Sivu 1/2
Scania 80 "vajokki"
Lähetetty: 16 Maalis 2014 16:06
Kirjoittaja ae70
Morjensta vaan kaikkille! Rupesin tuossa perjantai iltana rakentamaan ruumaa autoon, kun tampereen insinöörit ovat jättäneet sen jostain syystä pois ja tavaraa pitäs kuitenkin kyytiin saada mahtumaan. Kehikko on nyt saatu valmiiksi ja pitää käyda jokupäivä vanereita metsästämässä.
Re: Scania 80 "vajokki"
Lähetetty: 16 Maalis 2014 16:11
Kirjoittaja ae70
pari kuvaa lisää
Re: Scania 80 "vajokki"
Lähetetty: 16 Maalis 2014 16:42
Kirjoittaja wiima63
hyvältä näyttää ja lisää tilaa tulee aika reilusti. jotain samantyylistä ratkasua varmaan joutuu tekemään kanssa. paahan kuvia lisää ku etenee rojekti.
Re: Scania 80 "vajokki"
Lähetetty: 16 Maalis 2014 17:52
Kirjoittaja Bussiton
Ja taas täytyy tehä kaikki ite

Kivasti tulee lisää tavaratilaa.
Re: Scania 80 "vajokki"
Lähetetty: 17 Maalis 2014 11:37
Kirjoittaja motoku
samantyyppiset tein meidän autoon. Piti hieman suunnitella kun olis 4 väriä pitänyt maalata uusiksi jos pellit vaihtaa. Taiteltiin sit vanha pelti luukun kehikon päälle. Kaverina kun oli huippu peltiseppä niin kukaan ei huomaa mitä me on tehty...
Mukavasti lisääntyi tavaratilat pienen pakettiauton verran. Onhan sekin jotain.
Re: Scania 80 "vajokki"
Lähetetty: 17 Maalis 2014 14:31
Kirjoittaja Reddewil
Re: Scania 80 "vajokki"
Lähetetty: 17 Maalis 2014 18:28
Kirjoittaja ae70
tuossa onkin ideaa

etummaiseen lootaan tulee hupiakut ja invertteri mut muihin vois laittaa kyl kiskot. kiitos ideasta:)
Re: Scania 80 "vajokki"
Lähetetty: 19 Huhti 2014 18:31
Kirjoittaja desoto
Re: Scania 80 "vajokki"
Lähetetty: 21 Huhti 2014 09:39
Kirjoittaja Komissarov
Akku- ym. tekniikkalaatikko kannattaa tehdä siten, että saranoi luukun alareunasta ja laittaa siihen avautumisen rajoittimet (ketju, vaijeri, nevelöity latta...), että luukku aukeaa vain 90 astetta. Tällöin luukku tomii alustana, jonka päälle pyörillä varustettu tekniikkalaatikko voidaan vetää ja sitä on kätevä sen päällä räplätä. Johtoihin tietysti varaa sen verran...
Re: Scania 80 "vajokki"
Lähetetty: 22 Huhti 2014 18:17
Kirjoittaja ae70
hitaasti etenee rojekti, mutta jotain oon yrittäny töiden jälkeen sätöstellä. Tarkoituksena ois saada akku kotelo valmiiks ennen kesän rientoja ja loppu ruumaan suunnittelen kiskosysteemit rauhassa:)
Re: Scania 80 "vajokki"
Lähetetty: 22 Huhti 2014 22:40
Kirjoittaja Carman
Mistä tuollaisia lukkoja saa?!
Just oon yrittäny ettiä kissojen ja koirien kanssa, Royalin akkukotelon luukusta puuttuu yksi.
Mikä tuollasen oikea nimi on? Osais sillä etsiä netistä, kaikki on jo kokeiltu...
Re: Scania 80 "vajokki"
Lähetetty: 22 Huhti 2014 23:12
Kirjoittaja salminen
Minä ostin vastaavan sanupilta ja on nimeltään kääntösalpa.
http://www.sanup.fi/net/index.php/luettelot
Re: Scania 80 "vajokki"
Lähetetty: 14 Touko 2016 19:48
Kirjoittaja ae70
jokelanlinjan rojekti naksautti jotaki päässä

Re: Scania 80 "vajokki"
Lähetetty: 14 Touko 2016 20:16
Kirjoittaja Jokelan linja
No niin, siitä se lähtee
Kannattaa miettiä kriittisten komponenttien sijoittelua, yksiakselisessa aisapaino menee helposti pieleen.
Ei taida ihan Kuopioon olla valmis

Re: Scania 80 "vajokki"
Lähetetty: 14 Touko 2016 20:25
Kirjoittaja ae70
Joo ei kerkiä kuopioo, ku ei uskalla alkaa tekemää enneku inssinkaa juttelee. Tarkotus ois kuiteki saada alle 750kg rekisterii ni kortti piisaa ajella

Re: Scania 80 "vajokki"
Lähetetty: 14 Touko 2016 21:25
Kirjoittaja Jokelan linja
Tuo ruoto on jarruista päätelleen varmaan rekisterissä O2-luokassa.
Vai paljonko on kokonaispaino?
O2 muutos O1-luokkaan ei onnistu kovin helposti. Pitäisi olla valmistajan todistus, että näin voi tehdä
Kokonaispainon alentaminen käsittääkseni onnistuu helposti.
Trafin sivuilla sanotaan että O1-perävaunu on kokonaispainoltaan 750 kg tai alle.
O2 taas 751-3500kg.
En osaa sanoa voiko O2-kärryn kokonaispainon pudottaa tuohon 750 kiloon.
Silloin sitä saisi vetää ilman E-korttia.
Re: Scania 80 "vajokki"
Lähetetty: 14 Touko 2016 21:56
Kirjoittaja ae70
se on valmiiks 740 kg kokonaispainolla muutoskatsastettu joskus ennen sotia:D
Re: Scania 80 "vajokki"
Lähetetty: 14 Touko 2016 21:59
Kirjoittaja Jokelan linja
No sitten ei mitään ongelmaa.
Saha ja vasara vain soimaan...
Re: Scania 80 "vajokki"
Lähetetty: 14 Touko 2016 22:02
Kirjoittaja pelti
Menit sitten hyvän rikkomaan.... Vähän olisit laittanut fareclaa kylkeen, niin olis ollu parempi kun uutena

)
Onko toi katsastusvapaa?
Re: Scania 80 "vajokki"
Lähetetty: 14 Touko 2016 22:05
Kirjoittaja ae70
en tiedä kun ei ole rekisterissä, sen takia pitää inssin kanssa keskustella vielä, mutta sauna siihen tehää kuiteski!
Re: Scania 80 "vajokki"
Lähetetty: 15 Touko 2016 11:36
Kirjoittaja Jule
Puhu sen inssin kanssa ennen kuin rakentelet tuon pidemmälle. Noiden kärryjen rekisteröintiin tuli tässä joku vuosi sitten suhteellisen tiukkoja kiristyksiä.
Re: Scania 80 "vajokki"
Lähetetty: 15 Touko 2016 21:11
Kirjoittaja esaheikki
Joskuskaunsitte kyselin kärryn muutoskatsastusta kun on 810 kg vaunu oisin puottanut painoa 750 ei onnistunu.Kun tuo 60 kg vaatii katsastuksen ja joissaitapauksessa yhenkirjaimen korttiin.En tiiä tämänhetken tilannetta jos joku kyselee ilmottakaa miten kävi.
Esa Ä
Re: Scania 80 "vajokki"
Lähetetty: 15 Touko 2016 22:27
Kirjoittaja Jokelan linja
Kyselin katsastusmieheltä asiasta.
Nykyään kaikki painomuutokset vaatii valmistajan hyväksynnän/todistuksen.
Ennen sai sentään kokonaispainoa alentaa tosta vain, ei enää.

Re: Scania 80 "vajokki"
Lähetetty: 16 Touko 2016 17:25
Kirjoittaja ae70
mutta kantakortissa lukee jo et kokonaispaino on 740 kiloa, mutta en rakenna ennenku inssi soittaa huomen.
Re: Scania 80 "vajokki"
Lähetetty: 18 Touko 2016 18:31
Kirjoittaja ae70
Tänään inssi soitti ja antoi siunauksen saunalle, Sanoi että ei ongelmaa jos paino jää alle 750 kilon ja mitat ei muutu

Menee hinattavaksi laitteeksi kehotti kapistamaan jarrutkin pois ja tekemään kiinteän aisan. lisäksi valomääräykset pitää trafilta kattoo. Ja sit pitää tehdä omistusoikeus selvitys kun kantakortti ei ole minun nimissä.