Mitä asiasta itse olen ymmärtänyt, niin Tammelundilla oli kaasuautojen suhteen "hieman" erilaiset intressit ja halu niiden kanssa pärjätä. Samoin osaamista niiden huolto- ja korjaustoimintaan löytyy ihan talon sisältä. Muutenkin se tahtoo olla niin, että yksityisessä (etenkin pienessä) perheyhtiössä "markan" arvo on hiukan korkeampi, kuin valtion/kunnan laitoksessajkilpinen kirjoitti:Noista Helsingin bussiliikenteen MAN-toilailuista en vetäisi suuria johtopäätöksiä, ensinnäkin Tammelundin liikenne kommentoi ettei heidän mersuilla ollut samanlaisia ongelmia. Lisäksi suurin osa ongelmista tuli sytytystulpista ja pakoputkien puhkipalamisista. Sytytystulppiahan dual fuelissa ei ole ja kuumuutta voidaan hallita, dual fuel ECU rajoittaa metaanin osuutta jos pakoputken lämpötila nousee.
Volvo B10M tai B9M metaani-Diesel dual fueliksi
Re: Volvo B10M tai B9M metaani-Diesel dual fueliksi
- 
				mikko
 - Ajoneuvos
 - Viestit: 995
 - Liittynyt: 25 Touko 2011 18:10
 - Truck: 1968 Vanaja Ajokki
 - Location: Uusimaa
 
Re: Volvo B10M tai B9M metaani-Diesel dual fueliksi
Mul taitaa olla pääsy b10m -aineistoon. Vilkasen maanantaina mitä löytyy, jos muistan. Kopiointiin voinen lainata, itellä ei oo skanneria saati kopiokonetta.
			
			
									
									Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
Re: Volvo B10M tai B9M metaani-Diesel dual fueliksi
Joissakin deltalaisissa on ainakin vaihteiston älylaatikko kuljettajan penkin takana korokkeen alla luukun takana... Ainakin superstarissa...