re: Keikkabussiyhdistelmä
Lähetetty: 08 Joulu 2014 16:40
Kirjoittaja neppi
18m Saksassa.
Toi mitä ite hiplasin oli soittokunnossa alkurundista 2tunnissa, loppurundista tunnissa, mut ukkoja on monta ja kaikki tietää mitä tekee. Se on semmonen vehje, et siinä ei voi kuljettaa mitään. Trussit ja valopiuhat on ajossa paikallaan, muu kulkee koppiautossa.
N
Re: Keikkabussiyhdistelmä
Lähetetty: 08 Joulu 2014 19:58
Kirjoittaja Rosvolinna
No, tätä nykyä mennään 1x2-paloilla, kuormaliinoilla ja teltalla - Semmoista tuntimäärää ei ole olemassakaan milloin tuo on soittokunnossa. On se semmoista virittelyä...
Stagemobiililla on myös peräkärrykatsomo - enään ei tarvita kuin maksava asiakas - Gynter ei toimita asiakkaita Suomeen

Re: Keikkabussiyhdistelmä
Lähetetty: 09 Joulu 2014 00:10
Kirjoittaja Wonderi
Mikseikäs mobiilistagessa voisi olla soittimetkin valmiiksi rämpytysvalmiina? Kai ne ilmajousituksen päällä kestäisi.
Re: Keikkabussiyhdistelmä
Lähetetty: 09 Joulu 2014 15:58
Kirjoittaja neppi
Noi mitä Suomessa tiedän on hinattavan laitteita ja semmosessa ei kuljetetaan mitään. Se mitä Saksassa räpläsin on niin iso, ettei siinä jääny kantavuutta juuri ensinkään, ku yhdistelmäpaino piti saada alas. Siks siinä ei voi kuljettaa mitään. Eikä ne kamat soittokunnossa pysyis kyllä ehjinäkään.
Toi mun tunti-kaks sisältää siis myös ison tekniikan pystytyksen soittimineen, valoineen hilppeineen ja kamat riittää stadionille. Ite lava on toimintakunnossa vartissa.
N
Re: Keikkabussiyhdistelmä
Lähetetty: 09 Joulu 2014 19:49
Kirjoittaja -LÄTSÄ-
Mitä tommoset "kärrit" maksaa tuolla saksanmaalla...?
Suomessa tommonen kääntyvällä etuakselilla oleva "vankkurikärry" on jotain n.7 isoo rahaa... (itellä ois "perverssi haave" hommata tommonen autotraileriks terapiatöllin perään...

)
Olis aika "härskinnäkönen" yhistelmä ku tekis kärrystä vähä samaa lookkia ku autoki on... No haaveissahan on hyvä elää...
Mutta eikai tommonen esiintymislava kärry ny mahoton homma ois tehä itekkään...? (kai...vaik mää mistään mittää tiiäkkään...)
Re: Keikkabussiyhdistelmä
Lähetetty: 09 Joulu 2014 21:17
Kirjoittaja Rosvolinna
Ei ne ihan ilmaisia ole. Itse tekemällä voi tietenkin säästää, mutta ostopeleissä on tyyppihyväksynnät eli ne on helpompi saada mahtumaan kinkereiden pelastussuunnitelmaan. Kun on esittää tukku papereita palomestarille.
Re: Keikkabussiyhdistelmä
Lähetetty: 10 Joulu 2014 20:53
Kirjoittaja neppi
Kyllä hyvästä joutuu maksaa kymmeniä tuhansia.
Re: Keikkabussiyhdistelmä
Lähetetty: 10 Joulu 2014 21:12
Kirjoittaja Rosvolinna
Kunnan isät ja emät ovat varautuneet muutamaan kymppitonniin. Joten rahoitus on melko hyvällä mallilla. Toisin, kuin omissa privaattiprojekteissani.
Keväällä lisää - saatan avata projektin tuosta stagesta
Re: Keikkabussiyhdistelmä
Lähetetty: 28 Joulu 2014 01:18
Kirjoittaja kengu
-LÄTSÄ- kirjoitti:Mitä tommoset "kärrit" maksaa tuolla saksanmaalla...?
Suomessa tommonen kääntyvällä etuakselilla oleva "vankkurikärry" on jotain n.7 isoo rahaa... (itellä ois "perverssi haave" hommata tommonen autotraileriks terapiatöllin perään...

)
Kas, näemmä vankkurit ja puoliperävaunut ovat nykyään sallittuja henkilö- ja pakettiautoissa. Ainakin 2013 alkaen.
Henkilö- ja pakettiautoon (M1- ja N1-luokka) sekä erikoisautoon saa kytkeä O1- tai O2-luokan keskiakseliperävaunun, O2-luokan puoliperävaunun taikka O2-luokan varsinaisen perävaunun
§32,
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1992/19921257
http://www.lvm.fi/docs/fi/2460607_DLFE-20054.pdf
..vanhempi teksti meni:
1. Henkilö- ja pakettiautoon (M1- ja N1-luokka) sekä erikoisautoon saa kytkeä O1- tai O2-luokan keskiakseliperävaunun ja sitä vastaavan hinattavan laitteen. Linja-autoon (M2- ja M3-luokat) saa kytkeä keskiakseliperävaunun tai kaksiakselisen varsinaisen perävaunun.
https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1992/19921257