MB 608 "Small-Oldie" vuosihuolto
Lähetetty: 23 Touko 2017 21:37
Terve kaikille! Sattumusten sarjan seurauksena tuli pihaan "Small-Oldie" nimeä kantava MB 608 LPO -71. Monelle täällä varmaankin tuttu kulkuri vuosien takaa.
Perimätiedon mukaan ollut ekat 15 vuotta linja-autona, jonka jälkeen muutettu ja rekattu erikois/matkailuautoksi 80-luvulla ja ilmeisesti uudelleen rakennettu taas 2000 luvun alkuvuosina.
Oli seissyt muutamia vuosia kuusen alla ja pukkaa nyt kauniisti sammalta, sekä kitit ja kiilto maalista on hiukan karannut. Katon maalaan ja saumaan uudelleen, mutta muuten on vielä suunnitelmat auki.
Sisällä oli suht maltilliset kosteusvauriot, takakulmat eristeineen, punkkarakenteet, noin neliö liesituulettimen läpiviennin ympäriltä ja etuosan katto, sekä a-pilarit. Lattian takapää oli marinoitu vuotavan patterin putken ansiosta. Kaikki tekstiilit penkkejä lukuunottamatta oli homeessa, myös rullaverhot.
Teknisesti vaatinut tähän mennessä rasvaprässiä, jarrujen kehintää, yhden työsylinterin hoonaus, tankin imuputken vaihto, hihnat ja suodattimet, sekä tietysti valojen poltin/pohja jumppaa.
Kori/runko on terveitä ja hitsaamisen tarvetta ei ole, mutta ruosteen kiinniottoa senkin edestä.
Tänään oli aika varattuna leimalle, mutta vei tuo jarrujen jumppaus enemmän aikaa kun luulin niin koitetaan huomenna uudelleen.
Linkistä kuvia nyt ja seassa muutamia netistä poimittuja aiemmilta vuosilta. Sisustan osalta on siis nyt rempattu ja valmis tämän kesän rientoihin, ellei hulluus pakota vielä muutoksiin.
https://goo.gl/photos/4iiSp5ot1mJAALiZA
Perimätiedon mukaan ollut ekat 15 vuotta linja-autona, jonka jälkeen muutettu ja rekattu erikois/matkailuautoksi 80-luvulla ja ilmeisesti uudelleen rakennettu taas 2000 luvun alkuvuosina.
Oli seissyt muutamia vuosia kuusen alla ja pukkaa nyt kauniisti sammalta, sekä kitit ja kiilto maalista on hiukan karannut. Katon maalaan ja saumaan uudelleen, mutta muuten on vielä suunnitelmat auki.
Sisällä oli suht maltilliset kosteusvauriot, takakulmat eristeineen, punkkarakenteet, noin neliö liesituulettimen läpiviennin ympäriltä ja etuosan katto, sekä a-pilarit. Lattian takapää oli marinoitu vuotavan patterin putken ansiosta. Kaikki tekstiilit penkkejä lukuunottamatta oli homeessa, myös rullaverhot.
Teknisesti vaatinut tähän mennessä rasvaprässiä, jarrujen kehintää, yhden työsylinterin hoonaus, tankin imuputken vaihto, hihnat ja suodattimet, sekä tietysti valojen poltin/pohja jumppaa.
Kori/runko on terveitä ja hitsaamisen tarvetta ei ole, mutta ruosteen kiinniottoa senkin edestä.
Tänään oli aika varattuna leimalle, mutta vei tuo jarrujen jumppaus enemmän aikaa kun luulin niin koitetaan huomenna uudelleen.
Linkistä kuvia nyt ja seassa muutamia netistä poimittuja aiemmilta vuosilta. Sisustan osalta on siis nyt rempattu ja valmis tämän kesän rientoihin, ellei hulluus pakota vielä muutoksiin.
https://goo.gl/photos/4iiSp5ot1mJAALiZA