Iso, siis ISO, koppibussi Norjassa

Tänne voidaan kerätä hyödyllisiä linkkejä muualta, esim tavaraa sopivaan hintaan tai jotain muuta kivaa....
Avatar
Geekuality
Rattiamiraali
Viestit: 265
Liittynyt: 13 Maalis 2017 17:48
Truck: B12 Carrus 602 '96
Location: Helsinki
Member id: 348

Iso, siis ISO, koppibussi Norjassa

Viesti Kirjoittaja Geekuality » 18 Maalis 2020 15:29

Saattaa olla wanha juttu (koska tämäkin oli keski-iän peruskorjauksessa), mutta näin iso koppibussi on itselleni aivan uusi tuttavuus. Kun tälläiset tulee poistoikään niin houkuttelisi kyllä todella isosti asuntoaihioksi (itsehän dumppaisin perälautanostimen, mutta varmasti autoharrastajatkin tuollaisen perään kuolaisivat) - vaikka tuollaisen hankinta pakottaisi sitten korottamaan D-korttiin. :D

Kuvat Buslandin FB-päivityksestä.
busland-iso-0.jpg
busland-iso-1.jpg
busland-iso-2.jpg
Tyttiksen projektiketju foorumilla
facebook.com/tyttisbussi
instagram.com/tyttisbussi

Maco81
Kippari
Viestit: 64
Liittynyt: 29 Touko 2016 09:44
Location: Mli

Re: Iso, siis ISO, koppibussi Norjassa

Viesti Kirjoittaja Maco81 » 18 Maalis 2020 19:03

Nyt tulee tyhmä kysymys, mutta mites jos tuollaisen normibussin muokkaa tuollaiseksi. Onko jotain rajoitteita, mikäli maksimi mittoja ei ylitetä?
Tuli vaan ideana mieleen, että ois paljon helpompi rakennella sisusta, jos se ois tuon muotoinen vrt. bussin kaarevat seinät. Omastakin jättäis vain keulan ja siihen tarpeeksi penkkejä 1+8 ja sen jälkeen poikki ja perään kontti, joko valmis tai itse tehty. Estääkö tuo itsekantava runko tuollaisen muokkauksen?

BussMAN
Ajoneuvos
Viestit: 803
Liittynyt: 23 Kesä 2016 20:00
Truck: ----liner
Location: Suomi

Re: Iso, siis ISO, koppibussi Norjassa

Viesti Kirjoittaja BussMAN » 18 Maalis 2020 20:56

Maco81 kirjoitti:
18 Maalis 2020 19:03
Nyt tulee tyhmä kysymys, mutta mites jos tuollaisen normibussin muokkaa tuollaiseksi. Onko jotain rajoitteita, mikäli maksimi mittoja ei ylitetä?
Tuli vaan ideana mieleen, että ois paljon helpompi rakennella sisusta, jos se ois tuon muotoinen vrt. bussin kaarevat seinät. Omastakin jättäis vain keulan ja siihen tarpeeksi penkkejä 1+8 ja sen jälkeen poikki ja perään kontti, joko valmis tai itse tehty. Estääkö tuo itsekantava runko tuollaisen muokkauksen?
Varmaankin onnistuu kun matkustustila alkup , olettaisin että muu osuus on ”verrattavissa tavara tai hevoskuljetus koriin ” jossa ei oleskella ajonaikana rungolliset autot varmaan onnistuu ( esim volvo M, vanhempia oli irtokontillakin takaosassa runko/ apurunko ) .
Isekantava kori on runkoa ( taitaa liimakiinnitteiset ikkunatkin olla rakennetta)vaatii melkoisen laskennan / lujuus ym, voi haastavin olla bussiosan liittäminen uuteen osaan

Kannattaa selvittää joka aikoo tehdä muutoksen kuorma/ eläin korit vaatii ce merkinnän ainakin sarjatuotanto ,,,muut?

Tuossa etumoittoristen aikakaudelta
https://images.app.goo.gl/gEP1tnbu8YHcnwnf6

Avatar
Zuikkis
Ajoneuvos
Viestit: 602
Liittynyt: 24 Elo 2015 17:45
Truck: K113 Golden Eagle
Location: Hollola
Member id: 315
Viesti:

Re: Iso, siis ISO, koppibussi Norjassa

Viesti Kirjoittaja Zuikkis » 20 Maalis 2020 17:32

On kyllä vimpan päälle komea ratkaisu heti tuon googlen kuvahaun ensimmäinen tarjokas, voi morjens. :D
Liitteet
1280px-Kombinert-NSBbil-hh.JPG
Kaikenlaisia turailuja: http://zuikk.is/
Datsun 100A sähköauto-tarinaa päivitetty 2018. :)

Reissureki
Rattimajuri
Viestit: 227
Liittynyt: 20 Huhti 2015 22:06
Truck: Scania L113
Location: Kiiminki

Re: Iso, siis ISO, koppibussi Norjassa

Viesti Kirjoittaja Reissureki » 20 Maalis 2020 17:47

Zuikkis kirjoitti:
20 Maalis 2020 17:32
On kyllä vimpan päälle komea ratkaisu heti tuon googlen kuvahaun ensimmäinen tarjokas, voi morjens. :D
Tarkka kuski näkyy kulkineessa olevan, ”kapellin” alta pilkistävästä kuormaliinasta päätellen kuorma on sidottu!

Jule
Kansleri
Viestit: 1449
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: Iso, siis ISO, koppibussi Norjassa

Viesti Kirjoittaja Jule » 21 Maalis 2020 18:49

Onhan noita sekajunia käytetty joskus suomessakin.

Mä en perälautaa poistaisi, siitä tulisi komea terassi.

Avatar
B9M
Kansleri
Viestit: 1295
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
Truck: Volvo FH12 380 XL
Location: Kokkola
Member id: 048
Paikkakunta: Kokkola

Re: Iso, siis ISO, koppibussi Norjassa

Viesti Kirjoittaja B9M » 22 Maalis 2020 10:07

On se turvallista......kahdella ovella :mrgreen:
T. Ari
#048

Avatar
Geekuality
Rattiamiraali
Viestit: 265
Liittynyt: 13 Maalis 2017 17:48
Truck: B12 Carrus 602 '96
Location: Helsinki
Member id: 348

Re: Iso, siis ISO, koppibussi Norjassa

Viesti Kirjoittaja Geekuality » 22 Maalis 2020 19:04

Jule kirjoitti:
21 Maalis 2020 18:49
Onhan noita sekajunia käytetty joskus suomessakin.
On toki, onhan niitä täällä foorumillakin nähty. Tuossa yksilössä vain silmiinpistävää oli tuo kopin koko - siinä on kuutioita reilumminkin.
Jule kirjoitti:
21 Maalis 2020 18:49
Mä en perälautaa poistaisi, siitä tulisi komea terassi.
Se on kyllä totta, toisaalta nostimen ylläpidossa on sitten väkisin omat kulunsa.
Tyttiksen projektiketju foorumilla
facebook.com/tyttisbussi
instagram.com/tyttisbussi

Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 2676
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Iso, siis ISO, koppibussi Norjassa

Viesti Kirjoittaja neppi » 03 Huhti 2020 15:36

Ehottomasti tykkään että saa valita nouseeko etupyörän etu- vai takapuolelta kyytiin!

Vastaa Viestiin