Ransitti

Kerro omasta projektistasi
Jule
Kansleri
Viestit: 1449
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: Ransitti

Viesti Kirjoittaja Jule » 24 Helmi 2020 19:32

Rosvolinna kirjoitti:
24 Helmi 2020 13:18
Hajoamis-% on suoraan verrannollinen käytetyn sisustustyön määrään.

Niin Fordissa pysyy rauta vähemmän reagoimattomassa muodossa MB:ssä se liukenee pohjaveteen ja ei niistä jää jäljelle kuin ratti, vaihdekepin nuppi, kuramatot ja koritehtaan logo.
Ei fordikaan nyt mitenkään ruosteesta vapaa laite ole, mutta tietysti mersuun verrattuna mikä tahansa on..

BussMAN
Ajoneuvos
Viestit: 803
Liittynyt: 23 Kesä 2016 20:00
Truck: ----liner
Location: Suomi

Re: Ransitti

Viesti Kirjoittaja BussMAN » 24 Helmi 2020 20:45

leemu kirjoitti:
23 Helmi 2020 19:24
Ny se saakeli hajos :shock:
Ei ole mersun veroinen auto tämä. Vuosikaudet on puheltu kuinka mersun cdi-koneissa saattaa suuttimet olla lujasti jumissa.
Ei näissä vaan, näköjään irtoavat ihan itsekseen kesken ajon :shock: :lol:
Kyllä mersuissakin ”suuttimia karkaa”, ja kiinnijuuttuminen on normaalisti löystyneestä suuttimesta johtuva puhallus, ei sais ajaa sitkuttavalla , heti suutin remonttiin ,,,,toiset ajaa niin että suojamuovit sulaa jos pa vuotoja palaa koko auto,,
Oma valvonta suojamuovit poistettuna moottorin päältä.

leemu
Ajoneuvos
Viestit: 513
Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
Truck: Scania Lahti 10
Location: Jokioinen

Re: Ransitti

Viesti Kirjoittaja leemu » 24 Helmi 2020 22:04

BussMAN kirjoitti:
24 Helmi 2020 20:45


Kyllä mersuissakin ”suuttimia karkaa”, ja kiinnijuuttuminen on normaalisti löystyneestä suuttimesta johtuva puhallus, ei sais ajaa sitkuttavalla , heti suutin remonttiin ,,,,toiset ajaa niin että suojamuovit sulaa jos pa vuotoja palaa koko auto,,
Oma valvonta suojamuovit poistettuna moottorin päältä.
Juu, mutta tämmöistä en ole kuullut mersussa tapahtuneen, että kaksi suutinta oli oikeasti irti. Liikkuivat varmasti puolisentoista senttiä eestaas moottorin käydessä :shock:
Mersut tuppaa sitkeällä kuskilla (ja nenä tukkoisella :lol: ) menemään "vuositolkulla" vaikka suuttimen välistä kuinka supsuttaa.
Vanaja VLT2-47/5400 Boxer -67
Scania BF86S Lahti 10 -78

leemu
Ajoneuvos
Viestit: 513
Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
Truck: Scania Lahti 10
Location: Jokioinen

Re: Ransitti

Viesti Kirjoittaja leemu » 25 Helmi 2020 15:08

Auto olis kuulemma kunnossa taas, loppulaskusta en vielä tiedä, mutta veikkaisin summan olevan jossain puolentoista ja kahden tuhannen välillä :x

Suuttimet on joskus aiemminkin käytetty pois, joten arvailun varaan jää paljonko sitä moskaa moottorin sisällä nyt on. Öljynsuodatinkotelosta sitä oli jonkinverran ainakin löytynyt.
Öljyt ja suodatin on nyt uusittu. Tilannetta seurataan aktiivisesti ja uusitaan öljynvaihto maksimissaan 5tkm. jälkeen.

Voi isäkissanv*ttu kun olisi ollut viisaampi autoa katsoessa, niin olisi tienyt toivottaa kauppiaalle hyvää päivänjatkoa :?
Vaan eipä tullut silloin missään vastaan juttua ongelmasta ja siitä kuinka sen voi havaita.

Nyt seuraa rahanarvoinen vinkki jos olet menossa transit-kaupoille, koskee myös Ducato/Boxer/Jumper autoja jostain -06 eteenpäin jos on 100hv malli, näissä moottori on Fordin tekele.

Ensimmäiseksi kannattaa haistaa moottoriöljyä, jos se haisee "kitkerälle" on syytä huolestua.
Toiseksi moottori käyntiin ja öljykorkki auki. Jos korkista käy voimakas puhallus kera kitkerän käryn on homma todennäköisesti klaari. Kansi kiinni ja karkuun.
Vanaja VLT2-47/5400 Boxer -67
Scania BF86S Lahti 10 -78

Reissureki
Rattimajuri
Viestit: 227
Liittynyt: 20 Huhti 2015 22:06
Truck: Scania L113
Location: Kiiminki

Re: Ransitti

Viesti Kirjoittaja Reissureki » 25 Helmi 2020 17:44

leemu kirjoitti:
25 Helmi 2020 15:08
Auto olis kuulemma kunnossa taas, loppulaskusta en vielä tiedä, mutta veikkaisin summan olevan jossain puolentoista ja kahden tuhannen välillä :x

Suuttimet on joskus aiemminkin käytetty pois, joten arvailun varaan jää paljonko sitä moskaa moottorin sisällä nyt on. Öljynsuodatinkotelosta sitä oli jonkinverran ainakin löytynyt.
Öljyt ja suodatin on nyt uusittu. Tilannetta seurataan aktiivisesti ja uusitaan öljynvaihto maksimissaan 5tkm. jälkeen.

Voi isäkissanv*ttu kun olisi ollut viisaampi autoa katsoessa, niin olisi tienyt toivottaa kauppiaalle hyvää päivänjatkoa :?
Vaan eipä tullut silloin missään vastaan juttua ongelmasta ja siitä kuinka sen voi havaita.

Nyt seuraa rahanarvoinen vinkki jos olet menossa transit-kaupoille, koskee myös Ducato/Boxer/Jumper autoja jostain -06 eteenpäin jos on 100hv malli, näissä moottori on Fordin tekele.

Ensimmäiseksi kannattaa haistaa moottoriöljyä, jos se haisee "kitkerälle" on syytä huolestua.
Toiseksi moottori käyntiin ja öljykorkki auki. Jos korkista käy voimakas puhallus kera kitkerän käryn on homma todennäköisesti klaari. Kansi kiinni ja karkuun.
100hv vain? Eikait siinä mikään 1,8 ole?

leemu
Ajoneuvos
Viestit: 513
Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
Truck: Scania Lahti 10
Location: Jokioinen

Re: Ransitti

Viesti Kirjoittaja leemu » 25 Helmi 2020 18:01

Reissureki kirjoitti:
25 Helmi 2020 17:44



100hv vain? Eikait siinä mikään 1,8 ole?
Meinasin noita fiat/pösö/sitikoita, niissä sataheppaiset on fordin 2.2 koneella.
Tuo meikäläisen ransu on 2.4 115hv.
Suutinmurheet on samat molemmissa.
Vanaja VLT2-47/5400 Boxer -67
Scania BF86S Lahti 10 -78

Vastaa Viestiin