Sivu 1/3
IRJA II
Lähetetty: 17 Loka 2007 16:57
Kirjoittaja IRJA
Nyt kai projekti sitten "virallisesti " käynnistynyt
Neukku leimattu M1 matkailuautoksi , minimi varusteilla . Nyt vaan pähkäilemään kuinka saadaan täysi seisomakorkeus kunpaankin kerrokseen
, jenkkipojillahan siihen oli jo ratkaisu mutta kai jokin "keveämpi" systeemi pitäis varmaan löytää. Ja autokin pitäis saada nostettua koneen yli
Ei kai muuta kun lisää ruutia keksimään
Re: IRJA II
Lähetetty: 17 Loka 2007 18:32
Kirjoittaja KajNyy1
Onnea projektille
Sillä ei varmaakaan uskalla
mennä nurmelle Rosaledassa
Minä hankin
auton
jonka saa poikittain kyytiin mahtumaan.
Re: IRJA II
Lähetetty: 17 Loka 2007 20:25
Kirjoittaja pompo
IRJA kirjoitti:Nyt kai projekti sitten "virallisesti " käynnistynyt
Neukku leimattu M1 matkailuautoksi , minimi varusteilla . Nyt vaan pähkäilemään kuinka saadaan täysi seisomakorkeus kunpaankin kerrokseen
Wink pitänee todella ymmärtää winkinä
Kahta 190 sentin seisomakorkeuttahan nelimetriseen autoon ei saa millään. Onko jollakulla tietoa, kuinka alakerran madaltaminen onnistuu, tähtäimessä siis tolkullisen korkuinen yläkerta?
Re: IRJA II
Lähetetty: 17 Loka 2007 20:37
Kirjoittaja Jone
Kyllä 190cm saa molempiin kerroksiin mutta ei tietenkään koko alalle. Homma pitää porrastaa jos niin tahtoo. Itse tein asian niin että yläkertaan hommelit joissa istutaan ja maataan, alakertaan seisaaltaan tehtävät hommat kuten keittiöhommat jne..
Re: IRJA II
Lähetetty: 17 Loka 2007 20:41
Kirjoittaja Teiden Ritari
Jos rasvamontun päällä rakennat autoa ja keksit konstin saada 2x seisomakorkeus, mieti toisenkin kerran. Suunnitelmassa saattaa olla maavaraa vähentävä vika.
Seuraamme mielenkiinnolla projektiasi
Re: IRJA II
Lähetetty: 17 Loka 2007 20:48
Kirjoittaja IRJA
Kyllä saisomakorkeus molempiin keroksiin onnistuu hyvinkin , eikä pohja ota silti maahan
Täytyy vain suunnitella ajan ja (puuttuvan) järjen kanssa missä kaikkialla seisomakorkeus on tarpeen .
Re: IRJA II
Lähetetty: 17 Loka 2007 21:25
Kirjoittaja Lahti32
Googletapa "puolitoista kerroksinen paikkuriksi" keskustelu bussit forumilta. Eero aitamaa on kehitellyt välipohjaratkaisun jossa molemmissa kerroksissa on seisomakorkeus, alakerrassa keskellä ja reunassa, yläkerrassa vain toisella reunalla. Tämä voisi olla toimiva rakenne kulkurissa jossa on ylhäällä sängyt ja sohvat ja alakerrassa keittiö, kaappitilat ja vessa, pesuhuone ja sauna.... Etuna myös portaiden lyheneminen. Keskustelussa on kyllä muitakin näkemyksiä riittämiin.
Re: IRJA II
Lähetetty: 17 Loka 2007 23:23
Kirjoittaja Bussiton
Ei muuta kun onneksi olkoon
kyllä on hulppeen näkönen peli tuokin
Alkaa tuntua noi omat autot tollasilta mikroautoilta tollasten rinnalla
Re: IRJA II
Lähetetty: 18 Loka 2007 02:40
Kirjoittaja Jone
Sen verran on eroja autoissa näköjään että
IRJA II on varustettu tuolla keittiöllä jonka "takana" on sitten matkatavaratila. Mulla taasen sekin osa oli täynnä penkkejä. Kuvia en omasta löytänyt kun ihan oman projektin alkuajoilta, mutta siinä näkyy se tila johon pitäisi talvella rakentua sitten sauna
Kuvissa siis ensin
IRJA II ja sitten Highway Star.
Re: IRJA II
Lähetetty: 18 Loka 2007 17:03
Kirjoittaja B9M
Raijallahan on seisomakorkeus jo yläkerroksessakin, eihän sinun Matti tarvii muista välittää
. Saitko pienennettyä kokonaispainoa yhtään muutoskatsastuksessa. Eikös Jone-51k:in hävinnyt 1t johonkin 24t:sta. Tv. Ari
Re: IRJA II
Lähetetty: 18 Loka 2007 18:20
Kirjoittaja IRJA
Eipä saanut koknaispainoa alaspäin vaan 23t jäi henkilöauton
kokonaispainoksi ja kantavuuttakin melkein seitsemän ja puoli tonnia .Eipä tarvi ainakan tarpeiden painoa miettiä kun rakentelee
.
Raijallehan nuo nykyiset korkeudet hyvinkin piisaisivat , mutta kyllä ainakin 1.85 täytyy kumpaankin kerrokseen saada ja suihkuun enemmänkin
Re: IRJA II
Lähetetty: 18 Loka 2007 20:34
Kirjoittaja Lahti32
Tässä linkki puolitoistakerroksisen keskusteluun:
http://bus.ferrycom.net/forum/viewtopic ... sc&start=0
ja kuva ajatellusta välipohjasta:
Re: IRJA II
Lähetetty: 18 Loka 2007 21:09
Kirjoittaja IRJA
Kyllä tasoa porrastamalla sopiva systeemi vielä löytyy
kunhan tarpeeksi kauan pyörittelee kuvia ja kaikkea mitä mukaan pitää saada , autotalli ei niistä kaikein pienimpiä soviteltavia
. Onneksi ei isoa kiirettä , silla kaikkihan tietävät mitä kiireellä syntyy
Re: IRJA II
Lähetetty: 18 Loka 2007 21:17
Kirjoittaja pompo
Lahti32 kirjoitti:Tässä linkki puolitoistakerroksisen keskusteluun:
ja kuva ajatellusta välipohjasta:
Joo, bongasin jo itsekin. Kieltämättä mielenkiintoinen konstruktio, joskaan ei asuntokäyttöön ihan suoraan sovellu. Mielenkiinnolla seuraan uus-Irjan syntyä.
Re: IRJA II
Lähetetty: 18 Loka 2007 22:31
Kirjoittaja H.Tawast
pompo kirjoitti:Lahti32 kirjoitti:Tässä linkki puolitoistakerroksisen keskusteluun:
ja kuva ajatellusta välipohjasta:
Joo, bongasin jo itsekin. Kieltämättä mielenkiintoinen konstruktio, joskaan ei asuntokäyttöön ihan suoraan sovellu. Mielenkiinnolla seuraan uus-Irjan syntyä.
Etpä ole ainoa
, katsotaan mitä tulee, ainakin "vanhasta" Irjasta päätellen; tavallista pyritään tekemään, mutta priimaa pukkaa...
Re: IRJA II
Lähetetty: 04 Heinä 2008 19:49
Kirjoittaja IRJA
Projekti etenee(???) pikkuhiljaa
. Lähes kaikki tarpeeton ja jotain tarpeellistakin ,joka on rakentelu tiellä on saatu purettua , mutta onpahan tämä "säästävä"purkaminen niin hidasta että tuntuu että tunti töitä, tunti siivoamista ja tunti pähkäilyä saatta olla toteutunut tahti . Rautaakin on tullut hankittua "muutama " salko ja jopa muutama pätkä jo kiinnikin liimattu
.
Alkuperäisestä neukusta jäljellä enää "himmeli" jossa vielä peltejäkin on paikoillaan , lähes kaikki lattiat purettu ja toistaiseksi kaikki ikkunatkin vielä paikoillaan kun tuo avattavien ikkunoiden ongelma ei vielä ole aivan täysin ratkennut .
Muut isot ongelmat ovat jo ratkenneet jollain tavalla
Aikataulua ei oikein ole saanut hahmotettua , mutta vuosia tässä leikissä kuluu ..... olisko viisi hyvä arvaus , varmaan yhtähyvä kuin joku muukin , yksin ei päivässä tule paljoa pahaa eikä hyvää tehtyä mutta jos vuodessa setään jotain
tai viidessä.....
Re: IRJA II
Lähetetty: 18 Heinä 2008 22:05
Kirjoittaja IRJA
Re: IRJA II
Lähetetty: 18 Heinä 2008 22:19
Kirjoittaja Jone
No nyt on perusteellinen remontti menossa! Vaan tuleepahan just mieleinen.
Re: IRJA II
Lähetetty: 06 Elo 2008 09:16
Kirjoittaja B9M
Surffailessa löytyi Nepparin kuva tositoimissa
Ei onnistu liittäminen
Tuolla kumminkin
Re: IRJA II
Lähetetty: 06 Elo 2008 14:33
Kirjoittaja IRJA
Ihan hyvältähän tuo näytää... jotenkin päässyt unohtumaan miltä näytti kun ei "ihan " noin puhdas ja kiiltävä projektin tässä vaiheessa
Re: IRJA II
Lähetetty: 18 Syys 2008 21:53
Kirjoittaja IRJA
Kesä on kulunut rattoisasti "uus"IRJAn kanssa ja se päässyt jo talviuntaan
viettämään .
Kaikki tarpeeton on jo saatu purettua välillä jopa "isojen kirjainten" säestyksellä pois .
Onneksi ei mitään yllättävää ole oikeastaan tullut vastaan vaan suunnitelmat vain tarkentuivat ja eikun uutta rautaa paikoilleen "liimaamaan" . Pienoinen yllätys oli kun tuossa laskeskelin paljonkos sitä RHS putkea ja huonekaluputkea on sinne tullut pieninä pätkinä laitettua .....
yli 150m on jo paikallaan ja varmaankin hiukan saa vielä ensikeväänäkin lisätä .... eikä ole ruosteen takia uutta tarvinnut laittaa
, mutta kaipa siitä sitten mieleinen tulee jos valmistuu niinkuin Jone-51 tuossa aiemmin totesi
Talvi taas mietiskellään ja suunnitellaan sisustusta ja muutakin ja kysellän täällä hulluja ja joskus hullumpiakin ja jatketaan ensikeväänä
kun taas on lämmintä ja aurinko paistaa (toivottavasi
)
Re: IRJA II
Lähetetty: 15 Marras 2008 21:19
Kirjoittaja IRJA
Saksalainen neoplan dd matkailuautosivusto
http://www.skylive-eurovan.de/german/skylive.htm
ei laisinkaan paha
Re: IRJA II
Lähetetty: 30 Heinä 2009 20:00
Kirjoittaja IRJA
Homma etenee hitaasti mutta varmasti
. Alakerta alkaa jo hiukan vaikutta oikeanlaiselta . Eristeitä lisätty 20-50mm tarkoituksena saada "kopista" lämmönpitävä sekä kylmää että lämmintä vastaan . Seinärakenteesta tulee aika massiivinen tarkoituksella, seinävaneritkin 12mm kun kantavuudessa on "varaa" ja saahan kalusteetkin kunnolla kiinni
, jospa toimisi äänieristyksenäkin ulkoa tulevia ääniä vastaan .
Re: IRJA II
Lähetetty: 30 Heinä 2009 21:17
Kirjoittaja Lahti32
No tuleeko tuohon sauna
Itse olen pyöritellyt ajatusta bussista jossa olisi sekä sauna että autotalli. Ei olisi ihan mahdoton korkeaan autoon
Re: IRJA II
Lähetetty: 30 Heinä 2009 21:30
Kirjoittaja IRJA
Saunaa ei meille ole suunniteltu . Ei varmaankan olisi kovin vaikeaa vaikka rakentaa autotallista " kaksineuvoinen" , Kun auto pihalla olisi "kädenkäänteessä" muutettavissa saunaksi
, onhan talli aivan tarpeetonta tilaa kun auto ei ole siellä