Wiima63

Kerro omasta projektistasi
Jylpynkumi1
Kippari
Viestit: 58
Liittynyt: 29 Elo 2010 12:18
Truck: Volvo b10m Den oudst
Location: Iitti

Re: Wiima63

Viesti Kirjoittaja Jylpynkumi1 » 13 Loka 2013 21:26

Omasta autosta kokemus. Pitää olla väliseinällä eristetty kuormatila, jossa kuormansidonta pisteet. Väliseinästä pitää olla lujuustodistus: Kiitokori, Kaupe tai muu vastaava voi sellaisen kirjoittaa. Väliseinässä saa olla ovi.

Avatar
wiima63
Kansleri
Viestit: 1160
Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
Truck: wiima ja Van Hool
Location: Somero & Karkkila
Member id: 155

Re: Wiima63

Viesti Kirjoittaja wiima63 » 13 Loka 2013 21:32

Okein. Eli vähä vahvistusta tohon saunan seinään niin se saa kelvata väliseinästä. ja saunaan ku pistää ne kiinnityspisteet lattiaan niin sekin on sit täytetty.

taitaa olla helpompi kuorma-auto muutoskatsastus uudelle moottorille ja teholle kun koittaa hakea poikkeuslupaa kasvavalle moottorinpainolle, teholle ja litroille.

Jylpynkumi1
Kippari
Viestit: 58
Liittynyt: 29 Elo 2010 12:18
Truck: Volvo b10m Den oudst
Location: Iitti

Re: Wiima63

Viesti Kirjoittaja Jylpynkumi1 » 14 Loka 2013 21:04

Kannattaa katsurilta kysyä. Jos on tarkka niin voi epäillä epätasaista painojakaumaa, kun kaikki paino lastataan taka-akselin taakse.

AtAi
Rattiamiraali
Viestit: 280
Liittynyt: 04 Elo 2011 14:36
Location: Raisio

Re: Wiima63

Viesti Kirjoittaja AtAi » 14 Loka 2013 21:18

Jylpynkumi1 kirjoitti:Omasta autosta kokemus. Pitää olla väliseinällä eristetty kuormatila, jossa kuormansidonta pisteet. Väliseinästä pitää olla lujuustodistus: Kiitokori, Kaupe tai muu vastaava voi sellaisen kirjoittaa. Väliseinässä saa olla ovi.
Sen voi kirjottaa mikä vaan "pakettiautoverhoomokin". Joo noin vanhassa saa olla ovi.
wiima63 kirjoitti:Okein. Eli vähä vahvistusta tohon saunan seinään niin se saa kelvata väliseinästä. ja saunaan ku pistää ne kiinnityspisteet lattiaan niin sekin on sit täytetty.

taitaa olla helpompi kuorma-auto muutoskatsastus uudelle moottorille ja teholle kun koittaa hakea poikkeuslupaa kasvavalle moottorinpainolle, teholle ja litroille.
Onko vaadittava tavaratila koko auton korkuista? Ei ole kun se on saunakäytösssä, eli ei lie kelpaavan.
Täällä päin tulkittiin sen verran vielä konttorilla f112 kysellessä lakia, että tars se kuormatila olla joku 3,jotain metriä pitkäkin = väännetty niistä kiinnityspistemääräyksistä.

Ootko ottanu sen huomioon, että tommoseen vanhaan etumoottoriautoon kun tunkee kauheen painavan voimamoottorin, niin menee vielä poikki koko paska...
Jylpynkumi1 kirjoitti:Kannattaa katsurilta kysyä. Jos on tarkka niin voi epäillä epätasaista painojakaumaa, kun kaikki paino lastataan taka-akselin taakse.
Ei sitä kiinnosta.
Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.

Avatar
wiima63
Kansleri
Viestit: 1160
Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
Truck: wiima ja Van Hool
Location: Somero & Karkkila
Member id: 155

Re: Wiima63

Viesti Kirjoittaja wiima63 » 14 Loka 2013 21:23

On se sauna korkeeta pohjasta kattoon eli lienee kelpaavan. Pituuttakin niin että noi sidontapisteitten määritelmät täyttyy ja eikai mikään Eu asetus kiellä verhoomasta kuorma-auton kuormatilaa sisäpuolelta puupanelilla ?

Mikäs sen auton katkasee jos on voimamoottori edessä ? kardaanin puolesta mä enemmän pelkäisin.

Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4367
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Wiima63

Viesti Kirjoittaja Reddewil » 14 Loka 2013 21:44

Kuormatilan mittoja ei ole määritelty ja kiinnitystisteitä piti olla alku ja loppupäässä ja niiden välissä. Loppu on saivartelua. Mun 3,3m kuormatila on nykyään 90cm vai onkohan enää sitäkään, kuskaan lyijyä jos joku kysyy, ja kantavuuden saa ylitettyä jo pienellä paketilla joten tuo nykyinen kuormatila on aivan turhan iso.
Väliseinän voi todistella kuka vaan, jos tekee laskelmia niin niistä pitää olla kaavat näkyvillä. Väliseinän vahvuuden ylittää 18mm vaneri millin l-raudalla seiniin kiinitettynä, näin esimerkiksi. Jos RHS:ää oot sinne laittanu niin ylittyy. Kesto täytyy olla 500kg koko seinän alalle jakautuva pitkittäinen kuorma, eli pelkällä sikalla kiinnitetty seinä riittäis! Sun pitää vaan löytää tieto paljoko sikan sauma kestää. Helpompi kirjaa 50kpl ruuvin murtolujuus ja laittaa 10 kulmarautaa, se on siinä. Vanerin kesto löytyy netistä myös.
-Koska sen voi tehdä myös itse-

Avatar
wiima63
Kansleri
Viestit: 1160
Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
Truck: wiima ja Van Hool
Location: Somero & Karkkila
Member id: 155

Re: Wiima63

Viesti Kirjoittaja wiima63 » 14 Loka 2013 21:48

Thänks reddewil. Näillä eteenpäin ja kuorma-autoksi muutosleimaa ennenku alkaa sen enempää puuhastelemaan.

Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4367
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Wiima63

Viesti Kirjoittaja Reddewil » 14 Loka 2013 22:29

Mulla on tuosta tuoretta tietoa, olen käyny haastelee, kolme äijää vänkäs ja sain kopsut lakikirjasta -> pykälien numerot ja ku luettiin porukassa niin siihen loppu sitten se että pitää jossain käyvä teettää tai hyväksyttää. Toki niitä en nyt löytäny tähän hätään. Uv:hen mennessä pitäs 4 istumapaikkaa sohvalle tukatoon saaha... Kiinityspisteinähän tuossa on se reikäkisko, on paikkoja koko matkalla, mutta naurettavinta tosiaan on se että jossain kilvellä ovat alkaneet laskea että 20cm tuosta ja seuraavaan 60cm ja ei saa olla lähempänä ku 20cm niin tavaratilan pituus pitää olla X.
-Koska sen voi tehdä myös itse-

Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4367
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Wiima63

Viesti Kirjoittaja Reddewil » 14 Loka 2013 23:13

Sulla sen seinän pitää kestää enempi: 1) umpinaisella kuormakorilla varustetussa ajoneuvossa, jonka ‹kuormatila› liittyy välittömästi ohjaamon rakenteeseen, 15 prosenttia ajoneuvolle tai kuormakorille sallitusta kantavuudesta, kuitenkin vähintään 5 kN ja enintään 30 kN;

Tästä joku on keksiny kuormatilan koon!
9 §
Kiinnityspisteiden lukumäärä, sijainti ja muoto

Kiinnityspisteitä on oltava vähintään kuusi. Kiinnityspisteiden tulee sijaita symmetrisesti kuormatilan molemmilla reunoilla sisä- tai ulkopuolella taikka sisä- ja ulkopuolella siten, että niiden avulla kuorma voidaan turvallisesti ja tarkoituksenmukaisesti sitoa. Kiinnityspisteiden välinen etäisyys pituussuunnassa saa olla enintään 1,2 m, erityisestä syystä kuitenkin enin tään 1,5 m. Etummainen ja takimmainen kiinnityspiste saa olla enintään 0,25 m:n etäisyydellä etu- ja vastaavasti takapäädyn sisäpinnasta. Umpinaisen kuormakorin seinään sijoitetut alimmat kiinnityspisteet saavat olla enintään 1,0 m:n korkeudella kuormatilan lattiasta sekä erilliset kiinnityspisteet vähintään 0,6 m:n etäisyydellä toisistaan.

Tuossahan tuota: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/k ... 2/19921256
-Koska sen voi tehdä myös itse-

Avatar
desoto
Kippari
Viestit: 56
Liittynyt: 31 Joulu 2011 15:56
Location: Kello

Re: Wiima63

Viesti Kirjoittaja desoto » 15 Loka 2013 00:09

Reddewil kirjoitti:Sulla sen seinän pitää kestää enempi: 1) umpinaisella kuormakorilla varustetussa ajoneuvossa, jonka ‹kuormatila› liittyy välittömästi ohjaamon rakenteeseen, 15 prosenttia ajoneuvolle tai kuormakorille sallitusta kantavuudesta, kuitenkin vähintään 5 kN ja enintään 30 kN;

Tästä joku on keksiny kuormatilan koon!
9 §
Kiinnityspisteiden lukumäärä, sijainti ja muoto

Kiinnityspisteitä on oltava vähintään kuusi. Kiinnityspisteiden tulee sijaita symmetrisesti kuormatilan molemmilla reunoilla sisä- tai ulkopuolella taikka sisä- ja ulkopuolella siten, että niiden avulla kuorma voidaan turvallisesti ja tarkoituksenmukaisesti sitoa. Kiinnityspisteiden välinen etäisyys pituussuunnassa saa olla enintään 1,2 m, erityisestä syystä kuitenkin enin tään 1,5 m. Etummainen ja takimmainen kiinnityspiste saa olla enintään 0,25 m:n etäisyydellä etu- ja vastaavasti takapäädyn sisäpinnasta. Umpinaisen kuormakorin seinään sijoitetut alimmat kiinnityspisteet saavat olla enintään 1,0 m:n korkeudella kuormatilan lattiasta sekä erilliset kiinnityspisteet vähintään 0,6 m:n etäisyydellä toisistaan.

Tuossahan tuota: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/k ... 2/19921256
Eli tarkotaako ett kuormatilan vähimmäis pituus on 0.65 metrii ja se kolmas kiinnitys piste pittää pistää nii ylös ettei 0.6metrin minimi etäisyys alittuisi?
Minäkö tyhmä ny en ymmärrä..
Rölli p:0451392364

Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4367
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Wiima63

Viesti Kirjoittaja Reddewil » 15 Loka 2013 00:32

Ei tuossa minimietäisyydestä puhuta mitään, muuta ku symmetrisessä kiinnityksessä lähimmät ei saa olla tuota lähempänä. Jos laitat reikäkiskoa 50cm korkeuteen seinään 30cm pätkän (kuusi reikää) ja kuormatilan pituus on se 30cm niin lainkirjain täyttyy. Vai enkö minä ymmärtäny? Erilliset kiinnikkeet ei saa sijaita lähempänä kuin 60cm päästä toisistaan. Ettei joku laita 6kpl koukkuja kiinni toisiinsa.
Ja edelleenkään kuormatilan koostahan ei puhuta kuin kiinnityspisteiden sijoittelusta =) 15cm lienee pienin jos ei löydäpienempää kiskoa = 3 reikää per puoli. Ja kiskon pitää alkaa viimestään 25cm perästä ja etereunasta.
-Koska sen voi tehdä myös itse-

Avatar
Iski
Kansleri
Viestit: 1177
Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
Truck: Carrus 502 B10M
Location: Nurmijärvi Rajamäki
Member id: 149

Re: Wiima63

Viesti Kirjoittaja Iski » 15 Loka 2013 18:46

Kiinnityspisteet on tärkeitä ja kaiken A ja O katsuri syynäsi niitä aina erityisen tarkkaan meidän suburbanissa ja excursionissa, onkohan joku joskus poistanut niitä tavaratilasta.
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"

Avatar
wiima63
Kansleri
Viestit: 1160
Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
Truck: wiima ja Van Hool
Location: Somero & Karkkila
Member id: 155

Re: Wiima63

Viesti Kirjoittaja wiima63 » 16 Loka 2015 19:37

Lunta tuli talvella sananmukasesti vähän tupaan...ja kesällä vastusti lisää...

Kuva


Ei oo kuorma-auto vielä eikä oo cumminssiakaan..eikä oo itseasiassa moottoriakaan tällä hetkellä. Wiimassa oli mystisiä lämpöongelmia ja välillä ajoittaisia vedenkiertohäiriöitä. Sastamalaan lähdössä kone sitten tilttaskin eikä tapahtunut mitään kun Leksa oli painanut nappia ja startannut. Vesilukko männänpäällä. Kone purkuun ja siellä oli erilaiset kannet. toinen on 9.6l ja toinen 6.7l koneesta. Muuten hyvä mutta vesikanavat ei mee oikeen mutta ihme ja kumma motti kuitenkin pyöri monta vuotta. ja ties kuinka monta vuotta jo oli aikasemminkin kilsoja niellyt. Tommosta 9.6l kantta nyt metsästetty kissojen ja koirien kanssa. Jossei löydy niin kohta joutuu alkaa harjottelemaan hitsailuita ja täyttämistä tolle 6.7l kannelle josko siitä sais sopivan rakennettua..

Kuva

Pistetääs vähä fiilistelykuviakin...

Kuva
Kuva

Huomenna mennään kattomaan yhtä keulapalaa minkä perästä on tehty peräkärry. Vaihdelaatikon jälkeen laitettu katki auto ja seissyt ties kuinka kauan. Hyvällä tuurilla vois olla 9.6l koneella. Saa nähdä kuinka käy.

Avatar
kulkuri
Kansleri
Viestit: 1279
Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen

Re: Wiima63

Viesti Kirjoittaja kulkuri » 16 Loka 2015 22:18

toi on aivan sairaan makeen näköinen :D
...noi valkosivurenkaat on piste iin päälle :!:
toivottavasti onnistaa ja lätsä tulee kotiin

Jule
Kansleri
Viestit: 1411
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: Wiima63

Viesti Kirjoittaja Jule » 17 Loka 2015 01:13

wiima63 kirjoitti:
kyykkis kirjoitti:"Jää väliin menee viikonloppu sisun kanssa.."
Joko tekniikka on hankittu? :?:

Vähä turhan arvokas tuo vm 2007 r500 sisu tekniikanvaihtoon...:) kiristin ratkes nii tuli kiristimien ja vesipumpun vaihto viikonlopulle.

Ei oo vielä sopivaa luovuttajaa löytyny..pari konetta ois tiedossa mutta ennemmin koko auto niin saa kaikki tarvittavat osat ja kardaaninkin aihioksi..semmonen ois hyvä millä pääsis pikku lenkin ajaa ettei tartte ihan sikaa säkissä ostaa.

Välitykset voi mennä vähä pitkiksi ku kaikki noi tekniikat on melkeen napaperäsissä autoissa....ei eteenpäin niin haittaa vaikka oiskin pari ylipitkää millä ei tee mitään mut semmonen pakki ois ihan kiva ettei ois liian pitkä mut ehkä kevyellä autolla ja pitkällä pakilla selviää...
Tää on nyt vanha viesti, mutta eihän se napaperä vaikuta valityksiin. Jos on napavälitys niin sinne laitetaan vastaavasti harvempi perävälitys, kokonaisvälitykset ovat ihan samoja.

Mä en tiedä noista viimeisista cumminseista, mutta ainakin 80-luvun 14l koneen vihreä kierrosalue on 1400-1900 ja vaihteistossa iso nelonen loikkari pois päältä on suora, aivan kuten tuossa teidän scaniassakin lienee suurin vaihde, toisaalta tuo scanian kone kiertänee pikkuisen enemmän, eli todenäköisesti kokonaisvälitys olisi lähinnä liian lyhyt eikä pitkä tuollaisen mörkömoottorin kanssa.

Ja fullerin vaihteistossa pakki on tehty ryömintävahteen hampailla, se ei mene takaperin mihinkään.

Toisaalta tuskinpa se scanian puikkoperä tuota konetta kovin kauaa katselisi, se ei ole alunperinkään mikään ylettömän vahva.

btw r500:ssa on Renun kautta tullut Volvon kone.. :) Niitä 90-luvun viimeisiä cumminsi sisuja saa jo melko edullisesti

Avatar
wiima63
Kansleri
Viestit: 1160
Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
Truck: wiima ja Van Hool
Location: Somero & Karkkila
Member id: 155

Re: Wiima63

Viesti Kirjoittaja wiima63 » 17 Loka 2015 09:53

En tiedä mitä välityksiä ovat mutta kyllähän sen näkee ihan silmällä että napavälitteisessä autossa kardaani pyörii paljon kovempaa kun puikkoperäsessä kun vaikka ajelaa kävelyvauhtia.

Jule
Kansleri
Viestit: 1411
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: Wiima63

Viesti Kirjoittaja Jule » 17 Loka 2015 13:21

Sitten silmä valehtelee.

Käytännössä kaikissa raskaissa autoissa suurin tai toisikseksi suurin vaihde on suora, ja äkkiseltään en keksi mikä auto ei sillä suoralla kulkisi 80km/h. Tietysti vanhemmissa autoissa moottorin kierrokset ovat yleensä vähän korkeammat kuin uusissa, mutta se ei liity mitenkään varsinaisesti napavälitykseen, vaan moottorin ominaisuuksiin.

Tietysti jos mennään niin vanhoihin eutoihin että ne on tuotu liikenteeseen aikana jolloin suurin sallittu nopeus oli 60km/h, niin käytössä oli hieman tiuhemmat välitykset, mutta silloin ei vielä pahemmin napavälityksiä käytetty normaaleissa kuorma-autoissa.

Avatar
Timppa
Rattiamiraali
Viestit: 421
Liittynyt: 17 Maalis 2005 22:13
Truck: Volvo B10M Carrus
Location: Hollola
Member id: 2
Paikkakunta: Hollola/Lahti

Re: Wiima63

Viesti Kirjoittaja Timppa » 17 Loka 2015 14:35

Pelle Hermanni auto :-D

Avatar
AriW
Rattiamiraali
Viestit: 495
Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
Truck: MAN & Scania
Location: Järvelä
Member id: 219

Re: Wiima63

Viesti Kirjoittaja AriW » 17 Loka 2015 15:18

Kyllähän napavälityksen funktio perustuu harvempaan perävälitykseen,jolloinka saadaan vahvempi tasauspyörästö (pinjoniakselin paksuus esim.) ja vetoakselille pienempi kuormitus vetotilanteessa. Siis noin yksinkertaisesti selitettynä. Eli tasauspyörästössä ei ole sama välitys. Se vetotikun kestävyys on oikeastaan se suurin syy napavälityksen käyttöön.

Avatar
AriW
Rattiamiraali
Viestit: 495
Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
Truck: MAN & Scania
Location: Järvelä
Member id: 219

Re: Wiima63

Viesti Kirjoittaja AriW » 17 Loka 2015 15:19

wiima63 kirjoitti:En tiedä mitä välityksiä ovat mutta kyllähän sen näkee ihan silmällä että napavälitteisessä autossa kardaani pyörii paljon kovempaa kun puikkoperäsessä kun vaikka ajelaa kävelyvauhtia.
Näin on asian laita.

Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Wiima63

Viesti Kirjoittaja Pukaatti » 17 Loka 2015 23:36

Sanoinks jo et toi on mahtava peli! Laitoin kaverille kuvaa tosta, on niin mykistävä :)
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä

leemu
Rattiamiraali
Viestit: 457
Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
Truck: Scania Lahti 10
Location: Jokioinen

Re: Wiima63

Viesti Kirjoittaja leemu » 18 Elo 2016 05:33

Siittä mosa ja hiukan muitakin osia:

http://www.masinistit.com/keskustelupal ... =3&t=85325
Vanaja VLT2-47/5400 Boxer -67
Scania BF86S Lahti 10 -78

Avatar
wiima63
Kansleri
Viestit: 1160
Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
Truck: wiima ja Van Hool
Location: Somero & Karkkila
Member id: 155

Re: Wiima63

Viesti Kirjoittaja wiima63 » 24 Touko 2017 23:28

Laitetaanhan tännekkin vähän lisää päivitystä ettei vallan jää sosiaalisen median varaan..

Eli syksyllä tuli kuuma vihje volvo D96 osille imatran seudulta. Peräisin vanhasta hinaajasta. 12 kansipahvia, 2 kantta, 11 suutinta ja kaikkea muuta pietä tilbehööriä..Myyjänä oli vielä herrasmies mikä ymmärsi ahdingon ja oli autoharrastaja itsekkin niin saatiin tehtyä osista kaupat koko läjänä.

Into pinkeänä Imatralta kohti Wiiman majapaikkaa ja lyömään pataa nippuun...tässä puhdistuu jo lohkon pinnat harrin sponsoroimalla ship snapsilla =)

Kuva

Ilta tuli ja pata saatiin melkeen jo nippuunkin..tästä on jo hyvä lähteä seuraavaan päivään. Mielenkiintoista sinällään tässä oli se että kansipahveja oli 12 ja kansia 3 ja kaikki oli erilaisia. Mutta nyt valkattiin valioparit vähän modattuna niin meni öljy ja vesikanavat suunnilleen kohdalleen ja ne mitkä ei mennyt laitettiin menemään. Tässä kohtaa alkoi jo hieman hymyilyttämään....ehkä tämä tästä ????!?! Osassa kansipahveja oli vielä ihan asbestiakin...näköjään omat vaarat näissä vanhojen värkkäilyissäkin...=)

Kuva

Nyt oli jo loppu patakin kasattu ja elettiin syksyä 2016..Into pinkeänä painamaan starttinappulaa...ja mit vit..ei tapahdu mitään !?!??!? pata jumissa!!??!?! Ei muuta kun hieman nytkytystä ees taas josko se lähtisi auki..ja lähtihän se..sen jälkeen into pinkeenä starttinappulalle ja lupaaavaa yskimistä pilotin avustuksella ja suutinputkia auki ja ilmausta ja veivausta ja lähtihän se käyntiin..kahden vuoden tauon jälkeen!!!!!

Kuva

Siihen se sitten oikeastaan jäi seisomaan..pientä käyttelyä ja glykolot koneeseen ja talvea vartomaan..

Nyt tuli kevät ja oli taas kalustossa pienimuotoisia puutteita..Gunnar myyty ja mustista puuttuu perästä 70cm tavaraa ja nuutajärven tapahtuma puskee pahasti päälle...mitä jos Wiimalla ?!? ei muuta kun tuumasta toimeen ja leksa varustelikin wiimaa uutterasti reissua varten.

Mitään käsitystäkään ei ollut päästäänkö kilometriä pidemmälle sillä mitään koeajo pohjaa ei ollut remontin onnistumiselle ja matkaakin oli melkeen 100 kilometriä per suunta täysin ilman pohjaa toimivuudelle. Tässä ollaan jo ypäjällä tankkaamassa. matkaa taitettu jo 20 kilsaa ilman ongelmia..

Kuva

Tommoset 70 lukuset retro jakkaratkin oli löytäny tiensä auton sisälle. Sopii melko maukkaasti auton tyyliin.

Kuva

Tässä ajellaan kohti nuutajärven lasikylää ja Sallan ja Tonin järkkäämään hienoon kevään aloitukseen. Kalustoa oli niin paljon paikalla että oli jo olo melkein kun kevät tapaamisessa.

Kuva

Leiri jo pystyssä Nuutajärvellä.

Kuva

Wiimallahan on jo kohtuu pitkä reissuhistoria. Auto on vuonna 1975 siirtynyt jo yksityisomistukseen ja tässä pleksissä on ensimmäinen päivämäärällä varustettu tarra vuodelta 1977.

Kuva

Sitten tuli jo Nuutajärveltä kotiin lähdön aika..pelit käyntiin ja himaan...mutta pari kertaa paukahti ja siihen loppui sytyttäminen...ei mitään hätää olemmehan romu ukon pihalla...loppusijoitukseen vai tienpäälle...Moottorikoppa ylös ja pilottia ja pyörittämään...naftaa ruiskuaa oikeen urakalla...kaksi suutinputkea käytännössä irti..ei ilmeisesti oltu keretty kasausvaiheessa kiristämään kaikkia...ihme ja kumma kuitenkin ettei pätkinyt ollenkaan tulomatkalla vaan ongelmat alkoi vasta pois lähtiessä...Nyt olisi tarkoitus käydä konttorilla näytillä saisiko taas vuosileiman otteeseen...

Vastaa Viestiin