Horror Lines

Kerro omasta projektistasi
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Salaylämäki :)
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3083
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja neppi »

"An undercover-killer-uphill"
Avatar
Matkamese
Ajoneuvos
Viestit: 799
Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
Truck: Haaveissa taas
Location: Kuusankoski
Member id: 065

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja Matkamese »

sonderbus kirjoitti:Ahola lienee seudun järkevin varaosaputka. Ne kyl tietää ja osaa ettii halvimmat kalikat..
Kävin vaa tohon mersuun hakee Veholta, koneen nron mukaan ku en ollu ihan varma...
Kyllä näin on että Tarvike Ahola on täällä ainoa mistä saa aina oikeat osat järkihintaan. Varsinkin raskaan kaluston osia ja Ducato- alustaiseenkin. Alennukset on reiluja ja ne saa tinkaamatta.
Tänään hain virranulosottoon pistotulpan ja adapterin, kun mistään muualta ei löytynyt.
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3083
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja neppi »

Tänään aamulla hilpastiin Puolaan Slot-festareille (kvg) ja hauskaahan se! Menomatkalla yks uukkari ku tuli 10t kyltti vastaan, vaik oli muuten ihan komia tie. Ei tullu pitkä lenkki. Siinä tienposkessa karttapinoa ja navikaattoria tutkiessa kattelin ku aborikinaalit ajeli puoli- ja täysperillä siitä liikennemerkistä ohi että heilahti. Kyllä siellä joku yritti et "mee vaa ku noiki menee!" En menny. Stubborn driver! Ü

Takastulomatkalla poliisit pysäytti. Kolmas kerta tällä reissulla! Kuukaus oltu ja kolme kertaa "Folgen"-valon perässä levikkeelle. Venäjälläkään eivät oo koskaan pysäyttäneet, vaikka milloin minkäkinlaisilla kamiinoilla ja milloin minkäkinlaisilla porukoilla siellä milloin missäki pyöriny. Mut Saksassapa kolmesti kuukaudessa. Hyvä pojat!

Jotain pikku sipistelyä autolle tehny. Lisää tietokonetuulettimia viritelty ja ynms. Kaveri polkas pariks päiväks tälle piipahtaa ja toi tullessaan kotipostilaatikkoon kolahtaneen kiinanpaketin. Peroituskamera, näyttö ja jännitteenalentimia repullinen.

Onks edullisempaa / tehokkaampaa käyttää jääkaappia 24V->12V ku 24V->220V? Vai häh?

Jännästi muuttu kulku ku katto ilmanpaineet renkaista kohilleen, vaikka vaa puoltoist kiloo piti lisätä etufillareihin! Ü Pitäiskö tarkistaa useammin?!?

Keskikulutus pikkusen reipas parikymppiä, vaikka satasta poletaan joka paikkaan. Ei paha. Minuuusta.

Neb
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3083
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja neppi »

No ei oo täsä ehtiny tänne kirjottaa. Zorppa. Tajunnanvirtaa logiikattomassa ordnungissa:

Pitkin poikin on sompailtu. Viime viikko Berliinissä. Melekonen paikka.

Sunnuntai-iltana lähettiin muutaman kympin päähän Kungsteiniin, Saksien Sveitsiin (lähellä Tsekin rajaa). Oltiin perillä joskus kasin pintaan ja paikka oli tietenki kii. Bussiparkin puomit oli kuitenki auki joten sinne. Hieno yöpaikka!

Mahtava paikka muutenki! Jos Suomenlinna ois sadan metrin korkeudessa ja joitakin vuosia vanhempi ni oltais jo lähellä! Aamu seikkailtiin linnassa, lounas autossa ja päiväunien jälkeen pikkupikkuteitä Dresdenin Ikeaan. Ei ollu kyl enää sit auki ku piti välissä tsekkaa pari muuta linnaa ja jätskipaikkaa. Mut olihan tiet!!! Semmosta tarusormustenherrametsää ja 15% nousuja. Serpentiiniä. Kakkonen-kolmonen oli ihan käypiä vaihteita. Kivaahan se.

Öljynpainemittari ois kyl kiva. Lisää atk-tuulettimia asenneltu ja tänään siivosin ruuman ku piti päästä sinne anturille. Hyvähän siitä.

Öljyvuoto ei rauhotu, vaikka ajais kuinka kovaa. Ihme homma.

Takarenkaisiin oisin laittanu ilmaa mut ei ollu extensioneita venttiileissä ja toisen puolen pölykapseli oli turhan tiukassa ni en saanu ku yhteen ulompaan sitä puhallettua.

Olihan muuten hauska reissu se ilmanhakumatka! Muuan ystävä tuli käymään (Suomesta, ex-tempore) ja muistinhan tietenki et sillä on linja-autokortti. Koeajolle siis. Siinä repsikanpaikalla menomatkan tärisin. Ite ajoin ekan tuhat kilsaa tosi oikeella (en tiijjä miks, onks tossa kuskinpukki vissiin vähän enempi vasemmalla ku muissa…) ja ihmettelin ku kartturit aina vakavoituu alkuunsa. No tää kaveri ilmotti ettei oo kymmeneen vuoteen isolla ajanu, mut ei sitä kyllä muusta huomannu ku siitä että penkka pölisi välillä ihan huolella, eikä muutenkaa sitä reunaviivaa kyl juuri helman alta näkyny. Oli pelottava kokemus! En enää ikinä aja reunassa.

No ku tarpeeks pieniä ja kiharaisia teitä pyöriteltiin, ja pikkukylien talonkulmia väisteltiin ni alko se sujuu ihan ammattimiehen ottein! Takastullessa rohkenin jo jättää kaverin yksinään alakertaan ja kiipesin ite etupenkille yläkertaan. Ihan törkeen siistii!!! Harmi ku ei tullu yhtään 3.70 siltaa sillä reissulla vastaan. No eiköhän niitäki reissuja vielä tule!

Muuten ookoo. Pesin kokeeks takakulmaa vähän ja hämmästelin värimuutosta. Täytynee jossain vaiheessa ottaa ihan asiakseen semmonen pesuhomma. Ei vaan oo Saksassa laillista pestä autoa pihalla, ni taitaa mennä yötöiks.

Täältätähän

DDN
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3083
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja neppi »

Ainii invertterilaturi puskee kolmeekymmentä volttii ajoakuille. Mahtaako olla tervettä semmone? Ei suostunu starttaamaan ennenku sammutin koko keksinnön. Oli akuista kennot näkyvissä ku oli vissiin vähän porissu.

N
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4432
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

neppi kirjoitti:Ainii invertterilaturi puskee kolmeekymmentä volttii ajoakuille. Mahtaako olla tervettä semmone? Ei suostunu starttaamaan ennenku sammutin koko keksinnön. Oli akuista kennot näkyvissä ku oli vissiin vähän porissu.

N
Jos ajoakut on vähänkään kuivat (tyhjät), niin jännite on ylhäällä koska lataus ilman korkeaa jännitettä on mahdoton. Sitten kun akku ottaa virtaa vastaan, alkaa jännite tipahtaa ja latauksen lopussa se pitäisi olla n.27,2V. Mittaa aina jännite akun navoista, niin että latauksesta on kulunut pari kolme minuuttia, sillon tiedät mikä jännite akuissa oikeasti on. Äläkä päästä ikinä akkuja kuivaksi, koituvat niiden kohtaloksi. Akkuvesi on halpaa verrattuna uusiin akkuihin. Jos on ollut tekimisissä akkutrukkien kanssa niin tietää että vettä menee jatkuvassa purku-lataustouhussa.
Tuo kuivuminen on merkki siitä että akkuja on purettu liikaa jolloin on jouduttu lataamaankin paljon, tätä vartenhan olisi suotava käyttää vapaa-ajan akkuja.
Starttiakut ei kestä kuin n.20% purkamista useita kertoja, startti kun ei syö energiaa juurikaan paljoa ja akku on näin ollen käytännössä aina täynnä!
Lasketaanpa, startti 2,5kW (104A) ja startti kestää 1,5 sekuntia = 0,43Ah Vs. Ilpo päällä tunnin = 1kW (42A) = 42Ah Eli tunnin ilpon käyttö on akulle 100X rasitus verrattuna starttiin. Starttiakku on suunniteltu (ja ylimitotettu) tuohon käyttöön ja vapaa-ajan akku taas tuohon että siitä voidaan ottaa pitkäaikaisesti isohtojakin virtoja.

Toivottavasti selventi, eli vettä vaan säännöllisesti akkuihin :wink:
Liitteet
lataussykli.JPG
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3083
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja neppi »

Nii just ookoo!

Mulla on starttiakkujen ainoastaan ne mitä siellä on aina ollutkin, eli vähän jotain kabiinivaloja (käytössä lähinnä ajaessa) ja auton oma jääkaappi (joka on kylläki koko ajan päällä ja tääl on kuuma!).

Ilppi jos ois ni ois juhlaa!

Mut siis kiitos! Mikä on akkuvesi itäsaksaks? Ainii Kaufland!

N
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3083
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja neppi »

Okei. Öp-anturia hämmästellessä silmäilin samalla sitä syöttöpumppuu. Ni minkä kannen alta ne säätöruuvit (säätöohjeet on mut ei "säätöpenkkiä", joten vasurilla mennään!) on? Selitä kuin neljävuotiaalle mitä ruuvia käännän ja mihin. Taas tossa kattelin et ylämäki ja liian iso vaihde yhdistettynä raivoisaan kaasutukseen, ei tuota pakoputkesta savua. Halvakshan se tulee mut ois kiva päästä tänään perillekki.
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4432
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Meneehän kaasu pohjaan poljinta painaessa? Laitas joku painaa poljinta ku ootte parkissa ja katos meneekö pumpulla vipu tappiin. Paina kädellä lisää, meneekö? Jos ei, säädä. Sen jälkeen pumpun päädyssä oleva kotelo auki, neljä ruuvia ja sieltä kalvon jousta löyhemmälle = enemmän syöttöä ahdoilla. Mutta ennen tätä tarkistaisin mittarilla ahtaako se auto tarpeeksi? Mikä on max. ahto?
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3083
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja neppi »

Voiks auton omaan turbomittariin viitata lähdeluettelossa? Se ainaki toimii loogisesti.

N
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3083
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja neppi »

... ja turbo kyllä viheltää niinku pitää. Ahtoja on.

Miten tommonen ovi säädetään? Tässä on semmonen eteenpäin aukeava Berhofin ovi. Se on käyttäytyny hölmösti koko ajan. Niinku se a) nostaisi liian aikasin sen, tai b) ei menis ihan tarpeeks kiinni ennenku nostaa. Repsikan tai jonku on pitäny pikkusen nykästä aina lopuks ni sit menee hyvin. Tänään kuitenki teki eka kerran (ja toka ja kolmannen) niin että avatessa jumii. On aina juminu etwaksen verran, mut kuitenki auennu ilman ulkopuolista apua. Nyt kuitenki jää kiinni, ja sitä pitää painaa alaspäin että sen saa auki. Ja jos painaa vähän myöhässä, ni on keränny niin paljon painetta, että lävähtää auki niin että hajoo peili (jaa mistä tiedän?!? Hyvä ettei menny se oven ikkuna.)

Ja toinenkin tänään ilmennyt ongelma päätyy nyt raadin tuomaroitavaksi. Tää kamiina ei sammu avaimesta. Virrat menee pois ja yrittää sammua, mut ei ihan sammuttimessa riitä potku. Mikä neuvoksi?

Kiitellen ja kumarrellen

Neppi Tsekistä
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3083
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja neppi »

Nii ja akkuvettä meni edellisen päivän kahden litran lisäksi gallonan verran tänään. Vähän antaa maltillisempia lukemia mittari ny.

N
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Kaiva sammuttimen ilmasylinteri pöydälle pura ja kokoa ja vot. Puhdistamalla sen Se saa lisää voimaa millä puskee pumpun vipua.
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4432
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Joku jumii siellä ovessa. Sehän toimii niin että sivusuuntainen liike muuttuu pystyyn kun oven eteen tulee "este". Eli vaikka laitat jalan väliin niin hetken puristaa ja alkaa nousta ylös. (älä silti laita jalkaa jos estot ei ole toiminnassa, siellä varressa on sellanen tai pitäs olla sellanen rata että jos ovi nousee väärässä kohtaa ylös, niin aukee takas aika nopsaan.) Säädin omassa autossa tuon toimintaan kunnolla ja nyt pelaa aina n.5cm asti ennen sulkeutumista.
Puhdistus, ja sitten vaan ne kiekot ohjauksesta ja pystytolpan kohdistus ja oven ala- ja yläreunan varret oikeeseen linjaan niin alkaa toimia. + Oven sekä karmin kaapparit oikeisiin asemiin ni tuloo hyvä (niitähän on yhteensä kahdeksan!). Niin ja se varsi joka pitää oven linjassa kylkeen nähden, sekään ei ole niin että ovi toimis aina hyvin, mut säätää niin että ovi kohtaa oviaukon pikkasen etureuna edellä... Voin luvata että saa useemman tunnin ja jopa päivän hukattua jos kunnolla tekee ja haluu ettei tuuli suhise eikä tuu vesi sisään!

Sammutin on on vain hölmö paineilmasylinteri joka tarvii vaan putsata pas#¤"ta. EDIT: ja jos se ei jaksa pitää sammutinvipua niin meinaa sammua mut ei sit kuiteskaa...
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
Zippo
Rattiamiraali
Viestit: 359
Liittynyt: 09 Touko 2010 20:09
Truck: Scania K113 Falcon
Location: Kouvola

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja Zippo »

neppi kirjoitti:Ja toinenkin tänään ilmennyt ongelma päätyy nyt raadin tuomaroitavaksi. Tää kamiina ei sammu avaimesta. Virrat menee pois ja yrittää sammua, mut ei ihan sammuttimessa riitä potku. Mikä neuvoksi?
Neppi Tsekistä
Työpaikal dieselvesipumppu (sähkökatkojen varalla) teki samaa, moni kävi ihmettelemässä kunnes saavuin sähkömiehenä paikalle ja käänsin akuston irti, sammui saman tien.. Oli starttirele palanut kiinni joten startti pyöritti vaikkei syöttöä ollut, kuulosti kylläkin et kävisi tyhjäkäynnil..

Varmasti eri vika sulla mut kaikki viat on sähkövikoja ennenkuin toisin todistetaan..
RH
Kokenut kuljettaja
Viestit: 137
Liittynyt: 12 Marras 2006 21:40
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja RH »

Mites tuommoinen 30A trukkilaturi, voiko sellaisella ladata käynnistysakkuja?
ikilika
Rattimajuri
Viestit: 206
Liittynyt: 07 Touko 2012 23:25
Truck: Scania vabis -68
Location: Eurajoki
Member id: 154

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Miksikäs ei, kunhan voltit täsmää.
-Möhkö-
Avatar
wiima63
Kansleri
Viestit: 1167
Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
Truck: wiima ja Van Hool
Location: Somero & Karkkila
Member id: 155

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja wiima63 »

Kyllä nuo raskaankaluston laturit sen 30a työntää ku täysillä tyrkyttää. Eikai siinä hätää kunhan voltit on sen 24v siinä trukkilaturissa.
RH
Kokenut kuljettaja
Viestit: 137
Liittynyt: 12 Marras 2006 21:40
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja RH »

Joo, on 24V, senverran olen kokeillut, että käynnistämiseen tarvittavan verran virtaa saa puolitäysiin akkuihin aika nopeasti.
Akun tultua täyteen laturi siirtyy ylläpitotoimintoon jossa rele(?) katkoo latausta muutaman sekunnin pätkissä, sitä miettinyt mitä akut tykkää jos tuota toimintoa käyttää enemmälti. Taitaa nuo trukkiakut olla vähän järeämpiä mille nuo laturit suunniteltu.
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3083
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja neppi »

Tänään pesin perän ja vasemman kyljen alaosan. En oo vielä kertaakaan ehtiny tätä autoo pesemään ja ei kyllä mr Andersonkaan ollu vissiin mikään autonpesuaktivisti… Jännästi oli erivärinen se pesty kohta viereiseen pesemättömään verrattuna.

Raaputtelin perästäki "Askaisten Auto"t pois. Nyt siellä lukee "as auto". Oottaa D:tä siihen eteen. Missähän mun punanen teippi on…

Satasen lätkä oli pahaks menny ja samalla ku oli kerran kuumailmapyssy kädessä ni irrotin senki. Olihan tiukas! Pikkurillinsä kynnen kokoisia palasia lähti mut lähti kuite. Aamulla kytken siihen uuden tarran. On ollu oottelemassa sopivaa hetkeä semmonenki tossa.

Muuta? Öljynpaineanturin sain. En vielä asentanu.

Muuten ookoo.

N
Wonderi
Ajoneuvos
Viestit: 921
Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Location: Nokia

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja Wonderi »

Oven ennenaikainen ylösnousemus on helppo säätää jos Berkhoffissa on samantyyppinen ovimekanismi kuin toisenmerkkisessäkin. Saranatolpan yläpäässä olevaa nuppia työkalulla pyörittämällä saa kiristettyä jousta joka myöhäistää/hidastaa oven nousemista. Avatessa takkuaminen saattaa johtua samasta tai sitten rasvan puutteesta.
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3083
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja neppi »

No rasvaa ei Anderson oo ainakaan tuhlannu!

Koitan tota. Näyttäis pikkusen olevan vinossaki toi ovi. Koskahan tulis se päivä ku ehtis…

N
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3083
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja neppi »

Tän päivän saldona kaasuvaijerin säätö (ei mee vieläkään ihan tappiin ku niillä asetuksilla on tyhjäkäynti tonnissa), Öljynpaineanturin ja -liittimen vaihto sekä sammutinmutikan puhdistus, rasvaus ja kasaus. Ups ainii vielä sen sisätilanlämpötila-anturin siirtotyö.

Kaasuvaijerin on Anderssoni ite rakentanu. Täytyy joskus ostaa uus. Vaijeri on pumpun päästä säätöjutskan vierestä poikki ja vedetty kahdella vaijerilukolla itteensä kiinni. Siirsin vaijerinkuoren kiinnityspistettä lähemmäs kuoren päätä ja sit sitä säätöjutskaa pyörittelemällä loput. Pystyy sitä vähän vielä säätää, mut sit pitää laittaa pedaaliin palautusjousi. Kuuluuks siellä olla semmonen? Koeajon perusteella en vielä Le Mansin kisoihin lähtis, mutta muutosta parempaan oli havaittavissa.

ÖP-anturi meinas tehä murheen, mut ei sit kuitenkaan tehny. Ei meinannut millään istuu paikoilleen. Kierteet oli miten sattuu, sekä uudessa anturissa, että siinä kierrejutskassa koneen päällä. Oli kuitenkin jotenki päätyny kierretyökalut mukaan reissuun, ja sain niillä putsattua / oikastua kierteet. Piuhat sain kii liittimeen, ja testikäytöllä viisari ei värähtänytkään. Mietin et tuliko noi sittenkin väärinpäin. Vaihdoin piuhat ja koekäytössä viisari lävähti tappiin. Vaihdoin piuhat takas ni alko toimii. Ihme show.

Sammutinsylinteri oli täältä saadun vinkin mukaan täynnä schaibaa. Puhdistus ja vaseliinitus ja kone suorastaan räjähtää sammuksiin.

Sisätilanlämpötila-anturi on koko reissun matkustanu yhen penkin jalassa pitkin evropaa. Luulin että se on kotipihassa yhden toisen penkin jalassa. Anturin piuhat on taas maannu penkin kiinnityskiskossa keskellä autoa ja kuskilla oleva mittari on näyttäny kaikkee yhen ja jonku muun luvun väliltä. Nyt sain aikasiks tehä lattiaan piuhalle uuden reijän ja sujuttaa sen piuhanki paikoilleen. Mittari näyttää edelleen mitä sattuu mut patterit alko haluttaessa lämpenee. Vastauksena siis jossain aiemmassa postauksessa esittämääni kysymykseen: jep, ehkä saattaa olla sisätilanlämpötila-anturilla myös lämmityksenohjausfunktio. Hieno sana sinänsä.

Huomenna Praha. Alakaa pikkuhiljaa kyllästyttää koko paikka. Not.

Ja kyläreissulla täällä ollut faija fiksas yläkerran tikitaalikellon. Nyt se näyttää itäsaksan aikaa.

Neppi, Krögis



Ainii. Tullaan vuodenvaihteessa tänne takas. Ainaki puoleks vuodeks. Luulisin että linja-autolla. Ü

N
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3083
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines

Viesti Kirjoittaja neppi »

Tän päivän saldoa on kaasuvaijerin lopullinen säätö. Poljin menee pohjaan ja tyhjäkäynti niin ku pitää. Tuli samalla putsattua ja rasvattua kaasupetaali. Testilenkillä sain vihdoin kaikki rengaspaineet kohilleen. Lisäks makasin auton alla ja kattelin tippuvaa öljyä. Pahimmat vuotajat on kompura ja lauhdutin. Kiristelin hampaita, muutaman pultin ja joitakin letku- / putkiliitoksia.

Nopeudenrajoitin muutti toimintaansa säädön jälkeen. Ennen loppu veto tasan satkussa ja tuli takas jossain 96 paikkeilla. Nyt testilenkillä huiput vedolla 110. En tiä miks, mut kivakiva.

Mahtuuks 315/80/22.5 tämmöseen Volvoon? Meneeks samalle vanteelle?

Neb
Vastaa Viestiin