SisuPussin uusi elämä (Kesä 2023, liikkeellä edelleen)

Kerro omasta projektistasi
Avatar
SisuPussi
Rattiamiraali
Viestit: 373
Liittynyt: 15 Elo 2005 10:22
Truck: Sisu BK-84/Kiitokori
Location: Tervakoski
Member id: 039
Viesti:

SisuPussin uusi elämä (Kesä 2023, liikkeellä edelleen)

Viesti Kirjoittaja SisuPussi »

No niin,aloitetaan aivan alusta.Avopuoliskon bussikuume nousi kesällä niin korkeaksi,että asialle oli tehtävä jotakin.Ja tietääkseni ainoa lääke on katsella tarjontaa ja venyttää lompakkoa.Tämän seurauksena löysin itseni Savitaipaleelta ylipuhuttuna Sisu BK-84 kyydissä hieromassa kauppaa tulevasta projektistamme..eikä puoliskollani ollut edes vaadittavaa ajokorttia :shock:. Koeajon puolestamme suorittikin appiukkoni,joka on työkseen ajanut raskasta kalustoa viimeiset 40 vuotta.Luotimme siis ammattilaiseen :). Noh,onneksi puoliskolla oli kortti taskussa heti ensimmäisen inssin jälkeen.

Kotiin turvallisesti päästyämme meidän oli ehdottomasti heti hommattava uudet renkaat.Sellaiset löysimme Tampereelta Autoliike Pekka Mäkisen kuolinpesästä suht edullisesti.
Seuraavana oli listalla öljynpaineanturi,josta oli valonpuoli pimeänä.Mutta kuten eräs asentaja mainitsikin niin eihän sitä mittaria tule ajossa katseltua,mutta valon syttyessä iskee paniikki :). Samaan syssyyn vaihdettiin vedenlämpöanturi ja mittari.

Eli tällaisilla pienillä asennuksilla uskalsimme lähteä Kylähullujen Kulkureiden syystapaamiseen Ruissaloon sekä tehdä parin päivän reissun Keski-Suomeen(yhteensä öpaut 1000km).

Siirtykäämme siis syksyyn.Saimme pari kuukautta sitten "nyt jo rakkaan" SisuPussin hyvään säilöön ajatellen tulevan talven pakkasia.Bussihan oli jo rakennettu ja muutoskatsastettu matkailuautoksi aikaisemmin,mutta sisustus ei miellyttänyt silmää yhtään. Purimme siis takaosan tyystin ja rakensimme puoliskoni tarkalla opastuksella u-mallisen istuinryhmän,väliseinän,kerrossängyn,wc-kopin sekä vaatekaapin.Viikko sitten ostimme uudet keittiökalusteet,joita tänään kasasimme valmiiksi.Väritys tulee olemaan näillä näkymin kauttaaltaan kirsikka,mahonki ja viininpunainen..
Tulevan talven aikana sisustukseen kuulunee myös sohva,parit lepotuolit sekä omasta pyynnöstäni oma baaritiski 8).

Kuvia täytynee laittaa myöhemmin nähtäväksi.

T. SisuPussin kartturi
Viimeksi muokannut SisuPussi, 21 Elo 2023 17:19. Yhteensä muokattu 74 kertaa.
"SisuPussi" Vm.1973
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Jep , ei muuta kun "filmiä"palamaan ja kuvia kehiin :shock: :lol:
Avatar
SisuPussi
Rattiamiraali
Viestit: 373
Liittynyt: 15 Elo 2005 10:22
Truck: Sisu BK-84/Kiitokori
Location: Tervakoski
Member id: 039
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SisuPussi »

Kuvia tarjolla.
Klikkaa tästä..
Viimeksi muokannut SisuPussi, 14 Helmi 2007 17:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"SisuPussi" Vm.1973
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
Avatar
Jone
Kansleri
Viestit: 1074
Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
Location: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja Jone »

Keittiökompleksi muuttuu kyllä edukseen.. Itse pinnoittelin neulahuovalla noita paljaita pintoja ja hyvä tuli. Sävyjäkin on tarjolla. Helppo ja nopea. Liimana oli mulla mattokaupan "dispersioliima".
Avatar
SisuPussi
Rattiamiraali
Viestit: 373
Liittynyt: 15 Elo 2005 10:22
Truck: Sisu BK-84/Kiitokori
Location: Tervakoski
Member id: 039
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SisuPussi »

Tuo huopa on ollut vaihtoehtona meilläkin. Tuo kuvissa näkyvä Ransu verhoiltiin huovalla.
Mitäs kaikkea muita vaihtoehtoja olisi vielä olemassa?Jonkinlaiset pinnoituslevyt olisi varmaan yksi vaihtoehto.
"SisuPussi" Vm.1973
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
Avatar
SisuPussi
Rattiamiraali
Viestit: 373
Liittynyt: 15 Elo 2005 10:22
Truck: Sisu BK-84/Kiitokori
Location: Tervakoski
Member id: 039
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SisuPussi »

Pari uutta kuvaa tarjolla.
"SisuPussi" Vm.1973
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
Avatar
SisuPussi
Rattiamiraali
Viestit: 373
Liittynyt: 15 Elo 2005 10:22
Truck: Sisu BK-84/Kiitokori
Location: Tervakoski
Member id: 039
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SisuPussi »

Rojekti etenee.Kaikki rakenteet on pystyssä,mutta pientä hienosäätöä vaille.Tarkoittaen lähinnä listoituksia.Bussin baaritiski on paneloitu,mutta on edelleenkin sävyttämättä.Vanha sähkökaappi oli purkulistalla ja uusi on jo rakennettu vanhan mallin mukaan liimapuulevystä.

Bussin sähköjärjestelmää on jo luonnosteltu paperille ja päähän.Invertteri tuli ostettua jokunen viikko sitten,mutta sekin makaa edelleen kotona keittiön nurkassa..

Tänään kartturi ja hänen anoppikokelaansa ryhtyivät verhoilemaan bussin takaosaa.Se meni yllättävän helposti,joten vaikeuksia siis tiedossa :D Heidän puuhastellessa allekirjoittanut ja siskon mies saivat tuon aiemmin mainitun sähkökaapin väriin.Samalla tuli myös hieman tutkailtua,mikä on vikana kahdessa sisätilan lämppärissä kun ne eivät tunnu pyörivän ollenkaan.Eipä löytynyt vielä vikaa,mutta saatiinpa ainakin poistettua pari mahdollista syytä.Kaiken kaikkiaan ihan hyvä päivä,vaikka emme siellä montaa tuntia viihtynytkään.

Täytyypä ottaa kamera seuraavan kerran matkaan ja räpsiä pari tuoretta fotoa.
"SisuPussi" Vm.1973
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
Avatar
SisuPussi
Rattiamiraali
Viestit: 373
Liittynyt: 15 Elo 2005 10:22
Truck: Sisu BK-84/Kiitokori
Location: Tervakoski
Member id: 039
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SisuPussi »

Viimeaikoina on tuntunut aikasta turhauttavalta,kun ei olla saatu moneen viikkoon oikein mitään näkyvää aikaiseksi.Pakkaset on laittanut verhoilut jäihin,joten siirryimme suosiolla sähköhommiin.Ostimme 7 kpl loisteputkivaloja ja näillä hoituu bussin yleisvalaistus.Samalla mietittiin josko hommaisimme 2 kpl sinisiä valokaapeleita,mitkä asennettaisiin valokaton sisään.Näin saataisiin sopiva "tunnelma valaistus".Ja ne tulikin sitten tilattua tänään..Jahka pääsemme operaatiossa etenemään niin baaritiskiin laitetaan myöhemmin ledivalaistus.

Tänään saimme siis kokea kirkastumisen,kun valot napsahtivat päälle ensi yrittämällä :D Nyt on mukavampi jatkaa hommia,kun näkee mitä tekee!Kolmen tunnin urakan jälkeen kroppa oli sen verran kohmeessa,että otimme vielä lopuksi pienen siivousurakan(lämmittää kummasti).Bussiinhan tuntui tulevan yllättävänkin paljon tilaa kun vain hieman järjesteli rakennusrojuja.

Tällä viikolla soviteltiin myös kahden-istuttavaa sohvaa paikalleen ja hyvinhän tuo mallasi.Siispä sohvan elonkulku jatkuu uuden verhoilun myötä.Kumpikaan meistä ei ole perehtynyt verhoilun maailmaan,joten oli turvauduttava ammattilaiseen.Tässä tapauksessa Verhoomo Hannu Pulkkiseen Hämeenlinnassa.Olemme ennenkin asioineet hänen kanssaan,eli tiedämme työn laadun.

Ensi perjantaina teemme pienen ostosmatkan Vapaa-ajan Tarviketaloon Heinolaan ja haemme sinne tilatun jääkaappimme.Tällaisen.

Olemme joutuneet tarkastelemaan bussin etuosan suunnitelmia uudemman kerran.Koska makuupaikkoja on tällä hetkellä vain neljälle niin ajattelimme jos tekisi vielä yhden levitettävän makuupaikan.Se olisi tarkoitus laittaa eteen suunniteltujen nojatuolien paikalle.Vaihtoehtoja on parikin,joko valmis kulmasohva vuodemekanismilla uusine verhoiluineen tai sitten turvaudutaan oman käden osaamiseen ja rakennetaan siihen sopiva malli.

Näillä eväillä jatketaan kevättä ja lämmintä kohden :D
"SisuPussi" Vm.1973
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
Avatar
SisuPussi
Rattiamiraali
Viestit: 373
Liittynyt: 15 Elo 2005 10:22
Truck: Sisu BK-84/Kiitokori
Location: Tervakoski
Member id: 039
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SisuPussi »

Jaahas,jatketaas taas tarinaa...

Edellisenä viikonloppuna yritimme aloitella bussin verhoiluhommia,mutta se kariutui jälleen näihin perhanan pakkasiin. Alunperin oli tarkoitus lämmittää tiloja 5kw rakennuslämmittimellä,mutta siihen sopivaa jatkojohtoa emme kerenneet vuokraamaan ajoissa. Webasto sanoi myös yhteistyönsä irti,eikä suostunut toimimaan...tyypillistä! Ei auttanut kuin tyytyä mitättömän pieneen lämmittimeen (2kw valovirta) ja toivoa parasta. Saimme sentään kaksi seinustaa takaosasta verhoiltua anopin kanssa (samalla isäntä värjötteli kylmässä etuosassa sähköjuttujen parissa).

Tänä viikonloppuna asiat sujuivatkin mallikkaasti. Vuokrasimme kolmeksi päiväksi 60m tarvittavaa kaapelia lämmittimelle ja laitoimme hihat heilumaan(mukaan lukien vaimokkeen anoppi). Nyt ovat seinät saaneet kankaat pintaansa ja vessa omat sähkönsä! Vihdoinkin jotain näkyvää :D

Uunituoreita kuvia tyrkyllä
"SisuPussi" Vm.1973
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
Avatar
SisuPussi
Rattiamiraali
Viestit: 373
Liittynyt: 15 Elo 2005 10:22
Truck: Sisu BK-84/Kiitokori
Location: Tervakoski
Member id: 039
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SisuPussi »

Taas on pari viikkoa vierähtänyt,eikä toivo Sisupussin saamisesta kesäkuntoon ole kokonaan hiipunut.Välillä on totta puhuen joutunut lähtemään hallille hammasta purien,mutta motivaatiota ei ole vielä kokonaan menetetty..mielessä kun siintää Suomen kaunis kesä ja lomareissut :D

Niin,sitten asiaan.Tällä välin olemme laatoittaneet keittiön seinän,maalanneet baaritiskin ja hommanneet uuden oven sähkökaappiin.Baarin valot ja bussin katon sisuksiin tulevat valokaapelit ovat valmiina odottamassa,jotta saisimme ne paikoilleen.

Pari fotoa.
"SisuPussi" Vm.1973
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
Avatar
SisuPussi
Rattiamiraali
Viestit: 373
Liittynyt: 15 Elo 2005 10:22
Truck: Sisu BK-84/Kiitokori
Location: Tervakoski
Member id: 039
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SisuPussi »

Jatketaas taas..
Projekti on edennyt ja jotain näkyvääkin on saatu aikaiseksi:
Baaritiski alkaa olemaan hyvällä mallilla. Tiskin valaistus toteutettiin 12v ledeillä joita tuli laitettua 8 kpl ylätasoon valaisemaan pöytätasoa. Loput 4 kpl laitettiin pöytätason etureunaan valaisemaan alaspäin. Tiskin kulmaan tein tolpan jonka pintaan laitoin 10mm paksun köyden.
Tiskistä ei puutu oikeastaan muuta kuin pari pientä "saluunaovea" ja eräs suojaverho joka tulee tiskin taakse.

Valaistukset alkavat myös olemaan hyvällä mallilla. Valokaton sisään asennettin 2kpl 5metrin sinisiä led valokaapeleita.
Eilen saatiin myös valokaton pleksit takaisin paikoilleen joten sai nekin lattialta pois pyörimästä.

Mutta kyllä tekemistä riittää vielä ja kiirehän tässä tulee kun auto pitäisi
olla kuitenkin suurinpiirtein edustavassa ja reissattavassa kunnossa tuolla kevättapaamisessa.

Uusia kuvia täytyy päivitellä lähipivinä..
"SisuPussi" Vm.1973
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
Avatar
SisuPussi
Rattiamiraali
Viestit: 373
Liittynyt: 15 Elo 2005 10:22
Truck: Sisu BK-84/Kiitokori
Location: Tervakoski
Member id: 039
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SisuPussi »

Joopa joo. Hirveästi ei ole tapahtunut mitään uutta tällä rintamalla. Työkiireet ovat haitanneet rakentelua. :(
Jotain kuitenkin on tullut tehtyä. Kaikenlaisia listoja on sävytelty ja baariin on tullut vedettyä hieman lakkaa. Uusi lattiamatto on myös tullut tilattua ja sen pitäisi saapua kauppaan ensi viikon lopulla. Näillä näkymin sitä voisi siis alkaa asentamaan viikonloppuna. Sitten kun matto on saatu asennettua alkaakin SisuPussi NÄYTTÄMÄÄN sisältä jo aika valmiilta. Mutta ei se työ siihen lopu. Sähkö, kaasu ja vesi on edelleen TODELLA paljon tekemistä.

Tulipahan tässä otettua jo ensimmäiset kilometritkin tälle keväälle. Vappuviikonloppuna kiertelimme lähiseutuja. Pyörähdimme Hyvinkäällä sekä Riihimäellä jossa keräsimme katseita ajaessamme muiden harrasteautojen ja moottoripyörien kanssa keskustan läpi. Ihmettelijöiden huulilta sai lukea sanan "SisuPussi". :D Maantie 130:llä tuli vastaan myös henkilöautoilija joka moikkasi iloisesti.. Olikohan kuljettaja tästä joukosta? Myöskin erään Sisun paloauton ohjaamossa oli käsi pystyssä.

Ensi viikolla on ohjelmassa ruiskusuutin remontti. Toivottavasti menohalut paranevat ja savutus sekä käynnistyvyys paranevat huomattavasti. On meinaan mahdoton käynnistää talvella jos Webasto ei suostu toimimaan. Niin kuin kävi tänä talvena.

Täyttä höyryä kesää kohden.
"SisuPussi" Vm.1973
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
Avatar
SisuPussi
Rattiamiraali
Viestit: 373
Liittynyt: 15 Elo 2005 10:22
Truck: Sisu BK-84/Kiitokori
Location: Tervakoski
Member id: 039
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SisuPussi »

Tänään tuli taas hieman rakenneltua. Takaosan U-ryhmään saatiin sävyä pintaan. Kävi tosin vanhanaikainen: Puuvaha loppui kesken.. :roll: No, ei auta masentua, huomenna vaan kauppaan ja lisää väriä pintaan. Kerrossänkyjen yläpetiä tuli myös koitettua ensimmäisen kerran. Kyllähän siellä unet voisi ottaa..

Suurin operaatio tuli kuitenkin tehtyä tuolla kuvien puolella. Uusia kuvia lisättiin neljä kappaletta ja vanhat kuvat vaihdettiin isommalle resoluutiolle. Siinä menikin sitten n. 1,5 tuntia.

Pistäkäähän palautetta. :)
"SisuPussi" Vm.1973
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
Avatar
Sisu
Rattiamiraali
Viestit: 269
Liittynyt: 04 Touko 2005 20:28
Truck: Scania K92 Vähämaa
Location: Haukipudas
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Sisu »

Jotku ne vaan jaksaa ja osaa tehdä hyvää jälkeä.

Kysymys: millä tuo maantieohjus lämpiää?? missään ei näy pattereita ja kaikki kalusteet on seinässä kiinni??

t. jussi
Avatar
SisuPussi
Rattiamiraali
Viestit: 373
Liittynyt: 15 Elo 2005 10:22
Truck: Sisu BK-84/Kiitokori
Location: Tervakoski
Member id: 039
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SisuPussi »

Juu tuo lämmityspuoli on semmoinen joka jäi alunperinkin hieman vähemmälle huomiolle. Autossa on kolme kappaletta vesikierrolla olevia sähköpuhaltimia. Ovat auton alkuperäisiä varusteita. Yksi näistä on takaosan U-ryhmän yhteydessä, yksi baaritiskin alaosassa ja yksi kuskinpenkin takana. Veden lämmittimenä toimii Webasto. Tuumittiin puoliskon kanssa ettei tuolle lämmitykselle ole suurempaa tarvetta johtuen pelkästä kesäkäytöstä.

Mikäli lämmitys ei riitä on mahdollista poistaa nuo puhaltimet ja korvata vesiputket tuollaisilla vesipattereilla.
"SisuPussi" Vm.1973
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
Avatar
SisuPussi
Rattiamiraali
Viestit: 373
Liittynyt: 15 Elo 2005 10:22
Truck: Sisu BK-84/Kiitokori
Location: Tervakoski
Member id: 039
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SisuPussi »

Viikonlopun tapahtumia:

Tänä viikonloppuna oli ohjelmassa lattiamaton asennusta. Viime viikolla tilaamamme lattiamatto saapui torstaina joten puuhaa oli tiedossa. Perjantaina SisuPussin lattiaa pestiin tuollaisella pesuaineella jolla seinät pestään ennen maalausta. Tällä saatiin lika ja rasva poistettua hyvin ennen liimausta.
Sunnuntaina saatiinkin sitten lattiamatto asennettua takaosaan ja baaritiskin kulmaan asti. Etuosa on siis vielä kokonaan aloittamatta. Siihen palataan ensi viikonloppuna.
"SisuPussi" Vm.1973
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
Avatar
SisuPussi
Rattiamiraali
Viestit: 373
Liittynyt: 15 Elo 2005 10:22
Truck: Sisu BK-84/Kiitokori
Location: Tervakoski
Member id: 039
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SisuPussi »

Piti vielä tuosta viime torstaina tehdystä ruiskusuutin huollosta kertoa.
Vein auton remonttiin heti aamulla klo seitsemäksi ja kaveri alkoi töihin samantien. Kun hain auton töiden päätyttyä klo 16 sanoi kaveri ,että oli ollut hieman suuritöinen operaatio ja oli tyytyväinen ettei noita Leylandeja ole enää liikenteessä. Remontti oli kestänyt lähes koko päivän eli 7,5 tuntia.
Yksi suutin oli antanut sumua mutta senkin pisarakoko oli liian suuri ja avauspaine 130bar kun pitäisi olla kuulemma 170bar. Loput olivat vaan räkineet epämääräisesti. Ei ilmeisesti huollettu ihan lähi vuosina. Samalla vaihdettiin uudet löpösuodattimet. Hinta oli positiivinen yllätys kun oli noin puolet hinta-arviosta.

Lähdin sitten siirtämään autoa kaupungin toiselle puolelle ja pysähdyin liikennevaloihin. Sitten keskellä risteystä moottori sammuikin aivan yllättäen. Eikä käynnistynyt. Avasin moottoriluukun ja aloin ihmettelemään ,että mikäs nyt tuli. Samalla ohi menneen traktorin kuljettaja tuli ovesta sisään ja sanoi ,että ottikos Leylandi ilmaa kun on näköjään suodattimet uusittu. No kaveri vaan ilmasi ruiskujärjestelmän ja taas heräsi SisuPussi eloon. Ihan hyvä säkä kävi kun en itse ole vielä ihan sinut tuon tekniikan kanssa.. :roll:
Sen suurempaa koeajoa ei vielä ole autolla tehty. Savutus ainakin väheni kymmenesosaan..
Viimeksi muokannut SisuPussi, 04 Elo 2010 21:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"SisuPussi" Vm.1973
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
Avatar
SisuPussi
Rattiamiraali
Viestit: 373
Liittynyt: 15 Elo 2005 10:22
Truck: Sisu BK-84/Kiitokori
Location: Tervakoski
Member id: 039
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SisuPussi »

Viikonloppu taas mennä hurahti ja homma etenee hitaasti,mutta varmasti.Nyt on lattia kokolailla kiinni,ainoastaan etuosaan jäi pieni palanen + lokarinkaaret paljaaksi.
Keittiökaapisto sai alleen myös alumiinilevyn ja uuden loisteputkivalaisimen.Alumiinilevy sen takia ettei pääse kokkauspuuhissa kosteus imeytymään kaapiston alareunaan.Liesituuletinkin on jo hankintalistalla..

Nyt kun tuo loisteputkivalo on saatu paikoilleen,alkaa tuo 230v verkko olemaan aika hyvillä malleilla.Pistorasia ja valaistus toimivat jo suoraan kun bussi liitetään verkkovirtaan.Invertteriä ei ole vieläkään kytketty,mutta sillä ei pitäisi olla merkitystä kun alkavalla viikolla saadaan sähkötarkastus.

Huomenissa isännän on tarkoitus käyttää SisuPussi jarrutarkastuksessa.Sinänsä aika ärsyttävää,sillä mikäli bussi olisi rekisteröity kuusi päivää aikaisemmin olisi tuo tarpeeton toimenpide (eli kaikki ennen -73 tehdyt).Ei auta itku markkinoilla..

Katsastuskin on varattu tulevan viikon torstaille.Saas nähdä miten meittin käy.. :roll:
"SisuPussi" Vm.1973
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Toivotaan et menee "heittämällä" läpi :D ja jos ei mene niin sitten hakemaan siirtokilpiä :shock: et pääsee reissuun :D itsellä olis tarkotus huomenna tai ylihuomenna käydä paikkaluvun muutos tekemässä :D
Avatar
SisuPussi
Rattiamiraali
Viestit: 373
Liittynyt: 15 Elo 2005 10:22
Truck: Sisu BK-84/Kiitokori
Location: Tervakoski
Member id: 039
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SisuPussi »

Aikataulua täytyi hieman venyttää,mutta nyt on tarvittavat työt tehty ja katsastus on onnellisesti takanapäin :D . Katsastushan piti olla jo viime torstaina,mutta viivästymisen syynä oli sähkötarkastuksen siirtyminen. Tarkastuspaperi saatiin tänään maanantaina ja katsastukseen ehdittiin minuutin viiveellä..tarkalle meni. Katsastus oli läpihuutojuttu,sillä mitäpä sitä hyvää korjaamaan :P ,ainoastaan toinen rekisterikilven valo oli takaata pimeänä.Katsastus-setä jopa kehui nyssen hyviä jarruja! Ihmettelimme vain ettei kukaan maininnut/kysellyt kaasuhommeleista yhtään mitään. Ei sen puoleen,eihän tuossa ole kiinni kuin kaasuliesi tällä hetkellä ,jolle ei mene edes kaasuputkea. Jääkaappikin toimii akuilla tai verkkovirralla.

Sisätilakin on saanut vaihteeksi uutta ilmettä verhoillun vuodesohvan (toisen niistä) myötä. Suuri kiitos anopille. Aikaa on myös vienyt pienet näpertelyhommat,kuten kaapin hyllyjen maalaus,takaosan jalkalistojen mitoitus/sahaus/sävytys ja yleisesti katsastuskuntoon laittaminen.

Kävimme tänään fiilistelemässä nyssellä maantieajoa. Kaikki SisuPussin WALTAISAT voimavarat on nyt saatu valjastettua käyttöön jo tehdyn ruiskusuutinhuollon myötä 8) . Savutus väheni huomattavasti ja bussi kulkee varmaankin puolella kaasulla verrattuna edelliseen kesään. Hauska nähdä,miten tuo vaikuttaa kulutukseen.

Tämän viikon ohjelmassa on pientä laittoa ennen tuota muiden hullujen tapaamista. Nähdään perjantaina!
"SisuPussi" Vm.1973
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
Avatar
SisuPussi
Rattiamiraali
Viestit: 373
Liittynyt: 15 Elo 2005 10:22
Truck: Sisu BK-84/Kiitokori
Location: Tervakoski
Member id: 039
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SisuPussi »

Viime viikonloppuisen tapaamisen jälkeen huomasimme SisuPussissa pari puutetta.
1: Eteen pitää saada ikkuna.
2: Keittiö on turhan pieni ja samoin jääkaappi.
3: Autoon pitää saada vetokoukku jotta polkupyörät saa pois sisältä.

Tuota ensimmäistä puutetta alettiin korjaamaan jo paluumatkalla tuolta Oravista. Savon keskuspurkaamolta tarttui matkaan ikkuna tiivisteineen kirkkaalla lasilla. Lasiin tulee punainen tummennuskalvo, siksi kirkas eikä sävytetty lasi. Samanlainen kalvo tulee myös takalaseihin.
Tänä aamuna aloittelin hommaa autolla irroitamalla kuskin penkin takaa seinästä verhoilulevyn. Hiukan arvelutti tuo homma koska seinähän on jo verhoiltu. Ei muuta kuin mattopuukko käteen ja kangasta leikkaamaan. Tunnin aherruksen jälkeen seinälevy oli irti ja alta paljastui tuollaista muovipintaista paperia.
Sen alla olikin sitten runkorakenteet ja 40mm paksua lasivillaa. Kuivaa sellaista..
Seuraavaksi ohjelmassa onkin sitten rälläköintiä, hitsausta ja maalausta. Ikkuna kun on liian iso ja rautarakenteita joutuu hieman muokkaamaan. Pintalevyn alta kun paljastui rautarakenteita joita ei voinut tietää ennenkuin levyn oli irroittanut. Mutta suurista muutoksista ei ole kyse.
Täytyy lisätä pari kuvaa operaatiosta vaikka huomenaamuna.

Tuota toista puutetta ei aleta korjaamaan ainakaan ihan heti. Täytyy vain koittaa pärjätä. Asiaa kyllä on jo mietitty ja suunnitelmissa on vaihtaa kaasujääkaappi tavalliseen verkkovirralla toimivaan isompaan malliin. Keittiöön saattaa myöskin tulla lisää kaappitilaa. Mutta näistä enemmän joskus myöhemmin.

Kolmas puute eli vetokoukku pitäisi myös koittaa saada mahdollisimman pian koska kesäloma alkaa puskemaan päälle. (Viisi viikkoa vielä..) :?
"SisuPussi" Vm.1973
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
Avatar
SisuPussi
Rattiamiraali
Viestit: 373
Liittynyt: 15 Elo 2005 10:22
Truck: Sisu BK-84/Kiitokori
Location: Tervakoski
Member id: 039
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SisuPussi »

Pari kuvaa lisätty.
"SisuPussi" Vm.1973
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
Avatar
SisuPussi
Rattiamiraali
Viestit: 373
Liittynyt: 15 Elo 2005 10:22
Truck: Sisu BK-84/Kiitokori
Location: Tervakoski
Member id: 039
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SisuPussi »

Taasen on tullut puuhasteltua.
Tänään saatiin irrotettua nuo raudat tuon tulevan ikkunan tieltä. Olihan melko aikaa vievä operaatio. Kolme tuntia siihen taisi kaikenkaikkiaan tuhraantua. Ongelman oli kipinät joita ei hirveästi halunnut lattioille eikä verhoilluille seinille. Hermoja (omia ja avokkaan) koeteltiin taas oikein urakalla mutta onhan nuo nyt jo irti eli ei mennyt hukkaan.
Ensi viikolla onkin sitten ohjelmassa rautakaupassa käynti, lisää rälläköintiä ja hitsailua.
Niin ja ikkunaan saatiin laitettua tummennuskalvo, ihan hauskannäköinen siitä kyllä tuli metallinhohtopunaisena.
"SisuPussi" Vm.1973
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
Avatar
SisuPussi
Rattiamiraali
Viestit: 373
Liittynyt: 15 Elo 2005 10:22
Truck: Sisu BK-84/Kiitokori
Location: Tervakoski
Member id: 039
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SisuPussi »

Tarinoidaas taas.
On ollut hieman hiljaiseloa tuon rojektin suhteen tällä viikolla.
Viime viikonloppuna piti putsata irtoruosteet sisäpuolen pelleistä ja maalata kohdat ruosteenestomaalilla. No homma menikin hieman pitemmän kaava kautta: :roll:

Ulkopeltiin oli ruostunut pari pientä läpireikää kuskin puoleisen sivuikkunan takareunaan. Tuohon ei paljon muuta lääkettä ole kuin uutta peltiä. Onneksi pala ei ollut kovin iso ja siitä selvisi tuommoisella 5x30cm palalla. Pellinpala leikattiin tuosta kylkeen tulevan ikkunan kohdalta ja hitsattiin kiinni. Seuraava operaatio olisi tuon varsinaisen ikkuna-aukon leikkaaminen ja uusien tukirautojen hitsaaminen paikoilleen.

Onneksi tuolla ei ole ihan hirveä hengenhätä kunhan olisi valmis tuohon Karstulan reissuun mennessä joka on parin viikon päästä. Kyllä se siitä..
"SisuPussi" Vm.1973
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
Avatar
SisuPussi
Rattiamiraali
Viestit: 373
Liittynyt: 15 Elo 2005 10:22
Truck: Sisu BK-84/Kiitokori
Location: Tervakoski
Member id: 039
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SisuPussi »

Ikkunan asennus otti hieman takapakkia tänään. Tarkoituksena oli asentaa lasi tänään paikoilleen ja lähteä huomenna käymään Tammisaaressa vanhojen paloautojen ja ambulanssien tapaamiseen. No lasi ei sitten kestänyt tiputusta 1,5 metrin korkeudelta vaan meni suhteellisen pieneksi muruksi :roll:.
Ei muuta kuin uutta lasia etsimään ja uusi asennus yritys.

Nyt harmittaa..
"SisuPussi" Vm.1973
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
Vastaa Viestiin