Horror Lines

Kerro omasta projektistasi
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 2750
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Horror Lines

Viesti Kirjoittaja neppi » 20 Touko 2013 23:04

Nonni.

Ostin äsken linja-auton.

Lisää tekstiä tulee tän otsikon alle todennäköisesti ihan älyttömästi.

Neppi

Edit: 23.9.-13 lisäilty kuvia ketjuun...
Liitteet
HorrorLines1.jpg
HorrorLines1.jpg (110.82 KiB) Katsottu 28084 kertaa
Viimeksi muokannut neppi, 23 Syys 2013 22:39. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Avatar
ob_do
Rattimajuri
Viestit: 183
Liittynyt: 25 Tammi 2010 08:09
Truck: Kutter 7
Location: Akaa
Member id: 211

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja ob_do » 20 Touko 2013 23:17

Onnea! Raudassa ei oo raha hukassa! :D
Perse edellä puuhun.

Scania Vabis/Kutter 7 '67***Nymans Komet '59***Mercedes-Benz SE260 '86***Desoto Firedome '57***Triumph Herald '66

Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2396
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja Bussiton » 21 Touko 2013 08:08

Hyviä uutisia siis :lol:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95

Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4151
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja Lahti32 » 21 Touko 2013 18:54

Kerro jo :)
Valmistuneita Volvo B58 Lahti 32 13m 1979, Chevrolet Express Van 1997, Volvo 9700H 13m 2002, Volvo 9700H 12m 2004, Volvo 9700H 13m 2006, Volvo 9700HD 12m 2008, Volvo 9700H 14m 2011, Volvo. 9700H 15m 2008

mikko
Ajoneuvos
Viestit: 927
Liittynyt: 25 Touko 2011 18:10
Truck: 1968 Vanaja Ajokki
Location: Uusimaa

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja mikko » 21 Touko 2013 19:51

Nyt on otsikko niin kohdallaan, et morjens. Tällanen lämmittää mieltä.

Onnea yhteiselle taipaleelle!
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.

Jylpynkumi1
Kippari
Viestit: 58
Liittynyt: 29 Elo 2010 12:18
Truck: Volvo b10m Den oudst
Location: Iitti

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja Jylpynkumi1 » 21 Touko 2013 22:18

Onnea Iitin miehelle! Toivottavasti sun projekti etenee ripeämmin kuin mun. Saako tulla joku päivä tsekkaamaan?

Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 2750
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja neppi » 22 Touko 2013 01:02

Horror Lines on kymmenen vuotta vanha läppä, joka (niinku vitsit aina!) paranee mitä enemmän sitä toistaa (?). Horror Lines on tietyissä (enimmäkseen klassisen musiikin) orkestereissa konserttimatkoihin (ts bussibileet) olennaisena osana liittyvä käsite. Ja nyt meidän pihassa on semmone.

Tarina:

Mähän oon kymmenen vuotta suunnitellu linja-auton hommaamista ja nyt viimesen pari vuotta ihan tosissaan. Vaimoki on jo vuoden siitä puhunu. On tässä jo aika hyvin rakentunu kuva siitä, mitä vähintään haluan. Yhtään kulkuriautoa en oo livenä nähny, mut aihioita oon käyny kattomassa aika tavalla, yöt notkunu netissä eri mantereilla, saati sitte täällä!

Tämmönen konkluusöni siitä sitte muodostui: 12m, koska Venäjälle pitää päästä tarvittaessa myös Sallasta sekä tankkaamaan että muuten. Ja koska tommonen pätkä, ni joko kaks- tai "puoltoista" kerroksinen ku tarviin tilaa. Tavan autobussissa kun ohjaamo syö merkittävän osan etukeulan matkustamotilasta, ni 12m hyötypituuden saavuttaakseen pitäis auton olla 14m. Eiks ni?

Vaihtoehdot rajaantu siinä aika tavalla. Kaks kerroksisissa on kaks matalaa kerrosta, ja huonosti tavara- / teknistä tilaa. Vastaan tulleista puoltoistakerroksisissa on suurin osa perämoottorillisia teliautoja, jonkalaisilla ajaminen talvella sisältää omat ihanuutensa, sitäpaitsi ne tavaratilat ku tunkee talotekniikkaa täyteen, ni ei mahu enää miksauspöytä ja rummut. No etippä semmonen mahuri jostain. 701 Carrus mahurina ois ollu hulppee! Onks niitä? No ei oo! Ja siinäki teli vie monta pistettä kokonaistuloksesta.

Eli 12m, kaks akselinen mahuri, jossa etuikkunaan asti ulottuva matkustamon lattia ja hyvät systeemit. Alkaa olee jo segmentointi siinä. Akut ja renkaat pitäis olla semmoset että pärjää. Kuljettajan makuutila plussaa. Googlaappa näillä spekseillä linjuriautoja hä? Ja ei Vanhoolia ku ne on minusta rumia (no offence!). Ni, ja halpa pitää olla ku oon köyhä.

No ei semmosta ookkaa. Paitsi mulla.

auto24.ee:ssä pompsahti vastaan Berkhof mahurivolvo Tallinnassa. Oli vielä Suomen kilvissä ku "just olivat sinne laivanneet ja kohta alkavat niitä kilpiä ruuvvailee irti takaisinlähettämistä varten", ajattelin. Hinta iha ookoo, kuvissa näytti siedettävältä. Suomalaisen operaattorin nimi luki kylessä, joten aattelin että soitan hälle ja kysyn vähän auton historiaa yms.

Soitin ja selvis ettei se oo missään Tallinnassa koskaan käynytkään, vaan "tossa toi pihassa seisoo". Kaveri oli 50 ajovuoden jälkeen päättäny, et nyt riittää ja pistäny kaluston myyntiin. Sopinu Virolaisten kans kaupat koko kalustostaan, mut noi muutamat oli vielä noutamatta, ja hänen mielestään kaupat on tehty vasta sit ku raha on kourassa ja paperit tehtynä, joten ku ei Viron poijjaat olleet vielä tota Volvoo hakeneet, ni hän voi myydä se kelle haluaa. Just. Ookoo. Myin Suburbanin pois ja polkasin Turkuun. Otin mukaan yhen kaverin joka on työkseen rakentanu Lahtelaisia, Kabuseja, ja vaik mitä, ja nykyään tekee alihankintana niihin osia, korjauksia ja muutoksia. Tai jotain.

Könyttiin siellä sit pitkin poikin ja oltiin sitä mieltä et tehtävissä on, eikä oo ees vaikeeta. Pikkusen tuli mieleen ´Rosvolinna´:n hanke. Takapaksin lattiaa vähän ja semmosta... Berkhof, mut ei paha.

Puol neljä olin aamulla kotona ja sit kaheksaks 40min ajomatkan päähän töihi. Tosi pirteetä!

Tänään vähän siivoilin ja kattelin lisää. Nyt on penkit kaikki pihalla ja mittanauha savuten jo vähän sängynpaikkoja sovittelin. Vessaa ei oo, eikä ilmastointia. Ja mitä pitempään ajaa, sen enemmän on polttoainetta! Mahtava peli. Vähänhän siellä on vielä epäselvyyksiä nappuloissa ja mitänäitänyton, mut 11.6. lähtee lautta Saksaan, ja siiheks pitäis olla perus-asuminen jollain tolalla, ja leima paperissa. Näky heinäkuussa olevan takaraja leimalle, mut ku ollaan reissussa elokuun loppupuolelle saakka, ni häätyy se varmaan käyvvä näyttämässä jo kohta.

Linja-autona siis pidän ja tavoite on saada 18 istumapaikkaa ja kaikille vähintään tilapäisvuode aikasiks. Katotaan kuinka äijän käy, mut hifistelemään en rupee, eikä se oikein oo markan budjetilla mahdollistakaan.

Saa tulla käymään! Auto näkyy Ravilinnan paikkeilla valtatielle jos osaa kattoo, vihje: Ponnin takapiha.

Kuvia tulee joskus. Niitä ootellessa...

N

edit: 23.9.13
HorrorLines2.jpg
HorrorLines2.jpg (112.03 KiB) Katsottu 28084 kertaa
HorrorLines3.jpg
HorrorLines3.jpg (102.07 KiB) Katsottu 28084 kertaa
Viimeksi muokannut neppi, 23 Syys 2013 22:42. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 2750
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja neppi » 22 Touko 2013 09:44

Pakokaasujarrun käyttöpedaalin löysin kytkinpolkimen vieressä olevan seinämän takaa. Vähän toi laiskalta vaikuttaa, oisko läppä pikkusen kii…

Hidastin on mut ei sano mitään. Telma.

cimo
Tosi harrastaja
Viestit: 40
Liittynyt: 27 Heinä 2010 14:31
Location: Merikarvia

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja cimo » 22 Touko 2013 13:27


Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 2750
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja neppi » 22 Touko 2013 14:55

Sama mies. Askaisten autosta saa kivasti "Paska auto":n.

N

Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 2750
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja neppi » 22 Touko 2013 16:58

Ainii tommosia ed linkin kuvissa näkyviä, turvavyöllisiä penkkejä kaupan. Vaihto myös kylähulluautovarusteisiin.

N

Edit: 23.9.-13
Liitteet
HorrorLines4.jpg
HorrorLines4.jpg (111.65 KiB) Katsottu 28084 kertaa
Viimeksi muokannut neppi, 23 Syys 2013 22:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

mikko
Ajoneuvos
Viestit: 927
Liittynyt: 25 Touko 2011 18:10
Truck: 1968 Vanaja Ajokki
Location: Uusimaa

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja mikko » 22 Touko 2013 17:53

neppi kirjoitti:Ainii tommosia ed linkin kuvissa näkyviä, turvavyöllisiä penkkejä kaupan. Vaihto myös kylähulluautovarusteisiin.

N
Minkäslaisia noi penkit niiku tarkemmin ottaen on? Tuijotin tota kuvaa kännykän ruudulta, enkä nyt kyl oikein saa tolkkua.

Onks toi tasalattia? Onks noi penkit myös seinässä kiinni vai ihan vain jaloillaan lattialla? Mitäs muutamasta parista joutus maksaa?
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.

Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4151
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja Lahti32 » 22 Touko 2013 20:01

Tuohan on hieno. Hinta-laatu suhdekin taisi olla kohdallaan.
Valmistuneita Volvo B58 Lahti 32 13m 1979, Chevrolet Express Van 1997, Volvo 9700H 13m 2002, Volvo 9700H 12m 2004, Volvo 9700H 13m 2006, Volvo 9700HD 12m 2008, Volvo 9700H 14m 2011, Volvo. 9700H 15m 2008

Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3192
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti
Member id: 82

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna » 22 Touko 2013 21:56

Hieno auto. Tuohon ylälasin takaa on komeat näkymät. Kuskikin saa hämmentää rauhassa omassa kuopassaan :)

Berkhofeja ajetaan melko matalalta. Aluksi tuntui hieman oudolta, mutta äkkiä siihen tottui.
Life is a beach and then you dive

Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 2750
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja neppi » 23 Touko 2013 00:39

Ei oo tasalattia, vaikka Berkhof onkin. Penkit on käytävän puolelta lattiakiskossa kiinni ja seinän puolelta seinäkiskossa.

Hinta oli iha ookoo. Ei taida ihan romuraudan kilohinnalla saada omiaan pois, mut ei paljon puutukaan. Ü

Tänään hämmästelin oik taka hattuhyllyn irti, seuraavaks saattaa purkautua kattokanava.

Investointeja tein myös. Ostin motokaupasta pari kanta-asiakas-halvennus (voim. 31.5.!) aurinkokennotuulettimia ja semmosen akkujen erotusreleen. Sit kävin Scan-Auton lavalta koukkaa kaks akkuu, ja perjantaina saan toiset. Tarvike Ahola kaiveli mulle takavalolampun edellisen, haalistuneen tilalle. Akut hapotin ja laitoin lataukseen. Lamppua en hapottanu, mut poltin sulakkeen enkä löytäny sitä sulaketaulua, mikä käskee niitä valoja.

Yläkulmista purin rikkinäisiä nurkkavaloja pois ja hämmästelin lasikuitukattoa.

Pakokaasujarrulle tarjosin tennarii ja sain sen liikkumaan täysin auki. Tukkosuus todennäkösesti kaikkos.

Missä kandee Kouvolan tai etelä-Suomen alueella käydä vaihdattaa liemet? Kaikki öljyt, filtterit ja kuivain? Ohimennen kysäsin Scanialta aiheesta ja hinnan kuultuani söin talon kaikki lääkkeet ja tyynnyttelin itseäni tovin. Pitääks katsastukseen olla joku jarrusovituslappu, vai riittääks et ite naksuttelee ja sit ne vaa kattoo dynolla?

Eihän ne penkit nyt voi kalliita olla ku johan ne on kakskyt vuotta vanhoja. Niissä ei muuten oo selkänojan säätöä. Joku on ne joskus jäykistäny. Homma on kuitenki tehty niin et sen voi sekunneissa purkaa ja vaihtaa ne pumput tilalle. Jos semmosia kellä o.

Eikhän tää tästä.

N

Edit: 23.9.-13
HorrorLines5.jpg
HorrorLines5.jpg (80.52 KiB) Katsottu 28084 kertaa
HorrorLines6.jpg
HorrorLines6.jpg (111.87 KiB) Katsottu 28084 kertaa
Viimeksi muokannut neppi, 23 Syys 2013 22:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

dimitros
Kippari
Viestit: 67
Liittynyt: 25 Huhti 2013 00:26
Truck: scania 113 1993vm.
Location: tuusula
Member id: 777
Paikkakunta: sulantie

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja dimitros » 23 Touko 2013 11:46

hei neppi ! oliko kallis toi takalamput ? kun omat näyttä aika kauheat...

Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 2750
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja neppi » 23 Touko 2013 15:00

Tarvike Ahola Kouvolassa pyysi 36€ kappale. Se on joku asuntovaunuissa käytetty malli tossa. Oliks se mikä vuosi se sun? Tossa on semmonen vähän uudempi lamppu, missä vilkku taipuu sinne nurkan ympäri. Kaksi päällekkäin puolellaan. Otan kuvat kun pääsen kotiin, laitan samalla Hella:n osanumeron.

Tänään hain ledivalot yläkulmiin. Kävin ohiajaessa kysyy Volvolta huoltohintaa. Halpaa oli. Öljyt ja suodattimet vain 1339€ töineen. Sinne! Ü

N

Avatar
Zyke64
Rattiamiraali
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Maalis 2010 16:49
Truck: Volvo Carrus 502
Location: Keminmaa

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja Zyke64 » 23 Touko 2013 17:29

neppi kirjoitti:Missä kandee Kouvolan tai etelä-Suomen alueella käydä vaihdattaa liemet? Kaikki öljyt, filtterit ja kuivain? Ohimennen kysäsin Scanialta aiheesta ja hinnan kuultuani söin talon kaikki lääkkeet ja tyynnyttelin itseäni tovin. Pitääks katsastukseen olla joku jarrusovituslappu, vai riittääks et ite naksuttelee ja sit ne vaa kattoo dynolla?
N
Kyllä ne jarrusovituksen tekee konttorilla. Vedä räikät kii ja muutama napsu auki sen verran ettei makaa päällä. Onko nopeudenrajoitin, siitä pitää olla todistus. Tosin jotku mallin pystyvät paikasta riippuen tarkastamaan konttorilla. Ainaki Kemissä.

Kemissä oli Wetterillä alta 400EUR polttoaine ja öljyputsarit ja Longlife-öljyt koneeseen, 48 litraa muistaakseni meni. Ei tuommosia määriä viitti pihalla alkaa vaihtamaan :mrgreen: Ilmankuivaimen patruunaa en vaihtanu, mutta se ei montaa kymppiä ole. Onko tuossa patruunalla vai vaihtoryyneillä?? :shock:
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua :)

Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 2750
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja neppi » 23 Touko 2013 18:37

En tiedä hänen ryyneistään, en oo vielä sinne asti päässy… Ü

N

dimitros
Kippari
Viestit: 67
Liittynyt: 25 Huhti 2013 00:26
Truck: scania 113 1993vm.
Location: tuusula
Member id: 777
Paikkakunta: sulantie

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja dimitros » 23 Touko 2013 18:56

neppi kirjoitti:Tarvike Ahola Kouvolassa pyysi 36€ kappale. Se on joku asuntovaunuissa käytetty malli tossa. Oliks se mikä vuosi se sun? Tossa on semmonen vähän uudempi lamppu, missä vilkku taipuu sinne nurkan ympäri. Kaksi päällekkäin puolellaan. Otan kuvat kun pääsen kotiin, laitan samalla Hella:n osanumeron.

Tänään hain ledivalot yläkulmiin. Kävin ohiajaessa kysyy Volvolta huoltohintaa. Halpaa oli. Öljyt ja suodattimet vain 1339€ töineen. Sinne! Ü

N

ysi kolmonen malli mun berkhof . kuvalta näyttä samannäkoiset takavalot kun sinun vasen puolella ja kans pyöriva sivun. googlesta joskus näin ihan oikeasti tuning takavalot, valkoisella pyörivalla lampulla- aika kaunis !
p.s. mulla ei oo vielä huoltokokemuksia , mutta onko öljynvaihdon hinta 1339€ --- halpa ? oho! :shock: :shock: :shock: kiitos avusta !

sonderbus
Tosi harrastaja
Viestit: 39
Liittynyt: 26 Maalis 2013 18:51
Truck: M-B LP1113-B OM352
Location: Kouvostoliitto

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja sonderbus » 23 Touko 2013 19:33

Kyl mie olen ainakin niin pöpi et vaihdan öljyt, suodattimet jne jne ihan itte tossa tontilla ja jäteliemet sit Ahlmannintie jäteasemalle (öljyn vienti ei maksa mitään) tolla 339 € saa kepeesti öljyt ja filtterit, ylimääräsellä tonnilla voipi vaikka ostaa itelleen jotai kivaa...
Toi mun matkamörkö on huikeesti vanhempi mut esim. siihen öljynvaihtotyö eli 15w30 öljyt (20 l) makso about 60 € ja öljynsuodatin MB original 16 € eli yhteensä 76 erkkiä...
Ei se siitä...

Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 2750
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja neppi » 23 Touko 2013 20:47

Juu, sarkasmia se oliki.

Saaks niitä filsuja jostain pilkkahinnalla? Aholan hinnat oli kyl aika kohillaan ku kyselin.

sonderbus
Tosi harrastaja
Viestit: 39
Liittynyt: 26 Maalis 2013 18:51
Truck: M-B LP1113-B OM352
Location: Kouvostoliitto

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja sonderbus » 23 Touko 2013 21:07

Ahola lienee seudun järkevin varaosaputka. Ne kyl tietää ja osaa ettii halvimmat kalikat..
Kävin vaa tohon mersuun hakee Veholta, koneen nron mukaan ku en ollu ihan varma...
Ei se siitä...

Komissarov
Rattimajuri
Viestit: 153
Liittynyt: 03 Elo 2011 08:23
Location: Janakkala

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja Komissarov » 23 Touko 2013 22:52

neppi kirjoitti:Tossa on semmonen vähän uudempi lamppu, missä vilkku taipuu sinne nurkan ympäri. Kaksi päällekkäin puolellaan. Otan kuvat kun pääsen kotiin, laitan samalla Hella:n osanumeron.
Voisiko olla tuollainen Talmulainen? Hellaahan sekin nykyään on... Tuolla on mittakuva, josta sen kyllä näppärästi tarkistaa.

Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 2750
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja neppi » 23 Touko 2013 23:48

Jep, juurikin tuo. Paitsi että niitä on kaikilla eri sumuvalo peruutusvalo parkki vilkku variaatioilla. Tänään pistin vähän valoja uusiks just ton järjestyshomman takia.

Edit: 23.9.-13
HorrorLines7.jpg
HorrorLines7.jpg (124.66 KiB) Katsottu 28084 kertaa
JA MISSÄ ON JARRUVALOJEN SULAKE??? Ü

Onks B10M sähkökaavioo jollain? Jo jossain aiemmassa postauksessa? Mikä 'haku' ??? Ü

Miks Webaston kello on pimee?

N
Viimeksi muokannut neppi, 23 Syys 2013 22:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Vastaa Viestiin