Puuseppä66 kirjoitti: ↑23 Maalis 2022 19:33
Tänksjuu!! ...eli auto käyntiin, otota kunnes paineet nousee, tyrkkä spärdäri ineen ja vapauta käkkäri? ...tuntee ittensä vähän autokoululaiseks juur ny!!
Jeps.
Kyllä se on sulle siellä autokoulussskin kerrottu.
Kuorma autoissa ei kaikissa ole erillistä nappia, vaan toiminto on ”liitetty käsijarrukahvaan”, jos vajalla paineella
yrittää vapauttaa käsijarrun se ei vapaudu vaikka paine nousee , pitää siirtää käsijarruvipu takaisin päälle asennossa
niin irroittaa. ( esiintyy erimerkin kuorma autoissa)
Nonii..!!! Spärrehän se sielä kiusoitteli, ja taas pelaa niinku... en tiä milloin! Ilimavuotoja on vähän, ja kaikki toimii vähän miten sattuu, mutta korjauskorjausmiäs ei ihan maanrakoon laitetta lytännyt!! Antoi kunnolla monoo, ja totesi saman ku minä, että kuutosvaihde ei mene päälle ku satunnaisesti, ja vaihdekeppi sillontällön pompsahtelee pois pykälästä. ...mutta tulevan vknlopun tavoitteena olis nyt saada etes joku niistä ruuman luukuista auki, että näkis vähän mitä ylläreitä sieltä löytyy.
Voittajafiulis!!! Ruuman luukut aukastu ja kollattu... ei mummoja!! :/ ..sälää, rojua ja rompetta kyllä löytyi. ..ja meleko reilu suhina! Eli huamena saippuavesiruiskunkanssa jahtaamaan katoavaa ilimanpainetta! ..pikkuhilijaa tää kai tästä.. Vielä kun kekkais paikan noille jakkaroille, niin pääsis reenaamaan purkasutaitojaan. Yllätyin, kun hokasin että nehän onkin sivuttaissäädettäviä penkkejä! Eli ei tuu kaverin kyynerpää välttis törkkimään kahveekuppija.
Perskeles.. mukavaa että saa ohjeita ja vihjeitä!! Kiitos!! Huomenna alakaakin sitten ilimastointilaitteen huolto ja kunnostus, siinämäärin kun sen pystyy ykskätisenä toteuttaan! On kyllä miettimistä miten minkäkin tekee, kun toinen räpylä on kiinnitetty kehoon teipaten tai kuarmaliinalla!!
...paitti että tänään olikin vaan hankintapäivä!! ..niin galsa blosa pihalla ettei huvittanu oikeen mikään! Saakohan tota ilimastointilaitetta jäähdyttään sillai itekseen, vaikka ny enskesän kuumuudessa, vai pitäiskö dösän olla käynnissä jotta toimii? ...tällasta tää noviisin elämä ny on... samallaista ku kolomevvanahana.. " mikä toi on?" " miks toi on tossa?" " mitä tolla tehään?" "mitä tästä napista tapahtuu?" " miten saan villapairan pois päältä, ku sormi jäi nenään?" ...kyä on ihimisen elo kummallista. ...nooo... kohti vaippaikäähän täsä mennään...
No orkkis ilmastointia pyörittää moottori kiilahihnalla, mutta kyllähän se tietysti mahdollista on laittaa sinne sähkömoottori tai joku briggs-stratton jolla kylmäkoneen kompuraa pyörittää. Ilmalämpöpumppu on se perinteinen ratkaisu, mutta kyllähän tuossa ainakin maine kasvaa.
Mää en koskaan tee mitn tavallista, vaan kaikki aina vaikeemman kautta! Mahtaakohan katsurille riittää toi pirssin oma vessa, kelepaako kokkailuun priimuksen isoin grilli joka matkustaa rahtitilassa, käykö sänkynä riittävänkokonen runkopatja lattiaan pultattuna, jos teen hattuhyllyyn ovet, niin kelepaako säilytystiloina, miks elämä on joskus niin vaikeeta, ja uskooko kukaan, että tästä tulee oikeesti meirän koti? ..huh huh..
Tarviiks siellä ees olla vessa? Niinku minkään määräysten puolesta?
Säilytystilan / kaapin kokoakaan ei oo käsittääkseni määritelty ja kokkaukseen käy mikro tai irrallinen keittolevy. Senkään ei tarvii olla riippumaton, vaan saa toimia roikalla lähitalon seinästä
Caravellesta tulee asuntoauto kun sinne laittaa keittolevyn ruuvilla kiinni. Koon puolesta joutuu maksamaan täyden autoveron, joten muuta vaatimusta tuohon tehdasretkeilyautoon ei ole
Kiitos huomioista!! Ensviikolla palkkaan apukädet poistamaan penkkejä ja koitan suorittaa muutoskatsastuksen. Nyt vielä pitäis kekkasta miten toteutetaan työaikainen rokkikone! ..kukaanhan ei tee mitn jos ei rokki soi! Sillai pitää masentaa, että vaikka päävirran napsauttaa pois päältä, niin poppikone vielä jaksais meuhkata. Vielä tänään pitää kekkasta miten iisimmin hoitais ton pysäköintiajan latauksen, kun auto on nyt pysäköitynä sähköpisteen lähettyvillä. Siä näytti olevan uudehkot Boschin akut ja niitä ei haluais päästää kuivumaan. Montakohan hupiakkua sitä laittais lisäks, kun tarkotus olis jossainvaiheessa olla viikonloppu ihan puskassa? Riittäisköhän neljä?
Itellä neljä 225A akkua.
Tosin apuna lähes 2000w aurinkopaneeleita, ja hätä- ja saunakäyttöön aggregaatti.
Sehän riippuu paljon siitä, mitä käyttelet akkuvirroilla ja miten pitkä viikonloppu?
Kyllä varmaan jääkaapille ja töllölle riittää.
Nepin ajatuksilla varusteista.
Asiasta mittään en tiiä, mutta hanttiin pannaan kuitenkin!
Kyllä ei vielä löytynyt ylläpitoo, mutta takaperästä löyty pikkunen Defaliitin. Eli siitäkös nyt vois huarottimella ottaa sisälle sähköä? Nii ja eiks noi linjurin omat patterit piisaa muutoskatsastuksessa niinku virallisina lämmittiminä? Nii, ja sitä webastua en kyllä osaa laittaa tulille. Taas tulis hyvät neuvot tarpeeseen!!
Mitä se defaliitin tekee? Mulla se juurikin vie sähkön sille ylläpitolaturille.
Keksippäs miten tänne laitetaan kuvia ('haku'-toiminto on hyvä apu) ja nappaas kuva siitä Webaston ohjaimesta.
Toi 'haku'-toiminto on vähän höpö kylläki. Usein parhaat tulokset tältä foorumilta saa ku laittaa Googlehakuun vaik "Kylähullutkulkurit Volvo B10M latausongelma" ja sit alkaa käymään läpi osumia. Esim juurikin Webastosta löytyy joku tsiljoona topikkia täältä.
Pitää nyt varmaan hirastaa tahtia, kun piä halakee kaikesta mysteereistä mitä toi volovo toi tullessaan! Jos nyt vaikka löytäis sille turvakodin muutamaks viikoks, ettei tarvis olla säiden armoilla. Ja vielä kuvista... en todellakaan osaa pienentää niitä kuvia ennenkö joku taitoisempi ihan kädestä pitäen näyttää kuinka se tapahtuu!! ...ei siis auta vaikka isoilla kirjaimilla tänne kirjottais ohjeita... mehtään menee jokatapauksessa. pistin myäs liittymispyynnön tonne kulukureittan faseen, kun sinne kai osaan, ja saa laittaa niitä kuvia. Saas nähä hyväksytäänkö pyyntö.
Puuseppä66 kirjoitti: ↑28 Maalis 2022 11:46
pistin myäs liittymispyynnön tonne kulukureittan faseen, kun sinne kai osaan, ja saa laittaa niitä kuvia. Saas nähä hyväksytäänkö pyyntö.
Kylähullut Kulkurit -FB-ryhmään pääsee vasta sitten kun oma kulkurinumero on haettu omalla kulkurikulkineella jostain (virallisesta) tapaamisesta - sinänsä et menetä hirveästi, siellä ei ole ihan kamalasti tekniikkakeskustelua. Matkailubussit-ryhmässä taas on enemmän, ja sinne pääsee helpommin sisäänkin.
Jos kännykällä tänne postaat, niin kuvan lisääminen on melko helppoa.
Tämän täyden editorin viestinkirjoituskentän alla on tuo "liitteet", josta lisää tiedostoja napilla ainakin mulla tarjoo kameraa tai valittavaa tiedostoa. Kun ottaa kameran pääsee ottamaan kuvan.
neppi kirjoitti: ↑28 Maalis 2022 10:31.
Toi 'haku'-toiminto on vähän höpö kylläki. Usein parhaat tulokset tältä foorumilta saa ku laittaa Googlehakuun
Jos hyvän hakukoneen koodaisi siinä foorumisoftan ohella, niin google ei olisi miljardiluokan firma.
Puuseppä66 kirjoitti: ↑30 Maalis 2022 10:12 Miksi ihimeessä on kaksi polttoaineen täyttöaukkoo? Mihinkä se toinen menee? Eihän noin vanahassa pirssissä mitään adblue meisinkiä varmaan oo..?
Lisälämmittimelle, kansankielellä wepaston tankille. Onko luukun sisäpuolelta tarra jo kulunut pois.
Puuseppä66 kirjoitti: ↑30 Maalis 2022 10:12 Miksi ihimeessä on kaksi polttoaineen täyttöaukkoo? Mihinkä se toinen menee? Eihän noin vanahassa pirssissä mitään adblue meisinkiä varmaan oo..?
Lisälämmittimelle, kansankielellä wepaston tankille. Onko luukun sisäpuolelta tarra jo kulunut pois.
Melkovarmaan polttoöljytankki webastolle, autohan (8500) melko yleinen paikallisbussi ajoissa jossa webaston
käyttöä paljon (pienempi veroista mopö kuin di )
Vaihtoehto kaks: on myös ollut kahdenlaadun tankkeja ( kesälaatu/ talvilaatu), saksalaisilla oli tuohon tupla
3 tie hanakin kehitetty ( vaihtoi imun/ paluu linjat yhdellä kertaa) , vähemmön suomiautoissa käytössä.
Putkistot/ mahd kääntö hanat kun etsii selviää parhaiten.
Viimeksi muokannut BussMAN, 30 Maalis 2022 14:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.