Moi
kyeleppäs ihan tarvike liikkeestä. näkyy örum tuovan maahan kyseisen mallin kytkimen hilppeitä.
Mistä uusi kytkin mersuun?
- Jailbird
- Rattimajuri
- Viestit: 224
- Liittynyt: 23 Huhti 2005 21:27
- Truck: Scania k112 Vanhool
- Location: Imatra
- Member id: 012
Re: Mistä uusi kytkin mersuun?
Mikä moottori??? Jos nyt oikein muistan niin kytkinlevy käy 508-913(OM314-352) kaikissa sama
en ole ihan satavarma mutta kannattaa selvittää...

- Puu Tiainen
- Erityisasiantuntija
- Viestit: 880
- Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
- Location: Etelä Suomi
Re: Mistä uusi kytkin mersuun?
Kokemuksesta voin sanoa, että kytkinremonteissa ei kannata säästellä jos haluaa kunnolla toimivan kytkimen. Eli kaikki osat uusiksi, paineasetelmakin. Paineasetelma on tärkein komponetti kytkimen virheettömän toiminnan takaamiseksi, on/off kytkimelläkin voi ajaa, mutta ei kovin mielekästä hommaa.
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
- pupetti
- Rattimajuri
- Viestit: 230
- Liittynyt: 04 Joulu 2007 16:25
- Truck: mercedes-benz
- Location: Vaasa/ muu suomi
Re: Mistä uusi kytkin mersuun?
Kerro sitte kuis kävi, kovasti kiinnostaa kun itellä edessä sen kytkimen
herkistäminen, on jostakin kohin jumissa.
Tänne ajaessa käytin kytkintä vain pakon edessä, kun laskin hissukseen
niin kerkes laskea kahdeksaankymmeneen ennenkuin alettiin liikkumaan.
Mutta muuten taitaa kyllä olla iskussaan, vielä.
Ei luistanu kun silloin kun lasitto vitosen liian aikasin ja puoliväkisin päälle, ja hyvin jakso kaikki mäet mennä, eipä tippunu vauhti minnekkään, siitä kaheksastakympistä.
Jotenka tästä kuuluu suurkiitos vekalle, kun olet sinne sen turbon laittanut.
No rojekti etenee pikkuhiljaa, ja toistenkin rojektit kiinnostaa ja antaa intoa lissää.
Mutta onhan se ihme juttu jos 508:ssa on sama kytkin kun moottorin tilavuus on kuitenkin vain vähän vajaa neljä litraa, ainakin papereiden mukaan, niin koneen tehot ei silloin käsittääkseni riko sitä kytkintä,
jos on sama kuin isommissa koneissa.
Mutta innolla odotan tietoa siitä jotta kuis kävi.
Terveisin: pupetti
herkistäminen, on jostakin kohin jumissa.
Tänne ajaessa käytin kytkintä vain pakon edessä, kun laskin hissukseen
niin kerkes laskea kahdeksaankymmeneen ennenkuin alettiin liikkumaan.
Mutta muuten taitaa kyllä olla iskussaan, vielä.
Ei luistanu kun silloin kun lasitto vitosen liian aikasin ja puoliväkisin päälle, ja hyvin jakso kaikki mäet mennä, eipä tippunu vauhti minnekkään, siitä kaheksastakympistä.
Jotenka tästä kuuluu suurkiitos vekalle, kun olet sinne sen turbon laittanut.
No rojekti etenee pikkuhiljaa, ja toistenkin rojektit kiinnostaa ja antaa intoa lissää.
Mutta onhan se ihme juttu jos 508:ssa on sama kytkin kun moottorin tilavuus on kuitenkin vain vähän vajaa neljä litraa, ainakin papereiden mukaan, niin koneen tehot ei silloin käsittääkseni riko sitä kytkintä,
jos on sama kuin isommissa koneissa.
Mutta innolla odotan tietoa siitä jotta kuis kävi.
Terveisin: pupetti
Skype: pupetti8
Mersu on hyvä myyränpelättimenäkin.
Mersu on hyvä myyränpelättimenäkin.
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4446
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Mistä uusi kytkin mersuun?
Käykö Motnetin rojut? Itelle on tullu sakemanniin sieltä saschia aina...
KYTKINSARJA MERCEDES 406D--608D "309" 68--86
Sisältää yleensä paineasetelman, levyn ja laakerin. Joissakin sarjoissa
painelaakeri on erikseen.
406D/407D 73--86 PAINEASETELMA. . . . . . . . . . . . . . . 84-5150 98.00 ???
KYTKINLEVY MERCEDES 406D--608D "309" 68--86
Tarkista asetelma ja painelaakeri kun vaihdat pelkän kytkinlevyn
406D/407D Ø228mm (tähtiasetelma/10uraa). . . . . . . . . . 84-3621 125.13 ???
408D/508D Ø250mm. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ei saatavana
PAINE-/IRROITINLAAKERI MERCEDES 406D--608D "309" 68--86
Vinkuva laakeri on usein vaihtorajassa
406D/407D. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-4128 21.53 ???
408D/508D. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-4252 33.30 ???
Vai oliko se edes tämä malli, vai mikä se oli
KYTKINSARJA MERCEDES 406D--608D "309" 68--86
Sisältää yleensä paineasetelman, levyn ja laakerin. Joissakin sarjoissa
painelaakeri on erikseen.
406D/407D 73--86 PAINEASETELMA. . . . . . . . . . . . . . . 84-5150 98.00 ???
KYTKINLEVY MERCEDES 406D--608D "309" 68--86
Tarkista asetelma ja painelaakeri kun vaihdat pelkän kytkinlevyn
406D/407D Ø228mm (tähtiasetelma/10uraa). . . . . . . . . . 84-3621 125.13 ???
408D/508D Ø250mm. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ei saatavana
PAINE-/IRROITINLAAKERI MERCEDES 406D--608D "309" 68--86
Vinkuva laakeri on usein vaihtorajassa
406D/407D. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-4128 21.53 ???
408D/508D. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-4252 33.30 ???
Vai oliko se edes tämä malli, vai mikä se oli

-Koska sen voi tehdä myös itse-
-
- Varakuski
- Viestit: 8
- Liittynyt: 20 Elo 2013 17:33
- Truck: Mercedes benz lp 913
- Location: Tuusula
- Member id: 7
Re: Mistä uusi kytkin mersuun?
Pikkusen menee ohi aiheesta, mutta, mutta. Hommasin itselleni alumiiniputputtimen malli LP 913/4800. Vuosimallia 1981. Kone om 352 ahtamaton. Olen jo hieman ehtinyt perehtyä tekniikkaan, mutta en lähellekkään tarpeeksi
. Kysymykseni kuitenkin on , että kuinka kytkin ilmataan oikeaoppisesti?
