IRJA II
- Rosvolinna
 - Vapaaherra
 - Viestit: 3659
 - Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
 - Truck: B10M + MB515
 - Location: Vihti
 
Re: IRJA II
Komeaa jälkeä. Odotan innolla Suzuki-liftin julkaisua...
			
			
									
									En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
						- Iski
 - Kansleri
 - Viestit: 1261
 - Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
 - Truck: Carrus 502 B10M
 - Location: Nurmijärvi Rajamäki
 - Member id: 149
 
Re: IRJA II
Onhan sitä muutama tunti iltasella rustattu 
  Hienoa  
			
			
									
									Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
						Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
- j0ri
 - Rattiamiraali
 - Viestit: 491
 - Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
 - Truck: K112-Lahti 450 Eagle
 - Location: Savonlinna
 
Re: IRJA II
On se iso!  
  Ei oikein käsitä, pitäis olla pohjapiirustusta tai peräti läpikulkuvideota! Mutta upea! 
Mita materiaalia yläkerran katto on? Ja teknisettiedot kiinnostaisi kanssa, ilpin sisäyksiköitä näkyy joka kulmalla.. Onko muita ratkaisuja lämmitykseen? Vesisäiliöiden koot, agregaatit ja akut ja ja ja.. jne.. Siis enhän mää utelias ole, mutku..
 
Kunnioitettavan työn olet kyllä tehnyt!
			
			
									
									Mita materiaalia yläkerran katto on? Ja teknisettiedot kiinnostaisi kanssa, ilpin sisäyksiköitä näkyy joka kulmalla.. Onko muita ratkaisuja lämmitykseen? Vesisäiliöiden koot, agregaatit ja akut ja ja ja.. jne.. Siis enhän mää utelias ole, mutku..
Kunnioitettavan työn olet kyllä tehnyt!
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. 
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
						-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
Re: IRJA II
Vähän lisäinfoa , koska kiinnostusta tuntuu olevan ,
Suzu pääsee lopultakin eläkkeelle talviauton osastaan , onhan sillä ikää jo kokoisekseen riittävästi , 30v tuli täyteen , eikä nyt ensimmäisenä talvena autoa ehdi saada mukaan lainkaan mutta aikaisemmissa kuvissa esiintynyt matiz saa tulevaisuudessa olla talviautomme .
Tekniikkana on mersun 14 litrainen tuplaturbo jossa vajaa 400hp ja 7 lovinen manuaali
 laatikko
Yläkerrassa kattomateriaalina on korkkilevy jonka liimaus katossa eristeenä olevaan XPSlevyyn on osoittautun "haasteelliseksi" . Ainakin tuo korkkilevy elää kosteuden? mukaan niin että "repii" itseään irti eristeestä . Jos jollain tietoa/kokemusta millä pysyisi tieto olisi arvokas
 
Lämmityksenä (jäähdytyksessä) on tosiaan nuo 3 ilppiä joiden lisäksi patterikeskuslämmitys jossa kaksi webastoa , 30kW hätäseen lämmitykseen ja 5,5kW asumiseen . Lisäksi on lämmönvaihdin jolla asuintilat pysyvät lämpimänä ajon aikana .
Puhdastavettä mahtuu mukaan 250l ja jätevedelle on tilaa 150l . Vessana on tavallinen asuntovaunun kasetttikemssa liitettynä auton paineveteen .
"Voimalaitoksena" sähköttömiin olosuhteisiin on 5.5kW diesel aggregaatti ja tulevaa kesää ja asennusta jäi odottamaan 1200W aurinkopaneleita.
Tuossa perustietoa kerrostalosta
ps. läpinäkyvyyshän on nykyisin muotia , tällaista oli läpinäkyvyys -08 , kuva nyt lähes samasta paikasta löytyy aiemmista kuvista
			
							Suzu pääsee lopultakin eläkkeelle talviauton osastaan , onhan sillä ikää jo kokoisekseen riittävästi , 30v tuli täyteen , eikä nyt ensimmäisenä talvena autoa ehdi saada mukaan lainkaan mutta aikaisemmissa kuvissa esiintynyt matiz saa tulevaisuudessa olla talviautomme .
Tekniikkana on mersun 14 litrainen tuplaturbo jossa vajaa 400hp ja 7 lovinen manuaali
Yläkerrassa kattomateriaalina on korkkilevy jonka liimaus katossa eristeenä olevaan XPSlevyyn on osoittautun "haasteelliseksi" . Ainakin tuo korkkilevy elää kosteuden? mukaan niin että "repii" itseään irti eristeestä . Jos jollain tietoa/kokemusta millä pysyisi tieto olisi arvokas
Lämmityksenä (jäähdytyksessä) on tosiaan nuo 3 ilppiä joiden lisäksi patterikeskuslämmitys jossa kaksi webastoa , 30kW hätäseen lämmitykseen ja 5,5kW asumiseen . Lisäksi on lämmönvaihdin jolla asuintilat pysyvät lämpimänä ajon aikana .
Puhdastavettä mahtuu mukaan 250l ja jätevedelle on tilaa 150l . Vessana on tavallinen asuntovaunun kasetttikemssa liitettynä auton paineveteen .
"Voimalaitoksena" sähköttömiin olosuhteisiin on 5.5kW diesel aggregaatti ja tulevaa kesää ja asennusta jäi odottamaan 1200W aurinkopaneleita.
Tuossa perustietoa kerrostalosta
ps. läpinäkyvyyshän on nykyisin muotia , tällaista oli läpinäkyvyys -08 , kuva nyt lähes samasta paikasta löytyy aiemmista kuvista
- Liitteet
 - 
			
		
				
- läpinäkyvyys.jpg (213.46 KiB) Katsottu 15358 kertaa
 
 
Re: IRJA II
Nyt on lopulta "talviautokin" saatu sopimaan kyytiin
			
							- Liitteet
 - 
			
		
				
- IMG_192001.jpg (124.06 KiB) Katsottu 14989 kertaa
 
 - 
			
		
				
- IMG_191501.jpg (142.5 KiB) Katsottu 13188 kertaa
 
 - 
			
		
				
- IMG_190901.jpg (104.53 KiB) Katsottu 13188 kertaa
 
 
- Bussiton
 - Vapaaherra
 - Viestit: 2400
 - Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
 - Location: Jokela
 - Member id: 015
 - Paikkakunta: Jokela
 
Re: IRJA II
Se siis toimii !  
 Hieno homma !
			
			
									
									Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
						- Zuikkis
 - Ajoneuvos
 - Viestit: 926
 - Liittynyt: 24 Elo 2015 17:45
 - Truck: K113 Golden Eagle
 - Location: Hollola
 - Member id: 315
 - Viesti:
 
Re: IRJA II
Onpa mahdottoman hieno mekanismi! Ilmeisesti jotenkin siirtolavan tyyliin toimii? Sähkövinssikö siellä on voimanlähteenä vai jotenkin pneumaattisesti?
Ei voi kuin ihailla.
			
			
									
									
						Ei voi kuin ihailla.
- 
				jooseppi
 - Rattimajuri
 - Viestit: 243
 - Liittynyt: 13 Heinä 2015 14:22
 - Truck: mb 407 ja Carrus 302
 - Location: Pirkanmaa
 - Member id: 285
 - Paikkakunta: www.instagram.com/armasbussi
 
Re: IRJA II
Komee on jos muuta sanoo niin valehtelee 
 katteeks käy
Minkäs moinen "hissi" syteemi pikku autolle on?
Leimattu siis M1 henkilö autoks vai mikkäs ton mitat on vai tarviiko tollanen jotain poikkeus lupai vai?
Kevyt pieni näppärä ja vähäkulutuksinen henkilö auto
			
			
									
									Minkäs moinen "hissi" syteemi pikku autolle on?
Leimattu siis M1 henkilö autoks vai mikkäs ton mitat on vai tarviiko tollanen jotain poikkeus lupai vai?
Kevyt pieni näppärä ja vähäkulutuksinen henkilö auto
ARMAS  scania k113 carrus 302 vm-95
MB 407 vm-67
						MB 407 vm-67
- Reddewil
 - Vapaaherra
 - Viestit: 4446
 - Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
 - Truck: Tukato & FM
 - Location: Pori
 - Member id: 037
 
Re: IRJA II
Renkaat siis kesti ainaki testiajot? Onko painunu kulmikkaaksi?
			
			
									
									-Koska sen voi tehdä myös itse-
						- vatipää
 - Tosi harrastaja
 - Viestit: 35
 - Liittynyt: 30 Heinä 2012 18:48
 - Truck: Fiat Adria
 - Location: Lohja
 
Re: IRJA II
Mieletöntä työnjälkeä ja oivallusta, arvostan!
			
			
									
									
						- Iski
 - Kansleri
 - Viestit: 1261
 - Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
 - Truck: Carrus 502 B10M
 - Location: Nurmijärvi Rajamäki
 - Member id: 149
 
Re: IRJA II
Hyvältä näyttää ja tässä kulkineessa on jo toi telikin tarpeen  
			
			
									
									Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
						Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
- Karsa
 - Rattiamiraali
 - Viestit: 400
 - Liittynyt: 17 Loka 2011 13:22
 - Truck: Volvo "Tyssikkä"
 - Location: Lahti
 - Member id: 186
 
Re: IRJA II
Tätäpä topikkia luin pitkästä aikaa, voi hitto että on hieno.
Mä haluun kans tollasen...
			
			
									
									Mä haluun kans tollasen...
-Pikavuoro Gibraltarille-