Sivu 7/8

Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi

Lähetetty: 25 Elo 2014 21:56
Kirjoittaja Matkamese
Eiköhän pelkkä linja-autoharrastus riitä "iskureplaksi" ei siinä enää sieniä tarvii :lol:

Mut juu....huomenna Motonetistä jotakin pikkutilpehööriä ja saa sähköputkimies homman nippuun ;)
Ja sit voi alkaa varaileen muutoskatsurille aikaa. Kiirettä pukkaa kun käyttis-Passatin leiman viimeinen käyttöpäivä on ensi perjantai :shock:
Sateiset ilmat on muuten just hyviä katsastukseen: pienet nestevuodot häviää sinne kuraveden sekaan ja hakkautunut tuulilasikasn ei peilaa kun arska ei paista :mrgreen:

Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi

Lähetetty: 26 Elo 2014 11:23
Kirjoittaja Matkamese
Nyt on Sika-massaa hommattu. Sikaflex 521UV alumiinituubissa. Onks tää sopivaa ikkunoiden karmien ulkopuolen tiivistykseen? Ainakin tuubin kyljessä on kuvattu linja-autokin ja erityisesti katon saumojen tiivistykseen tarkoitettu, kuin myös muiden korin luukkujen tiivistukseen ja rakojen täyttöön.

Pitääkin lähteä sikailemaan kun aurinkokin pilkistää pilvenraosta :)

Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi

Lähetetty: 26 Elo 2014 17:45
Kirjoittaja Matkamese
Sateen ja paisteen vuorotellessa ei paljon saumaamaan päässyt, vain takakulmasta parikymmentä senttiä pitkä pätkä tuli tehtyä. Siellä olikin pahin rako sivupellin ja ikkunan välissä, noin 5mm. Kyllä siitä jo vesi sisään menee. Alulistan yläreunan tiiviste oli liian lyhyt ja vajaa kymmenen senttiä puuttui.
Täytin sen raon sikamassalla. Sain pisimmän ikkunalistan ruuvit irti ruuvimeisseli/ruuvinväännin/iskumeisseli/taltta/pajavasara-yhdistelmällä. Vielä jäi keskiovelta taaksepäin yksi lista kiinni kun alkoi sataa.

Katettu rakentelupaikka olisi mukava ja hyödyllinen, mutta näillä mennään....toivon kuivaa ja aurinkoista syksyä :)

Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi

Lähetetty: 26 Elo 2014 20:15
Kirjoittaja Rosvolinna
Katetussa rakennuspaikassa et löytäisi vuotokohtia :)

Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi

Lähetetty: 26 Elo 2014 20:22
Kirjoittaja Iski
Taitaa aika monella hallin katto vuotaa näillä keleillä :o

Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi

Lähetetty: 27 Elo 2014 13:05
Kirjoittaja Matkamese
Eilen illalla poutasäässä sain koko oikean sivun vaakalistat irti, pystylistat tuntuu olevan tukevasti kiinni, paitsi takimmainen jonka yläpää on irti pari senttiä. Tilapäisratkaisuna vedin ilmastointiteippiä listan kohdalle ettei vesi pääse sisuksiin. Vessan kohdalta eteenpäin näyttäisi aika tiiviiltä tuo saumaus.

Tällä viikolla tuskin pääsee tiivistyshommiin. Ja ettei hommat lopu niin Passatin katsastus tuotti vikalistan: toinen raidetangon pää ja takatuennan puslat, mut ei paha 336tkm rullatulta bilikalta.

Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi

Lähetetty: 27 Elo 2014 13:31
Kirjoittaja Bussiton
Vähän ajettu paskatti, täällä on mittarissa 506tkm :wink: Nyt on sit hyvä kattoa pari päivää että tuleeko vielä vesi sisään, ettei laita turhaan sitä kittiä :lol:

Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi

Lähetetty: 27 Elo 2014 13:59
Kirjoittaja Matkamese
Etummainen kattoluukku ("kattoakvaario", saiskohan siihen jotain pieniä vesieliöitä niin olis kivempi katella) vuotaa joka sateen jälkeen vedet siihen sisäpuolen kaukaloon. Porasin siihen tyhjennysreijän ja ämpäri on koko ajan siinä alla. Kyllä tuo sadeveden sisään tulo pitää nyt saada hallintaan,eihän mitään sisustuksia kannata alkaa tekemään ennen sitä.
Repullinen saumausainetta menee vielä, mutta sikaa en osta enää kuin tärkeimpiin paikkoihin, on se sen verran kallista moponetissäkin. Jotkin halvempaa suuriin kohteisiin ja sinne missä se ei näy.
Pitää varata sumutinpullo ja vettä kun seuraavan kerran saumailee, saa tehtyä nätit saumat. Nyt on näpit mustana sikakitistä.

Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi

Lähetetty: 27 Elo 2014 14:10
Kirjoittaja -LÄTSÄ-
Pikafiksi...
WP_20140827_025.jpg
WP_20140827_025.jpg (208.81 KiB) Katsottu 13070 kertaa
vedä siihen kattoluukun päälle joku päälle liimalla... itellä sama ongelma ja sattu oleen hallilla pleksiä ni liimasin sen... Kestää minkä kestää... etin sitte uuden luukun ku kerkiän... :D

Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi

Lähetetty: 27 Elo 2014 18:23
Kirjoittaja Iski
Meillä on kattoluukussa 4 läpipulttia, yhdistää sisä ja ulkoluukun ja jousikahvat on myös niissä kiinni, ulkopuolella on kumitiiviste pultin kannan alla jotka kuivuu ja halkee aikaa myöten ja siitä vesi valuu luukkujen väliin ja siitä sitten sisälle, siis meillä tällainen ongelma, olikos ajokissa samanlaiset luukut?

Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi

Lähetetty: 27 Elo 2014 21:50
Kirjoittaja Matkamese
Joo sellainen tuplalasi eli muovi ja alapuolen lasissa on vesireikä, mutta se valuttaa vedet tiivisteen sisäpuolelle. Kun ehdin niin hankin myös ehjät luukut, joskus.... ;)

Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi

Lähetetty: 28 Elo 2014 08:14
Kirjoittaja Bussiton
Joutuu varmaan ostaa uudet, kun noita olen yrittänyt metsästää purkaamolta niin eipä ole ehjiä tullut vielä vastaan :( Ompa ollut mielessä et josko veivais uudet lasikuidusta :roll:

Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi

Lähetetty: 28 Elo 2014 09:28
Kirjoittaja Matkamese
Jos olis hyvä muotti niin vahvasta plexistä tai jostain vahvemmasta lämmön avulla "prässäisi" itse uuden luukun. Ja trviiko siitä läpi nähdä? Sehän on hätäpoistumistie periatteessa. Mutta pitääkö sen luukun olla rikottavissa helposti tarvittaessa?

Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi

Lähetetty: 28 Elo 2014 09:30
Kirjoittaja neppi
Ei tarvi olla rikottavissa. Mulla esim. on alumiinia moiset luukut.

N

Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi

Lähetetty: 28 Elo 2014 10:33
Kirjoittaja Bussiton
Juu ei luukkua rikota vaan kahvoissa on sokat jolloin lahtee luukku irti. Uudemmissa autoissa on "läpinäkymättömät" kattoluukut. Meinasin käyttää vanhaa luukkua muottina :wink:

Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi

Lähetetty: 28 Elo 2014 12:10
Kirjoittaja motoku
joo ne iskin mainitsemat läpipultit aiheutti meilläkin kokolattiatulvan. Uudet tiivisteet ja sikamassaa väliin niin kaikki vuodot loppui. Kerran hätäkorjasin kattoluukun 1m*1m pakkausmuovin palalla. Ulkopuolelta "helmat" sisälle ja luukku kiinni. Piti niin hyvin, että unohtui moneksi kuukaudeksi siihen...

Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi

Lähetetty: 28 Elo 2014 14:21
Kirjoittaja Matkamese
Hyvä korjausvinkki jos reissussa alkaa tulla vettä tupaan.

Mutta nyt pienen juhlan aika. Rojali on muutoskatsastettu 1+16 paikkaiseksi :)

Maksoi 66€ ja katsuri ajoi bussin vaa'alle, mutta totesi vaa'an
näyttäessä enemmän kuin rekisteriotteessa, että eiköhän jätetä nämä painot silleen :D

Lähtö katsastukseen alkoi nolosti. Ekassa risteyksessä jarrut jäi päälle ja bussi poikittain keskellä risteystä. Sitten pikkuhiljaa pääsin pysäkille ja alkoi jarrutkin irrota.
Ei ollut ajettu pariin viikkoon niin kosteus varmasti teki tuon.

Nyt pääsee rakentelemaan rauhassa kun on tuo katsastus tehty.

Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi

Lähetetty: 28 Elo 2014 14:23
Kirjoittaja Bussiton
Hieno juttu :D nyt sit levyt lattialle parilla ruuvilla kiinni et pääset Karstulaan :lol:

Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi

Lähetetty: 28 Elo 2014 15:54
Kirjoittaja Matkamese
Ne levyt on silleen valeesti kiinni :D

Ei se kyllä katsuria kiinnostanutkaan, vilkaisi vaan penkit ja lähti paperihommiin.
Nyt on kouluautomerkintä poistettu otteesta. Oppaan penkki sai jäädä, mutta yhden paripenkin toinen istuin pitää poistaa. Sen saa sitten sovellettua kun siirtelee penkkejä eri paikkaan.

Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi

Lähetetty: 28 Elo 2014 21:28
Kirjoittaja b12m
Kannattaa sitten varautua siihen, että nopeudenrajoittimen toiminta on "hieman" kulmikasta (mikäli ko. aparaatti ylipäätään toimii)... Tuolla kyseisellä yksilöllä tuli joskus havahduttua ohitustilanteessa siihen, että rajoitin päätti antaa tarpeettoman paljon köyttä ;)

Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi

Lähetetty: 28 Elo 2014 22:02
Kirjoittaja Wonderi
Jos ei ole tarvis tuulettaa sen kautta koskaan enää niin toimiva ja laillinen korvike kattoluukulle on kattoikkuna. On helpompi askarrella, näyttää hienommalta ja ikkunavasaralla varustettuna toimii lain vaatimana hätäpoistumistienäkin. Yhden luukun kuitenkin jättäisin, siitä on niin kätevä kiivetä katolle korjaamaan.

Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi

Lähetetty: 28 Elo 2014 22:36
Kirjoittaja Matkamese
b12m kirjoitti:Kannattaa sitten varautua siihen, että nopeudenrajoittimen toiminta on "hieman" kulmikasta (mikäli ko. aparaatti ylipäätään toimii)... Tuolla kyseisellä yksilöllä tuli joskus havahduttua ohitustilanteessa siihen, että rajoitin päätti antaa tarpeettoman paljon köyttä ;)
Heh :) hyvä tietää tuokin.
Onko se rajoitin sellainen boksi siellä sähkökeskuksessa? Lukeeko siinä Volvo?

Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi

Lähetetty: 28 Elo 2014 22:40
Kirjoittaja Matkamese
Wonderi kirjoitti:Jos ei ole tarvis tuulettaa sen kautta koskaan enää niin toimiva ja laillinen korvike kattoluukulle on kattoikkuna. On helpompi askarrella, näyttää hienommalta ja ikkunavasaralla varustettuna toimii lain vaatimana hätäpoistumistienäkin. Yhden luukun kuitenkin jättäisin, siitä on niin kätevä kiivetä katolle korjaamaan.
No niinpä, tikkaat vaan pystyyn luukun kohdalle ja saumausvehkeet völjyyn niin jo homma käy :)
Ulkopuoleltakin tikkaat kyllä saa hyvin katon reunan kumilistaa vasten.
Vielä pitäis ehtiä saumaamaan se oikea kylki ja listat kiinni. Saattaa jesari lähteä gedauttiin kun viiletämme kohti Karstulaa :wink:

Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi

Lähetetty: 28 Elo 2014 22:53
Kirjoittaja b12m
Matkamese kirjoitti:
b12m kirjoitti:Kannattaa sitten varautua siihen, että nopeudenrajoittimen toiminta on "hieman" kulmikasta (mikäli ko. aparaatti ylipäätään toimii)... Tuolla kyseisellä yksilöllä tuli joskus havahduttua ohitustilanteessa siihen, että rajoitin päätti antaa tarpeettoman paljon köyttä ;)
Heh :) hyvä tietää tuokin.
Onko se rajoitin sellainen boksi siellä sähkökeskuksessa? Lukeeko siinä Volvo?
Veikkaan ettei ole, eikä lue Volvo. Noihin rajoittimet tuli vasta jälkiasennuksena joskus 90-luvulla, ehkäpä puolivälin paikkeilla. Muistaakseni säätää mekaanisesti (sähkömoottorilla) kaasuvipua pumpulla.

Re: Ajokki Royal B10M -88 kulkuriksi

Lähetetty: 29 Elo 2014 08:14
Kirjoittaja Bussiton
Joo on tosi jäykkä toi nopeudenrajoitin, kun "nappaa kiinni" niin menee kaasupoljin "kovaksi" ja antaa lisätä kaasua vasta kun nopeus tippuuu alle 95 km/h :cry: Mulla on sellainen laatikko tavaratiln katossa käytäväkorotuksen kyljessä.