Rasvamonttu Pirkanmaa

Kerro omasta projektistasi
heitah111
Kippari
Viestit: 55
Liittynyt: 28 Huhti 2020 21:55
Location: Suomi

Rasvamonttu Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja heitah111 »

Onko kenelläkään tiedossa bussille sopivaa monttua? Tarve ois vaihtaa öljysäiliö ja uusikin on jo hommattu. Jos kenelläkään on edes pientä vihiä mistä sellaista sais toviksi vaikka illalla tai viikonloppuna lainata niin otamme tiedon kiitollisuudella vastaan 🙏 Korvaus tottakai, ei ilman tarvitse kenenkään lainata 👍
Avatar
Timppa
Ajoneuvos
Viestit: 511
Liittynyt: 17 Maalis 2005 22:13
Truck: Carrus 602 B 10 M
Location: Hollola
Member id: 2
Paikkakunta: Hollola/Lahti

Re: Rasvamonttu Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Puutavaraa vasemman puolen renkaitten alle , lankun pätkiä tms. ja ajaen päälle . Lapiolla kaivaen työtilaa öljysäiliön kohdalle
Mikaeli
Ajoneuvos
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Elo 2020 08:47
Truck: Carrus 701 K113 TLA
Location: Tottijärvi
Member id: 454
Paikkakunta: Nokia

Re: Rasvamonttu Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Mikaeli »

Jos säiliö sopivasti renkaiden välissä, voi usein ajaa säiliön kaivetun tai olemassaolevan kuopan kohdalle. tullut joskus itse käytettyä tätä keinoa. Sama toimii myös takamoottorisen remontissa, peruuttaa perän tyhjän päälle niin on alla tilaa toimia. Toki täytyy varmistua penkkojen kestävyydestä ja ihan reunalle ei kannata ajaa...
Jos sinulla on tylsää, aikaa, rahaa tai suuria luuloja:
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki :mrgreen:
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Rasvamonttu Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Mun auto säiliön vaihtoi puolessa tunnissa paikallinen rekkakorjaamon. 50eur olin köyhempi ja kupillista kahvia rikkaampi. Ei viitsinyt ihan hirveästi alkaa monttua kaivamaan. Kannattaa kysyä rekkakorjaamosta ja työllistää paikallisia. Ostin heiltä vielä öljyt ja pari räikkäliinaa. Vanhaa säiliötä ei voinut täyttää kuin 1/4 asti. Muuten tuli öljyä katuun - se alkoi ajan saatossa sapettamaan/hävettämään, kun laaria sovitteli säiliön alle joka kerta parkkeeratessa.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Mikaeli
Ajoneuvos
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Elo 2020 08:47
Truck: Carrus 701 K113 TLA
Location: Tottijärvi
Member id: 454
Paikkakunta: Nokia

Re: Rasvamonttu Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Mikaeli »

Ihan hyvä vaihtoehto tuokin. Itse kävin viimekeväänä vaihdattamassa öljyt katsastuksen yhteydessä huittisissa, öljyn vaihto suodattimineen maksoi saman verran tehtynä, kuin pelkät öljyt itse ostaen... Eli aina ei kannata yrittää säästää, yleensä on myös alusta rasvattu katsastusta ennen montulla, maksan mielelläni 40 euroa asentajalle kun ei tarvi itse ryömiä auton alla.
Jos sinulla on tylsää, aikaa, rahaa tai suuria luuloja:
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki :mrgreen:
heitah111
Kippari
Viestit: 55
Liittynyt: 28 Huhti 2020 21:55
Location: Suomi

Re: Rasvamonttu Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja heitah111 »

Läänin kuljetuksen huolto vaihto pytyn💪 huomenna haen pois 😎 ja tieten pesen ku heillä kuulemma tee-itse pesuhalli 30e/h
Vastaa Viestiin