Volvo B10M Ajokki 7000

Kerro omasta projektistasi
Avatar
ob_do
Rattimajuri
Viestit: 183
Liittynyt: 25 Tammi 2010 08:09
Truck: Kutter 7
Location: Akaa
Member id: 211

Re: Volvo B10M Ajokki 7000

Viesti Kirjoittaja ob_do »

Juu, kylähullun unikirjasta katsoin, ennakoi hienoja ja vähäsateisia reissuja kesäksi. Oli muuten se 13 miljoonaa ajettu keikkadösä melko metka peli ajaa, laatikko oli ainoo osa joka oli vaihdettu vuonna 1988. Läjä räjäytysmattoja = sohva, sängyt, pöytä, miksei vessakin. Helppoa & kätevää.

No, josko talvilomalla sais tehtyä Michaelin keittiö/matkustamo/wc/sähköistys -päivityksen valmiiks....helpottais kummasti.
Perse edellä puuhun.

Scania Vabis/Kutter 7 '67***Nymans Komet '59***Mercedes-Benz SE260 '86***Desoto Firedome '57***Triumph Herald '66
Avatar
ob_do
Rattimajuri
Viestit: 183
Liittynyt: 25 Tammi 2010 08:09
Truck: Kutter 7
Location: Akaa
Member id: 211

Re: Volvo B10M Ajokki 7000

Viesti Kirjoittaja ob_do »

Nonni. Josko horisis tähän jotain projektikuulumisia. Jos ei muuten niin todistellakseen ittelleen että jotain tapahtuu...

Vuosi sitten siis tuli ajatus että tehäänpä se paskahuussi ja ja päivitetään keittiöö ym ym pientä. Päädyin sitten laskemaan bussin keskiosan lattian käytävän tasolle, poistamaan vanhan keskioven, purkamaan kylkiluukut pois kunnostettaviksi, tekemällä yhden uuden luukun keskioven kohdalle jne jne. Paskatankki tehtiin ja vesisäiliö. Piti kesällä kovasti reissata, mutta eipä tuo liikkunut sitten metriäkään, saati sitten muuten edistynyt. Opiskelu, perseaukisuus ym. vaikuttavia tekijöitä. Ai niin ja 508 väliprojekti. Syystalven ankeudessa harkitsin jopa dösästä luopumista. Että onko tässä mitään järkee. Kai sitä ny yhelle miehelle riittäis vaikka Nissan Micra. Ois vähemmän työmaatakin.

Onneks järjettömyys voitti. Nyt kun saimme nauttia hetkellisesti auringosta, alkoi projekti taas köhien käynnistyä. Tottakai purkutöillä... :) Loputkin originaaleista ilmakanavista heivattiin mäelle, vanhat sähkösysteemit myös. Invertterilaturi on tulossa kiinasta, ja kaveri piirsi selkeät ja hienot sähkökuvat, helpottaa tekemistä kummasti. Hupisysteemi täysin erillään auton omasta, eli tulee 12/24/230V hommelit. Katto on eristetty, nyt laittelen solumuovia, koolauksia ja sähköputkituksia, ilmakanavien tilalle pienemmät kotelot. Koteloiden alapinta valkoista (tai mikä lie opaali) pleksiä, takana rgb-ledinauhaa. Kattoverhoiluksi valikoitui osb-levy + messumatto, niitä kun tuossa nyt sattuu olemaan. Lattiaan paksu kumipohjainen käytävämatto, edelliset laminaattikokeilut osoittivat että tässä (lähinnä festari) käytössä laminaatti ei oo hyvä. Vessan seinät myös osb-levyä, vesierkka ja laatta, lattiaan vaneri, vesierkka, lattialämmityskalvo, laatta. Tai sitten epoksi. Kaivona on bilhelvetin pieni kaivo sellasella vastapainohajulukolla, joka siis sulkeutuu kun veden tulo loppuu. Kaivo on keskellä lattiaa, tietoinen riski joo tiedetään, mut järkeilin et jos kaadot on ees lähelle riittävät, pitäis toimia, varsinkin kun auton yleensä yrittää pysäköidä niin suoralle paikalle kuin mahdollista. Ja jos on mäkeen jäätävä, voi jättää suihkuttelun väliin ja laittaa enempi dödöä. Paskatankki sijaitsee suoraan huussin alla. Pöntöksi bilhelvetin paskanjauhaja.

Sisä- ja sähköhommelit ois tarkoitus saada valmiiks maaliskuussa, sitten siirtyä loppujen kylkiluukkujen kimppuun, hitsailla loput palkit etuoven kohdilta, hioakittaillahioakittaillahioakittailla ja maalata. Sitten vaan valorauta ja Hadleyt katolle ja menoks. Ai niin eiku eka vähän ilmahommia auton alla ja suodattimien vaihtoa ja. Ei tässä oo mitään järkee. Lähenpä jatkamaan.
Perse edellä puuhun.

Scania Vabis/Kutter 7 '67***Nymans Komet '59***Mercedes-Benz SE260 '86***Desoto Firedome '57***Triumph Herald '66
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Volvo B10M Ajokki 7000

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Mukava kuulla, että projekti etenee. Välillä tule pitkiä taukoja vaikka auto seisoo heti ulko-oven vieressä. Ei ja niin ei jaksa - ei edes myydä sitä pois silmistä.

Samaa mieltä. Ehdoton ei laminaatille auton lattiassa. Talvikäytössä aivan tolkuttoman liukas. Väki kävelee lumisilla jalkineilla autossa ja lumi sulaa käytäville. Tuommoinen vois olla hyvää "Insight Clic System". Laitettiin työpaikalla yhteen aulatilaan. Jotain laminaatin, kumin, korkin ja Lego-palikan väliltä. Taipuisaa kumimaista lukkoponttitavaraa. Ei ihan ilmaista, mutta ei tuota montaa neliötä bussiin menisi.

Ilman Hadley:tä ei voi korrektisti poistua leiripaikalta...
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
ob_do
Rattimajuri
Viestit: 183
Liittynyt: 25 Tammi 2010 08:09
Truck: Kutter 7
Location: Akaa
Member id: 211

Re: Volvo B10M Ajokki 7000

Viesti Kirjoittaja ob_do »

Joo, mäkin oon sellaista lattiamatskua joskus pidellyt, toimis varmaan aika hyvin tällasessa käytössä. Ääntäkin varmaan hieman eristäisi?

Hadleyt on kyllä ehdottomat. Letkut ja liittimet on jo valmiina, samoin kuskin vieressä roikkuva vaijeri josta voi sitten nykiä...sopivaa kahvaa ollaan mietitty, tällä hetkellä vahvana ehdokkaana mallinuken käsivarsi modattuna niin, että olkapäästä kiinni katossa, kyynärtaipeessa nivel, ja sitten kun ottaa kädestä kiinni ja vetää alaspäin, törähtää torvet. Lieneekö katsastusmiehellä tähän sanottavaa...se jää kuultavaksi.

Päivän saldona solumuovit kattoon ja koolaus 20x45 kyllästetyllä, vähän sähköputkitusta sekä kaikkee pientä säätöä. Tuleviin valaisinkoteloihin löytyi varastoista sellaisen pitkänmallisen loisteputkivalaisimen heijastinkupuja, parantanevat led-nauhojen näkyvyyttä.
Harmikseni huomasin että tuulilasissa ollut särö on lähtenyt leviämään...ei muuten mutta ko. mallin muotit on kuuleman mukaan hukattu. Täytyy yrittää pysäyttää tuo halkeama.
Perse edellä puuhun.

Scania Vabis/Kutter 7 '67***Nymans Komet '59***Mercedes-Benz SE260 '86***Desoto Firedome '57***Triumph Herald '66
Avatar
Iski
Kansleri
Viestit: 1259
Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
Truck: Carrus 502 B10M
Location: Nurmijärvi Rajamäki
Member id: 149

Re: Volvo B10M Ajokki 7000

Viesti Kirjoittaja Iski »

Hommat etenee, mutta miten kyllästetty puu? pääseekö sisälle jotain höyryjä? Siperian lehtikuusi on luonnon kestopuuta, olisko hyvä puukoolauksissa?
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Volvo B10M Ajokki 7000

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Käyttivät kestopuuta joskus Matkaaja asumusautojen alarimoissa. Reagoi alumiinin kanssa ja kestopuun kupari söi alumiiniset pintapellit.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
ob_do
Rattimajuri
Viestit: 183
Liittynyt: 25 Tammi 2010 08:09
Truck: Kutter 7
Location: Akaa
Member id: 211

Re: Volvo B10M Ajokki 7000

Viesti Kirjoittaja ob_do »

Olisin enempi huolissani kuskin ja matkustajien tuottamista höyryistä...
Perse edellä puuhun.

Scania Vabis/Kutter 7 '67***Nymans Komet '59***Mercedes-Benz SE260 '86***Desoto Firedome '57***Triumph Herald '66
Avatar
ob_do
Rattimajuri
Viestit: 183
Liittynyt: 25 Tammi 2010 08:09
Truck: Kutter 7
Location: Akaa
Member id: 211

Re: Volvo B10M Ajokki 7000

Viesti Kirjoittaja ob_do »

Ihanaa. UPS toi juuri paketin Kiinasta. Paketista paljastui invertteri-laturi. Täytynee asentaa johonkin näkyville kun on niin komee.
Perse edellä puuhun.

Scania Vabis/Kutter 7 '67***Nymans Komet '59***Mercedes-Benz SE260 '86***Desoto Firedome '57***Triumph Herald '66
Avatar
ob_do
Rattimajuri
Viestit: 183
Liittynyt: 25 Tammi 2010 08:09
Truck: Kutter 7
Location: Akaa
Member id: 211

Re: Volvo B10M Ajokki 7000

Viesti Kirjoittaja ob_do »

Tai siis näköjään Saksasta. Näemmä kiinalaisella myyjällä välivarasto siellä.
Perse edellä puuhun.

Scania Vabis/Kutter 7 '67***Nymans Komet '59***Mercedes-Benz SE260 '86***Desoto Firedome '57***Triumph Herald '66
Avatar
ob_do
Rattimajuri
Viestit: 183
Liittynyt: 25 Tammi 2010 08:09
Truck: Kutter 7
Location: Akaa
Member id: 211

Re: Volvo B10M Ajokki 7000

Viesti Kirjoittaja ob_do »

Hö. Kirjottelin tähän romaanillisen tarinaa tällä älykännykkäpuhelimella. Vaan kun hyppäsin tekstissä taaksepäin, ei paluuta ollut. Eli tää viestikenttä ei rullaa tekstin loppuun. Koitin kopioida tekstin talteen. Ei onnistu. Sinne meni. Kuviahan puhelimesta en saa lisättyä suoraan, vaan tarvii kierrättää atk-laitteen kautta. Hommaan lankapuhelimen ja lähestyn jatkossa palstaa kirjeitse tao luolamaalauksin. Niin, liekö android-pohjainen ongelma? Vaiko laitteesta kiinni.
Perse edellä puuhun.

Scania Vabis/Kutter 7 '67***Nymans Komet '59***Mercedes-Benz SE260 '86***Desoto Firedome '57***Triumph Herald '66
Avatar
ob_do
Rattimajuri
Viestit: 183
Liittynyt: 25 Tammi 2010 08:09
Truck: Kutter 7
Location: Akaa
Member id: 211

Re: Volvo B10M Ajokki 7000

Viesti Kirjoittaja ob_do »

Nonni.

Pikakelataas vähän.

2012: Makuuosasto uusiks. Kattoon uudet eristeet (spu +solumuovi), koolaus ja hopeanväriseksi petsattu paneli. Tosin lopputulos on violetti...seinät pysyivät kullanvärisellä keinonahalla, kerrossänkyihin tein laidat jotka pehmustin ja verhoilin mustalla keinonahalla. Sit vähän ledivaloja sinne tänne. Ja patteriverkkoon liitettiin sellainen ihan perus levypatteri, oisko joku 40x60 senttiä.

2013: Hetken hiljaiselon jälkeen innostuin taas ja purin keittiön ja vanhan vessakopin ja lattian ja kylkipellit ojan puolelta. Penkkien takaa makuutilaan asti lattia tasaseks, uudet eristeet jne. Vessan alle paskatankki, viemärivedot ym. Kylkiovi pois, oven yläosa umpeen, vanha takatallin pikkuluukku alaosaan. Ojan puolen korikehikon korjausta. Ja tää kaikki tietysti ulkosalla tammi-maaliskuussa... Sit loppui into taas. Väliprojektina yks 508.

2014: Uudella innolla. Joskus siinä alkuvuodesta päätin et kesällä ollaan tien päällä. Jatkoin projektia purkamalla lisää, matkustamon katon verhoilu läks. Eristeiden vaihto, solumuovi pintaan, koolaus. Vanhat ilmakanavat heivattiin myös mäjelle, tilalle matalammat kotelot valaisimille. Keittiö takas paikalleen hieman laajennettuna. Kaveri suunnitteli ja toteutti sähköt, erillinen 12V hupisysteemi, kaikki sisä(ja vähän ulkokin)valaistus ledeillä. Putkitettiin niin että jatkossakin on reittejä joita pitkin piuhoja vedellä. Sähkökeskus vessan/keittiön väliseinässä, 3000w kiinainvertterilaturi vastapäätä kaapissa. Katon ja koteloiden verhoilu ameriikanvanerilla ja messumatolla. Matkustamon valaistukseen pari settiä rgb-ledinauhaa ohjaimineen, koteloon heijastinpinnaksi loisteputkivalaisimen kuvut, niihin ledinauhat, opaalipleksin takaa näyttää just hyvältä. Käytävälle yleisvaloksi rosterikourusta/listasta ja opaalipleksistä "laatikot" joissa kirkkaan valkoista ledinauhaa. Keittiön valolistan takana sekä sinistä ledinauhaa että led-spotit. Kulkuvaloina käytävällä punaista lediä, samoin portaissa. Vanha wc:n varattu -valo otettiin käyttöön, kun vessaan laittaa valot, syttyy myös varattu-valo. Se syttyy toki myös silloin kun paskatankki täyttyy, siitä pitää huolen itsetehty anturi, joka oluttölkissä on testattu. Niin juu ja vessan/suihkun seinätkin siis tein jossain vaiheessa. Kahteen kertaan tietysti, kun eka versio ei miellyttänyt...
Sitten siirryttiinkin ulkohommiin. Oisko ollut toukokuuta. Oikea puoli oli ilman luukkuja ja peltejä edelleen, suurimmaksi osaksi kuitenkin hitsattu. Uusittavaa kehikkoa oli yllättävän vähän, kylkiluukkujen yläreunan yläpuolen vaakapalkista alaspäin, ja osa pystyistä oli vieläpä ehjää. No mutta, hitsausta, maalausta, massausta, eristys (spu), pellit takas kiinni ( eka kahella niitillä roikkumaan, sit toholla kuumax, alas kaks niittiä, odottelua, ja loput niitit), luukkujen lukkomekanismien kunnostusta/vaihto uusiin, saranalistojen vaihto uusiin.
Tokihan tässä vaiheessa, kun alkoi jo näyttää siltä ettei tuu edes kiire, päätettiin aukaista myös toinen kylki, koska oishan sen joutunu joskus kuitennii. Ja sitten tehtiin samat kuin edellä, mutta koska kesä, suoritettiin ensin hieman hiekkapuhallustoimenpiteitä. Akkukelkka kunnostettiin myös, uudet laakerit ym. Pienempi ilmasäiliö oli aika hapan, vaihdettiin parempaan. Akkutilan viereisen tilan pohja tehtiin uusiksi ja vahvistettiin vesisäiliön kestäväksi. Takatallin luukun kolarivaurio korjattiin. Kylkipeltien saumat, joita nyt tuli hieman lisää koska asennusteknisistä syistä leikkelimme julmetun pitkät rosteripellit hieman pienempään mittaan, saivat peitokseen tuollaista 40 mm alumiinista mattolistaa, kun sitä nyt sattui läjä olemaan. Liimamassa väliin ja popniittiä päälle. Kattoluukkujen tiivistystä, loput sähköhommat, uus pakoputki pöntöltä eteenpäin (rosterinen kylkiputki tietysti), vanhat takavaloviritelmät fidduun ja aukot umpeen, takapuskuriviritelmän tilalle hieman asiallisempi romuläjästä löytyneestä peltiprofiilista, uudet takavalot (tarjouslaarissa TAVOssa), ja kauheesti kaikkee muuta mitä ei ny enää muista. Paitsi muistanhan mä, ilmalämpöpumppu asennettiin!

Joo. Ja sitten se viimeinen viikko ennen sovittua lähtöä... joka siis 10.7. Joensuuhun. Maanantaina aamusella saavuin työreissusta. Varasin katsastusajan tiistaille. Maanantaina illalla tuli talkooporukka, siivottiin ja varusteltiin auto, osa porukasta pikapikaa teippasi maalausta varten. Suhautin siinä sitten pohjavärin ma-ti -yönä. Valkoinen loppui kesken, jatkoin harmaalla. Temacoat -epoksimaalia käytin. Ei siitä niin kovin siisti tullut, mut siistimpi mitä kirjavana oli. Laittelin myös keittiöön ovia paikalleen ym pientä. Siitä sitten leimalle samoilla silmillä. Kävin ajelemassa jarruja lämpimäksi. Kaikki hyvin siihen hytkytysketkutusiskariym -testiin asti. Lakkas toimimasta suurin osa valoista, sekä startti. No, käytävä'ltä matto pois, luukku auki ja ruuvaria napojen väliin. Lähtihän se. Sit sitä ei enää sammutettukaan...jarruista jäi kiinni myös, ihme kahden vuoden ajamattomuuden jälkeen... paperissa luki myös että heilahduksenvaimennin, takana oikealla, yläpään kiinnike irti. No, auto takas verstaalle, minä suihkuun ja töihin. Toinen vuoro hommiin, kaverit katselivat valot kuntoon (miljoona löysää/hapettunutta liitosta ja sulaketta) ja ajoivat dösän volvolle jarrujen laittoon.
Keskiviikkoiltana (olin tietty duunissa) kaverit hakivat auton volvolta, kuulemma "helvetin hyvin jarruin". Minä palasin työreissusta puolilta öin, suoraan verstaalle, ihmettelemään heilahduksenvaimenninta. Pian kävikin ilmi, noin klo 01:00, että irti olikin takimmaisen jousipussin yläpää. Levy, jota vasten ylälautanen on, ei ollut. Tai no oli siellä sellaista näkkäriä vähän. No, auto ylös, pyörät irti, pussi irti. Ihme kyllä ilmaletkun juntturi lähti helposti ja ehjänä. Alamalja irti tunkilla painamalla, yllättävän hyvä sekin. Sitten tein 8mm levystä uuden pohjalevyn jonka pulttasin runkoon kiinni. Torstaiaamuna seiskalta TAVOn oven takana, uus ylälautanen n. 20 euroa (halkaisija oikea mut ylimääräinen lähtö), volvolta pohjaanlyöntikumin kiinnitys/ilmaruuvi ja mutteri 54 euroa. Ai niin, uusintakatsastus oli varattu klo kahdeksi, lähtö joensuuhun klo neljäksi. NO, takas bussin alle, toki ensin ylälautasesta ylimääräinen lähtö huitsin nevadaan ja reikä umpeen. Ylälautanen paikalleen, pussi/alamalja myös, auto alas ja paineet. Toimihan se, eikä laske enää niin nopeasti paineitakaan kun ylälautasessa ei oo reikiä...
No niin, torstai aamupäivä, nyt kun uusintakatsastukseen vaadittavat hommelit oli hoidettu, tehtiin vielä jotain pikkujuttuja, joita en muista koska aloin olemaan jo hieman poikki...kävin kotona pakkaamassa omat kamat reissuun, saavuin hyvissä ajoin (varttia ennen) katsastusaikaa bussille, joka ei tietenkään lähtenyt käyntiin. Ei inahtanutkaan. Vaikka oli taas toiminut aivan hyvin. Siinä sitten selvittelemään syytä. Muutama pika-analyysi ja startin pääty auki. Sehän oli erittäin palanut, se startti. Soitto JA-Toolsiin, tilanteen kuvaus. "Niin, mehän olemme Monarkin maahantuoja, löytyy hyllystä, tuutteko hakemaan?" Mentiin, ja lujaa. Uus startti oli paikallaan klo 15:45, konttori menee kiinni klo 16:00. Soitin, ei vastausta. Melkein jo luovutin, mut päätin kuitenkin ajaa kiukuspäissäni paikalle, josko siellä vielä jolku olis paikalla. Ja olihan siellä! Ja leima tuli! Reissuun päästiin muutama tunti myöhässä, mut päästiin kuitenkin. Auto pelas sen 820 km hyvin, turbokin tuli peliin mukaan mennessä jossain Varkauden kohdilla. Ainoastaan takastullessa, kun pidettiin Jyväskylässä tauko, oli lievä ongelma. Akunkenkä poikki, oli hitsaillut akunnavan aika ohueksi...(valoin myöhemmin uuden navan romulyijystä, hyvä tuli).
Joensuun reissun jälkeen siis valettiin akunnapaa, ja ympättiin koneen päälle nissanin 12V laturi hupiakkuja lataamaan, vaihdettiin peräöljyt ja rasvailtiin etukardaanin ristikot ym ym. Tänään auto palasi vajaan viikon reissusta (veli oli tien päällä), 1100 km eikä suurempia ongelmia, mitä nyt tuo muualla mainitsemani ohjauksen jumitus ja ajoittainen tehojen hiipuminen (joka luultavasti johtuu huonosta polttoaineen saannista = suodattimet vaihtoon ja linjat puhtaiksi).

Huhhuh, tekipä hyvää. En jaksa oikolukea, menköön kirjoitusvirheineen. Kannattais vissiin kirjoitella useammin pieniä pätkiä.... :)

P

2014:
Viimeksi muokannut ob_do, 28 Heinä 2014 01:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Perse edellä puuhun.

Scania Vabis/Kutter 7 '67***Nymans Komet '59***Mercedes-Benz SE260 '86***Desoto Firedome '57***Triumph Herald '66
Avatar
ob_do
Rattimajuri
Viestit: 183
Liittynyt: 25 Tammi 2010 08:09
Truck: Kutter 7
Location: Akaa
Member id: 211

Re: Volvo B10M Ajokki 7000

Viesti Kirjoittaja ob_do »

PS. Kuviakin tulee täsä ku.
Perse edellä puuhun.

Scania Vabis/Kutter 7 '67***Nymans Komet '59***Mercedes-Benz SE260 '86***Desoto Firedome '57***Triumph Herald '66
Avatar
ob_do
Rattimajuri
Viestit: 183
Liittynyt: 25 Tammi 2010 08:09
Truck: Kutter 7
Location: Akaa
Member id: 211

Re: Volvo B10M Ajokki 7000

Viesti Kirjoittaja ob_do »

...ja siis jarruillehan sit riitti kun ajoi ne vielä kunnolla kuumax, pientä säätöä, ja hyvät tuli.
Perse edellä puuhun.

Scania Vabis/Kutter 7 '67***Nymans Komet '59***Mercedes-Benz SE260 '86***Desoto Firedome '57***Triumph Herald '66
Avatar
-KHS-
Rattiamiraali
Viestit: 292
Liittynyt: 14 Marras 2012 12:26
Truck: Carrus 302
Location: Ylöjärvi
Member id: 216

Re: Volvo B10M Ajokki 7000

Viesti Kirjoittaja -KHS- »

Joo'o. Ihan hyvää settiä.
Voitais joku päivä pitää tupa-, kaappi- ja siiteystarkastus. Puolin ja toisin.
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta, tai odottaa seuraavaa.
Avatar
ob_do
Rattimajuri
Viestit: 183
Liittynyt: 25 Tammi 2010 08:09
Truck: Kutter 7
Location: Akaa
Member id: 211

Re: Volvo B10M Ajokki 7000

Viesti Kirjoittaja ob_do »

-KHS- kirjoitti:Joo'o. Ihan hyvää settiä.
Voitais joku päivä pitää tupa-, kaappi- ja siiteystarkastus. Puolin ja toisin.

Juu, niin voitais. Ylöjärven osaston kokoontumisajot joku ilta. Kaappitarkastus on helppo tehä, puuttuu suurin osa ovista vielä. Siisteystarkastus....noooh, viimeistelyosio on vielä hoitamatta. Mutta ei senkään niin väliä oo. Projektejahan nää on.
Perse edellä puuhun.

Scania Vabis/Kutter 7 '67***Nymans Komet '59***Mercedes-Benz SE260 '86***Desoto Firedome '57***Triumph Herald '66
Avatar
ob_do
Rattimajuri
Viestit: 183
Liittynyt: 25 Tammi 2010 08:09
Truck: Kutter 7
Location: Akaa
Member id: 211

Re: Volvo B10M Ajokki 7000

Viesti Kirjoittaja ob_do »

Juu juu. Heräsin talviunilta. Herätin bussinkin. Hyvinhän se lähti. Koeajolenkillä totesin että saattaa käydä jopa niin hassusti, että reissuun pääsemiseksi ei poikkeuksellisesti tarvitsekaan maata bussin alla paria viikkoa. Yötä päivää. 24/7. Leimaakin on vuoden loppuun.
Tottakai jotain tehdään, markiisin virittelyä ym. Mut pakko ei oo tehä mitään. Kuinka osaan olla? Varmaan ihan hyvin. No öljyjen ja suotimien vaihtoa toki on ohjelmassa, ettei ihan ote katoa.
Fiilispoliittisesti eletään selkeästi nousukautta.
Perse edellä puuhun.

Scania Vabis/Kutter 7 '67***Nymans Komet '59***Mercedes-Benz SE260 '86***Desoto Firedome '57***Triumph Herald '66
Avatar
-KHS-
Rattiamiraali
Viestit: 292
Liittynyt: 14 Marras 2012 12:26
Truck: Carrus 302
Location: Ylöjärvi
Member id: 216

Re: Volvo B10M Ajokki 7000

Viesti Kirjoittaja -KHS- »

Tööttääs tänne Vuorentaustaan tuota vuosi sitten puhuttua TKS:ää tekemään. Mulla on nääs projekti vielä sen verran levällään että sillä ei ajeta kuin just ennen Vuori Caravania.
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta, tai odottaa seuraavaa.
Avatar
ob_do
Rattimajuri
Viestit: 183
Liittynyt: 25 Tammi 2010 08:09
Truck: Kutter 7
Location: Akaa
Member id: 211

Re: Volvo B10M Ajokki 7000

Viesti Kirjoittaja ob_do »

Jaa niin. Juu. Mikäjottei. Töräytänkö bussilla pihaan vai pienemmällä? Muistaakseni oli puhetta että tilaa on...
Perse edellä puuhun.

Scania Vabis/Kutter 7 '67***Nymans Komet '59***Mercedes-Benz SE260 '86***Desoto Firedome '57***Triumph Herald '66
Avatar
-KHS-
Rattiamiraali
Viestit: 292
Liittynyt: 14 Marras 2012 12:26
Truck: Carrus 302
Location: Ylöjärvi
Member id: 216

Re: Volvo B10M Ajokki 7000

Viesti Kirjoittaja -KHS- »

Piha saattaa olla tukkeessa, mutta tuohon Horhan parkkipaikalle mahtuu vaikkapa kymmenkunta kylähullunkuljetinta.
Kahvin tuoreuden voi varmistaa numerosta 040 kuusviis kolmeviis viisi kuusi3
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta, tai odottaa seuraavaa.
Avatar
ob_do
Rattimajuri
Viestit: 183
Liittynyt: 25 Tammi 2010 08:09
Truck: Kutter 7
Location: Akaa
Member id: 211

Re: Volvo B10M Ajokki 7000

Viesti Kirjoittaja ob_do »

-KHS- kirjoitti:Piha saattaa olla tukkeessa, mutta tuohon Horhan parkkipaikalle mahtuu vaikkapa kymmenkunta kylähullunkuljetinta.
Kahvin tuoreuden voi varmistaa numerosta 040 kuusviis kolmeviis viisi kuusi3

Selge. Ei tuo oma dösä oo vielä edes liikennekäytössä...

Projektikin etenee taas. Vessa/suihku alkaa olla pintamateriaaleja vailla, 8 metriä pitkä markiisi haettiin tiistaina, samalla lähti mukaan 6,5 kw aggregaatti puskaparkkeerausta ajatellen. Sormet syyhyää päästä asentamaan markiisia, työt vaan vähän taas esteenä. Toki markiisi tulee toimimaan moottorilla ja kauko-ohjaimella.
Perse edellä puuhun.

Scania Vabis/Kutter 7 '67***Nymans Komet '59***Mercedes-Benz SE260 '86***Desoto Firedome '57***Triumph Herald '66
Avatar
ob_do
Rattimajuri
Viestit: 183
Liittynyt: 25 Tammi 2010 08:09
Truck: Kutter 7
Location: Akaa
Member id: 211

Re: Volvo B10M Ajokki 7000

Viesti Kirjoittaja ob_do »

Nonni. Biggyysen taas tapahtuu. Markiisi on asennettu, ja takavalojen muokkaus väliaikaisasennuksesta pysyvämpään tehty. Vuorovilkkukin saatiin taas takaisin peliin. Vessaa tehään pikkuhiljaa, muuten oiskin vaan siivousta vaille valmista Ellivuoreen lähtöä ajatellen.
Liitteet
IMG_20150530_211134.JPG
IMG_20150530_211331.JPG
IMG_20150530_211025.JPG
IMG_20150530_211025.JPG (86.91 KiB) Katsottu 13341 kertaa
Perse edellä puuhun.

Scania Vabis/Kutter 7 '67***Nymans Komet '59***Mercedes-Benz SE260 '86***Desoto Firedome '57***Triumph Herald '66
Avatar
ob_do
Rattimajuri
Viestit: 183
Liittynyt: 25 Tammi 2010 08:09
Truck: Kutter 7
Location: Akaa
Member id: 211

Re: Volvo B10M Ajokki 7000

Viesti Kirjoittaja ob_do »

Lauantaina Ellivuoressa päätin että tarvii olla sellainen kylkiluukusta ulos vedettävä kesäkeittiö (grilli). No, ny o! Romurautaa ja vaneria ja vessan seinästä jäänyttä muovimattoo. Torista löytyi tuollainen salkkumallin kaasugrilli, pysyy pölyt poissa kuljetusasennossa. Vessan seinät saivat siis myös maton pintaan. Lauantaiks oiski sit iskarin vaihto ohjelmassa.
Liitteet
IMG_20150611_093946.JPG
IMG_20150611_093842.JPG
IMG_20150611_093738.JPG
IMG_20150611_093738.JPG (90.4 KiB) Katsottu 13170 kertaa
Perse edellä puuhun.

Scania Vabis/Kutter 7 '67***Nymans Komet '59***Mercedes-Benz SE260 '86***Desoto Firedome '57***Triumph Herald '66
Avatar
ob_do
Rattimajuri
Viestit: 183
Liittynyt: 25 Tammi 2010 08:09
Truck: Kutter 7
Location: Akaa
Member id: 211

Re: Volvo B10M Ajokki 7000

Viesti Kirjoittaja ob_do »

Tarvii toi luukun sisäpinta vielä maalata ja laittaa vähä ledejä ni näkee rillata.
Perse edellä puuhun.

Scania Vabis/Kutter 7 '67***Nymans Komet '59***Mercedes-Benz SE260 '86***Desoto Firedome '57***Triumph Herald '66
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3083
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Volvo B10M Ajokki 7000

Viesti Kirjoittaja neppi »

Tai pitää isommat tulet! Ü
Avatar
ob_do
Rattimajuri
Viestit: 183
Liittynyt: 25 Tammi 2010 08:09
Truck: Kutter 7
Location: Akaa
Member id: 211

Re: Volvo B10M Ajokki 7000

Viesti Kirjoittaja ob_do »

Ei ku kyllä ledejä pitää olla. Mehän hommattiin ensin led-valoja ja rakennettiin bussi siihe ympärille. Ja sit ku on tarpeeks ledejä tuossa grillin päällä nii ei tarvi tulta laisinkaan ja säästyy kaasua.
Perse edellä puuhun.

Scania Vabis/Kutter 7 '67***Nymans Komet '59***Mercedes-Benz SE260 '86***Desoto Firedome '57***Triumph Herald '66
Vastaa Viestiin