Gigapowerin magneeteista
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 91
- Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:13
- Truck: Scania Haldin Boxer
- Location: Salo
- Member id: 16
- Paikkakunta: Salo
Gigapowerin magneeteista
Tässä yhteydessä haluan esittää Ikulle (Small Oldie) julkisen kiitoksen vinkistä viime keväänä Orimattilan Kehräämötreffeihin. Kiitos. Siellä Gigapowerin edustaja piti esittelyn. Olin lukenut magneeteista aiemmin, mutta tämä luento vahvisti ajatusmallin. Testattu on koko kesä.
Jo ennen juhannusta varmistui, etten palauta magneetteja (3kk palautusoikeus). Kone, jossa magneetit ovat on 8 litran etukone Scania turbolla DS80 vm-75.
Aivan kuten myyjä esittää: Vääntöä on selkeästi lisää, risteykset voi ajaa käytännössä pykälää suuremmalla vaihteella ja mäennousukyky on miellyttävämpi. Etukoneen äänen pehmentymisessä ei mainittavaa eroa.
Polttoaineen kulutus laski litran satasella. Käynnistyvyys on havaittavasti parempi.
Venttiilikopan kanteen merkitty ruiskutuksen alkamishetki 19as eyk on voitu myöhästyttää neljä astetta ollen nyt 15as eyk. Pakoputkiliitoksessa ennen turboa on pieni vuoto. Kun vuodon saan pois saattaa olla mahdollista ruiskutushetken myöhästyttäminen vielä lisää. Kalajärvikokoontumisessa ruiskutushetki oli 9,5as eyk. Pukkasi mäessä mustaa. Tasaisella savukaasut normaalit.
Pakokaasutestiä ei moottorille katsastuksessa tarvitse tehdä, mutta magneettia on käytetty 230000km ajetulle Renault Twingolle (1-pisteruisku) ja pakokaasuarvot olivat kuin uudella autolla. Katsastusmies mainitsi "Tämähän (moottori) on hyvässä kunnossa". Myös Twingon vääntö tuntuu lisääntyvän ja muutenkin pieni bensankulutus hipusen pienempi.
Lisätietoja osoitteesta http://www.gigapower.fi Syysterveisin Pataässä
Jo ennen juhannusta varmistui, etten palauta magneetteja (3kk palautusoikeus). Kone, jossa magneetit ovat on 8 litran etukone Scania turbolla DS80 vm-75.
Aivan kuten myyjä esittää: Vääntöä on selkeästi lisää, risteykset voi ajaa käytännössä pykälää suuremmalla vaihteella ja mäennousukyky on miellyttävämpi. Etukoneen äänen pehmentymisessä ei mainittavaa eroa.
Polttoaineen kulutus laski litran satasella. Käynnistyvyys on havaittavasti parempi.
Venttiilikopan kanteen merkitty ruiskutuksen alkamishetki 19as eyk on voitu myöhästyttää neljä astetta ollen nyt 15as eyk. Pakoputkiliitoksessa ennen turboa on pieni vuoto. Kun vuodon saan pois saattaa olla mahdollista ruiskutushetken myöhästyttäminen vielä lisää. Kalajärvikokoontumisessa ruiskutushetki oli 9,5as eyk. Pukkasi mäessä mustaa. Tasaisella savukaasut normaalit.
Pakokaasutestiä ei moottorille katsastuksessa tarvitse tehdä, mutta magneettia on käytetty 230000km ajetulle Renault Twingolle (1-pisteruisku) ja pakokaasuarvot olivat kuin uudella autolla. Katsastusmies mainitsi "Tämähän (moottori) on hyvässä kunnossa". Myös Twingon vääntö tuntuu lisääntyvän ja muutenkin pieni bensankulutus hipusen pienempi.
Lisätietoja osoitteesta http://www.gigapower.fi Syysterveisin Pataässä
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 91
- Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:13
- Truck: Scania Haldin Boxer
- Location: Salo
- Member id: 16
- Paikkakunta: Salo
Magneetin paikka
Magneetti tai useampi asennetaan polttoaineputken ympärille kierretyn galvanoidun rautalankakierrosten päälle. Käsitykseni mukaan dieselmoottoreissa polttoainesuodattimen ja ruiskutuspumpun väliin.
Bensiiniruiskuissa mahdollisimman lähelle ruiskutuspistettä.
Mulla Scaniassa kaksi magneettia suodattimen jälkeen ja yksi ennen suodatinta. Asennusohjeet tulee magneettien mukana.
Bensiiniruiskuissa mahdollisimman lähelle ruiskutuspistettä.
Mulla Scaniassa kaksi magneettia suodattimen jälkeen ja yksi ennen suodatinta. Asennusohjeet tulee magneettien mukana.
- MAN
- Rattimajuri
- Viestit: 213
- Liittynyt: 16 Huhti 2006 00:08
- Truck: Man
- Location: Hartola/Hyvinkää/Mikkeli
- Paikkakunta: Hartola
Mullakin ne *palikat* pyörii chevyvanin hanskalokerossa odotellen asennusta paikoilleen...... jahka kokeilen siinä niin tilaan Manniin ja muuhunkin kalustoon jos apua...... ilmeisesti on.....

*the* MAN
Kori : Niessman & Bischoff Clou Liner 1100 -89
Alusta : Man 8.170 FOC
Carthago E-Liner 55XL 2017
MB Sprinter 319 4X4 retkeilyauto
Kori : Niessman & Bischoff Clou Liner 1100 -89
Alusta : Man 8.170 FOC
Carthago E-Liner 55XL 2017
MB Sprinter 319 4X4 retkeilyauto
-
- Rattimajuri
- Viestit: 168
- Liittynyt: 07 Joulu 2006 11:57
- Paikkakunta: Haapajarvi
Polttoaineiden lisa- aineet yms,, viritykset,,
Mista loytyy juttua tieteellis- matemaattisesti naiden magneettien toiminnan perusteista,, Linkkeja,, Esityksen kielella ei valia kunhan asia on kohdallaan. Tuolta GigaPowerin sivuilta en loytanyt yksityiskohtaisia selostuksia,, Olen tassa vuosien varrella tormaillyt erilaisiin virityksiin joiden on vaitetty parantavan polttoainetaloutta tavalla tai toisella. Viimeksi keskustelin pitkaan jenkeissa yhden hemmon kanssa joka myi polttoainetankkiin pantavia pillereita (bensiini-). En kuitenkaan ole viela tahan mennessa vakuuttunut niiden toiminnasta,, perustelut on olleet aika hataria,,, 

Alussa oli tie, kuoppaukko ja Scania BF86S/Lahti31.
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 623
- Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
- Truck: scania k114 carrus
- Location: uusimaa
sorry nyt vaan, mutta en ainakaan itse jaksa uskoa aiheeseen. voi toki olla niin, että joku oikeasti keksii jotain näin yksinkertaista, mitä maailman muut miljoonat autoalan säätäjät eivät ole ymmärtäneet. MUTTA: yleisin virhe on laskea kulutusta joko yksittäisistä tankkauksista tai normaalia käyttöä edullisemmista ajo-olosuhteista. esim. corollan tankin tilavuus vaihteli täysin tyhjäksi ajettuna (sammui) jopa 3 litraa. (50l tankki!) eli täydesta täyteen tankkauksessa voi olla lähes 10% heitto pelkästään lämpötilaeroina
mutta taas firmamme ennakoivan ajon koulutuksessa suurimmat säästöt olivat 50% luokkaa (bussilla kaupungissa ajotavan muutoksella).
magneetti haukkuu kyllä hintansa, jos kulutus putoaa, vaikka se ainoa muutos tapahtuisikin kuljettajan korvien välissä



magneetti haukkuu kyllä hintansa, jos kulutus putoaa, vaikka se ainoa muutos tapahtuisikin kuljettajan korvien välissä



Aikamoiselta skebalta kuulostaa, mutta eipä sitä voi kyllä varmaks sanoo miten vaikuttaa ennen kun on testannu, täytyis varmaan ruveta mittaileen keskikulutusta pitkällä aikavälillä, ja sit hommata tollaset magneetit ja mittailla taas sitten sen jälkeen.. Kokeilemallahan se selviää. 

-Jero-
http://www.autogear.fi
http://www.autogear.fi
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 623
- Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
- Truck: scania k114 carrus
- Location: uusimaa
olen aina laittanut kaikki autoihini tankkaamat polttoaineet ylös. sillälailla pysyy selvillä että mitä kosla on kuluttanut milloinkin. lisäksi laitan polttoaineen hinnan ja tankkauspaikan ylös niin tuleepahan reissupäiväkirja samalla
ilma ja polttoaineputsarit, järkevä ajonopeus, jarrujen hyvä toiminta ja riittävät rengaspaineet sekä tyhmäkäynnin välttäminen vaikuttavat taatusti tehokkaammin mitä magneettien ripottelu konehuoneeseen. ja lomalla on kädet puhtaammat
ruiskutusennakoiden oma "säätely" takaa moottorikorjaamoille töitä

ne eivät ole tuulesta temmattuja arvoja, vaan tuhansien koeajotuntien tulos, joita ei "musta tuntuu"-systeemillä voi ainakaan parantaa

ilma ja polttoaineputsarit, järkevä ajonopeus, jarrujen hyvä toiminta ja riittävät rengaspaineet sekä tyhmäkäynnin välttäminen vaikuttavat taatusti tehokkaammin mitä magneettien ripottelu konehuoneeseen. ja lomalla on kädet puhtaammat

ruiskutusennakoiden oma "säätely" takaa moottorikorjaamoille töitä


ne eivät ole tuulesta temmattuja arvoja, vaan tuhansien koeajotuntien tulos, joita ei "musta tuntuu"-systeemillä voi ainakaan parantaa

-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 91
- Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:13
- Truck: Scania Haldin Boxer
- Location: Salo
- Member id: 16
- Paikkakunta: Salo
En ole ajatellut polttoainemagneetteja psykologisesti vaan lähinnä vertaillen.
Mikroaaltouunissa sukkelasti vaihtuva sähkökenttä ravisuttaa ruuan ulkoisesti sähköisessä epätasapainossa olevia vesimolekyylejä aiheuttaen vierintäkitkallaan kuumenemisen. Hiukkaskiihdyttimissä magneeteilla ohjataan hiukkasia. Aineen molekyyleihin voidaan ulkoisesti vaikuttaa.
Gigapowerin edustajan mukaan amerikkalaiset huomasivat jo 40-luvulla,
että viemällä polttoaineen voimakkaan magneettikentän lävitse aineen molekyylit menevät ikäänkuin "päreiksi" ja yhtyvät paremmin happeen. Palaminen on nopeampaa ja täydellisempää. Tähän perustuu ruiskutushetken myöhästyttäminen. Räjähdys tapahtuu pakenevaan mäntään. Moottorin sitkeys lisääntyy.
Tehtaan asetusarvoja ei ole ajettu polttoainemagneeteilla. Mitä uudempi ja kehittyneempi moottori on sitä suhteellisesti vähemmän magneetit palamiseen vaikuttavat, mutta kaikissa palaminen varmasti nopeutuu ja pakokaasuarvot paranevat. Pieni plussa Äiti Maalle. Äiti Maata kunnioittavia arvoja ei ole koskaan liikaa tällä planeetalla.
Itse ymmärrän syyn miksei ajoneuvojen pakokaasupäästöjä korjailla magneeteilla on öljyteollisuus, joka ei halua katteestaan 10% pois.
Öljyn vuoksi käydään kalliita sotia.
Kävin viikonloppuna Scanialla avantouinnin SM-kisoissa turbon edessä ollut pakokaasuvuoto korjattuna. Ensi viestissä ilmottamaani kulutuksen vähentymistä litralla ei oltu mitattu virheellisesti. Mitattu vähentymisarvo oli kolme litraa, josta litran julkisesti ilmoitin. Turbon pyöriessä nyt kuten kuuluukin vähentymä ei näytä jäävän kolmeen litraan.
Ostopäätös minulla perustui mäennousukyvyn parantumiseen. Harva ajoneuvon osa alkaa maksella itseään käytössä takaisin.
Iloista talven jatkoa... Terveisin Pataässä
Mikroaaltouunissa sukkelasti vaihtuva sähkökenttä ravisuttaa ruuan ulkoisesti sähköisessä epätasapainossa olevia vesimolekyylejä aiheuttaen vierintäkitkallaan kuumenemisen. Hiukkaskiihdyttimissä magneeteilla ohjataan hiukkasia. Aineen molekyyleihin voidaan ulkoisesti vaikuttaa.
Gigapowerin edustajan mukaan amerikkalaiset huomasivat jo 40-luvulla,
että viemällä polttoaineen voimakkaan magneettikentän lävitse aineen molekyylit menevät ikäänkuin "päreiksi" ja yhtyvät paremmin happeen. Palaminen on nopeampaa ja täydellisempää. Tähän perustuu ruiskutushetken myöhästyttäminen. Räjähdys tapahtuu pakenevaan mäntään. Moottorin sitkeys lisääntyy.
Tehtaan asetusarvoja ei ole ajettu polttoainemagneeteilla. Mitä uudempi ja kehittyneempi moottori on sitä suhteellisesti vähemmän magneetit palamiseen vaikuttavat, mutta kaikissa palaminen varmasti nopeutuu ja pakokaasuarvot paranevat. Pieni plussa Äiti Maalle. Äiti Maata kunnioittavia arvoja ei ole koskaan liikaa tällä planeetalla.
Itse ymmärrän syyn miksei ajoneuvojen pakokaasupäästöjä korjailla magneeteilla on öljyteollisuus, joka ei halua katteestaan 10% pois.
Öljyn vuoksi käydään kalliita sotia.
Kävin viikonloppuna Scanialla avantouinnin SM-kisoissa turbon edessä ollut pakokaasuvuoto korjattuna. Ensi viestissä ilmottamaani kulutuksen vähentymistä litralla ei oltu mitattu virheellisesti. Mitattu vähentymisarvo oli kolme litraa, josta litran julkisesti ilmoitin. Turbon pyöriessä nyt kuten kuuluukin vähentymä ei näytä jäävän kolmeen litraan.
Ostopäätös minulla perustui mäennousukyvyn parantumiseen. Harva ajoneuvon osa alkaa maksella itseään käytössä takaisin.
Iloista talven jatkoa... Terveisin Pataässä
-
- Rattimajuri
- Viestit: 168
- Liittynyt: 07 Joulu 2006 11:57
- Paikkakunta: Haapajarvi
Pitaa viela vahan ihmetella,,
Oljyteollisuus kylla puuhailee kaikenlaista ja kaikkialla,, Mika minua ihan oikeasti ihmetyttaa on autoteollisuuden kiinnostumattomuus. Kyllahan autoteollisuus tana paivana pyrkii vahapaastoisiin polttoainetehokkaisiin ajoneuvoihin. Ajatelkaa vain etta vain muutama malli tallakin hetkella todella tayttaa EU:n suositukset. Pitaydyn pessimistisessa kannassani naiden magneettisten tuotteiden suhteen.
Alussa oli tie, kuoppaukko ja Scania BF86S/Lahti31.
Minulla on työpaikaltani äärimmäisen kovaa faktaa noista magneeteista. Meillä on raskasöljylaitos....Saacen poltin höyrykattilan perässä. Myyjä lupasi 5% aleneman kulutukseen ja vastaavan parannuksen savukaasujen lämpöön sekä kattilan nokiarvoihin. Myyjä sai itse asentaa mötikät haluamaansa paikkaan ja oli mukana mittauksissa. Meillä on nimittäin todella tarkat savukaasu- ja lämpömittaukset sekä tarkka öljynmittaus sekä rinnalla höyrynkulutuspiirturi.
Tulos oli täsmälleen 0(!) mittaustarkkuden (arviolta+/-1%) rajoissa. Kauppias suostui vastahankaisesti kokeeseen eikä hänestä ole sen koommin kuulunut. Keräsi vehkeensä vähin äänin pois
Tulos oli täsmälleen 0(!) mittaustarkkuden (arviolta+/-1%) rajoissa. Kauppias suostui vastahankaisesti kokeeseen eikä hänestä ole sen koommin kuulunut. Keräsi vehkeensä vähin äänin pois

-
- Rattimajuri
- Viestit: 168
- Liittynyt: 07 Joulu 2006 11:57
- Paikkakunta: Haapajarvi
Sepa sitten seleva,,,
Olen aina ollut epailevainen Tuomas- vaikkakin helposti innostuva- olisin pian kiertanyt polttoaineputken ymparille kuparilangan patkasta solenoidin ja pistanyt 24V: sta pikkusen virtaa lapi,, siinahan se pateva magneetti olisi tullut helpolla. Hyva juttu!! Omalta kohdaltani mielenkiinto katosi mclean' in kommenttiin. Saastyypahan vahainen aivokapasiteetti tyttojen katteluun ja vahan tyontekoonkin jaa viela kaytettavaksi. Nain saankin sitten projektin loppuun ja paasen vapun jalkeen Suomeen,, koettamaan vielako Scania suostuisi minua kuljettamaan,,,



Alussa oli tie, kuoppaukko ja Scania BF86S/Lahti31.
- B9M
- Kansleri
- Viestit: 1481
- Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
- Truck: Volvo FH12 380 XL
- Location: Kokkola
- Member id: 048
- Paikkakunta: Kokkola
Yksi epäilijä täälläkin. Perstuntumalla ei kyllä mielestäni meidän vehkeillä pysty kulutuslukemien laskemista toteamaan. Suurin kulutukseen vaikuttava istuu ratin ja penkin välissä. Meidän Volvo kulkee joskus sairaan kevyesti kesällä illalla ja yöllä. Kuumana päivänä tuntuu kuin olisi jokin kärry laitettu perään. Kulutukseen tuo vaikuttaa varmasti. Turbo korostaa tietysti ilman lämpötilan ja kosteuden vaikutusta. Pitäs tietysti olla Intercooleri. Gigapowerin kulutuksen lasku voidaan todeta mielestäni vain laboratorio olosuhteissa missä muuttujat pysyy samoina. Siitä ei ole tietääkseni mitään todisteita. McLeanin kommentti edellä vain vahvistaa sitä käsitystä. Gigapowerin ostaja joka on siihen tyytyväinen on mielestänii tehnyt hyvän ostoksen. Siihen ei tule muiden epäilyt vaikuttaa.
Tv. Ari
Tv. Ari