Reddewil kirjoitti:No nii, pienillä liikkeillä hyvä tulee =D Millanen systeemi sulla on suunnitteilla tohon nostohommaksi, ramppi kun ei taija toimia?
Koko takaseinä tulee olla saranoitu alareunassa, niin että se toimii ramppina...sen kääntyy ulos ja pudotetaan alas, että ajoneuvo saadaan ajettu sen päälle ja sitten nostetann sen lattian tasolle ja kyytiin...
Viimeksi muokannut Theeagle, 01 Maalis 2015 15:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paljon tuossa laidassa on nostokykyä? Kerran askartelin kyytiin hieman yli tonnin painoista henkilönostinta. Sai ajaa nostimen ihan kontin reunaan poikittain, että vekotin jalsoi nostaa.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Rosvolinna kirjoitti:Paljon tuossa laidassa on nostokykyä? Kerran askartelin kyytiin hieman yli tonnin painoista henkilönostinta. Sai ajaa nostimen ihan kontin reunaan poikittain, että vekotin jalsoi nostaa.
Vain osa tavara mikä on poistettu...lähes kymmenen lavaa lissää löytyy varastosta...
Viimeinen päähänpisto olis moottorin siirto eteenpäin 50mm ja alas 20mm...ku talo on täynne se taitaa olla pikkujuttu...kardaanin lyhennys ja moottorikiinnikkeiden irrotus ja uuelleen hitsaus... ja ku oikean puolen kiinnityspalkki pitää muuten uusia, (ruottinkromin takia) se ei o ku vasen puolen kiinnityspisteiden uusiminen...kaikki muut letkut ja hilut on jo revitty irti...
Moi...
Ja "isopeukalo"...
Jaa vai ettei tarvi tehä "radikaaleja toimenpiteitä" No kaikki on suhteellista...
Itellä on omassa samainen "moottori vaihteisto" jumppa edessä joskus kun pitää korjata/uusia apurungon kiinnikkeet/apurungot ettei moottori tipu tielle... (ainoo paikka mitä ei saanut huolella hiekkapuhallettua ja entrattua ku ruostevaurioita korjailin... )
Tsemppiä ja jaksamista... Hieno projekti...
Ja "ps"... Enemmän kuvia esille...
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
MASE kirjoitti:Paljonko moottorin ja sisäkaton väliin jää tilaa? Riittäähän muuten takalaitanosturin liikevara nostamaan tarpeeksi korkealle moottorin yläpuolelle?
MASE kirjoitti:Paljonko moottorin ja sisäkaton väliin jää tilaa? Riittäähän muuten takalaitanosturin liikevara nostamaan tarpeeksi korkealle moottorin yläpuolelle?
Lattiakorkeus 1370mm
Vapaa korkeus sisällä 2500mm
Skylinerissä sain lattiakorkeuden laskettua 1160mm(jouset alhaalla) , Aika ahtaalle siinä moottori jäi mutta parinkymmenen sentin pudotus lattian korkeuteen oli omassa projektissa iso asia . Olisikohan Skylinerin moottori alempana kun on keskellä? , muuten näyttää ulkoisesti samalta.
MASE kirjoitti:Paljonko moottorin ja sisäkaton väliin jää tilaa? Riittäähän muuten takalaitanosturin liikevara nostamaan tarpeeksi korkealle moottorin yläpuolelle?
Lattiakorkeus 1370mm
Vapaa korkeus sisällä 2500mm
Skylinerissä sain lattiakorkeuden laskettua 1160mm(jouset alhaalla) , Aika ahtaalle siinä moottori jäi mutta parinkymmenen sentin pudotus lattian korkeuteen oli omassa projektissa iso asia . Olisikohan Skylinerin moottori alempana kun on keskellä? , muuten näyttää ulkoisesti samalta.
MASE kirjoitti:Paljonko moottorin ja sisäkaton väliin jää tilaa? Riittäähän muuten takalaitanosturin liikevara nostamaan tarpeeksi korkealle moottorin yläpuolelle?
Lattiakorkeus 1370mm
Vapaa korkeus sisällä 2500mm
Hyvinhän siinä jää tilaa rahtitilaan! Moottorin olettaisi äkkiseltään korkeammaksi. Tuo korkeus ei varmaan aiheuta ongelmia perälautanosturillekaan, mun kuljetuskuorkin lava on 1200mm ja takalaitanosturissa olisi varaa vielä isommalle liikeradalle hyvinkin.