Ransitti
-
- Kansleri
- Viestit: 1033
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Ransitti
Niinhän siinä sitten kävi, että reilun viidentoista vuoden putki mersuilussa meni poikki kun käytiin vaihtamassa Viano pikkubussi -08 T350 ransittiin.
Peli on siis pitkä ja korkea kevyt kuorma-auto jatko-ohjaamolla 2+3 istumapaikoilla.
Auto siis tekee ihan päivittäisen arkiauton virkaa, mutta siinä sivussa on ajatus jatkojalostaa tästä sellaisiin yhden-kahden yön pikareissuihin soveltuva "pikkukulkuri".
Mitenkäs se nyt on tuon väliseinän kanssa, pakko se on olla, vaan täytyykö sen olla umpinainen vai onko mahdollista erottaa kuormatila ja matkustamo vaikka metalliverkolla joka olisi kiinni tukevassa kehikossa?
Nykyinen sovellus on jostain 30x30 neliöputkesta tehty runko jossa on luokkaa 9mm vaneri päällä.
Näin maalaisjärjellä ajateltuna, niin ei se vastaavankaltaiseen runkoon kiinnitetty metalliverkko ainakaan yhtään heikompi ole
Ajatuksena olisi siis tehdä tavaratilaan kolmelle isolle koiralle häkkipaikat ja häkkien päälle makuupaikat kahdelle aikuiselle. Häkin etuseinä toimisi siis väliseinän alaosana ja sängyn takareunasta taas voisi tehdä seinän kattoa vasten.
Yläosa voisi olla vaikka umpinainenkin, mutta alaosan täytyisi olla ilmankierron ja eläinten kuljetuksenaikaisen valvonnan tähden avoin.
Peräosa on tarkoitus myös eristää jotenkin, jää nähtäväksi miten, mutta jotain on tietysti pakko tehdä ihan jo melutason takia.
Jokin pieni jääkaappi ja vaikkapa mikroaaltouuni voisivat tulla myös kyseeseen eväiden säilytystä ja lämmitystä varten.
Autossa on valmiina huikea 600W invertteri jonka varmaan korvaan suuremmalla samalla kun kehittelen jonkinmoisen hupiakuston.
Katsotaan nyt kuinka tämä tästä kehittyy, auto on sentään ehtinyt olla jo reilun vuorokauden pihassa. Tavaratilan hyllyt saivat kyytiä samantien kun auto pysähtyi
Peli on siis pitkä ja korkea kevyt kuorma-auto jatko-ohjaamolla 2+3 istumapaikoilla.
Auto siis tekee ihan päivittäisen arkiauton virkaa, mutta siinä sivussa on ajatus jatkojalostaa tästä sellaisiin yhden-kahden yön pikareissuihin soveltuva "pikkukulkuri".
Mitenkäs se nyt on tuon väliseinän kanssa, pakko se on olla, vaan täytyykö sen olla umpinainen vai onko mahdollista erottaa kuormatila ja matkustamo vaikka metalliverkolla joka olisi kiinni tukevassa kehikossa?
Nykyinen sovellus on jostain 30x30 neliöputkesta tehty runko jossa on luokkaa 9mm vaneri päällä.
Näin maalaisjärjellä ajateltuna, niin ei se vastaavankaltaiseen runkoon kiinnitetty metalliverkko ainakaan yhtään heikompi ole
Ajatuksena olisi siis tehdä tavaratilaan kolmelle isolle koiralle häkkipaikat ja häkkien päälle makuupaikat kahdelle aikuiselle. Häkin etuseinä toimisi siis väliseinän alaosana ja sängyn takareunasta taas voisi tehdä seinän kattoa vasten.
Yläosa voisi olla vaikka umpinainenkin, mutta alaosan täytyisi olla ilmankierron ja eläinten kuljetuksenaikaisen valvonnan tähden avoin.
Peräosa on tarkoitus myös eristää jotenkin, jää nähtäväksi miten, mutta jotain on tietysti pakko tehdä ihan jo melutason takia.
Jokin pieni jääkaappi ja vaikkapa mikroaaltouuni voisivat tulla myös kyseeseen eväiden säilytystä ja lämmitystä varten.
Autossa on valmiina huikea 600W invertteri jonka varmaan korvaan suuremmalla samalla kun kehittelen jonkinmoisen hupiakuston.
Katsotaan nyt kuinka tämä tästä kehittyy, auto on sentään ehtinyt olla jo reilun vuorokauden pihassa. Tavaratilan hyllyt saivat kyytiä samantien kun auto pysähtyi
Scania BF86S Lahti 10 -78
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Ransitti
Verkkoa tilalle ja vanerilätkä siipimuttereilla leimaa varten - asummme holhousyhteiskunnassa ja kaikki kilpistyy tuohon väliseinään. Tehdään inssien työ helpoksi ja rakennetaan tehdastekoisen näköisiä ratkaisuja niin kaikki pelastuu.
Olen vaniin kaavaillut vähän vastaavalla idealla koirahäkkiä. Puolet Craftin paksista olisi verkolla eristetty ja vasikkasivuovesta tapahtuisi lastaus. Pikalukoilla häkki kiinni - saisi purettua nippun mikäli pitäisi kuljettaa jotain isoa esinettä.
Komea Ransu
Olen vaniin kaavaillut vähän vastaavalla idealla koirahäkkiä. Puolet Craftin paksista olisi verkolla eristetty ja vasikkasivuovesta tapahtuisi lastaus. Pikalukoilla häkki kiinni - saisi purettua nippun mikäli pitäisi kuljettaa jotain isoa esinettä.
Komea Ransu
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
-
- Kansleri
- Viestit: 1033
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Ransitti
Tutkailin tuossa päivänä yhtenä mahdollisuutta nykyisen väliseinän siirtämiseen.
Tuumailin, että jos lykkää seinää perällepäin jättäen metrin tavaratilaa, niin mathtuisi etupuolelle ensihätään kaikki tarvittava.
Seinän runko on 30x30 neliöputkea, molemmilla sivuilla pystytolpat jotka on yhdistetty kahdella poikkiputkella.
Seinä on pystytolpista pulteilla kiinni sivuseinissä.
Aattelin, että on helppo jopi, pultit auki, hytin puolelta huopa mattoveitsellä poikki ja monoa.
V*tut vaneri on liimattu mustalla sikaliimalla kiinni korin poikkipalkkiin. Saa varmaan unohtaa ehjänä irroittamisen
Tuumailin, että jos lykkää seinää perällepäin jättäen metrin tavaratilaa, niin mathtuisi etupuolelle ensihätään kaikki tarvittava.
Seinän runko on 30x30 neliöputkea, molemmilla sivuilla pystytolpat jotka on yhdistetty kahdella poikkiputkella.
Seinä on pystytolpista pulteilla kiinni sivuseinissä.
Aattelin, että on helppo jopi, pultit auki, hytin puolelta huopa mattoveitsellä poikki ja monoa.
V*tut vaneri on liimattu mustalla sikaliimalla kiinni korin poikkipalkkiin. Saa varmaan unohtaa ehjänä irroittamisen
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1033
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Ransitti
Onkos joku tällaisen ransun kanssa telkunnut?
Tuli motonetin varaosalistassa vastaan jonkinlainen keskipakoöljynsuodatin, ilmeisesti toiminta on vastaavanlainen kuin kaanian lingossa, mutta tätä ei pysty putsaaman vaan on vaihdettava panos.
Filsu ilmeisesti asuu jossain venttiilikopan alla, joten ei ole ihan naps ja kops vaihtaa. Mm. suuttimet ovat kiinni venttiilikopan päältä
Lähinnä tuossa mietityttää se , että en ole mistään löytänyt mainintaa kuinka usein tuollainen pitäisi vaihtaa.
Jos se on näitä nykypäivän "ikuisia" niin sehän täytyy sitten vaihtaa per heti..
Puolentoista viikon päästä pitäisi käydä Latviassa koirien kanssa, niin sitä silmälläpitäen eristeltiin takaosastoa hiukan "väliaikaisesti" vajaa paketillinen 50mm seinävillaa ja pari pakettia 100mm verkkomattoa katosivat kivuttomasti vanerien taakse ja pudottavat äänitasoa siedettävämmälle tasolle.
Apumiehen puolta täytyy ainakin vielä tarkistella. Sivuoven taakse pääsee jostakin vettä kotelon pohjalle
Syyttävä sormi osoittaisi herkästi kohdalla olevaa äärivaloa, mutta täytyy suorittaa tutkimuksia vielä.
Tuli motonetin varaosalistassa vastaan jonkinlainen keskipakoöljynsuodatin, ilmeisesti toiminta on vastaavanlainen kuin kaanian lingossa, mutta tätä ei pysty putsaaman vaan on vaihdettava panos.
Filsu ilmeisesti asuu jossain venttiilikopan alla, joten ei ole ihan naps ja kops vaihtaa. Mm. suuttimet ovat kiinni venttiilikopan päältä
Lähinnä tuossa mietityttää se , että en ole mistään löytänyt mainintaa kuinka usein tuollainen pitäisi vaihtaa.
Jos se on näitä nykypäivän "ikuisia" niin sehän täytyy sitten vaihtaa per heti..
Puolentoista viikon päästä pitäisi käydä Latviassa koirien kanssa, niin sitä silmälläpitäen eristeltiin takaosastoa hiukan "väliaikaisesti" vajaa paketillinen 50mm seinävillaa ja pari pakettia 100mm verkkomattoa katosivat kivuttomasti vanerien taakse ja pudottavat äänitasoa siedettävämmälle tasolle.
Apumiehen puolta täytyy ainakin vielä tarkistella. Sivuoven taakse pääsee jostakin vettä kotelon pohjalle
Syyttävä sormi osoittaisi herkästi kohdalla olevaa äärivaloa, mutta täytyy suorittaa tutkimuksia vielä.
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Rattimajuri
- Viestit: 242
- Liittynyt: 13 Heinä 2015 14:22
- Truck: mb 407 ja Carrus 302
- Location: Pirkanmaa
- Member id: 285
- Paikkakunta: www.instagram.com/armasbussi
Re: Ransitti
Venttiili kopan päällä on jos on kaikissa sitä ei ole. Venttiilikopassa repsikan puolella on puolipyöree pallo missä päällä on mutterin muotoinen mistä saa väännettyä auki. Jos ei ole keskipakosuodatunta niin siinä kohdassa on monttu venttiilikopassa. Kaikissa sitä ei ole
Huoltoväli on 25tkm sun autossa.
Huoltoväli on 25tkm sun autossa.
ARMAS scania k113 carrus 302 vm-95
MB 407 vm-67
MB 407 vm-67
-
- Kansleri
- Viestit: 1033
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Ransitti
Juuri mitään ei ole tapahtunut, paitsi ajeltu menemään.
Nyt täytyisi keskittyä uudella tarmolla tuohon väliseinään. Tällä hetkellä ajatuksena on siirtää/tehdä uusi seinä taaemmas, metrin luokkaa jos jättää tavaratilaa, niin pitäisi saada sidontapisteet inssiä tyydyttäville väleille.
Katto vuotaa saumasta sivuoven takaa, se täytyisi saada paikatuksi ja eristettyä.
Tilailin joutessani 5kw kiinan planarin, saas nähdä mitä saa huikealla 130€ hinnalla
Jos se edes käy, niin saa kai olla tyytyväinen
Ainiin, keskipakosuodatinta ei tästä mallista löytynyt.
Nyt täytyisi keskittyä uudella tarmolla tuohon väliseinään. Tällä hetkellä ajatuksena on siirtää/tehdä uusi seinä taaemmas, metrin luokkaa jos jättää tavaratilaa, niin pitäisi saada sidontapisteet inssiä tyydyttäville väleille.
Katto vuotaa saumasta sivuoven takaa, se täytyisi saada paikatuksi ja eristettyä.
Tilailin joutessani 5kw kiinan planarin, saas nähdä mitä saa huikealla 130€ hinnalla
Jos se edes käy, niin saa kai olla tyytyväinen
Ainiin, keskipakosuodatinta ei tästä mallista löytynyt.
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1033
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Ransitti
Tiivistelin kattoa mustalla sikaliimalla, jää nähtäväksi oliko mitään hyötyä
Samoilla tulilla eristin katon palkkien välit varastosta löytyneellä 30mm alumiinipintaisella lämpövillalla.
Teippailin villat palkkeihin kiinni ja laittelin väliaikaisesti pari rimaa alle varmistamaan kiinnitystä.
Ajatuksena on ruuvata peltiset ruoteet alle myöhemmin ja liimata päälimmäiseksi samaten liiterin kätköistä löytynyt 13mm solukumi jossa on valkoinen pinta, ei pitäisi jäädä kylmäsiltoja
Samoilla tulilla eristin katon palkkien välit varastosta löytyneellä 30mm alumiinipintaisella lämpövillalla.
Teippailin villat palkkeihin kiinni ja laittelin väliaikaisesti pari rimaa alle varmistamaan kiinnitystä.
Ajatuksena on ruuvata peltiset ruoteet alle myöhemmin ja liimata päälimmäiseksi samaten liiterin kätköistä löytynyt 13mm solukumi jossa on valkoinen pinta, ei pitäisi jäädä kylmäsiltoja
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1033
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Ransitti
Lämppäri tuli.
Ainakin päälisin puolin tarkastellen on yllättävän laadukkaan oloinen hintaansa nähden
Sen verran skeptikko kyllä olen, että kokeilen irtaallaan ensin, että toimiiko se myös
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1033
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Ransitti
Koekäyttö suoritettu.
Näköjään saa toimivan laitteen hintaan 130€ Kyllä maailma on kumma paikka
Scania BF86S Lahti 10 -78
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Ransitti
Tuollaisen voisi varmaan hommata mökille etäkäynnistyslämppäriksi, joku gsm-rele väliin ja toivoo parasta....
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 109
- Liittynyt: 24 Heinä 2018 21:36
- Truck: Volvo B10m Eagle560
- Location: Savonlinna
- Member id: 461
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Ransitti
Tuo etäkäyttö noissa Kiinan vehkeissä huolettaa eniten. Onko paikalle tullessa enää jäljellä pelkkä tuhkakasa tosin en tiedä onko nukkuessa hengiltä palaminen sen parempi. Voihan nuo olla hyviä vehkeitä, mutta hinta + Kiina + tuli herättää ennakkoluulojaRosvolinna kirjoitti: ↑14 Joulu 2019 15:07 Tuollaisen voisi varmaan hommata mökille etäkäynnistyslämppäriksi, joku gsm-rele väliin ja toivoo parasta....
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Ransitti
No kiinalaisella todennäköisesti saapuu lämpimään mökkin ja saksalaisiilla homma alkaa vikakoodin luvulla. No Planar olisi toinen ellei jopa kolmas vaihtoehto. Alde ja Primus kolmella versiolla olisi myös hyllyssä, mutta kaasu ja etäkäyttö ei oikein saa minulta pisteitä.
Tuo vuosi kaksi sitten minulle sattunut tallipalon alku sai minut karttamaan kaasua sisätiloissa. Pari viikkoa rasvasiteet lapasessa opettaa kunnioittamaan LPG:n lämpöarvoa.
viewtopic.php?f=23&t=5980&p=71229&hilit ... ini#p71229
Tuo vuosi kaksi sitten minulle sattunut tallipalon alku sai minut karttamaan kaasua sisätiloissa. Pari viikkoa rasvasiteet lapasessa opettaa kunnioittamaan LPG:n lämpöarvoa.
viewtopic.php?f=23&t=5980&p=71229&hilit ... ini#p71229
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
-
- Kansleri
- Viestit: 1033
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Ransitti
Kyllähän siihen tietty riski sisältyy, että on lämmittänyt niin hyvin ettei ole kuin kivijalka jäljellä
Toisaalta se koskee kyllä kaikkia lämmittimiä, sikäli kun niitä ilman valvontaa käytetään.
Veikkaan, että suurimmat ongelmat näiden kiinalaisten kanssa saattavat liittyä siihen, että ohjeita ei ole prikulleen noudatettu.
Kirjassa kun sattuu lukemaan, että ei saa käyttää jatkuvaan lämmitykseen
No ransuunkin tuo tulee tavaratilan puolelle ja tälläerää suunnitelmissa on väliseinään rakenne joka ainakin hidastaa mahdollista paloa.
Jonkinlainen palovaroitinsysteemikin saattaisi tulla kyseeseen.
Toisaalta se koskee kyllä kaikkia lämmittimiä, sikäli kun niitä ilman valvontaa käytetään.
Veikkaan, että suurimmat ongelmat näiden kiinalaisten kanssa saattavat liittyä siihen, että ohjeita ei ole prikulleen noudatettu.
Kirjassa kun sattuu lukemaan, että ei saa käyttää jatkuvaan lämmitykseen
No ransuunkin tuo tulee tavaratilan puolelle ja tälläerää suunnitelmissa on väliseinään rakenne joka ainakin hidastaa mahdollista paloa.
Jonkinlainen palovaroitinsysteemikin saattaisi tulla kyseeseen.
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1033
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Ransitti
Mitenkäs on, tykkääkö webasto huonoa jos haaroitan sen polttoainelinjasta putken tuolle kiinanlämppärille?
Äkkiseltään olisi helpoimman oloinen ratkaisu.
Äkkiseltään olisi helpoimman oloinen ratkaisu.
Scania BF86S Lahti 10 -78
Re: Ransitti
Jos puhutaan polttoainelinjasta ennen webaston polttoainepumppua, niin kyllä sen pitäisi toimia, ainakin niin pitkään kun kummankin laitteen polttoainepumpun takaiskuventtiili on virheettömässä kunnossa.
Jos se polttoainelinja on ihan ohutta pilliä, niin voi kyllä aiheuttaa ongelmia jos kummatkin on yhtäaikaa päällä.
-
- Kansleri
- Viestit: 1033
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Ransitti
Tänään lipesi jalka pahemman kerran kytkinpolkimelta
Semmoista se on kun on tottunut automaatilla ajelemaan
Onneksi ei käynyt muuta vahinkoa kuin, että väliseinä lipsahti puolisentoista metriä taaksepäin
Semmoista se on kun on tottunut automaatilla ajelemaan
Onneksi ei käynyt muuta vahinkoa kuin, että väliseinä lipsahti puolisentoista metriä taaksepäin
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Rattiamiraali
- Viestit: 421
- Liittynyt: 20 Huhti 2015 22:06
- Truck: Scania L113
- Location: Ii
Re: Ransitti
Oho, saako Ransitin kytkinpommilla niin nopiaan liikkeeseen, notta välisenä ei ehdi mukaan liikkeeseen?
Re: Ransitti
G voimat .Reissureki kirjoitti: ↑26 Joulu 2019 22:50 Oho, saako Ransitin kytkinpommilla niin nopiaan liikkeeseen, notta välisenä ei ehdi mukaan liikkeeseen?
-
- Kansleri
- Viestit: 1033
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Ransitti
Juunääs, voimaa onReissureki kirjoitti: ↑26 Joulu 2019 22:50 Oho, saako Ransitin kytkinpommilla niin nopiaan liikkeeseen, notta välisenä ei ehdi mukaan liikkeeseen?
Kyllä se tosiasiassa "vähän" vaati ponnisteluja, että seinä otti pakkia.
Sivuverhoilun ja väliseinän liitokseen oli upotettu alumiinipeltiä, ruuveja, jotain kumman kovaksi kuivunutta teipin tapaista, mustaa sikaa yms.
Ruuvit tottakai siten laitettu, että siivosti purkaminen on mahdotonta. No puukkoa, talttaa, pajavasaraa yms. kaluja se totteli lopulta kuitenkin.
Scania BF86S Lahti 10 -78
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Ransitti
Minkä kokoinen tuo koiratila on? Olen kaavaillut tuohon Murphy-bussiin semmoista mihin mahtuisi 4-5 keskikokoista ( alle 20kg) koiraotusta matkustamaan. Osaa nuo matkustamosskin olla, mutta muutamat niistä on sellaisia jääriä, että kauppareissun ajaksi ne olisi hyvä häkittää - pitävät kovaa älämölöä, kun joku kävelee lasin toisella puolen.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
-
- Kansleri
- Viestit: 1033
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Ransitti
Osapuilleen 145cm pitkä ja 175cm leveä tila jää koirille lopullisessa kokoonpanossa.Rosvolinna kirjoitti: ↑27 Joulu 2019 14:34 Minkä kokoinen tuo koiratila on? Olen kaavaillut tuohon Murphy-bussiin semmoista mihin mahtuisi 4-5 keskikokoista ( alle 20kg) koiraotusta matkustamaan. Osaa nuo matkustamosskin olla, mutta muutamat niistä on sellaisia jääriä, että kauppareissun ajaksi ne olisi hyvä häkittää - pitävät kovaa älämölöä, kun joku kävelee lasin toisella puolen.
Nyt tuolla on surkea koottava teräshäkki väliaikaisena kuljetustilana.
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1033
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Ransitti
Sisäverhoilua olen toisinaan koittanut pähkäillä.
Tällä haavaa taidan kallistua helpoimman kautta samanmoiseen huopaan millä jatkohyttiä on aiemminkin verhoiltu.
Tämänhetkisenä ajatuksena ottaa vanerit pois seinästä ja liimata päälle solukumi, seinän valissä on jo villaa.
Sitten solukumin päälle liimaten huopa. En tiiä onnistuuko, mutta ei yrittänyttä ole ennenkään pantu, eiku..
Tänään aloin asentelemaan kiinanlämppäriä takaloosteriin.
Paikaksi valikoitui vasen takanurkka. Kylmästi kuppiterällä pari reikää pohjavaneriin ja peltiin. Lämmitin kiinni mukana tulleeseen asennuslevyyn ja levy kiinni vaneriin. Pakoputken taittelin helman alle ja paloilmaputken hetken tuumittuani vararenkaan päälle. Ajattelin sen olevan hiukan suojaisempi paikka, ettei kaikki rapa ole heti tukkimassa suodatinta.
Enempiä ei tälle päivälle ehtinytkään kun täytyi lähteä sukuloimaan, mutta huomenissa on suunnitelma saada lämmitin mahdollisesti käyttökuntoon.
Koitan muistaa ottaa päivännäöllä jokusen kuvankin.
Tuossa surkea pimeässä räpsäisty kuva altapäin.
Tällä haavaa taidan kallistua helpoimman kautta samanmoiseen huopaan millä jatkohyttiä on aiemminkin verhoiltu.
Tämänhetkisenä ajatuksena ottaa vanerit pois seinästä ja liimata päälle solukumi, seinän valissä on jo villaa.
Sitten solukumin päälle liimaten huopa. En tiiä onnistuuko, mutta ei yrittänyttä ole ennenkään pantu, eiku..
Tänään aloin asentelemaan kiinanlämppäriä takaloosteriin.
Paikaksi valikoitui vasen takanurkka. Kylmästi kuppiterällä pari reikää pohjavaneriin ja peltiin. Lämmitin kiinni mukana tulleeseen asennuslevyyn ja levy kiinni vaneriin. Pakoputken taittelin helman alle ja paloilmaputken hetken tuumittuani vararenkaan päälle. Ajattelin sen olevan hiukan suojaisempi paikka, ettei kaikki rapa ole heti tukkimassa suodatinta.
Enempiä ei tälle päivälle ehtinytkään kun täytyi lähteä sukuloimaan, mutta huomenissa on suunnitelma saada lämmitin mahdollisesti käyttökuntoon.
Koitan muistaa ottaa päivännäöllä jokusen kuvankin.
Tuossa surkea pimeässä räpsäisty kuva altapäin.
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1033
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Ransitti
Huhhei, se toimii
Meni asentelut näin hämärälle aikaa, niin ei tullut otettua kuvia, mutta ei tuosta asennuksesta niitä juuri kehtaisi ottaakaan
Polttoaine tulee väliaikaisesti erillisestä säiliöstä joka aatteen mukaisesti tekaistiin kolmessa minuutissa 25 litraisesta kanisterista.
Laitoin sen sentään paloturvallisuuden nimissä mustekalalla kiinni vastakkaiseen nurkkaan kuin lämmitin
Mukana tullut virtajohto riitti juuri hytin puolelle liitimeen jonka päässä oli aiemmin "tupakansytytin" se oli kiinni väliseinässä, mutta luonnollisesti poistui kun seinä muutti sijaansa. Tämäkin muuttuu vielä, kunhan saan värkättyä hupiakut jossain vaiheessa.
Käyttöpaneeli tuli takapenkin kohdalle seinään.
Lämmitin on sellaista mallia, että lämpimässä päässä on 4kpl ~45mm lähtöjä ja en tiedä onko kiinan poika laskenut väärin vai onko mukana tarkoituksella vain 3 haitariputkea
Jokatapauksessa tein kolmelle nyt reiät väliseinään ja toin päät hytin puolelle, yksi jäi vielä lämmittämään tavaratilaa
Vehkeen lämpöanturi ei ainakaan tiedä mistään mitään, väitti inasen plussaa kun oikeasti on pakkasta melkein kymmenen. Jännä nähdä kuinka korreloi tavoitelämpötilan säätöön.
Meni asentelut näin hämärälle aikaa, niin ei tullut otettua kuvia, mutta ei tuosta asennuksesta niitä juuri kehtaisi ottaakaan
Polttoaine tulee väliaikaisesti erillisestä säiliöstä joka aatteen mukaisesti tekaistiin kolmessa minuutissa 25 litraisesta kanisterista.
Laitoin sen sentään paloturvallisuuden nimissä mustekalalla kiinni vastakkaiseen nurkkaan kuin lämmitin
Mukana tullut virtajohto riitti juuri hytin puolelle liitimeen jonka päässä oli aiemmin "tupakansytytin" se oli kiinni väliseinässä, mutta luonnollisesti poistui kun seinä muutti sijaansa. Tämäkin muuttuu vielä, kunhan saan värkättyä hupiakut jossain vaiheessa.
Käyttöpaneeli tuli takapenkin kohdalle seinään.
Lämmitin on sellaista mallia, että lämpimässä päässä on 4kpl ~45mm lähtöjä ja en tiedä onko kiinan poika laskenut väärin vai onko mukana tarkoituksella vain 3 haitariputkea
Jokatapauksessa tein kolmelle nyt reiät väliseinään ja toin päät hytin puolelle, yksi jäi vielä lämmittämään tavaratilaa
Vehkeen lämpöanturi ei ainakaan tiedä mistään mitään, väitti inasen plussaa kun oikeasti on pakkasta melkein kymmenen. Jännä nähdä kuinka korreloi tavoitelämpötilan säätöön.
Scania BF86S Lahti 10 -78