Volvo B10m carrus star 502 -99
Volvo B10m carrus star 502 -99
Moi.
Pitkän miettimisen ja haaveilun jälkeen oli pakko saada pihalle ''motorhome'' aihio.
Kaikesta varteenotettavampi vaihtoehto oli paikalliselta kuljetusalan yrittäjältä otsikon mukainen laite.
Suunnitelmissa tehdä makuutilat, keittiö, suihku ja oleskelutilaa mukavuuksilla
Tiukkaa teki saada pihalle mahtumaan.
Siellä se nyt kuitenkin on nätisti parkissa vanhalla perunamaalla
Pitkän miettimisen ja haaveilun jälkeen oli pakko saada pihalle ''motorhome'' aihio.
Kaikesta varteenotettavampi vaihtoehto oli paikalliselta kuljetusalan yrittäjältä otsikon mukainen laite.
Suunnitelmissa tehdä makuutilat, keittiö, suihku ja oleskelutilaa mukavuuksilla
Tiukkaa teki saada pihalle mahtumaan.
Siellä se nyt kuitenkin on nätisti parkissa vanhalla perunamaalla
- Geekuality
- Rattiamiraali
- Viestit: 490
- Liittynyt: 13 Maalis 2017 17:48
- Truck: B12 Carrus 602 '96
- Location: Helsinki
- Member id: 348
Re: Volvo B10m carrus star 502 -99
Tervetuloa ja onnea matkaan!
Mielenkiintoinen ratkaisu pitkien osalta tehty, en muista aiemmin tuollaista nähneeni - ihan näppärä kyllä sinänsä.
Mielenkiintoinen ratkaisu pitkien osalta tehty, en muista aiemmin tuollaista nähneeni - ihan näppärä kyllä sinänsä.
Tyttiksen projektiketju foorumilla
facebook.com/tyttisbussi
instagram.com/tyttisbussi
facebook.com/tyttisbussi
instagram.com/tyttisbussi
- MLuoto
- Rattimajuri
- Viestit: 189
- Liittynyt: 16 Elo 2016 20:12
- Truck: volvo carrus 602
- Location: PYHÄJOKI
- Member id: 345
Re: Volvo B10m carrus star 502 -99
Tervetuloa ja oikein mukavia rakenteluhetkiä.
Re: Volvo B10m carrus star 502 -99
Kiitos.
Purku menossa kovaa vauhtia Onkohan kellään kokemusta hattuhyllyn irroittamisesta? Lähteekö jotenkin järkevästi ehjänä vai onko käytettävä väkivaltaa?
Purku menossa kovaa vauhtia Onkohan kellään kokemusta hattuhyllyn irroittamisesta? Lähteekö jotenkin järkevästi ehjänä vai onko käytettävä väkivaltaa?
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 764
- Liittynyt: 17 Marras 2018 10:54
- Truck: carrus regal 350
- Location: eagless
- Paikkakunta: Tornio
Re: Volvo B10m carrus star 502 -99
Ite jouduin siinävaiheessa investoimaan puukkosahan.
Luulin että pahvia tai vaneria mutta ei ku peltiä joka niitattu ja liimattu vielä massalla.
Palasina piti väkisin repiä pois.
Luulin että pahvia tai vaneria mutta ei ku peltiä joka niitattu ja liimattu vielä massalla.
Palasina piti väkisin repiä pois.
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 636
- Liittynyt: 06 Elo 2020 08:47
- Truck: Carrus 701 K113 TLA
- Location: Tottijärvi
- Member id: 454
- Paikkakunta: Nokia
Re: Volvo B10m carrus star 502 -99
Pikku varoitus, jossei kukaan ehtinyt ensin, ei rälläköintiä tai muuta kipinöivää, ne kipinät ei lähde laseista ikinä pois...
puukkosaha on kiva ja paljon kunnollisia teriä auttaa asiaa. Mutta kannattaa varoa sähköjohtoja, letkuja ym ym, mitä kanavan sisään on piilotettu. Samoin nappikuulokkeet, peltorit, hyvä musiikki tai äänikirja ja ylimääräinen vapaa-aika saattaa parantaa työskentelyn tehokkuutta
puukkosaha on kiva ja paljon kunnollisia teriä auttaa asiaa. Mutta kannattaa varoa sähköjohtoja, letkuja ym ym, mitä kanavan sisään on piilotettu. Samoin nappikuulokkeet, peltorit, hyvä musiikki tai äänikirja ja ylimääräinen vapaa-aika saattaa parantaa työskentelyn tehokkuutta
Jos sinulla on tylsää, aikaa, rahaa tai suuria luuloja:
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki
- Geekuality
- Rattiamiraali
- Viestit: 490
- Liittynyt: 13 Maalis 2017 17:48
- Truck: B12 Carrus 602 '96
- Location: Helsinki
- Member id: 348
Re: Volvo B10m carrus star 502 -99
Luukut lähtee helposti irti kiintoavaimen ja räikän kanssa, itse hattuhylly on alumiinia ja tosiaan tottelee puukkosahaa kaikkein parhaiten, tukijalat kannattaa toki ensin ruuvata irti. Itse taisin katkaista hattuhyllyn pitkittäin takareunastaan, se oli jotenkin taivutettuna kanavan rakenteisiin tms.
Hattuhyllyn takana menevä kanava on peltiä ja itse monen yrityksen ja erehdyksen jälkeen totesin helpoimmaksi irroitella siitä ensin kaiken alapinnasta. Eli siis ensin ruuvaa sähkö/säleikkömodulit irti ja sitten vääntää kanavan sisällä vaakasuunnassa olevat kiinnikkeet (en tiedä mikä niiden nimi on, sellainen pieni U:n muotoinen metalli jossa on molemmin puolin nurkissa terävät hampaat sisäpuolelle) irti jotta välissä olevat metallilevyt saa pois, niissä on reunassa U-pokkaus eli se kiinnityspinta on alapinnan suuntainen.
Niiden jälkeen onkin sitten helppo irroitella kanavan sisällä menevät letkut ja johdot kiinnikkeistään jotta niitä saa siirreltyä ja kanavan purettua pois niiden ympäriltä (jälleen kerran puukkosaha oli paras jos kanavaa piti katkoa, jotkin saumat sai purettua poraamalla pop-niitit auki).
Hattuhyllyn takana menevä kanava on peltiä ja itse monen yrityksen ja erehdyksen jälkeen totesin helpoimmaksi irroitella siitä ensin kaiken alapinnasta. Eli siis ensin ruuvaa sähkö/säleikkömodulit irti ja sitten vääntää kanavan sisällä vaakasuunnassa olevat kiinnikkeet (en tiedä mikä niiden nimi on, sellainen pieni U:n muotoinen metalli jossa on molemmin puolin nurkissa terävät hampaat sisäpuolelle) irti jotta välissä olevat metallilevyt saa pois, niissä on reunassa U-pokkaus eli se kiinnityspinta on alapinnan suuntainen.
Niiden jälkeen onkin sitten helppo irroitella kanavan sisällä menevät letkut ja johdot kiinnikkeistään jotta niitä saa siirreltyä ja kanavan purettua pois niiden ympäriltä (jälleen kerran puukkosaha oli paras jos kanavaa piti katkoa, jotkin saumat sai purettua poraamalla pop-niitit auki).
Tyttiksen projektiketju foorumilla
facebook.com/tyttisbussi
instagram.com/tyttisbussi
facebook.com/tyttisbussi
instagram.com/tyttisbussi
Re: Volvo B10m carrus star 502 -99
Kiitos neuvoista kaikille!
Jos haluaa saada ehjänä hattuhylly-ivkanava systeemin irti. Niin se lähtee kokonaisena pakettina kun irroittaa hattuhyllyn luukkujen tukijalkojen ruuvit, sekä sähkö/säleikkömoduulien alta löytyvät ruuvit, jotka kiinnittyvät katon runkopalkkiin. Tämän jälkeen vääntää koko pakettia kattopalkkia vasten purkuraudalla.
(kanava on tosiaan vielä ruuvien lisäksi liimattu kattoon kiinni)
Nopeampi vaihtoehto on kuitenkin käyttää puukkosahaa.
Sisusta on nyt melkein purettu. Kohta pääsee madaltamaan lattiaa ja eristämään
Jos haluaa saada ehjänä hattuhylly-ivkanava systeemin irti. Niin se lähtee kokonaisena pakettina kun irroittaa hattuhyllyn luukkujen tukijalkojen ruuvit, sekä sähkö/säleikkömoduulien alta löytyvät ruuvit, jotka kiinnittyvät katon runkopalkkiin. Tämän jälkeen vääntää koko pakettia kattopalkkia vasten purkuraudalla.
(kanava on tosiaan vielä ruuvien lisäksi liimattu kattoon kiinni)
Nopeampi vaihtoehto on kuitenkin käyttää puukkosahaa.
Sisusta on nyt melkein purettu. Kohta pääsee madaltamaan lattiaa ja eristämään
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 636
- Liittynyt: 06 Elo 2020 08:47
- Truck: Carrus 701 K113 TLA
- Location: Tottijärvi
- Member id: 454
- Paikkakunta: Nokia
Re: Volvo B10m carrus star 502 -99
Pienen merenneidon kanavan tukiraudat on edelleen osa katossa kiinni, hitsaamalla, ei ruuvein, eli tilanteen mukaan saattaa irrota
Jos sinulla on tylsää, aikaa, rahaa tai suuria luuloja:
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki
- MLuoto
- Rattimajuri
- Viestit: 189
- Liittynyt: 16 Elo 2016 20:12
- Truck: volvo carrus 602
- Location: PYHÄJOKI
- Member id: 345
Re: Volvo B10m carrus star 502 -99
ite ruuvailin kokonaisena irti ensin luukut, valot, kaiuttimet, hattuhylly, tämän jälkeen johot, lämpöputket, ilmastoinnin putket, ikkunan ja kanavan välistä alumiini soiro sitte kanavan sisältä ruuvit. tämän jälkeen tippu lattialle ku vähä nykäs..
Re: Volvo B10m carrus star 502 -99
x01 koreissa tuo kanavarakenne on erilainen kuin noissa uudemmissa. Periaatteessa niissä voi nuo kattorankenteet purkaa pelkästään ruuvit avaamalla ja poraamalla popparit auki, mutta se 20mm huonekaluputkesta tehty kanavan käytävänpuoleinen runko on hitsattu kiinni. Varsinaista liimaa ei mielestäni ole käytetty missään (pl muutama suojalista).
Re: Volvo B10m carrus star 502 -99
Lattioiden ollessa auki tutkin auton muutamia sähkövikoja ja ilmavuotoja. Ilmeni, että toinen taka ilmapalkeista on vaihtokunnossa. Ja myös takana olevan ilmasäiliön anturi on mädäntynyt niin että siitä vuotaa ilmaa.
Löysin netistä Latvialaisen varaosaliikkeen josta sai ''halvalla'' osia ja kokeilin sitä.
Suurin osa osista oli oikeita, mutta perinteisesti yksi osa oli väärä, vaikka samalla varaosanumerolla tilasi.
www.trodo.fi
Ilmapalje, joka osoittautui vääräksi maksoi 22€
Ilmapalkeen jalka 74€
Ilmapalkeen ''pohjaanlyöntikumi'' 9€
Painesäiliön anturi 42€
Ilmaiset postikulut.
Löysin netistä Latvialaisen varaosaliikkeen josta sai ''halvalla'' osia ja kokeilin sitä.
Suurin osa osista oli oikeita, mutta perinteisesti yksi osa oli väärä, vaikka samalla varaosanumerolla tilasi.
www.trodo.fi
Ilmapalje, joka osoittautui vääräksi maksoi 22€
Ilmapalkeen jalka 74€
Ilmapalkeen ''pohjaanlyöntikumi'' 9€
Painesäiliön anturi 42€
Ilmaiset postikulut.
-
- Varakuski
- Viestit: 6
- Liittynyt: 01 Joulu 2019 21:46
- Truck: B10M
- Location: Espoo
Re: Volvo B10m carrus star 502 -99
Oliko sulla palkeen yläkansi+ kulmaliitin kunnossa?
Ne on niin edulliset osat että kannattaa vaihta samalla.
Ne on niin edulliset osat että kannattaa vaihta samalla.
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 623
- Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
- Truck: scania k114 carrus
- Location: uusimaa
Re: Volvo B10m carrus star 502 -99
ilmapalkeesta puheen ollen....
tuo vanha ilmajousisäkki tuossa kuvassa on vähän venynyt ja samalla painunut kasaan. jos nuo ylä-ja alareijät on vanhassa ja uudessa samanlaiset niin säkki kuuluu autoosi
minä aikoinaan ihmettelin oman vanhuksen kanssa juurikin tuota. uusi säkki oli alamaljan päälle suorastaan tiukka ja vanhat säkit just tuollaisia mitä tuos sun kuvassa
minäpä marssin säkit kainalossa "siunaamaan" varaosamyyjän vaan sepä sanoi että ei kertakaikkiaan Scaniaan ole olemassakaan mitään vaihtoehtoa, että alle vaan. sinnehän ne passasi, oli meillä 12 vuotta ja lienee vieläkin siellä alla.
tuo vanha ilmajousisäkki tuossa kuvassa on vähän venynyt ja samalla painunut kasaan. jos nuo ylä-ja alareijät on vanhassa ja uudessa samanlaiset niin säkki kuuluu autoosi
minä aikoinaan ihmettelin oman vanhuksen kanssa juurikin tuota. uusi säkki oli alamaljan päälle suorastaan tiukka ja vanhat säkit just tuollaisia mitä tuos sun kuvassa
minäpä marssin säkit kainalossa "siunaamaan" varaosamyyjän vaan sepä sanoi että ei kertakaikkiaan Scaniaan ole olemassakaan mitään vaihtoehtoa, että alle vaan. sinnehän ne passasi, oli meillä 12 vuotta ja lienee vieläkin siellä alla.
Re: Volvo B10m carrus star 502 -99
motoku kirjoitti: ↑11 Tammi 2021 23:06 ilmapalkeesta puheen ollen....
tuo vanha ilmajousisäkki tuossa kuvassa on vähän venynyt ja samalla painunut kasaan. jos nuo ylä-ja alareijät on vanhassa ja uudessa samanlaiset niin säkki kuuluu autoosi
minä aikoinaan ihmettelin oman vanhuksen kanssa juurikin tuota. uusi säkki oli alamaljan päälle suorastaan tiukka ja vanhat säkit just tuollaisia mitä tuos sun kuvassa
minäpä marssin säkit kainalossa "siunaamaan" varaosamyyjän vaan sepä sanoi että ei kertakaikkiaan Scaniaan ole olemassakaan mitään vaihtoehtoa, että alle vaan. sinnehän ne passasi, oli meillä 12 vuotta ja lienee vieläkin siellä alla.
Oikeassa olit. Tuo vanha palje on painunut 15 cm kasaan ja muuttanut muotoaan. Onneksi en ehtinyt moittimaan varaosamyyjää kovinkaan paljoa.
Uusi palje tarvikkeineen on nyt paikallaan. Sain vaihdettua sen ottamatta renkaita irti.
-
- Rattiamiraali
- Viestit: 251
- Liittynyt: 12 Marras 2011 10:19
- Truck: scania carrus 502
- Location: kaarina
- Paikkakunta: kaarina
Re: Volvo B10m carrus star 502 -99
Sanaton kirjoitti: ↑10 Tammi 2021 09:42 Lattioiden ollessa auki tutkin auton muutamia sähkövikoja ja ilmavuotoja. Ilmeni, että toinen taka ilmapalkeista on vaihtokunnossa. Ja myös takana olevan ilmasäiliön anturi on mädäntynyt niin että siitä vuotaa ilmaa.
Löysin netistä Latvialaisen varaosaliikkeen josta sai ''halvalla'' osia ja kokeilin sitä.
Suurin osa osista oli oikeita, mutta perinteisesti yksi osa oli väärä, vaikka samalla varaosanumerolla tilasi.
IMG_20210110_092258181.jpg
www.trodo.fi
Ilmapalje, joka osoittautui vääräksi maksoi 22€
Ilmapalkeen jalka 74€
Ilmapalkeen ''pohjaanlyöntikumi'' 9€
Painesäiliön anturi 42€
Ilmaiset postikulut.
Mulla sama operaatio edessä mutta auto scanian carrus star 502 alustalla.Muistatko mikä oli tuo latvialainen liike mistä tilailit?