Sivu 1/1

Scania K113CLB, Lahti 540 Falcon, 1997

Lähetetty: 25 Marras 2021 16:55
Kirjoittaja Sorvari81
No niin,

Vuosien pähkäilyn, haaveilun ja järkeilyn jälkeen järki hävisi ja sunnuntaina pitäisi tämä ostaa, mikäli vain saa ajettua pihalle. Uhka, mahdollisuus vai täydellinen katastrofi?

https://www.nettikone.com/scania/falcom ... li/2102274

Re: Scania K113CLB, Lahti 540 Falcon, 1997

Lähetetty: 25 Marras 2021 18:42
Kirjoittaja Mikaeli
Eiköhän se oo yhtä hyvä kuin kaikki muutkin, tää on hieno ja hyvä harrastus, menee varmasti kaikki aika ja rahat😎

Ja on bussi aina halvempi ja kestävämpi ku vastaava "oikea" asuntoauto.

Re: Scania K113CLB, Lahti 540 Falcon, 1997

Lähetetty: 26 Marras 2021 12:16
Kirjoittaja villev51
Kyllä on kulkuriaihiot tänä päivänä hienoja... peukkua.

Re: Scania K113CLB, Lahti 540 Falcon, 1997

Lähetetty: 30 Marras 2021 10:47
Kirjoittaja Zuikkis
Harmi kun on puolet kissaeläimestä hävinnyt.

https://mytransportgallery.1g.fi/kuvat/ ... 0Lasse.jpg

Re: Scania K113CLB, Lahti 540 Falcon, 1997

Lähetetty: 08 Joulu 2021 20:41
Kirjoittaja VOYAGER
Tere Tulemas järettömien joukkoon, ja Onnex Olkoon! :D

Toivoo naapurikylän tuplahullu! :lol:

Re: Scania K113CLB, Lahti 540 Falcon, 1997

Lähetetty: 10 Joulu 2021 15:35
Kirjoittaja Sorvari81
Siinä se nyt on :D. Pitäis vielä pihalle saada. Jonkinlainen ramppi pittee tehä

Re: Scania K113CLB, Lahti 540 Falcon, 1997

Lähetetty: 25 Marras 2022 22:07
Kirjoittaja Sorvari81
Eipä ole tänne juuri tullut kirjoiteltua, mutta melkein purettu on. Hitaasti, mutta melko varmasti. Missäköhän tuossa bussissa sijaitsee kytkimen työsylinteri? Liekö öljyt tullut pihalle, kun suutuspäissäni kytkintä hakkasin... Jos tuolla selviää, niin mitä siellä sylinterissä pitäisi tehdä?

Re: Scania K113CLB, Lahti 540 Falcon, 1997

Lähetetty: 26 Marras 2022 01:05
Kirjoittaja Mikaeli
Kytkimen työsylinteri löytyy heti polkimen altaa ja nestemäärän saa tarkistettua jarrunestesäiliöstä, läpinäkyvä vaaleankeltainen noin lapsen nyrkin kokoinen pyöreä säiliö yleensä. Löytyy seuraamalla työsylinterin yläpäästä lähtevää letkua. Sen sylinterin voi joko korjata tai ostaa uuden. Ei se uusikaan kallis ole, mutta tarkkana pitää olla, että tulee oikeanlainen.

Itse uusin poljinsylinterin ja kunnostin tehostimen korjaussarjalla ja nykyään kytkin toimii kohtuullisesti...

Scaniassa ja varmaan muissakin usein syy nesteen äkilliselle katoamiselle on puhkiruostunut poljinsylinterin ja kytkintehostimen (vaihteiston kyljessä) nesteputki. Yleisimmät paikat ilmeisesti etu- ja taka-akselien ylimenokohdat, joissa putki on alttiina kiveniskuille ym.

Re: Scania K113CLB, Lahti 540 Falcon, 1997

Lähetetty: 26 Marras 2022 07:43
Kirjoittaja setrailija
Moro
Ens kerralla kun suututtaa niin potkaise kiveen monesti halvempi parannella varvasta kuin rikottua autoa. Nuohan toimivat normaalilla voimalla.
Eihän liika voima ole pahasta kuin pyllynpyyhinnässä.
Tervetuloa hulluihin, älä tee pöljän hommia.

Re: Scania K113CLB, Lahti 540 Falcon, 1997

Lähetetty: 26 Marras 2022 08:27
Kirjoittaja BussMAN
Työsylinterihän on kytkinkopan kyljessä tehostimen yhteydessä ( tuohon aikaan oli scania kuorma- autoissa 4 sarja myös työsylinteri tyyppiä joka oli ” integroitu” painelaakeiin ts kytkinakselissa ,,,bussit )

Busseissa voi sarjat vaihtua eri tavalla kuorma autot 4 tuli 95vuonna, bussi 1997? 3 sarja , olisko alusta vanhempi.

Re: Scania K113CLB, Lahti 540 Falcon, 1997

Lähetetty: 11 Joulu 2022 20:02
Kirjoittaja Niehku_vanlife
Meillä on samanlainen, mutta keula päivitetty Ventoniemellä ollessa uudempaan. Instasta löytyy muutama kuva niehku_vanlife

Tehtiin siis viime talvena Sprinter ja nyt todettiin, että täytyy olla enemmän tilaa. Siksi hankittiin bussi.