Regal 350
- VeihtiPekka
- Rattimajuri
- Viestit: 166
- Liittynyt: 09 Syys 2017 21:28
- Truck: K113, Regal 350
- Location: Haapajärvi
Re: Regal 350
Alako tuntuun että kahessa kattoluukussa on puolet liikaa. Varsinkin ku toinen vuotaa. Kun sen luukun ottaa pois niin millähän reijän tukkis, voiko tuon jotenki ryssiä? Onko se sen kummempaa ku ottaa sopivan palan alumiinipeltiä ja lätkäsee sikaliimalla sen katolle?
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Regal 350
Poistin Horrorista kattokanavatuulettimen kotelon just niin. Sopivasti paljon isonpi alumiinipelti, reilusti liimaa ja ruuveja ja sit vielä liimaa päälle. Alapuolelle Finnfoam ja sit kaikkee muuta.
- VeihtiPekka
- Rattimajuri
- Viestit: 166
- Liittynyt: 09 Syys 2017 21:28
- Truck: K113, Regal 350
- Location: Haapajärvi
Re: Regal 350
Pitäis laittaa patterit takasi kun seinät on nyt eristetty ja levytetty. Joka paikkaanhan niitä ei saa ja moneen kohtaan on hankala laittaa. Mietinkin nyt että paljonko patterimetrejä pitäis saaha jotta auto pysys lämpimänä pikku pakkasellaki. Mitä sanoo kokemuksen syvä rintaääni?
Uretaania on ympäriinsä 40-60 mm ja puolet ikkunoista on tukossa. Lämmön lähteenä on vielä alkuperäinen 30kW Webasto mutta, tarkoitus ois korvata se jollain pienemmällä.
Uretaania on ympäriinsä 40-60 mm ja puolet ikkunoista on tukossa. Lämmön lähteenä on vielä alkuperäinen 30kW Webasto mutta, tarkoitus ois korvata se jollain pienemmällä.
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Regal 350
Oletko miettinyt ilmalämmitystä? Olisi huomattavasti nopeampi asentaa ja helpompi säätää kuin vesikiertoinen.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- VeihtiPekka
- Rattimajuri
- Viestit: 166
- Liittynyt: 09 Syys 2017 21:28
- Truck: K113, Regal 350
- Location: Haapajärvi
Re: Regal 350
Oon miettiny ilmalämmitintäkin. Edullinen, helppo asentaa, syyskelillä kuivattais vähän ilmaa. Vesikiertoa taas puoltaa haave lattialämmityksestä ainakin suihku/wc koppiin. Ja lämmin käyttövesikin pitäis jollain saaha aikaiseksi.Rosvolinna kirjoitti: ↑05 Elo 2019 21:25 Oletko miettinyt ilmalämmitystä? Olisi huomattavasti nopeampi asentaa ja helpompi säätää kuin vesikiertoinen.
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 764
- Liittynyt: 17 Marras 2018 10:54
- Truck: carrus regal 350
- Location: eagless
- Paikkakunta: Tornio
Re: Regal 350
Ite suunnittelin säästäväni hieman ja laittaa alkuperäinen 30kw lämppäri pienemmällä suuttimella pienempi tehoiseksi.
Ja vaihtaa paikka rahtitilaan niin että lämmittäis suoraan lämminvesivaraajan vesiä.
Tosin jos vesi kiertää suoraan niin vaatii eristetyn rahtitilan ja ei kestä jäätyä.
Tosin olikos binari mitä saa jo 500€:lla.
Ja ilmalämmitin 100-150€ ois hyvä hätävara.
Ja vaihtaa paikka rahtitilaan niin että lämmittäis suoraan lämminvesivaraajan vesiä.
Tosin jos vesi kiertää suoraan niin vaatii eristetyn rahtitilan ja ei kestä jäätyä.
Tosin olikos binari mitä saa jo 500€:lla.
Ja ilmalämmitin 100-150€ ois hyvä hätävara.
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Regal 350
Sitä ei kauheasti voi pienentää tuota suutinkokoa. Tuottaa nokea, sillä pikkusuuttimella Weba ei jaksa kuumentaa palopesää tarpeeksi. Tai ainakin kiertoa pitäisi kuristaa.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 764
- Liittynyt: 17 Marras 2018 10:54
- Truck: carrus regal 350
- Location: eagless
- Paikkakunta: Tornio
Re: Regal 350
Jossain oli juttua että olivat pienentäneet suutinta sekä säätäneet ilmanottoa.
Oli myös neuvo jos tarpeeksi pieneen suuttimeen mennään että oisko polttoaineen painettakin pienentäneet.
Minä en noista paljon ymmärrä mutta jos suunnitelma käy toteen niin täytyy perehtyä aiheeseen.
Itse taas pähkäilin niin että pienempi tehoisena palaisi lämmittäessä pitempään eikä tulisi mitään pätkäpolttoa jolloin voisi olla parempi?
Ja alustava suunnitelma että varaajan vesi kiertäisi suoraan niin ei tulisi hävikkiä lämmön siirrossa.
Itse en ehkä pattereita laita takaisin vaan lattialämmitys ja jos onnistuu tehdä niin ulkoa sisään puhallettava ilma lämpökennon kautta.
No suunnitelmat voi muuttua vielä monesti!
Oli myös neuvo jos tarpeeksi pieneen suuttimeen mennään että oisko polttoaineen painettakin pienentäneet.
Minä en noista paljon ymmärrä mutta jos suunnitelma käy toteen niin täytyy perehtyä aiheeseen.
Itse taas pähkäilin niin että pienempi tehoisena palaisi lämmittäessä pitempään eikä tulisi mitään pätkäpolttoa jolloin voisi olla parempi?
Ja alustava suunnitelma että varaajan vesi kiertäisi suoraan niin ei tulisi hävikkiä lämmön siirrossa.
Itse en ehkä pattereita laita takaisin vaan lattialämmitys ja jos onnistuu tehdä niin ulkoa sisään puhallettava ilma lämpökennon kautta.
No suunnitelmat voi muuttua vielä monesti!
- VeihtiPekka
- Rattimajuri
- Viestit: 166
- Liittynyt: 09 Syys 2017 21:28
- Truck: K113, Regal 350
- Location: Haapajärvi
Re: Regal 350
Minäkin otin talteen sen lattialla olleen puhaltimen. Ajatus on että sillä sais tarvittaessa raitista ilmaa sisälle lämmitettynä. Pitäis vaan keksiä sille sopiva paikka.
-
- Varakuski
- Viestit: 6
- Liittynyt: 10 Elo 2016 16:51
- Truck: Etsinnässä
- Location: Pääkaupunkiseutu
Re: Regal 350
Ite tinkasin 12v binarin viimesyksynä 550e sisältäen etäohjauksen. Lämmitin tuli tosin ihan ha-käyttöön, olen ollu tosi tyytyväinen. Binarin appsista saa säädettyä kaikkea kivaa, selviää jännite, vedenlämpö jne jne. Halutun veden makslämmön saa määrittää, käyntiajan saa määrittää jne jne. Etäohjaus voisi olla etenkin talvella ihan hyvä varuste.
- VeihtiPekka
- Rattimajuri
- Viestit: 166
- Liittynyt: 09 Syys 2017 21:28
- Truck: K113, Regal 350
- Location: Haapajärvi
Re: Regal 350
Ohjaamon lattia oli päässyt vähä mätänemään. Vanerin alla ollut solumuovi on pitänyt hyvin kosteuden tuolla vanerin puolella. Eniten tässä hämmästytti Carruksen näkemys kuskin jakkaran kiinnityksestä. Se oli läpipulteilla kiinni pelkästään lattialevyssä, ei runkorakenteissa. Kuvassa näkyy pyöreä jälki penkin paikalla. Hyvä ettei ajassa ole revennyt koko penkki irti.
- Liitteet
-
- Pixlr_20210501162328299.jpg (60.08 KiB) Katsottu 5649 kertaa
- Green1
- Kippari
- Viestit: 67
- Liittynyt: 30 Joulu 2019 09:08
- Truck: Carrus Regal 350
- Location: Pohjanmaa
Re: Regal 350
On omassa varmaan sama juttu lattiassa, pitää laitta listalle 1 prioroteetiksiVeihtiPekka kirjoitti: ↑01 Touko 2021 22:23 Ohjaamon lattia oli päässyt vähä mätänemään. Vanerin alla ollut solumuovi on pitänyt hyvin kosteuden tuolla vanerin puolella. Eniten tässä hämmästytti Carruksen näkemys kuskin jakkaran kiinnityksestä. Se oli läpipulteilla kiinni pelkästään lattialevyssä, ei runkorakenteissa. Kuvassa näkyy pyöreä jälki penkin paikalla. Hyvä ettei ajassa ole revennyt koko penkki irti.
Carrus Regal 350 -96 Scania k113
- VeihtiPekka
- Rattimajuri
- Viestit: 166
- Liittynyt: 09 Syys 2017 21:28
- Truck: K113, Regal 350
- Location: Haapajärvi
Re: Regal 350
Lattia on nyt uusittu. Aiemmin tuli vähä liioiteltua että, penkki ois pelkästään vanerissa kiinni. Kun purki puhtaaksi lattian niin olihan siellä penkin alla pelti runkoputken välissä.
Syy tuohon mätänemiseen lienee siinä että, tehtaalla on laitettu solumuovi vanerin alle. Sinne muovin ja levyn väliin sitte pohjan alla pölisevä lumi ja vesi kertyy eikä pääse oikein pois, eikä ainakaan kuivu ikinä.
Syy tuohon mätänemiseen lienee siinä että, tehtaalla on laitettu solumuovi vanerin alle. Sinne muovin ja levyn väliin sitte pohjan alla pölisevä lumi ja vesi kertyy eikä pääse oikein pois, eikä ainakaan kuivu ikinä.