Sivu 1/1

Volvo-kuorkista sekaliikkuja

Lähetetty: 08 Elo 2015 11:27
Kirjoittaja pikkujätti
Terve kaikille!

Olis tarkoitus päivittää mersu isompaan kun polvillaanolo alkaa ottamaan pataan ja selkään.
Mesen koppi on juhlavat 160cm korkea.
Mitä paremmin tietävät sanoo -90luvun lopun Volvo fl6 ja flc eroista. Kopit taisivat olla samat.
FL 6 mahdun ajamaan vaikka F4 &F6 en. Miten flc istuu pitkän matkan kulkineeksi kun on kapunkien jakeluautoksi suunniteltu? Esim. takajarrut ovat kai levyt. Vaativatko enemmän huoltoa? Muuta? Millainen on kulutusero? Tarkoitus olisi että kulkine olisi hyvän perustekniikan maineessa, vanhahan on aina vanha ja mitä vain voi sattua, mutta jos olisi tiedossa että joku komponentti on jatkuvasti päreinä autossa X... niin en osta Fiat... kyseistä autoa.
Mitä koppidirektiivi sanoo 2.6m leveästä kopista, eli jos meinaan pitää auton 20v. niin minkä levyinen se saa maksimissaan olla ettei tule ongelmia?
Autoa olis tarkoitus käyttää matkailuun eli mökkinä, liikkuvana puuverstaana, hevosautona... ei välttämättä samanaikaisesti.
Saunojahan on pilvin pimein busseissa. Mitä katastaja sanoo kaminasta, joo teknisestihän se on liki sama vehje ja jos insinööri kieltää sellaisen teen saunan, seei ole ongelma, eikä tarvii kertoa vaikka olisi. Googlettamalla en ole löytänyt sellaista, olen vain utelias että onko jollain kamina tai leivinuuni. Kulkurissaan? Webasto tms. on tietysti listalla mutta ilmainen polttoaine ei istu webastoon ellei tekisi puukaasuwebastoa...

Re: Volvo-kuorkista sekaliikkuja

Lähetetty: 08 Elo 2015 11:29
Kirjoittaja pikkujätti
Korjaus.
Fl6 ja FLC hytit taisivat olla samoja. No varmaan osa kopeistakin...

Re: Volvo-kuorkista sekaliikkuja

Lähetetty: 08 Elo 2015 15:04
Kirjoittaja neppi
FLC:n takajarrusatulat on madosta. Nestejarrut ja käsijarru ilmalla. Säätö korkkaa ja käsijarru ei pidä, katsastussetä suuttuu.

Perkins mikä siellä on koneena on vähän mopo. Venemoottori. 80 vauhdissa ollaan kiekkamittarin vihreen yläreunassa. Tossa on 17,5" renkaat, jos laittais 19,5" rauhottuis kiekksmittari vähän.

Monet osat on fl6:n kans samoja, osa (esim jarrut) fl4. En kyllä mistään hinnasta laittais 260 koppia tommoseen. Ei näe enää peileistä taakse ja ilmanvastus nousee niin et joutuu ajaa kakkosella vaa. Ü

Rautajousisena tyhjänä ihan hirveä ajettava!

Startti ja takajarrusatulat hajoo ja maksaa yht 1500€. Mistä tiedän? Ü

N

Re: Volvo-kuorkista sekaliikkuja

Lähetetty: 08 Elo 2015 21:50
Kirjoittaja pikkujätti
Kiitos Neppi. Olet ilmeisesti nautiskellut joskus karvasta kalkkia maallisen vaelluksesi aikana. Ilmeisesti FLC ei ole köyhälle järkevä valinta...

Re: Volvo-kuorkista sekaliikkuja

Lähetetty: 09 Elo 2015 00:54
Kirjoittaja neppi
Eihän köyhälle oo mikään järkevä valinta.

Viime helmikuussa haettiin kaverin kanssa hälle Unkarista 98 FLC. Nyt se on seissy parikuukautta tässä pihassa ku katsuri sen pompautti. Lista oli kohtuullinen, mutta ku yks jälkitarkastus oli just toi käsijarru ni homma oottaa miljardööriytymistäni tovin.

Ei se huono vehe oo mut jos voit valita kutosen ja tommosen väliltä ni ehdottomasti ostat multa ton! Ü

N

Re: Volvo-kuorkista sekaliikkuja

Lähetetty: 09 Elo 2015 10:13
Kirjoittaja pikkujätti
Onko kutosessa jotain älyttömiä, kalliita, toteutuksia?

Re: Volvo-kuorkista sekaliikkuja

Lähetetty: 09 Elo 2015 10:15
Kirjoittaja pikkujätti
Yritän just välttää älyttömiä rakenteita. Ku ois vaan perusyksinkertaisia toteutuksia ilman kikkailuja.

Re: Volvo-kuorkista sekaliikkuja

Lähetetty: 09 Elo 2015 13:43
Kirjoittaja B9M
pikkujätti kirjoitti:Terve kaikille!Mitä koppidirektiivi sanoo 2.6m leveästä kopista, eli jos meinaan pitää auton 20v. niin minkä levyinen se saa maksimissaan olla ettei tule ongelmia...
1998 eteenpäin joutuu hakeen poikkeusluvan leveyteen max on 250cm, 1997 max 260
t. Ari

Re: Volvo-kuorkista sekaliikkuja

Lähetetty: 10 Elo 2015 06:38
Kirjoittaja pikkujätti
Hyvä tietää. Kiitos Ari