Sivu 8/8

Re: Mökki tiellä

Lähetetty: 14 Tammi 2017 11:52
Kirjoittaja Cyborgi
Tarkoituksena laittaa hieman fyysisesti pienempi laturi, tuo ämpäri ei oikein mahdu koneen päällä olevaan tilaan. Paimelaan olisi tarkoitus taas pikapuolin suunnata, kaikenlaista pientä osaa vielä puuttuu

Re: Mökki tiellä

Lähetetty: 14 Tammi 2017 13:15
Kirjoittaja Jule
Ei mullakaan laturi ole moottorin päällä vaan siinä moottorin etupuolella. Siinä päällä ei kyllä kovin kummoista laturia mahtuisi edes olemaan.

Re: Mökki tiellä

Lähetetty: 14 Tammi 2017 13:30
Kirjoittaja Cyborgi
Jule, oisko mahdollisuutta saada kuvaa kuinka laturi on asennettu?

Re: Mökki tiellä

Lähetetty: 14 Tammi 2017 14:09
Kirjoittaja Jule
Siis mulla on ihan orkkisasennuksella se.
Voin kyllä napata kuvan siitä kun seuraavan kerran käyn hallilla.

Ensihätään tuolla käsikirjassa on viivapiirros siitä sivulla 75:
viewtopic.php?f=21&t=6535

Re: Mökki tiellä

Lähetetty: 14 Tammi 2017 18:12
Kirjoittaja Cyborgi
Ensimmäinen versio latureiden kiinnitykseen. Alkuperäisesti toiminut ilmastoinnin kompuroiden telineenä. Tuo kuvassa oleva laturi on 12V:n BMW:n 140A laturi.
Tarkoituksena olisi laittaa tuon viereen 24V:n laturi ja johonkin väliin rakentaa helppotoiminen hihnojen kiristys systeemi

Re: Mökki tiellä

Lähetetty: 15 Tammi 2017 09:32
Kirjoittaja Rosvolinna
Suosittelen yhtä isoa 24v mallia. Sillä nuo hihnat tarvitsevat kunnon kulman pidon takia. Versioni 1 -3 olivat hihnanpolttolaitoksia. Laitoin 12v laturin kiristimen paikalle, mutta en saanut aikaan tarpeeksi kireyttä hihnalle. "lahti32" bussiiaktivistilla oli muistaakseni jotain tarinaa telineiden kestävyydestä...

Käynnistettäessä laturi on ainoastaan kiinni ajo-akuissa ja kytkimellä voi laittaa hupipiirin mukaan. Näin tyhjät hupiakut eivät rasita kylmiä hihnoja. Palaa niitä silti, mutta kaupasta saa uusia.

Re: Mökki tiellä

Lähetetty: 17 Tammi 2017 15:25
Kirjoittaja Cyborgi
Sinä se nyt ois, kahden valokuvan perusteella värkätty kickdown vivusto. Saattaahan se hieman säätöä vaatia, mutta saa jäädä kevääseen.

Re: Mökki tiellä

Lähetetty: 17 Tammi 2017 23:53
Kirjoittaja Reddewil
Komee vivusto! Joo tosiaan nuo kiilahihnat tuplanakin meinaa olla naftit jo alkuperäisessä asennuksessa, kun laturilta otetaan 120A 27V se on n.4,5hv joka käy hihnojen päälle...

Re: Mökki tiellä

Lähetetty: 19 Tammi 2017 11:47
Kirjoittaja Cyborgi
Nyt on kuskilla hyvät jalkatilat. Kytkinpoljin vapautettu palveluksesta.

Piti hieman isontaa lattian aukkoa latureita varten. Nyt vielä kun saan tehostajan putket siirrettyä, niin alkais olemaan valmis laturin asennukselle. Kunhan tulee lämpimät kelit, ettei tarvii kolmea kerrosta vaatetta, rakentelen jonkinlaisen kotelon tuohon aukon päälle, niin pysyy koneen melut kurissa

Re: Mökki tiellä

Lähetetty: 19 Tammi 2017 11:49
Kirjoittaja Rantarosvo
Samanlainen ja värinenkin recaron penkki kun miulla tossa työkalupakissa. Samasta kohtaa on kulunu puhkikin :)

Re: Mökki tiellä

Lähetetty: 20 Tammi 2017 18:27
Kirjoittaja Cyborgi
Kolme päivää katseltu kulkuria pohjan suunnasta. Kyllä teetti töitä ruostuneet ruuvit, ahtaat rakoset, hankalassa paikassa olevat ruuvit ja se suunnaton hiekan määrä jota vuosien saatossa kertynyt mukaan. Tuo hiekka on kyllä hyvin suolattua, tuli pari kertaa maistettua.

Lopputuloksena rupeamasta; kaikki kytkimeen liittyvä poistettu, vaihdevivusto poistettu (neljänä kappaleena :evil: ), puhkiruostunut ohjaustehostimen paluuputki poistettu ja kaksi uutta reikää lattiassa. Joutui menee yläkautta kun ei millään päässyt käsiksi kahteen ruuviin altapäin. Onneksi sisäpuolta ei oltu uusittu noista kohdista.

Kun alan uusia paluuputkea, niin taidan samalla uusi myös tuon tehostimen paineputkenkin. Alkaa olee sen verran ruostuneen oloinen. Paluuputki oli ruostunut puhki tuennan kohdasta, niin eiköhän paineputkikin ala olla valmista tavaraa samasta kohtaan.

Re: Mökki tiellä

Lähetetty: 25 Tammi 2017 19:18
Kirjoittaja Cyborgi
Siinä ois latureiden uusi teline. Vasemmalla 24V ja oikealla 12V. Teline on muokattu ilmastoinnin kompuroiden telineestä. Reijät ainakin käyvät takuu varmasti koneen päällä oleviin reikiin, olihan tuo kiinni koneen saapuessa. Materiaali on 10mm paksua. Kuvassa ei oikein näy, mutta tuota on vielä jäykistetty vahvike palkilla.
Seuraavaksi olisi hihnojen mittailun vuoro. Uudet johdotuksetkin pitää vetää. Vanhassa 24V laturissa ei ollut jännitteensäätäjää itsessään. Nyt oonkin tuuminut tuon laturin merkkivalon toimintaa.... Näiköhän pelaa ihan suoraan entisillä piuhoilla :shock:

Re: Mökki tiellä

Lähetetty: 30 Heinä 2017 12:39
Kirjoittaja Cyborgi
Jospa laittais hieman koostetta männeestä vuodesta, sehän tässä moottorinvaihdossa melkein meni. Viime elokuussa hain 20tkm ajetun koneen romikselta, edulliseen hintaan :). Moottorin mukanahan tuli myös manuaali laatikko ja kaikki apulaitteet. Vaihdelaatikon vaihdoin Timpan tarjoamaan Allisonin automaattiin. Kytkinhän jousi sen vuoksi poistaa. Sekin osottautui aivan uudeksi. On edelleen myynnissä edulliseen hintaa.

Allisonin osalta alkoi vaihtajan ja vaijereiden etsintä. Aluksi osottautui hieman haasteelliseksi hommaksi. Romuttamoilta kysely kierros, lopputulos.... Paimelaan ostoksille. Hintahaitari esim. shifterin kohdalla oli melkoinen, kallein 150€:a ja halvin 20€:a. Loppujen lopuksi Paimelasta löytyi kaikki tarvittavat osat ja mikä parasta suotimet ja vaijerit olivat uusia. Vaihteiston lahduttimeksi laitoimme moottoriöljyn lauhduttimen, oli sopivasti joutilaana siinä koneen edessä täysin käyttämättömänä. Tosin myöhemmin koneessa kiinni ollut lauhdutin halkesi ja täytyi vaihtaa. Uuden veroinen löytyi Paimelasta.

Mootorin turbo osottautui vialliseksi, pyöri hieman heikonlaisesti.Kummostettu vaihtoturbo olisi maksanut 650€:a. Näin kun koittaa rakennella nollabutjetilla kaikki pitää koittaa säästää. Niimpä kyselykierros turbo huoltoihin. Valituksi tuli Akaassa toimiva paja. Palvelu oli todella hyvää, soittivat ja kertoivat missä kunnossa turbo oli ja mitä kannatta tehdä. Keskusteltuamme hieman aikaa tulimme tulokseen, että kunnostetaan kevyempään käyttöön sopivaksi. Tuli hieman edullisemmaksi ja kuitenkin samat takuut kuin täyskunnostetulla.

Moottorin vaihtohan suoritettiin oppilastyönä naapurikaupungin Volvo-pajalla. Itse olin mukana auttelemassa ja hommaamassa puuttuvia osia. Aluksi poistimme uudsta koneesta kaiken "ylimääräisen", ilmastoinnin kompurat, nopeusrajoittimen ja joitakin muuta (osia edelleen kaupan :( ).... Kaikki öljylinjat otettiin vanhasta koneesta, jotta asennuksen yhteydessä ei tarvinnut sovitella paikkoja. Ohjaustehostajan linjat siirrettiin myös. Uudesta koneesta puuttui joitakin antureita ja tukija, joten ne siirrettin vanhasta. Kun kaikki alkoi olee paikoillaan, laitettiin Allisonin laatikko paikoilleen. Kaikki olikin valmista koneen asennukseen. Tässä vaiheessa vasta huomattiin moottorin etutuen olevan vääränlainen. Kun uusi kone oli saatu kulkuriin, alkoi pohdinta tuen osalta. Lopulta jouduin teettämään uuden tuennan. Onneksi pajalla on töissä todella osaava kaveri. Teki päivässä upean ja tukevan tuen. Tuon osan hinta oli kyllä melko kova :( , mutta pakko teettää kun itse ei osaa. Kun kone oli tukevasti paikoillaan, päästiin mittaan kardaanin vaatimat muutoksen. Piti lyhentää vajaat 10 cm. Paikallinen koneistaja teki nuo muutoksen ja kunnosti samalla koko kardaanin. Etukardaania olisi täytynyt muokata myös, mutta sen olin päättänyt poistaa kokonaan. Joten sille ei uhrattu aikaa. Putkien ja letkujen liitämisen yhteydessä katkesi ohjaustehostajan paluuputki, oli ruostunut kannakkeen kohdalta. Tehtiin pikainen korjaus, jotta saataisiin siirrettyä kulkuri kotiin. Lopulta kone alkoi olee koekäynnistystä vaille. Itse en ollut paikalla, mutta tässä yhteydessä räjähti vaihdelaatikon lauhduttaja.
Vaihdon jälkeen uusi yritys. Kompura ei tuottanut painetta :( . Kannen viiviste oli hajonnut. Tehtiin siis kompuralle yläpään kunnostus. Ja uusi yritys. Kaikki tuntui toimivan hyvin. Ei muuta kuin koeajolle. Vaihteisto oli ilmeisesti seissyt varastossa jonkin aikaa, ei meinannut aluksi oikein toimia. Hieman aikaa siinä odoteltiin ja vaihdeltiin manuaalisesti vaihteita. Lopulta alkoi vetoa löytyä. Tehtiin onnistunut koeajolenkki.

Kulkuri siirrettiin vuoden vaihteessa kotipihaan. Pohjalantalli kutsui lämpimän hallin sijaan. Onneksi talvi oli leuto ja vähäluminen, oli hyvä tehdä hommia. Kulkurissahan ei ollut toimivaa laturi tuossa vaiheessa. Muutin ilmastoinnin kompuroiden jalan latureiden jalaksi. Nyt koneen päällä 24V ja 12V laturit. Seuraavaksi purkamaan kaikkia ylimääräistä etukardaanin osalta pois pohjasta.

Ämpärin kokoinen laturi ekana pois. Osottautui laakerivikaiseksi. Vanhassa laturissahan ei ole jännitteen säätäjää ja uudessa on. Kuinkas johdotus :?: . Onneksi netistä löytyi tuolle rungolle oleva sähkökaavio. Hieman kaavion lukemista opiskelmaan ja ongelma ratkaistu. Löytyi ihan suoraan oikea kytkentä. Häiriön poistajan hyödynsin vanhasta laturista.

Sitten muut osat, etukardaani sahalla pätkisti ja pois, puhallin pois. Tuenta palkitkin otin pois. Etukardaanin laakerit osottautuivat aivan entisiksi. Ristikko sekä tukilaakerit molemmat aivan lopussa. Poistin vaihdekepin ja siihen liittyvän riirtäjän putken. Kytkinpolkimen osat pois. Useita kiloja keveni kulkuri tuon tuloksena.

Tuulettimen korvasin kahdella sähköisellä, toinen pakko-ohjattu ja toinen termostaattikatkaisijalla. Ohjaustehostan putket vaihdoin letkuiksi. Kumpikin putki oli kyllä tosi huonossa kunnossa. Siirtäessäni kulkuria pihalla, petti kompuran jäähdytysvesi putken tiiviste koneen kyljestä. Vettä tuli sen verran reilusti, että näytti aivan kuin koko kompura olisi haljennut.
Tosin tein siinä talven ja kevään kuluessa kaikenlaista muutakin muutosta/korjailua kulkuriin. Joten loppujen lopuksi pääsimme heinäkuun alussa retkelle.

Lopuksi päätelmä, kannattiko koko urakka :shock: . Kyllä kannatti :D :D . Vaihteisto pelaa hienosti, kierrokset 1300 1/r 80km/h. Vaihteiston kickdown ei vaan toimi. Kone käy tosi tasaisesti, pieni öljyvuoto tosin ilmaantui. Laturit toimivat hienosti. Syylärin puhaltimiin pitää vielä tehdä muutoksi. Toinen hajosin kun joku risu meni siipien väliin. Mutta mikä parasta, etukardaanin jyrinän poistuttua etupenkkiläisten kanssa voi keskustella ihan normaalilla äänellä. Kaikenkaikkiaan hyvä remppa.....mutta silti jatkuu :lol:

Re: Mökki tiellä

Lähetetty: 09 Heinä 2018 20:18
Kirjoittaja Cyborgi
Ja taas on vuosi vierähtänyt. Isompia remppoja ei ole jaksanut/kyennyt tekemään. Mutta aina jotain pientä. Viime syksyn reissujen jälkeen tein huoltoa katsastusta ja talvehtimista varten. Siinä yhteydessä löytyi turbovaurio. Turbo irti ja yhteys konnostuksen tehneeseen firmaan. Lupasivat tehdä tarkastuksen ilmaiseksi ja antaa arvion tilanteesta. Diaknoosi: kivi päittäislaakerin öljyreijässä. Siipipyörät ja akseli entiset.... :evil: :evil:. Kunnostus ei enään onnistunut, joten uutta hankkimaan. Aikani siinä tiedusteltuani totesin uusien olevan tosi kalliita (minulle). Jätin asian hautumaan. Joulukuussa eräs myyjä otti yhteyttä ja tarjosi joulualennuksella uutta turboa. Paketti kolahtikin postiin vuodenvaihteen jälkeen.

Kun kevät koitti ja aurinko alkoi lämmittää, niin työvirekin palasi. Tosin rauhalliseen tahtiin. Asensin turbon paikalleen ja samalla värkkäsin "ryssänjiirillä" uuden pakoputken. Uusi äänenvaimennin oli tullut vaihtokoneen mukana. Kylläpä tuli hiljainen ajopeli :D.

Syksyn katsastuksen jäädessä tekemättä, suoritettiin katsastus uusien sääntöjen mukaan. Sai samalla siirrettyä katsastuksen mukavampaan aikaan. No...eihän se mennyt läpi ensi yrittämällä. Etupäästä oli jarrukellot lahonneet huolellisesti. Uudet Trailcon:ista sopu hintaa. Ja eikun paikallee, ilman ongelmia...kerranki.

Kuskin puolen kelloa asentaessa aloin ihmettelee mihin lie jousipalkeen ylälautanen kadonnut. Samalla päätinkin vaihtaa koko palkeen. Ylätukilautanen ei sitten suostunutkaan irtoamaan ilman väkivaltaa. Tuumasin emännälle, että nyt tuli katkaistua kallis pultti. Pultissa on joku ihan ihme tuumanen kierre, eikä löytynyt kuin Volvon alkuperäinen. Listahinta pultille ja mutterille lähes 80€:a. Kalliimpi kuin palje :?.
Alajalka vaikutti ehjälle, mutta osoittautuikin asennuksen jälkeen rikkinäiseksi. Uusi löytyi onneksi naapurikaupungista. Joten uusi tilalle ja taas kerran paineet palkeeseen.

Nyt on kulkuri taas kasassa ja uudet osat näytetty katsastustätille... tykkäs kun laittoi leiman lappuun :D.

Sen opin tän remontin aika, että 1/4 tuuman letkuille kuuluvien liitinten etsintä teettää töitä. Ens kevääseen mennessä tulenkin hommaamaan liittimiä maailmalta. Onneksi jenkkilän pojat käyttää edelleen tuumamitoitusta, joten eiköhän ostokset suuntaudu siihen suuntaa.

Nyt matka jatkuu näillä.......

Re: Mökki tiellä

Lähetetty: 09 Heinä 2018 23:50
Kirjoittaja salminen
Jatkossa jos tarvitsee uusia ylälautasia esim. taakse, halvemmaksi tulee ostaa uudemman mallin ylälautanen jossa on erillinen ilman syöttö. reijän joutuu poraamaan ilmaputkelle ylälevyyn. Vanhan ilmanipan voi katkaista ja tehdä kierteen pultille.

Re: Mökki tiellä

Lähetetty: 27 Elo 2018 19:00
Kirjoittaja Cyborgi
Kierrätin vanhan asuntoauton sivuluukun tuohon kulkurin kylkeen. Juuri sopiva tuollaiselle grillille

Re: Mökki tiellä

Lähetetty: 22 Syys 2018 10:25
Kirjoittaja Cyborgi
Tuurissa ihmettelin kun ilmat katos takapäästä pikavauhdilla. Syykin selvisi kotipihassa.... tapapalkeen ilmaliitos oli ruostunut olemattomiin :? . Napsahti poikki kokonaan kun otin letkusta kiinni. Eihän siinä auttanut kuin purkaa koko ylälautanen pois. Hieman oli ruoste syönyt siihenkin ylimääräisiä reikiä.
Teinkin uudet ylälautaset sitten hapokkaasta teräksestä saman tein. Tein valmiiksi samalla mallilla molemmille puolille. Tuon kauheen kalliin letkuliittimen muutinkin vastaamaan nykypäivää, ei tarvii enään Volvolta käydä ostaas kalliita osia. Kun joutu pakosti purkamaan palkeen pois, niin vaihdan samalla uudet osat. Nyt vaan oottelen uutta ylälautasta, Posti onnistu jälleen kerran hukkaamaan tilauksen. Tarkoituksena oli kasailla viikonlopun aika..... joutukin pihahommiin :)

Re: Mökki tiellä

Lähetetty: 18 Kesä 2019 10:26
Kirjoittaja Cyborgi
Ja taas talvi väkerretty ja suunniteltu. Kevään koittaessa suunnitelmat laitettiin toteutukseen. Aloitin jousituksen remontilla. Kaikki takapään pussit ja alamaljat uusiksi. Ongelmaksi osottautui ylälautaset, niiden valmistus on lopetettu pienen menekin takia :( . Uudemman mallin lautasen pitäisi olla samaa kokoa, vaan eipäs olekkaan, on kolme milliä isompi. Tästä aiheitui ongelma, auton paineet eivät riitä painamaan pussia tuohon lautaseen. Alkuperäisiä löytyi onneksi Jyväskylästä, joten ostin koko loppu varaston. Samalla muutin nuo ilmaletkujen liittimet millikokoiseksi, vanhahan on tuuma mitoituksella. Repsikanpuolen etupäästä löytyi kerrankin mieluisa ylläläri, se olikin jo laitettu uusiksi :D.

Viimekesän helteessä oli ollut ongelmia koneen lämpöjen kanssa, joten päätin asentaa lisäsyylärin. Romikselta hankin Volkkari T4:n vanhan syylärin ja siihen uudet tuulettimet. Vaihdoin vielä termostaattikytkimen pienempään, joten puhallus alkaa jo 82 asteessa. Syyläri auton alle vanhaan laturintelineeseen ja letkut kiinni. Ottoletkun laitoin vanhaan käytöstä poistettuu patterikierron putkeen ja paluu alavesiletkuun. Joku oli ottanut pois patterikierron termarin. Onneksi olin jättänyt vanhasta koneesta kaikki termarit itselleni, joten sieltä löytyi oikeankokoinen. Saa nähdä kuinka pelaa kesän kuumuudessa :?.

Viime kesänä sain tarpeeksi temppuilevista kaasujääkaapeista ja hommasin kompressorikaapin 12V. Talvella hommasin aurinkopaneelin ja siihen säätimen. Heti kun lumet suli katolta... paneelia asentamaan. Ajattelin samalla testata kuinka toimii. Kuukauden oli kaappi paneelin ja akun varassa. Hyvin pelas :?: . Mutta, mutta tuli kesä ja helteet. Autossa sisällä 43 astetta. Siihen hyytyi koko systeemi. Olihan se toiminut hyvin kun autossa oli vain 5 astetta. Hieman asiaa tutkittua alkoivat totuudet paljastua. Jääkaapin piti speksien mukaan käydä vain 30% ajasta ja ottaa 25A/vrk virtaa. Totuus onkin, käy lähes 70% ajasta ja ottaa lähes 50A/vrk. No sitten tuo paneeli. Eihän tuo aurinko paista 24 tuntia vuorokaudessa, mutta jääkaappihan tarvii virtaa myös pimeellä. Paneelin asentohan ei ole optimaalinen maatessaan tuolla katolla, joten senkin tuotto jää kauaksi maksimituotosta. Tästä kaikesta seurauksena oli akun hajoaminen, oli tosin jo vanha, ja jääkaapin toimimattomuus. Ratkaisu ongelmaan on edelleen vaiheessaan. Myin paneelin ja säätimen pois. Hommasin uuden akun, säätimen ja paneelin. Nyt tässä ootellaan uutta paneelia. POSTI onnistu hävittää sen matkalla :evil:. Saa nyt nähdä millo ilmestyy asennuspaikalle. Seuranta ilmoittaa tilaksi: Kateissa. Joten jäitä poltellessa

Viimeisimmässä katsastuksessa setä oli ilmoittanut, että turha tuoda seuraavan kerran tuolla olkatapilla tarjolle. Ekana oli suunnitteilla viedä pajalle laitettavaksi, mutta sopivan hullu kun on, niin itsehän se pitää vaihtaa. Ensimmäinen ongelma, eihän miulla oo niin osoja avaimia joita hommaan tarvitaan. 100mm pölysuojan avaukseen, 70mm laakerin lukitusmutteriin ja 50mm olkatapin lukitusmutteri. 100mm:n tein itse, tosin vasta kakkos malli toimi, oli hieman tiukassa tuo kuppi. 70mm ja 50mm löytyivät onneksi Jämältä, asuu muuten samalla paikkakunnalla. Sittenhän se jumppa pääsi alkamaan. Onneksi Jämä jousi avustamaan hommissa, ilman hänen apuaan ei homma olisi onnistunut. Ensiksi rengas ja jarrurumpu pois. Hieman jatkovartta vääntimeen ja laakerin lukitus auki. Laakeri pihalle ja aivan täys metallisilppua :twisted:. Oli jossakin vaiheessa hieman kuumentunut ja hajonnut. Jatkettiin purkamista, loput jarruosat lähti suht siististi irti. Enään oli tuo tapin irroitus. Ohje asentajalta, lekalla heilurilyönti päähän. Jaa mutta tässähän on kori tiellä :shock:. Onneksi Youtubesta löyty video missä kaveri otti tapin irti hydrauliprässillä. Ei muuta kuin rakentaa sellanen. Eka proto.... liian heikko hajos 12TN tunkilla. Kakkos proto... hajos alapäästä 20TN tunkilla. Kolmas proto... Kestää, vaan ei lähte tappi irti. Ei löydy lainaksi isompaa tunkia jolla puristaisi. Ei muuta kuin vuokraamaan isoin Hilti mitä voi käsin kannatella. Lovi taltan päähän ja PAM....ekalla irti. Täysin ehjä tappi tulla tupsahti pihalle. Ja tuon irroitukseen oli mennyt neljä päivää. Eihän se tappi ollut kulunut vaan välys johtui siitä etupyörän uloimmasta laakerista :evil:. Hirvee homma sanoisinko turhan takia. No nyt on sitten uusi tappi, tapin laakeri, holkki, uudet laakerit pyörässä ja jarrut putsattu. Rauhallisesti tehden ilman mitään kiirettä viikko vierähti hommassa. Homma tuli Jämän avustuksella ja itse tehtynä maksamaan n.350€. Nyt ainakin tietää kuinka tappi ja laakerit vaihdetaan :D.

Nyt vaan ootelaan sitä paneelia ja tehdään pikkuhommia auton osalta. Heinäkuussa tarkoitus suunnata lomareissulla johonkin päin suomee...

Re: Mökki tiellä

Lähetetty: 19 Kesä 2019 08:07
Kirjoittaja Cyborgi
Posti yllätti eilen. Toimittivat paneelin ihan kotiovelle ja samaan hintaa :)

Re: Mökki tiellä

Lähetetty: 19 Kesä 2019 17:40
Kirjoittaja jämä
jep jep yleensä apua saa kun älyää pyytää konstit on monet sano mummo kun hohtimia kaivosta onki :D :lol:

Re: Mökki tiellä

Lähetetty: 20 Kesä 2019 23:21
Kirjoittaja mikko
Hohtimet (tai putkitongit) saa ongittua kaivosta hyvällä magneetilla.

Nimim. Kokemusta on

Re: Mökki tiellä

Lähetetty: 10 Heinä 2019 18:44
Kirjoittaja Cyborgi
JIIHAAAA Taas on aherrus palkkittu virallisella leimalla :D , vuoden päästä uudelleen. Ei muuta kuin mutkaista tietä pitkin näkymättömiin

Re: Mökki tiellä

Lähetetty: 09 Syys 2019 17:23
Kirjoittaja Cyborgi
Tuurista lähtöä tehdessä selvisi tulomatkan Mikkelin kohdalla ilmenneen pakeliittipalon palokohtakin. Laturin herätevirta puuttui, eipä lähtenyt lataa. Onneksi ongelmasta selvii pätkällä johtoo. Ilmeisesti palo piirilevy latauksen merkkivalon kohdalta. Pitää tutkii tarkemmin mikä aiheutti sulamisen, ilmeisesti hieman vanhojen johtojen vikkaa.....