Pengoin täältä silloin etukäteen kaikki asiaan liittyvät keskustelut läpi ja tuo on selkeästi katsastajasta riippuva asia jossa on ehkä eniten vaihtelua. Kaikki eivät siis tuota huomaa muutoskatsastusta tehdessään eikä välttämättä etenkään vuosikatsastuksissa, mutta riski hylkäykseen (ei sentään ajokieltoon) on sitten kuitenkin aina olemassa jos joku tuon huomaa.
Meidän muutoskatsastuksen tehnyt tyyppi on sinällään rento ja mukava, mutta kuitenkin pykälien suhteen hyvin tarkka ja siksi tehtiin tuokin viimeisen päälle vaatimusten mukaan kun muutoskatsastus oli reissuaikataulun vuoksi pakko saada kerralla kuntoon.
Itseasiassa taitaa olla sellainen juttu, että vaikka penkkejä saisi laittaakin kuinka vaan, niin jos menee laittamaan turvavyön niin pitäisi olla paperia kiinnityspisteiden lujuudesta.
Harva katsuri taitaa sitä vanhempien kanssa tajuta, tai sitten eivät viitsi puuttua.
leemu kirjoitti: ↑25 Joulu 2019 14:55
Itseasiassa taitaa olla sellainen juttu, että vaikka penkkejä saisi laittaakin kuinka vaan, niin jos menee laittamaan turvavyön niin pitäisi olla paperia kiinnityspisteiden lujuudesta.
Harva katsuri taitaa sitä vanhempien kanssa tajuta, tai sitten eivät viitsi puuttua.
No kyllähän jotkut ovat valmiita käyttämään järkeäkin. Loppujenlopuksi turvavyö on turvallisempi ratkaisu kuin ei turvavyötä, vaikka sen turvavyön kiinnityksestä ei olisikaan laskelmia olemassa.
Tuossa kuskin kolmipistevyössä on tietysti se että kyllähän se kolmipistevyö on turvallisempi, mutta varsinkin vielä nyt kun ajoneuvon nopeusluokka jopa laskee, niin se lunja-autossa hyväksytty lannevyö ei olisikaan enää riittävän turvallinen, vaan vaadittaan kolmipistevyö.. No tuurista kiinni..