Tilaa säästävä jääkaappi

Tänne voidaan kerätä hyödyllisiä linkkejä muualta, esim tavaraa sopivaan hintaan tai jotain muuta kivaa....
Avatar
kulkuri
Kansleri
Viestit: 1280
Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen

Tilaa säästävä jääkaappi

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

Tilaa säästävät jääkaapit ...jos et tarvitse pakastinta :wink:
...tumma kalvo lasiin 8)

https://www.tori.fi/vi/60202514.htm
Jule
Vapaaherra
Viestit: 2549
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: Tilaa säästävä jääkaappi

Viesti Kirjoittaja Jule »

yleensä nuo ammattikoneet vetää sähköä ihan tautisesti koska ovat tarkoitettu jäähdyttämään juomia yms, toisin kuin normaali jääkaappi joka on tarkoitettu ensisijaisesti jo valmiiksi viileän tavaran varastointiin.

En tosin ole varma onko se vuotuinen kulutus kuinka paljon suurempi kuin kotikaapilla, mutta ainakin kun ne kytkee päälle se niiden käyntivirta kompressorin käydessä on moninkertainen kotikaappiin verrattuna.
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Tilaa säästävä jääkaappi

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Kyllä nuo myyntikaapit kotikonetta enemmän vievät. Tuolla teknisissä tiedoissa oli 140W ja 2,4kWh/vrk. Eiköhän bussista tuon verran jouten sähköä löydä :)

A-energialuokan jenkkikaappini vie semmoiset 60W ja alle 1kWh/vrk kesäkelillä. +4 kesälämpötiloissa ei vie mitään, muttei ei myöskään pakasta - molemmat lokerot ovat saman kompuran piirissä.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Jule
Vapaaherra
Viestit: 2549
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: Tilaa säästävä jääkaappi

Viesti Kirjoittaja Jule »

Jaa.. no jos tuo ei ole kuin 140W, niin on huomattavasti pienempitehoinen mitä olen itse noita joskus pähkäillyt. 10 kaappia ei toiminut 16A pistorasian perässä vaikka ne kytki töpseleihin yksitellen, sulake laukesi jo selkeästi ennen kuin kaikki oli päällä. Niissä tosin oli sisällä ja ulkona valot, mutta valojen osuus tuskin kovin merkittävä oli.
Vastaa Viestiin