Kattovalot.
Tuollaista hieman karevaa alumiiniprofiilia led nauhalle olen hankkinut, kiinnitys keskimmäisten kattopalkkien päälle, jemmaa samalla niitit ja saumat mitä tuohon kattoon on jäänyt.
Aliexpressistä tuollainen himmennin joka pitää vittumaisen kovan piippauksen aina kun siihen koskee.. Tai piti.
Tuossa on oikeasti kaksi 12V saman lednauhan jämäpätkää, jotka ovat vaan samanmittaiset ja kytketty sarjaan. 24V olisi voinut kytkeä normaaliin tapaan rinnan, mutta kun nuo oli tavallaan roskiksesta pelastettuja. Vähän enemmän olisi saanut olla valovoimaa, mutta jos joskus ei enää näe tuolta ulos, niin vaihtaa sitten kirkkaammat tilalle.
Hyllyn kattoon piti jotain helppoa kehittää, niin tuollaisen ajatuksen sain ja toteutin.. Käytännössä tosin se kokonainen levy ei taitu oikein niin nätisti kuin tuollainen kapea soiro. pyrki vähän nitkahtamaan.
Raapi sitten mennessään tuon vinyylin rikki, mutta onneksi jää kaapin sisään niin ei mennyt yöunet.
Tuollaisella vesikidutuksella koitin noita kuitulevyjä taivuttaa, mutta ei tuo kauhean hyvin toiminut..
Takanurkkaan kumpaankin tuollainen levy.
Tuossa keskimmäisen hyllyn pohjassa on nyt aukko josta pääsee ilmat kulkeutumaan sinne takapoistotuulettimelle ja aiemmin mainittu kuningaspultti, joka kannattelee hyllyä. Varmuuden vuoksi mittasin sen väärin että sain tehdä kaksi reikää vierekkäin, niin ettei lukkopultin pää peitä sitä apureikää.. Tuohon piti kehittää jäljen peittävä ratkaisu myöhemmin.
Keskihylly tuettu tuollaisella reikälevyllä viereiseen hyllyyn kuningaspultin lisäksi.
Tuon reijän tarkoitus on se että siihen voi työntää sormen.
Siis jos haluaa tuon päätylevyn irti.
Joku on kävellyt uudella lattialla likaisin kengin.
Aidat lattian ympärille.
Tällaiset pienet lukuvalot tilasin Aliexpressistä.
Edustaa kiinalaista turvallisuusajattelua puhtaimmillaan, alumiini kuori ja pakkausteippiä kierros virtalähteen ympärille ja töpseli seinään.
Tällaiset päivityspalikat tuohon sisään. Eli sellaisessa 12V spottilampussa sisällä oleva ledohjain, siihen vähän enemmän jännitettä kestävä kondensaattori ja kytkin itse valaisimeen.
Jos pakkausteippi riittää eristeeksi kiinalaisille niin riittää se mullekin.. Tosin 24V.
Ja sitten jätin pakkausteipinkin pois.
Sängyn jokaiseen nurkkaan tuli tuollainen, yhteensä siis neljä, jos joku ei tiedä monta nurkaa mun sängyssä on. Kun sänky on poikittain, voi nyt valita auton asennon mukaan sen kummanpuolen lukuvaloa käyttää.
Komeroiden sisustusta.. Tuo keittiönpuoleisen valon sähköpurkki kummittelee tuossa. Sen unohtamani sähkönsyötön "roilosin" tuon laminaattilevyn taustaan.
Tuollaisiin laminaattilevyihin päädyin kun meni hermo noiden komeroiden seinien kanssa. Vanereissa oli paskaisia (öljyisiä) sormenjälkiä Joten sellaiseksikaan niitä ei voinut jättää, ja jos olisin maalipurkin kanssa tuolla alkanut riehumaan olisi palanut koko paska joku ilta.
JOhtosarjat nippuun. Tuosta olisi muutaman langan voinut katkoa poiskin, mutta suurinosa kuitenkin jää takavaloille, joten totesin ettei niitä kannata alkaa karsimaan siitä pois kuten tein keittiössä, voi olla joskus käyttöäkin.
Valkopäiset lättäpääruuvit loppu kesken.
Toisella puolella komeron seinän sisään jää pari johtoa ja tuo tuloilmaputki. "Työmaasähkökytkin" näkyvissä. Tällä vasemmalla puolella takaseinä on tehty valkoisesta kuitulevystä.
Lattialla armaflexillä suojattu kaksi kupariputkea jota pitkin joskus tulee lämmitysvettä makkariin.
Luurin kamerassa ei oikein ominaisuudet riitäneet pystysuuntaisessa panoraamassa. Ihan noin paljoa ei jäänyt hammastamaan.
Tuollaisen kivan tuuletusräppänän järjestin sille sähköpurkille joka tuohon seinään jäi.
Komeron lattian saa ylöskin. Komeroin lattioissa on sähkötilpehööriä, himmennin, jakorasia ja yleinen sekasorto. Ja ne IV kanavat menevät komeron lattiasta läpi kellariin.
Tuuleturasko hyllyn takanakin. Ja siksi että mestat on kieroja ja täysin jämptin hyllylevyn tekeminen liian työlästä.
Tässä kohtaa tuo komeroon jäänyt kanava ei ollut niin kätevä.
Vasemmanpuoleinen komero on henkarikaappi. Kun auto kapenee kuitenkin melkein 15cm tuolla matkalla ei henkarit oikein mahtuneet normaaliin tapaan poikittain, joten tuollainen.
Aliexpress myy. Tuo siis liukuu tuolta komerosta ulos ja henkarivaatteet on poikittain komerossa.
Ovet.
Tilasin tuollaiset melamiinilevyt mittojen mukaan komeroiden ja kaappien oviksi. Serkupojan piti tehdä, ei sitten tehnyt, joten tilasin nuo valmiina.
Pianosaranalla ovet kiinni. Parempi osua kerralla oikeaan asentoon, säätöjä ei oikein ole.
Komeron ovet ei itsekseen pysy kiinni.. Osittain saranat kampeaa noita auki, osittain siksi että auto on hieman vinossa vasemmalle.
Tuota stressasin että ovet jää samalle korolle..
Ihan hirmuisenkauheasti ei jäänyt pelivaraa.
Vastakkainen ovi on pakko aueta vastakkaiseen suuntaan, koska olisi muuten ottanut noihin sähkökojeisiin kiinni. Vähän epäkäytännöllinen noin, mutta minkäs teet. Tämäkään ovi ei pysy kiinni koska auto on vinossa toiselta puolelta oikealle.
Epäilen että alan lähestyä kulkirien vinossakulkemisen juurisyytä.
Uuteen oveen heti reikä.
Isompi reikä
Vieläkin isompi reikä.
Ei riitä vieläkään.
Ostin siis taas sieltä Aliexpressistä tuollaisia asuntovaunuihin tarkoitettuja lukkoja jotka halusivat ovilevyyn 26mm reijän. Tuo viimeinen terä on 26mm mutta jättää suhteellisen karun jälken tuollaiseen mellupintaan jos sillä survaisee surutta siitä läpi, ja ajattelin jos tälläkertaa ei tekisi tuota päin helvettiä.
Noihin yläkaappien oviin tuollainen kitka-aukipitolaite. Uskomaton säätäminen tuonkin kanssa että saa sen osumaan..Jotain korkeamman tason matematiikkaa noiden asennukset. Asennus on nyt sellainen että tuon linkun kohdalle ei vaan saa jättää mitään eteen, siististi poissa tieltä se ei pysy.
Sitten sen keskimmäisen hyllylevyn kannattelevien läpipulttien ratkaisu.. Siis se jonka mittaamisen ryssin niin ettei se lukkopultti enää toiminutkaan.
Ilmaritiläänkin löytyi valkopäisiä lättäpäisiä ruuveja. Kaksi samanlaistakin.