IRJA II

Kerro omasta projektistasi
Avatar
IRJA
Rattiamiraali
Viestit: 462
Liittynyt: 02 Helmi 2005 16:05
Location: Andalucia talvella
Paikkakunta: Sysmä kesällä

IRJA II

Viesti Kirjoittaja IRJA » 17 Loka 2007 16:57

Nyt kai projekti sitten "virallisesti " käynnistynyt :D Neukku leimattu M1 matkailuautoksi , minimi varusteilla . Nyt vaan pähkäilemään kuinka saadaan täysi seisomakorkeus kunpaankin kerrokseen :wink: , jenkkipojillahan siihen oli jo ratkaisu mutta kai jokin "keveämpi" systeemi pitäis varmaan löytää. Ja autokin pitäis saada nostettua koneen yli :lol: :lol: Ei kai muuta kun lisää ruutia keksimään :D :D
Neoplan N122

Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2287
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo

Re: IRJA II

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 » 17 Loka 2007 18:32

Onnea projektille :!: Sillä ei varmaakaan uskalla :| mennä nurmelle Rosaledassa :?:

Minä hankin :idea: auton :?: jonka saa poikittain kyytiin mahtumaan.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen

pompo
Kippari
Viestit: 61
Liittynyt: 26 Tammi 2006 22:31

Re: IRJA II

Viesti Kirjoittaja pompo » 17 Loka 2007 20:25

IRJA kirjoitti:Nyt kai projekti sitten "virallisesti " käynnistynyt :D Neukku leimattu M1 matkailuautoksi , minimi varusteilla . Nyt vaan pähkäilemään kuinka saadaan täysi seisomakorkeus kunpaankin kerrokseen :wink:
Wink pitänee todella ymmärtää winkinä :)

Kahta 190 sentin seisomakorkeuttahan nelimetriseen autoon ei saa millään. Onko jollakulla tietoa, kuinka alakerran madaltaminen onnistuu, tähtäimessä siis tolkullisen korkuinen yläkerta?

Avatar
Jone
Kansleri
Viestit: 1071
Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
Truck: Neoplan Skyliner
Location: Pohjois-Karjala

Re: IRJA II

Viesti Kirjoittaja Jone » 17 Loka 2007 20:37

Kyllä 190cm saa molempiin kerroksiin mutta ei tietenkään koko alalle. Homma pitää porrastaa jos niin tahtoo. Itse tein asian niin että yläkertaan hommelit joissa istutaan ja maataan, alakertaan seisaaltaan tehtävät hommat kuten keittiöhommat jne..

Teiden Ritari

Re: IRJA II

Viesti Kirjoittaja Teiden Ritari » 17 Loka 2007 20:41

Jos rasvamontun päällä rakennat autoa ja keksit konstin saada 2x seisomakorkeus, mieti toisenkin kerran. Suunnitelmassa saattaa olla maavaraa vähentävä vika.

Seuraamme mielenkiinnolla projektiasi ;)

Avatar
IRJA
Rattiamiraali
Viestit: 462
Liittynyt: 02 Helmi 2005 16:05
Location: Andalucia talvella
Paikkakunta: Sysmä kesällä

Re: IRJA II

Viesti Kirjoittaja IRJA » 17 Loka 2007 20:48

Kyllä saisomakorkeus molempiin keroksiin onnistuu hyvinkin , eikä pohja ota silti maahan :lol: :lol: Täytyy vain suunnitella ajan ja (puuttuvan) järjen kanssa missä kaikkialla seisomakorkeus on tarpeen .
Neoplan N122

Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4064
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: IRJA II

Viesti Kirjoittaja Lahti32 » 17 Loka 2007 21:25

Googletapa "puolitoista kerroksinen paikkuriksi" keskustelu bussit forumilta. Eero aitamaa on kehitellyt välipohjaratkaisun jossa molemmissa kerroksissa on seisomakorkeus, alakerrassa keskellä ja reunassa, yläkerrassa vain toisella reunalla. Tämä voisi olla toimiva rakenne kulkurissa jossa on ylhäällä sängyt ja sohvat ja alakerrassa keittiö, kaappitilat ja vessa, pesuhuone ja sauna.... Etuna myös portaiden lyheneminen. Keskustelussa on kyllä muitakin näkemyksiä riittämiin.
Valmistuneita Volvo B58 Lahti 32 13m 1979, Chevrolet Express Van 1997, Volvo 9700H 13m 2002, Volvo 9700H 12m 2004, Volvo 9700H 13m 2006, Volvo 9700HD 12m 2008, Volvo 9700H 14m 2011 (kesken)

Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2396
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: IRJA II

Viesti Kirjoittaja Bussiton » 17 Loka 2007 23:23

Ei muuta kun onneksi olkoon :D kyllä on hulppeen näkönen peli tuokin :shock: Alkaa tuntua noi omat autot tollasilta mikroautoilta tollasten rinnalla :mrgreen:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95

Avatar
Jone
Kansleri
Viestit: 1071
Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
Truck: Neoplan Skyliner
Location: Pohjois-Karjala

Re: IRJA II

Viesti Kirjoittaja Jone » 18 Loka 2007 02:40

Sen verran on eroja autoissa näköjään että IRJA II on varustettu tuolla keittiöllä jonka "takana" on sitten matkatavaratila. Mulla taasen sekin osa oli täynnä penkkejä. Kuvia en omasta löytänyt kun ihan oman projektin alkuajoilta, mutta siinä näkyy se tila johon pitäisi talvella rakentua sitten sauna :D

Kuvissa siis ensin IRJA II ja sitten Highway Star.
Liitteet
ak2.jpg
ak2.jpg (55.27 KiB) Katsottu 21376 kertaa
ak1.jpg
ak1.jpg (81.02 KiB) Katsottu 21375 kertaa

Avatar
B9M
Kansleri
Viestit: 1273
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
Truck: Volvo FH12 380 XL
Location: Kokkola
Member id: 048
Paikkakunta: Kokkola

Re: IRJA II

Viesti Kirjoittaja B9M » 18 Loka 2007 17:03

Raijallahan on seisomakorkeus jo yläkerroksessakin, eihän sinun Matti tarvii muista välittää :D :D . Saitko pienennettyä kokonaispainoa yhtään muutoskatsastuksessa. Eikös Jone-51k:in hävinnyt 1t johonkin 24t:sta. Tv. Ari
#048

Avatar
IRJA
Rattiamiraali
Viestit: 462
Liittynyt: 02 Helmi 2005 16:05
Location: Andalucia talvella
Paikkakunta: Sysmä kesällä

Re: IRJA II

Viesti Kirjoittaja IRJA » 18 Loka 2007 18:20

Eipä saanut koknaispainoa alaspäin vaan 23t jäi henkilöauton :lol: kokonaispainoksi ja kantavuuttakin melkein seitsemän ja puoli tonnia .Eipä tarvi ainakan tarpeiden painoa miettiä kun rakentelee :D .
Raijallehan nuo nykyiset korkeudet hyvinkin piisaisivat , mutta kyllä ainakin 1.85 täytyy kumpaankin kerrokseen saada ja suihkuun enemmänkin
Neoplan N122

Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4064
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: IRJA II

Viesti Kirjoittaja Lahti32 » 18 Loka 2007 20:34

Tässä linkki puolitoistakerroksisen keskusteluun:

http://bus.ferrycom.net/forum/viewtopic ... sc&start=0

ja kuva ajatellusta välipohjasta:

Kuva
Valmistuneita Volvo B58 Lahti 32 13m 1979, Chevrolet Express Van 1997, Volvo 9700H 13m 2002, Volvo 9700H 12m 2004, Volvo 9700H 13m 2006, Volvo 9700HD 12m 2008, Volvo 9700H 14m 2011 (kesken)

Avatar
IRJA
Rattiamiraali
Viestit: 462
Liittynyt: 02 Helmi 2005 16:05
Location: Andalucia talvella
Paikkakunta: Sysmä kesällä

Re: IRJA II

Viesti Kirjoittaja IRJA » 18 Loka 2007 21:09

Kyllä tasoa porrastamalla sopiva systeemi vielä löytyy :idea: kunhan tarpeeksi kauan pyörittelee kuvia ja kaikkea mitä mukaan pitää saada , autotalli ei niistä kaikein pienimpiä soviteltavia :lol:. Onneksi ei isoa kiirettä , silla kaikkihan tietävät mitä kiireellä syntyy :twisted: :twisted:
Neoplan N122

pompo
Kippari
Viestit: 61
Liittynyt: 26 Tammi 2006 22:31

Re: IRJA II

Viesti Kirjoittaja pompo » 18 Loka 2007 21:17

Lahti32 kirjoitti:Tässä linkki puolitoistakerroksisen keskusteluun:

ja kuva ajatellusta välipohjasta:
Joo, bongasin jo itsekin. Kieltämättä mielenkiintoinen konstruktio, joskaan ei asuntokäyttöön ihan suoraan sovellu. Mielenkiinnolla seuraan uus-Irjan syntyä.

Avatar
H.Tawast
Rattiamiraali
Viestit: 294
Liittynyt: 20 Helmi 2006 13:43
Truck: Scania
Location: Pori
Member id: 044
Paikkakunta: Pori

Re: IRJA II

Viesti Kirjoittaja H.Tawast » 18 Loka 2007 22:31

pompo kirjoitti:
Lahti32 kirjoitti:Tässä linkki puolitoistakerroksisen keskusteluun:

ja kuva ajatellusta välipohjasta:
Joo, bongasin jo itsekin. Kieltämättä mielenkiintoinen konstruktio, joskaan ei asuntokäyttöön ihan suoraan sovellu. Mielenkiinnolla seuraan uus-Irjan syntyä.
Etpä ole ainoa :shock: , katsotaan mitä tulee, ainakin "vanhasta" Irjasta päätellen; tavallista pyritään tekemään, mutta priimaa pukkaa...
Harry ja Päivi
Letkuliiteri/Scania/Kiitokori -80

Avatar
IRJA
Rattiamiraali
Viestit: 462
Liittynyt: 02 Helmi 2005 16:05
Location: Andalucia talvella
Paikkakunta: Sysmä kesällä

Re: IRJA II

Viesti Kirjoittaja IRJA » 04 Heinä 2008 19:49

Projekti etenee(???) pikkuhiljaa :) . Lähes kaikki tarpeeton ja jotain tarpeellistakin ,joka on rakentelu tiellä on saatu purettua , mutta onpahan tämä "säästävä"purkaminen niin hidasta että tuntuu että tunti töitä, tunti siivoamista ja tunti pähkäilyä saatta olla toteutunut tahti . Rautaakin on tullut hankittua "muutama " salko ja jopa muutama pätkä jo kiinnikin liimattu :) .

Alkuperäisestä neukusta jäljellä enää "himmeli" jossa vielä peltejäkin on paikoillaan , lähes kaikki lattiat purettu ja toistaiseksi kaikki ikkunatkin vielä paikoillaan kun tuo avattavien ikkunoiden ongelma ei vielä ole aivan täysin ratkennut . :? :? Muut isot ongelmat ovat jo ratkenneet jollain tavalla :shock:

Aikataulua ei oikein ole saanut hahmotettua , mutta vuosia tässä leikissä kuluu ..... olisko viisi hyvä arvaus , varmaan yhtähyvä kuin joku muukin , yksin ei päivässä tule paljoa pahaa eikä hyvää tehtyä mutta jos vuodessa setään jotain :wink: :wink: tai viidessä.....
Liitteet
IMG_4354.JPG
IMG_4354.JPG (37.83 KiB) Katsottu 20013 kertaa
Neoplan N122

Avatar
IRJA
Rattiamiraali
Viestit: 462
Liittynyt: 02 Helmi 2005 16:05
Location: Andalucia talvella
Paikkakunta: Sysmä kesällä

Re: IRJA II

Viesti Kirjoittaja IRJA » 18 Heinä 2008 22:05

Pari "toivottoman" näköistä kuvaa nykyvaiheesta lisätty galleriaan . Eipä oikein "hyvältä " näytä vielä tässä vaiheessa :lol: :lol: 8)
Neoplan N122

Avatar
Jone
Kansleri
Viestit: 1071
Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
Truck: Neoplan Skyliner
Location: Pohjois-Karjala

Re: IRJA II

Viesti Kirjoittaja Jone » 18 Heinä 2008 22:19

No nyt on perusteellinen remontti menossa! Vaan tuleepahan just mieleinen.

Avatar
B9M
Kansleri
Viestit: 1273
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
Truck: Volvo FH12 380 XL
Location: Kokkola
Member id: 048
Paikkakunta: Kokkola

Re: IRJA II

Viesti Kirjoittaja B9M » 06 Elo 2008 09:16

Surffailessa löytyi Nepparin kuva tositoimissa :DKuva


Ei onnistu liittäminen :oops: Tuolla kumminkin
#048

Avatar
IRJA
Rattiamiraali
Viestit: 462
Liittynyt: 02 Helmi 2005 16:05
Location: Andalucia talvella
Paikkakunta: Sysmä kesällä

Re: IRJA II

Viesti Kirjoittaja IRJA » 06 Elo 2008 14:33

Ihan hyvältähän tuo näytää... jotenkin päässyt unohtumaan miltä näytti kun ei "ihan " noin puhdas ja kiiltävä projektin tässä vaiheessa :) :lol:
Neoplan N122

Avatar
IRJA
Rattiamiraali
Viestit: 462
Liittynyt: 02 Helmi 2005 16:05
Location: Andalucia talvella
Paikkakunta: Sysmä kesällä

Re: IRJA II

Viesti Kirjoittaja IRJA » 18 Syys 2008 21:53

Kesä on kulunut rattoisasti "uus"IRJAn kanssa ja se päässyt jo talviuntaan :wink: viettämään .
Kaikki tarpeeton on jo saatu purettua välillä jopa "isojen kirjainten" säestyksellä pois .
Onneksi ei mitään yllättävää ole oikeastaan tullut vastaan vaan suunnitelmat vain tarkentuivat ja eikun uutta rautaa paikoilleen "liimaamaan" . Pienoinen yllätys oli kun tuossa laskeskelin paljonkos sitä RHS putkea ja huonekaluputkea on sinne tullut pieninä pätkinä laitettua ..... :? :? yli 150m on jo paikallaan ja varmaankin hiukan saa vielä ensikeväänäkin lisätä .... eikä ole ruosteen takia uutta tarvinnut laittaa :lol: :lol: , mutta kaipa siitä sitten mieleinen tulee jos valmistuu niinkuin Jone-51 tuossa aiemmin totesi :D :D
Talvi taas mietiskellään ja suunnitellaan sisustusta ja muutakin ja kysellän täällä hulluja ja joskus hullumpiakin ja jatketaan ensikeväänä :D :D :D kun taas on lämmintä ja aurinko paistaa (toivottavasi :lol: :lol: )
Neoplan N122

Avatar
IRJA
Rattiamiraali
Viestit: 462
Liittynyt: 02 Helmi 2005 16:05
Location: Andalucia talvella
Paikkakunta: Sysmä kesällä

Re: IRJA II

Viesti Kirjoittaja IRJA » 15 Marras 2008 21:19

Saksalainen neoplan dd matkailuautosivusto http://www.skylive-eurovan.de/german/skylive.htm
ei laisinkaan paha :wink:
Neoplan N122

Avatar
IRJA
Rattiamiraali
Viestit: 462
Liittynyt: 02 Helmi 2005 16:05
Location: Andalucia talvella
Paikkakunta: Sysmä kesällä

Re: IRJA II

Viesti Kirjoittaja IRJA » 30 Heinä 2009 20:00

Homma etenee hitaasti mutta varmasti :? :D . Alakerta alkaa jo hiukan vaikutta oikeanlaiselta . Eristeitä lisätty 20-50mm tarkoituksena saada "kopista" lämmönpitävä sekä kylmää että lämmintä vastaan . Seinärakenteesta tulee aika massiivinen tarkoituksella, seinävaneritkin 12mm kun kantavuudessa on "varaa" ja saahan kalusteetkin kunnolla kiinni :lol: , jospa toimisi äänieristyksenäkin ulkoa tulevia ääniä vastaan .
Neoplan N122

Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4064
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: IRJA II

Viesti Kirjoittaja Lahti32 » 30 Heinä 2009 21:17

No tuleeko tuohon sauna :?: Itse olen pyöritellyt ajatusta bussista jossa olisi sekä sauna että autotalli. Ei olisi ihan mahdoton korkeaan autoon :roll:
Valmistuneita Volvo B58 Lahti 32 13m 1979, Chevrolet Express Van 1997, Volvo 9700H 13m 2002, Volvo 9700H 12m 2004, Volvo 9700H 13m 2006, Volvo 9700HD 12m 2008, Volvo 9700H 14m 2011 (kesken)

Avatar
IRJA
Rattiamiraali
Viestit: 462
Liittynyt: 02 Helmi 2005 16:05
Location: Andalucia talvella
Paikkakunta: Sysmä kesällä

Re: IRJA II

Viesti Kirjoittaja IRJA » 30 Heinä 2009 21:30

Saunaa ei meille ole suunniteltu . Ei varmaankan olisi kovin vaikeaa vaikka rakentaa autotallista " kaksineuvoinen" , Kun auto pihalla olisi "kädenkäänteessä" muutettavissa saunaksi :idea:, onhan talli aivan tarpeetonta tilaa kun auto ei ole siellä
Neoplan N122

Vastaa Viestiin