Sivu 1/1

Iso, siis ISO, koppibussi Norjassa

Lähetetty: 18 Maalis 2020 15:29
Kirjoittaja Geekuality
Saattaa olla wanha juttu (koska tämäkin oli keski-iän peruskorjauksessa), mutta näin iso koppibussi on itselleni aivan uusi tuttavuus. Kun tälläiset tulee poistoikään niin houkuttelisi kyllä todella isosti asuntoaihioksi (itsehän dumppaisin perälautanostimen, mutta varmasti autoharrastajatkin tuollaisen perään kuolaisivat) - vaikka tuollaisen hankinta pakottaisi sitten korottamaan D-korttiin. :D

Kuvat Buslandin FB-päivityksestä.
busland-iso-0.jpg
busland-iso-1.jpg
busland-iso-2.jpg

Re: Iso, siis ISO, koppibussi Norjassa

Lähetetty: 18 Maalis 2020 19:03
Kirjoittaja Maco81
Nyt tulee tyhmä kysymys, mutta mites jos tuollaisen normibussin muokkaa tuollaiseksi. Onko jotain rajoitteita, mikäli maksimi mittoja ei ylitetä?
Tuli vaan ideana mieleen, että ois paljon helpompi rakennella sisusta, jos se ois tuon muotoinen vrt. bussin kaarevat seinät. Omastakin jättäis vain keulan ja siihen tarpeeksi penkkejä 1+8 ja sen jälkeen poikki ja perään kontti, joko valmis tai itse tehty. Estääkö tuo itsekantava runko tuollaisen muokkauksen?

Re: Iso, siis ISO, koppibussi Norjassa

Lähetetty: 18 Maalis 2020 20:56
Kirjoittaja BussMAN
Maco81 kirjoitti: 18 Maalis 2020 19:03 Nyt tulee tyhmä kysymys, mutta mites jos tuollaisen normibussin muokkaa tuollaiseksi. Onko jotain rajoitteita, mikäli maksimi mittoja ei ylitetä?
Tuli vaan ideana mieleen, että ois paljon helpompi rakennella sisusta, jos se ois tuon muotoinen vrt. bussin kaarevat seinät. Omastakin jättäis vain keulan ja siihen tarpeeksi penkkejä 1+8 ja sen jälkeen poikki ja perään kontti, joko valmis tai itse tehty. Estääkö tuo itsekantava runko tuollaisen muokkauksen?
Varmaankin onnistuu kun matkustustila alkup , olettaisin että muu osuus on ”verrattavissa tavara tai hevoskuljetus koriin ” jossa ei oleskella ajonaikana rungolliset autot varmaan onnistuu ( esim volvo M, vanhempia oli irtokontillakin takaosassa runko/ apurunko ) .
Isekantava kori on runkoa ( taitaa liimakiinnitteiset ikkunatkin olla rakennetta)vaatii melkoisen laskennan / lujuus ym, voi haastavin olla bussiosan liittäminen uuteen osaan

Kannattaa selvittää joka aikoo tehdä muutoksen kuorma/ eläin korit vaatii ce merkinnän ainakin sarjatuotanto ,,,muut?

Tuossa etumoittoristen aikakaudelta
https://images.app.goo.gl/gEP1tnbu8YHcnwnf6

Re: Iso, siis ISO, koppibussi Norjassa

Lähetetty: 20 Maalis 2020 17:32
Kirjoittaja Zuikkis
On kyllä vimpan päälle komea ratkaisu heti tuon googlen kuvahaun ensimmäinen tarjokas, voi morjens. :D

Re: Iso, siis ISO, koppibussi Norjassa

Lähetetty: 20 Maalis 2020 17:47
Kirjoittaja Reissureki
Zuikkis kirjoitti: 20 Maalis 2020 17:32 On kyllä vimpan päälle komea ratkaisu heti tuon googlen kuvahaun ensimmäinen tarjokas, voi morjens. :D
Tarkka kuski näkyy kulkineessa olevan, ”kapellin” alta pilkistävästä kuormaliinasta päätellen kuorma on sidottu!

Re: Iso, siis ISO, koppibussi Norjassa

Lähetetty: 21 Maalis 2020 18:49
Kirjoittaja Jule
Onhan noita sekajunia käytetty joskus suomessakin.

Mä en perälautaa poistaisi, siitä tulisi komea terassi.

Re: Iso, siis ISO, koppibussi Norjassa

Lähetetty: 22 Maalis 2020 10:07
Kirjoittaja B9M
On se turvallista......kahdella ovella :mrgreen:
T. Ari

Re: Iso, siis ISO, koppibussi Norjassa

Lähetetty: 22 Maalis 2020 19:04
Kirjoittaja Geekuality
Jule kirjoitti: 21 Maalis 2020 18:49 Onhan noita sekajunia käytetty joskus suomessakin.
On toki, onhan niitä täällä foorumillakin nähty. Tuossa yksilössä vain silmiinpistävää oli tuo kopin koko - siinä on kuutioita reilumminkin.
Jule kirjoitti: 21 Maalis 2020 18:49 Mä en perälautaa poistaisi, siitä tulisi komea terassi.
Se on kyllä totta, toisaalta nostimen ylläpidossa on sitten väkisin omat kulunsa.

Re: Iso, siis ISO, koppibussi Norjassa

Lähetetty: 03 Huhti 2020 15:36
Kirjoittaja neppi
Ehottomasti tykkään että saa valita nouseeko etupyörän etu- vai takapuolelta kyytiin!