Sivu 1/1
Scania vabis D11R21 1968 apuja tarvitaan..
Lähetetty: 27 Huhti 2021 21:21
Kirjoittaja Juspee
Morjes, oon uusi täälä ja kauheesti ei tullu linjureitten kans puuhailtua. Tuli hommattua kuitenkin tommonen D11R21 koneinen linjuri. Muutamia kysymyksiäkin on heränny.. ensimmäisenä lähinnä että mistä mahtais saada öljynpaine anturin ku joku sen lainannu itellensä..

ohessa kuva laitteesta ja kohdasta mistä päätti räkiä öljyt mäelle

Re: Scania vabis D11R21 1968 apuja tarvitaan..
Lähetetty: 28 Huhti 2021 19:11
Kirjoittaja Iski
Tervetuloa, anturi varmaan löytyy lähimmästä raskaan kaluston myymälästä esim. Scuba
Re: Scania vabis D11R21 1968 apuja tarvitaan..
Lähetetty: 29 Huhti 2021 09:18
Kirjoittaja Juspee
Kyselty on scanialta,tavolta,tammer dieseliltä ja skubalta.. ei oo mistään noista saatavissa

Re: Scania vabis D11R21 1968 apuja tarvitaan..
Lähetetty: 29 Huhti 2021 09:41
Kirjoittaja leemu
Kysyppä Turun telipalkki Oy
Jokisalo 0400 521261
Klo 10-12 vastaa parhaiten.
Re: Scania vabis D11R21 1968 apuja tarvitaan..
Lähetetty: 29 Huhti 2021 18:04
Kirjoittaja Juspee
anturi ongelma selvisi pultilla, seuraava onkin että mimmonen vaihdekaavio tässä mahtaa olla. näitten kanssa ei kauheesti oo tullu pelailtua nii ei mitään hajua

(joku vieny siis vaihdekepin nupinkin...)
Re: Scania vabis D11R21 1968 apuja tarvitaan..
Lähetetty: 29 Huhti 2021 18:20
Kirjoittaja leemu
Eiköhän se mahda tuollaviisiin olla

- Untitled2_20210429181930.png (21.73 KiB) Katsottu 7563 kertaa
Re: Scania vabis D11R21 1968 apuja tarvitaan..
Lähetetty: 30 Huhti 2021 00:50
Kirjoittaja Juspee
juu,tarvii koittaa ku seuraavan kerran bussin luokse lähtee

Re: Scania vabis D11R21 1968 apuja tarvitaan..
Lähetetty: 01 Touko 2021 16:11
Kirjoittaja Jule
Juspee kirjoitti: ↑29 Huhti 2021 18:04
anturi ongelma selvisi pultilla, seuraava onkin että mimmonen vaihdekaavio tässä mahtaa olla. näitten kanssa ei kauheesti oo tullu pelailtua nii ei mitään hajua

(joku vieny siis vaihdekepin nupinkin...)
Ongelmahan ei ole siinä etteikö sitä itse anturia välttämättä olisi saatavilla, vaan tieto siitä millainen se anturi on.
Tuon pultin kanssa on sitten syytä varmistaa että kone myös jäähtyy.
Jos kokemusta on lähinnä bensakoneiden rassaamisesta, niin tuo dieselin lämmöntarkkailutarve voi tulla vähän yllätyksenä. Bensakonehan toimintaperiaatteensa takia ei voi kovin pahasti ylikuumeta, moottori vaan sammuu, toisin kuin diesel jossa sen kuumenemisen lopettaa yleensä raudan hitsautuminen.
Re: Scania vabis D11R21 1968 apuja tarvitaan..
Lähetetty: 02 Touko 2021 17:35
Kirjoittaja Juspee
Dieseleistä on kokemusta, mutta vaan henkilöautoista

ajelen tosin työkseni täsyperävaunu yhdistelmää.. mutta siinä huoltosoppari nii ei oo kauheesti tarvinu perehtyä