pumpun syöttöruuvin kimppuun..?

Ajoneuvon alustan teknisiset jutut, huoltovinkkejä jne.
Suti
Tosi harrastaja
Viestit: 43
Liittynyt: 27 Huhti 2006 21:06
Location: Littoinen
Paikkakunta: Littoinen

pumpun syöttöruuvin kimppuun..?

Viesti Kirjoittaja Suti »

Kaikenmaailman t-s-i rekkapenat kehuskelevat ruuvanneensa pumpun syöttöä suuremmaksi jonka johdosta niskatkin nipsuvat kiihtyvyyden/sitkeyden parantuessa..(huom. pienehköä liioittelua).
Millaisia kokemuksia muilla on syötön lisäämisen vaikutuksesta sitkeyteen? Vai kuluttaako vain/ lykkääkö vain lisää mustaa tuubia putkesta ?
Itse testasin äsken 1/4 kierros kerrallaan vaikutusta omaan vekottimeeni. Kun oli kierros avattu, rupesi sitä kaivattua mustaa tulemaan(eli väänsin ainakin oikeaan suuntaan). Savu ei silti ole häiritsevä, mutta kyllä vieläkin on kiikareille käyttöä joka risteyksessä.. ELI EIPÄ PALJOA AUTTANUT MEIDÄN TAPAUKSESSA !
ex kulkuri: MB 914-85
lottesse
Tosi harrastaja
Viestit: 38
Liittynyt: 11 Joulu 2006 22:07
Paikkakunta: naantali

Viesti Kirjoittaja lottesse »

ei se syötön lisäys auta muutakun kulutukseen vapaasti hengittävässä mut
turbo koneessa on eri juttu !
Suti
Tosi harrastaja
Viestit: 43
Liittynyt: 27 Huhti 2006 21:06
Location: Littoinen
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja Suti »

Onko se tieto vai kuuleman mukaan?
Naantali..millainen vempele siellä on parkissa ?

terv. melkein naapurista, Littoisista
ex kulkuri: MB 914-85
Avatar
jones69
Rattimajuri
Viestit: 153
Liittynyt: 12 Loka 2006 18:19
Truck: Scania K112Kutter...
Location: Porvoo
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja jones69 »

vai katos... onhan meitä vaparimersu miehiä paljonkin... :D niin lottesse on oikeassa, eipä paljon vapareihin muutosta tee. Vain savutus lisääntyy ja ei välttämättä mee enää savuarvoista läpi, eli kauheasti kannata ruuvailla.

Onnea rojektille! Voisitte tietenkin molemmat laittaa esille kuvia projekteistanne kun "hieman" kiinnostaisi nähdä muitakin mesejä kun tuo meidän. No viimeistään keväämmällä miiteissä?!
Scania K112 Kutter DECA340
Suti
Tosi harrastaja
Viestit: 43
Liittynyt: 27 Huhti 2006 21:06
Location: Littoinen
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja Suti »

Kokeilin joskus kesällä laittaa kuvia foorumiin meijän "isomersusta",mut muistaakseni jotenkin osoittautui liian vaikeeksi kikkailla sellanen rojekti tietokoneen parissa..
sitä kun ei pysty tekemään lenkkiavaimilla ja rälläkällä, jotka pysyvät paremmin hyppysissä kuin näppäimet..
ex kulkuri: MB 914-85
Avatar
kengu
Rattimajuri
Viestit: 206
Liittynyt: 18 Touko 2006 15:56
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kengu »

Joo. tuo ihan turhaan rajoittaa alkuperäisen kuvan kokoa jota saa galleriaan lisätä. Aiheutti sen, että itse sitten laitoin omaan galleriaan joka pienentää kuvan sitten sopivan kokoisiksi kuviksi ja joko jättää alkuperäisen palvelimelle tai ei. Onhan se luonnollisesti ihan fiksua ensin vähän pienennellä ja helpottaahan se palvelimen yhteyden ja prosessrorin kuormaa, mutta eipä tuo kai ihan kyykyssä kuormasta ole.

(tai sitten se oli joku muu bugi, joka ilimeni valituksena liian isosta kuvasta)
lottesse
Tosi harrastaja
Viestit: 38
Liittynyt: 11 Joulu 2006 22:07
Paikkakunta: naantali

Viesti Kirjoittaja lottesse »

koitetaan laittaa kuvei
tonne allekirjoitukseen.
Avatar
kengu
Rattimajuri
Viestit: 206
Liittynyt: 18 Touko 2006 15:56
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kengu »

Hene kirjoitti: Jos kyse on Kylähullujen Kulkureiden galleriasta, niin muistaakseni galleriaan lähetettävien kuvien maksimi tiedoston koko on 1024 kb tai 2048 kb. Se galleria on aika lailla vakioasetuksilla...

Linja tai suoritusaika eivät ole rajoituksen syynä.
No minä puhuin galleriasta, toinen puhui foorumista ja puhuessani galleriasta kyseessä oli tuo kylähullugalleria. Omaan galleriaani säädin aikoinaan niin, että kamerasta tulevat kuvat galleria syö ja rouskuttaa pienemmiksi. Nyt kuvakoon kasvaessa teho ei samaa tahtia lisäänny, mutta silti tykkään siitä, että kone raksuttelee kuvat sopivan kokoisiksi. Todennäköisesti tuon saisi convertillakin jotenkin näppärästi tehtyä, mutta eipä ole ollut tarvetta.
Avatar
jones69
Rattimajuri
Viestit: 153
Liittynyt: 12 Loka 2006 18:19
Truck: Scania K112Kutter...
Location: Porvoo
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja jones69 »

Hene kirjoitti:
kengu kirjoitti:
Hene kirjoitti: Jos kyse on Kylähullujen Kulkureiden galleriasta, niin muistaakseni galleriaan lähetettävien kuvien maksimi tiedoston koko on 1024 kb tai 2048 kb. Se galleria on aika lailla vakioasetuksilla...

Linja tai suoritusaika eivät ole rajoituksen syynä.
No minä puhuin galleriasta, toinen puhui foorumista ja puhuessani galleriasta kyseessä oli tuo kylähullugalleria. Omaan galleriaani säädin aikoinaan niin, että kamerasta tulevat kuvat galleria syö ja rouskuttaa pienemmiksi. Nyt kuvakoon kasvaessa teho ei samaa tahtia lisäänny, mutta silti tykkään siitä, että kone raksuttelee kuvat sopivan kokoisiksi. Todennäköisesti tuon saisi convertillakin jotenkin näppärästi tehtyä, mutta eipä ole ollut tarvetta.
Jep. Pumpun syöttöruuvista tuota kuvakokoa ei pysty säätämään... :D
:arrow: :lol: :lol: :lol:
Scania K112 Kutter DECA340
Avatar
otto
Rattiamiraali
Viestit: 294
Liittynyt: 28 Maalis 2006 20:48
Truck: Scania DS11
Location: säynätsalo
Member id: 59

Viesti Kirjoittaja otto »

minä jättäisin sen pumpun ruuvaamisen amma miehille.on vanhan koneen kanssa vähän riskaa peliä itse ruuvailla?
Suti
Tosi harrastaja
Viestit: 43
Liittynyt: 27 Huhti 2006 21:06
Location: Littoinen
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja Suti »

miksi riskipeliä ? Jos vain koitan hieman lisätä syöttöä enkä päinvastoin, eipä siinä luulisi mitään hajoavankaan..ja alkuperäinen asetushan on tasan kierros kiinni, että inssikin tykkää päästöarvoista..
ex kulkuri: MB 914-85
lottesse
Tosi harrastaja
Viestit: 38
Liittynyt: 11 Joulu 2006 22:07
Paikkakunta: naantali

Viesti Kirjoittaja lottesse »

joo mut muuhun kun syöttöön ei kannata koskea.
ja muut säädöt on yleensä jonkun luukun takana.
eli ruiskutuksen alkamis ja loppumis kohta ja ahdetun ilman syötön säädöt.
ja ei dieseli mitään välitä jos saa liian vähän soppaa,voimaa vaan ei tule eikä myöskään pakokaasua,ja mikä tekee sen et ei tule ahtoakaan.
on meinaa tullu säädettyä vanha mersu 407 kiertämään 5600rmp ja maksimit pitäis olla 4800rmp ja sauhuakin tuli kontorilla mittariin 9 ja sais olla joku 2. mut sit se jakoketju meni kampiakselin ympärille ja piti aika pahan äänen. kohtuus kaikessa :D :D
Vastaa Viestiin