VOLVO B10M "VIVVI"

Kerro omasta projektistasi
Avatar
wiima63
Kansleri
Viestit: 1167
Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
Truck: wiima ja Van Hool
Location: Somero & Karkkila
Member id: 155

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja wiima63 »

oisko bussissa parin litran luokkaa talvipyörällä kulutuksen nousu.
Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja Pukaatti »

Ookkepookke.

Ketkä täällä on busseilla ajellut ruattissa? Missä hinnoissa gargo ollu? Ootteko varannu bussille oman matkan vai koko juttu matkustuspuolelta?

Siljalta sain tämmösen vastauksen mut en ymmärtänyt?

Hei,

Jos bussi menee tyhjänä sen voi varata rahdista mutta matkustajien kanssa se varataan matkapuolelta numerosta:

0600 15700

 Sit vielä edittii ni mimmoset sängyt teillä on makkarissa? (Bussin) Vai nukutteko yleensä pihamaalla tai naapurin kapiinissa :)
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Kärsivällinen on heppu, joka B10M Volvoa vihreän alarajalla ajelee... Vihreän ylärajalla saattaa myötätuuleen päästä mäen ylös.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
Timppa
Ajoneuvos
Viestit: 511
Liittynyt: 17 Maalis 2005 22:13
Truck: Carrus 602 B 10 M
Location: Hollola
Member id: 2
Paikkakunta: Hollola/Lahti

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Oon käyny bussilla
halvimmillaan alle 300e naantali -kappelsär meno paluu
ruuat kuuluu molempiin suuntiin
2 henkilöä 12m ajoneuvo korkea
vähintään ale 3 viikkoa ennakossa lippujen tilaus ale 20%
Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja Pukaatti »

Oolrightithen. Yritin karkosta kysellä tilaa juhannuksen aikoihin, mutta ei vastanneet mtn.? Wierd. Noh täytyy kysyä lähempänä. Eli Naantali /ruotti paras väylä?
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1165
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Hymer camp
Location: vantaa
Viesti:

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja pelti »

toi on omien havaintojenkin pohjalta edullisin. Jossain tuolla matka-osiossa on noita mun kyselemiä/maksamia hintoja parin vuoden takaa.
peltiliiteri.com
Jule
Vapaaherra
Viestit: 2554
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja Jule »

Rosvolinna kirjoitti:Kärsivällinen on heppu, joka B10M Volvoa vihreän alarajalla ajelee... Vihreän ylärajalla saattaa myötätuuleen päästä mäen ylös.
Mitä hemmettiä? Kyllä mulla on ihan asiallisesti vetoja koko vihreen. Tietysti siellä nyt on enemmän taphtumaan kun antaa kierroksia, mutta jos tarve on vaan nopeuden ylläpitoon, niin sellaisia vuoria olekaan jossa pienempää kaipaisi. Tosin oon ajellut vaan tyhjällä autolla, mutta tuskin se koneen käytös siitä sen kummemmaksi muuttuu.
b12m
Rattiamiraali
Viestit: 455
Liittynyt: 02 Joulu 2008 00:46
Location: Tampere

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja b12m »

Jule kirjoitti:Yleensä se varvikellon vihreä alue markkeeraa parasta taloudellisuutta
B10M Volvossa se ei sitten taasen tarkoita juuri koskaan "parasta vetoa". Uusimmissa DH10 -koneissa oli sentään vähän alavääntöä, mutta vanhemmissa (jollainen "VIVVI" on) se veto löytyy usein juuri tuolta 1600-2000 väliltä. Vähän ruuvattuna 2000-2500 kierroksen paikkeilta :wink:
Jule
Vapaaherra
Viestit: 2554
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja Jule »

b12m kirjoitti:
Jule kirjoitti:Yleensä se varvikellon vihreä alue markkeeraa parasta taloudellisuutta
B10M Volvossa se ei sitten taasen tarkoita juuri koskaan "parasta vetoa". Uusimmissa DH10 -koneissa oli sentään vähän alavääntöä, mutta vanhemmissa (jollainen "VIVVI" on) se veto löytyy usein juuri tuolta 1600-2000 väliltä. Vähän ruuvattuna 2000-2500 kierroksen paikkeilta :wink:
No, toisaalta kun itse maksaa löpöt, niin vapaastihan sen saa valita kumpi on tärkeämpää. :)
b12m
Rattiamiraali
Viestit: 455
Liittynyt: 02 Joulu 2008 00:46
Location: Tampere

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja b12m »

Tottahan toki - järkevä ihminenhän ajattelee muutakin kuin "kulkua" myös toisen piikkiin ajellessaan...
Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja Pukaatti »

:lol: kyllä kyllä. Minnuu vaa lapsettaa välillä...
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Kyllä savuruuvilla saa lisää vääntöä myös alakierroksille. Jostain sen savun on synnyttävä - eli talonpojan lompakosta. Tuolla vihreän ylärajalla on ihan leppoisa ajella. Toisaalta tuo 6 eteen ja yksi taakse aski ilman puolittajaa jättää sinne tänne monttuja vääntökäyrään. Tai sitten tuo katiskni ei ole tikissä.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja Pukaatti »

Miula 7 lovinen, mut joskus kaipais 8 lovista sillai et ois 6.5 numeroinen vaihdekki :)

Nyt tuli pölöhölän liikenteen hattu ;)
Liitteet
20160201_175113.jpg
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
Avatar
Iski
Kansleri
Viestit: 1259
Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
Truck: Carrus 502 B10M
Location: Nurmijärvi Rajamäki
Member id: 149

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja Iski »

Mitä ne Volvo kuskit aina valittaa, ettei ole vääntöä ja puutuu mäkiin, ostakaa Scania :o
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja Pukaatti »

Juu juu. Samoja vehkeitä ne on, erilailla välitettyjä ja säädettyjä. Kanikan oisin ostanu, mutta en mahurina löytänyt. ..kaikki nää on hyviä ja huonoja. Esmes vaikka Kanikan kytkin ja jakopää, volvolla vissii kansissa jotai ja kompuroissa vikoja. No kaikissa kaikkea, en sano mitään huonoksi enkä hyväksi. Semmonen on hyvä minkä voi pitää 10vuotta tekemättä mitää ;) ja semmosta ei ookkaa. Ja ennenkuin joku rupee kirjoittaa vikalistaa merkeistä ni älä rupee. Kaikki tiedetään mikä hajos ja maksoi nii paljon et kiukuttaa vieläki.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
b12m
Rattiamiraali
Viestit: 455
Liittynyt: 02 Joulu 2008 00:46
Location: Tampere

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja b12m »

Pukaatti kirjoitti:Miula 7 lovinen, mut joskus kaipais 8 lovista sillai et ois 6.5 numeroinen vaihdekki :)
Sehä siinä 8-lovisessa EGS:ssä justiisa onkii hauskaa, että se "puuttuva palanen" tulee välityksien suhteen kakkosen ja kolmosen väliin... Eli pikkupuolelta otetaan kaikki vaihteet käyttöön. Eli ei tuo apua toiveeseesi :(

Välitysvalikoiman suhteen tuo vanha pitkäkeppinen 6-vaihteinen puolittajalla on minusta kaiken paras, sellaisella operoidessa löytyy vähävääntöisenkin koneen jatkoksi useimmiten sopiva pykälä.
Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja Pukaatti »

Tuossa piti välissä käydä pihalla tutkii ilmanottoa putsarille. .. en halua edes näyttää missä kunnossa oli uusihaitariputki, ostin auton ni näytti ihan tulenmunalta, on vieläki mut mut 10 cm rutussa! Ei keekele. .. just siit rungon läpiviennistä 50cm enne putsaria :(
Pitää kysellä uutta tolvolta tai käyä LVI palvelussa. Nyt vedin sormilla ruttua pois ulospäin ja Jeesusteippiä lisää.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Ei tuo muualle, mutta 5 ja kutosen välille, kun olisi yksi pykälä tarjota niin helpottaisi kovasti.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
b12m
Rattiamiraali
Viestit: 455
Liittynyt: 02 Joulu 2008 00:46
Location: Tampere

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja b12m »

Rosvolinna kirjoitti:Ei tuo muualle, mutta 5 ja kutosen välille, kun olisi yksi pykälä tarjota niin helpottaisi kovasti.
Juu, kevyessä ajossa (kulkurina) se varmasti olisi se kaivatuin lisäpykälä. Itse tykkäsin ammattiajossa tuosta puolittajalaatikosta kovasti, kun tosiaan "tuntuman mukaan" oli käytännössä aina valittavissa kahdesta, joskus kolmestakin sopivasta pykälästä kulloiseenkin tilanteeseen se sopivin :)
Avatar
wiima63
Kansleri
Viestit: 1167
Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
Truck: wiima ja Van Hool
Location: Somero & Karkkila
Member id: 155

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja wiima63 »

Musta tuntuu että mulla ois ylimääräisiä pykäliä jos joku tarttee. 12 vaihteinen salkku ja 310hv 1300-2500rpm alueella on veto ja perävälityskin on aika pitkä.
Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja Pukaatti »

Miusta tuntuu et kuhan tässä vapaata tulee niin omasta menee venttiilit säätöön ja tankit putsaukseen ja parit suotimet taas. Sit ois jokapaikassa uudet suotimet ja aivan kaikki öljyt.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
Jule
Vapaaherra
Viestit: 2554
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja Jule »

Jos siellä alkaa turbossa olemaan viimeinen miljoona menossa, niin kyllähän se yleensä juuri sieltä alapäästä alkaa ensin paineita kadottamaan.

Olen mä joskus ajanut vajaatehoisemmillakin autoilla. Yksi viimeisen miljoonansa jo ajanut Volvo F725 kuorkki, jonka trubo ainakin suhinasta päätellen teki vielä vähän painetta jonka se sitten päästi jostain saumoista ulos. 80 ajaminen tyhjälläkin autolla tuuttasi kokoajan jonkunverran mustaa putken päästä. Kantavuuskuormalla (eli yli-) alkoi tuntua 4 lovisessa aluelaatikossa 7 ja 8 väli liian pitkältä. Useamman kerran tuli tilanne jossa vähän liian ennen vaihtoi "pitkän tupaan" niin saikin vaihta takaisin pienemmälle kun vauhti alkoikin hidastua. Siinä vehkeessä ei paljoa vihreällä alueella viisaria voinut lepuuttaa. Ainakin jos vauhtia yritti kehittää lisää, niin nuseammin se punaisella kuin vihreellä oli.
Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja Pukaatti »

Tää on varmaan joku euro 12 ku ei meinaa muute saaha savua tulee, 2 selta 4 selle ja lappu lattiaa ni sit saa vähä aikaseksi. Turbo ainaki mittari mukaa on normaalilla kun polettaa. Pääsis nyt vaa venttiilien säätöö ja sit lappeenrannassa pari reissua 100 kmh eestaas ;)

Muistaaks kukaa välyksiä imulle ja pakoile? Kylmänä?
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3083
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja neppi »

Sulla on venttiilikopassa semmonen keltanen tarra, missä lukee välykset. Ainaki uutena tehtaalla liimas kesätyötyttö sen siihe.
Avatar
wiima63
Kansleri
Viestit: 1167
Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
Truck: wiima ja Van Hool
Location: Somero & Karkkila
Member id: 155

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja wiima63 »

Mihkä asti siinä nousee ahtoviisari ?

Mulla on venttiilikopassa tarra imu 0.4 ja pako 0.7
Vastaa Viestiin