MAN 10.180 HOCL Carrus Star 21
Re: MAN 10.180 HOCL
Tänään saan tuon virtalukon pohjan laitettua.
Nyt olen jotenkin onnistunut hajottamaan puhaltimen. Sain korjattua kojelaudan tup.sytytin liitännän ja nyt ei tapahdu puhaltimen kytkimestä mitään.
Sitten tuo webasto. Lähtee päälle ja sammuu 10min kuluttua. Laitan uudelleen päälle ja pöhisee 3 min. Mikähän tuolla on?
Nyt olen jotenkin onnistunut hajottamaan puhaltimen. Sain korjattua kojelaudan tup.sytytin liitännän ja nyt ei tapahdu puhaltimen kytkimestä mitään.
Sitten tuo webasto. Lähtee päälle ja sammuu 10min kuluttua. Laitan uudelleen päälle ja pöhisee 3 min. Mikähän tuolla on?
- Peltsi
- Rattimajuri
- Viestit: 158
- Liittynyt: 16 Huhti 2020 13:07
- Truck: Scania wiima
- Location: Päijät-häme
- Member id: 404
Re: MAN 10.180 HOCL
Kuulostaa, ettei vesi kierrä
Re: MAN 10.180 HOCL
Kauhee lorina ainakin kuskin paikalle kuuluu ja tietääkseni kaikki hanat on auki. Tarkoitatko et olis ilmaa? Eikö se kierrätä moottorin jäähdytysnestettä? Sen taso on normaali.
-
- Kansleri
- Viestit: 1033
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: MAN 10.180 HOCL
Epäilisin kiertovesipumpun toimintaa ensimmäiseksi.
Puhaltimen toimimattomuus voi hyvinkin liittyä siihen virtalukon pohjaan, ohjaus kun luultavasti kiertää sen kautta, ettei toimi muutoin kun virrat päällä.
Jokin löystynyt liitin tms. joka on voinut saada vaihtaessa kipeää.
Puhaltimen toimimattomuus voi hyvinkin liittyä siihen virtalukon pohjaan, ohjaus kun luultavasti kiertää sen kautta, ettei toimi muutoin kun virrat päällä.
Jokin löystynyt liitin tms. joka on voinut saada vaihtaessa kipeää.
Scania BF86S Lahti 10 -78
- Peltsi
- Rattimajuri
- Viestit: 158
- Liittynyt: 16 Huhti 2020 13:07
- Truck: Scania wiima
- Location: Päijät-häme
- Member id: 404
Re: MAN 10.180 HOCL
Jos lorisee niin että meinaa kuset tulla housuun, niin ilmaa siellä on. Putkiston korkeimmalla kohdalla se yleensä jumittaa ja siinä kohtaa pitäisi löytyä ilmaus mahdollisuus.
Täähän onkin näköjään samalla kylällä
Re: MAN 10.180 HOCL
Oli huonoksi mennyt rosvoliitin. Nyt toimii hyvin.
Kiertovesipumpun saa päälle erikseen ja hyvin toimii. Siispä etsimään ilmausruuvia.
Sitku vielä tietäis mitä noi kaikki namiskuukkelit tekee kojelaudassa. Ohjekirja hyödytön.
Kiertovesipumpun saa päälle erikseen ja hyvin toimii. Siispä etsimään ilmausruuvia.
Sitku vielä tietäis mitä noi kaikki namiskuukkelit tekee kojelaudassa. Ohjekirja hyödytön.
Re: MAN 10.180 HOCL
Kuvia
Re: MAN 10.180 HOCL
Ilmattu ja lorina loppui, mutta poltto sammuu 3min päästä. Vähän kerkes patterit lämmetä.
Re: MAN 10.180 HOCL
No jopas. Tulehan renkaita potkimaan kertomaan miten tää toimii.
- Peltsi
- Rattimajuri
- Viestit: 158
- Liittynyt: 16 Huhti 2020 13:07
- Truck: Scania wiima
- Location: Päijät-häme
- Member id: 404
Re: MAN 10.180 HOCL
Re: MAN 10.180 HOCL
Re: MAN 10.180 HOCL
Putkihommia.
Re: MAN 10.180 HOCL
Noissa kolmannen rivin kuluneissa napeissa näkyy vielä kattokanavien merkeistä jotain jäänteitä, eli suhaus voisi tulla kattokanavien raitisilmaluukkujen paineilmaohjauksesta.
Tuo M merkki on sähkömoottori ja tuollainen kolmio on pumppu, eli kuvittelisi sen jokin vesipumppu olevan. Jos tuolla olisi vain yksi tuollainen mä heittäisin että se olisi jokin taukolämmittimen tyyppinen ratkaisu..
Re: MAN 10.180 HOCL
Joo kyllä niiden suhausten mukana kuuluu semmoinen peltinen kolahdus alustasta.Jule kirjoitti: ↑21 Huhti 2021 20:14Noissa kolmannen rivin kuluneissa napeissa näkyy vielä kattokanavien merkeistä jotain jäänteitä, eli suhaus voisi tulla kattokanavien raitisilmaluukkujen paineilmaohjauksesta.
Tuo M merkki on sähkömoottori ja tuollainen kolmio on pumppu, eli kuvittelisi sen jokin vesipumppu olevan. Jos tuolla olisi vain yksi tuollainen mä heittäisin että se olisi jokin taukolämmittimen tyyppinen ratkaisu..
M napista jokin hurina kuuluu ohjaamosta, mutta mistään ei tunnu puhallusta.
Re: MAN 10.180 HOCL
Uusi pakoputki paikoillaan. Semmoiset 6h meni kahdelta äijältä äheltäen.
Ruiskupumpun korjaukseen ei löytynyt tee-se-itse-miehiä niin varasin ajan Originatorille maanantaiksi. Sieltä sen sitten haen "pienen" laskun kera ja homma tulee kerralla kuntoon.
Ruiskupumpun korjaukseen ei löytynyt tee-se-itse-miehiä niin varasin ajan Originatorille maanantaiksi. Sieltä sen sitten haen "pienen" laskun kera ja homma tulee kerralla kuntoon.
Re: MAN 10.180 HOCL
Tarkemmin kuunneltuani tulee kolahdus sittenkin katosta. Täytyy vauhdissa kokeilla.Tsiisus kirjoitti: ↑22 Huhti 2021 09:48Joo kyllä niiden suhausten mukana kuuluu semmoinen peltinen kolahdus alustasta.Jule kirjoitti: ↑21 Huhti 2021 20:14Noissa kolmannen rivin kuluneissa napeissa näkyy vielä kattokanavien merkeistä jotain jäänteitä, eli suhaus voisi tulla kattokanavien raitisilmaluukkujen paineilmaohjauksesta.
Tuo M merkki on sähkömoottori ja tuollainen kolmio on pumppu, eli kuvittelisi sen jokin vesipumppu olevan. Jos tuolla olisi vain yksi tuollainen mä heittäisin että se olisi jokin taukolämmittimen tyyppinen ratkaisu..
Mittariston polttimoita vaihdellut ja takavalot putsannut/polttimoita uusinut. Olihan niissä paskaa ja hapettumiakin niin ettei varmaan koskaan ole putsattu. Näkee takana tulevatkin et valot on päällä.
En edelleenkään saa katolla olevia pitkiä päälle. Ja sumaritkin lakkasi toimimasta. Aina kun avaan kojelaudan ja saan korjattua jotain niin joku muu pimenee.
Re: MAN 10.180 HOCL
Kärkkäiseltä hain hyttysverkkoa magneettikiinnityksellä kattoluukkuihin. Yhdestä paketista riitti just ja just kahteen luukkuun "nauhoja". Verkkoa jäi ylikin.
Re: MAN 10.180 HOCL
Tuntuisi ohjaustehostin jotenkin "kurnuttavan" vasemmalle käännettäessä lämmettyään. Missä on tuon nestesäiliö ja meneekö normi ATFfää niin kuin henkilöautoissa?
Re: MAN 10.180 HOCL
Löytyi säiliö ja tavaraa on. Näyttäisi olen ihan ATF litkua.
Purin myös webaston ja putsailin tsydeemit ja kappas, sehän toimii. Sammuttelin laitteen 25min kohdilla.
Etuluukun takana on näköjään jarrunestesäiliö. Mä luulin et näissä paineilmajarruissa ei ole mitään nesteitä
Säiliön korkki on risa, pitänee paimelasta käydä metsästämässä.
Re: MAN 10.180 HOCL
Paineilmatehosteiset nestejarrut taitaa olla, takana rummut , etu levy? tai rumpu.
Re: MAN 10.180 HOCL
Kytkin toimii myös jarrunesteellä, mutta sitä varten on sellainen pikkupurkki.
Re: MAN 10.180 HOCL
Paimelasta ei löytynyt yhtään mitään kun ei ollut osaa tai bussia mukana. Noh pitänee ajella kulkineella joskus sinne.
Tuon jarru/kytkinneste säiliön korkin saa Skubalta ruhtinaalliseen 37€ hintaan, mut ei auta kun Paimelassa ole kuulleetkaan moisesta säiliöstä.
Sittenpä tuli mieleen et miten toi tasonsäätö toimii. Tässä ei ole korkeudensäätöä erikseen, kai.
Auton etuosa ja oikea takapää tippuu melko nopeasti, mutta vasen takaosa jää ylös.
Miten tuon saisi vaateriin leiriydettäessä? Siis joko ala- tai ajoasennossa.
Tuon jarru/kytkinneste säiliön korkin saa Skubalta ruhtinaalliseen 37€ hintaan, mut ei auta kun Paimelassa ole kuulleetkaan moisesta säiliöstä.
Sittenpä tuli mieleen et miten toi tasonsäätö toimii. Tässä ei ole korkeudensäätöä erikseen, kai.
Auton etuosa ja oikea takapää tippuu melko nopeasti, mutta vasen takaosa jää ylös.
Miten tuon saisi vaateriin leiriydettäessä? Siis joko ala- tai ajoasennossa.
Re: MAN 10.180 HOCL
Kaks vaihtoehtoa taso säätöön vois olla :Tsiisus kirjoitti: ↑27 Huhti 2021 16:51 Paimelasta ei löytynyt yhtään mitään kun ei ollut osaa tai bussia mukana. Noh pitänee ajella kulkineella joskus sinne.
Tuon jarru/kytkinneste säiliön korkin saa Skubalta ruhtinaalliseen 37€ hintaan, mut ei auta kun Paimelassa ole kuulleetkaan moisesta säiliöstä.
Sittenpä tuli mieleen et miten toi tasonsäätö toimii. Tässä ei ole korkeudensäätöä erikseen, kai.
Auton etuosa ja oikea takapää tippuu melko nopeasti, mutta vasen takaosa jää ylös.
Miten tuon saisi vaateriin leiriydettäessä? Siis joko ala- tai ajoasennossa.
- katk koelaudassa, normaalisti 3 asentoinen keinukytkin pysyy keskiasennossa = Ajo ,,, ei tuossa koelautakuvassa oikein
sopivaa sypoolia ole, onko muita katkaisijoita
- ilmajousien säätö kapula ( kuten kuorma autoissa) spiraalijohon päässä ohjaus napit jousille.
Nömä toimii vain virtapäällä olessa , varmiten kun moottori käy, joissain lisä toim voi olla esto että toimii
vain käsijarru päällä olessa
Kallistuminen viittaa jousi tai piirin vuotoon.
https://m.motonet.fi/fi/tuote/9822580?a ... malli=2021
Onko tuo jaruneste säiliö pikku purkki( useampi osainen) letkunpäässä, kokemusta yleensä korkkia ei saa vaan tulee kokosäiliö,
motonetissä on säiliöitä tuohon tarkoitukseen ..linkki
Re: MAN 10.180 HOCL
En ole muita katkaisimia löytänyt. Ainut mikä suhauttaa jotain alustasta/etuoven luota, on tuo oikeanpuolemmaisin punainen nappi. En ole tainnut kokeilla auto käynnissä.BussMAN kirjoitti: ↑27 Huhti 2021 18:48Kaks vaihtoehtoa taso säätöön vois olla :Tsiisus kirjoitti: ↑27 Huhti 2021 16:51 Paimelasta ei löytynyt yhtään mitään kun ei ollut osaa tai bussia mukana. Noh pitänee ajella kulkineella joskus sinne.
Tuon jarru/kytkinneste säiliön korkin saa Skubalta ruhtinaalliseen 37€ hintaan, mut ei auta kun Paimelassa ole kuulleetkaan moisesta säiliöstä.
Sittenpä tuli mieleen et miten toi tasonsäätö toimii. Tässä ei ole korkeudensäätöä erikseen, kai.
Auton etuosa ja oikea takapää tippuu melko nopeasti, mutta vasen takaosa jää ylös.
Miten tuon saisi vaateriin leiriydettäessä? Siis joko ala- tai ajoasennossa.
- katk koelaudassa, normaalisti 3 asentoinen keinukytkin pysyy keskiasennossa = Ajo ,,, ei tuossa koelautakuvassa oikein
sopivaa sypoolia ole, onko muita katkaisijoita
- ilmajousien säätö kapula ( kuten kuorma autoissa) spiraalijohon päässä ohjaus napit jousille.
Nömä toimii vain virtapäällä olessa , varmiten kun moottori käy, joissain lisä toim voi olla esto että toimii
vain käsijarru päällä olessa
Kallistuminen viittaa jousi tai piirin vuotoon.
https://m.motonet.fi/fi/tuote/9822580?a ... malli=2021
Onko tuo jaruneste säiliö pikku purkki( useampi osainen) letkunpäässä, kokemusta yleensä korkkia ei saa vaan tulee kokosäiliö,
motonetissä on säiliöitä tuohon tarkoitukseen ..linkki
Miten nopeasti auton pitäisi laskeutua? Ja miten saisi nopeasti tonttiin leirissä?
Googlella löytyi tuo säiliö. Tossa melkein identtinen scaniaan.
http://www.armachine.com/Armachine/?siv ... teid=19512