Mulle tulee 2 x 24v sähkösysteemi. Siihen saa autosähköliikkeestä semmoisen vempaimen väliin että laturi lataa molempia järjestelmiä ajettaessa, mutta kulutus on erillään silti. Itte ostin hyvän 24v-220v invertterin ja koko on 600w. Toi tarve on helppo laskea kun tietää laitteiden virrankulutuksen. Toi kannattaa olla laadukas, satasen ritskuilla ei tee juuri mitään. Valaistus on tehty kirkasledeillä(12v) jotka ovat 24-12v jännitteenalentajan perässä. Noi ei syö virtaa juuri yhtään ja on hyvä valoteho ja lähes ikuinen kestävyys. Ostin ledit irtotavarana ja niihin myös asennuskaulukset ja 50kpl maksoi yhteensä vain 70€. kaupan ledisetit on 150€ 12 kpl!!, eli kannattaa värkätä itte.
Valot ovat 4 eri ryhmässä ja kunkin ryhmän säätö tapahtuu tälläisella säätimellä:
http://www.polarpanda.com/store/product ... cts_id=149
Kaulukset täältä
http://www.spelektroniikka.fi/ (täältä saa edullisesti peruutuskameratarpeet) tosi mukavaa porukkaa..postipaketissa tuli mukana namuja
Ledit ostin huuto.netistä. Siellä joku myy niitä, paljon eri värejä ym,,
Halpaa ja hyvää valoa joka paikkaan.
Jännitteenalentaja 24>12v saa olla sellainen 10A, niin saa lätkiä sitten niitä 12v heikkovirtavempaimia koko auton täyteen eikä tule ongelmia. Samoin hintakin on vain 30-40€.
Eli kahdet eri akut, toinen setti käynnistykseen ym.. ja toinen hupailuun. Näin varmistetaan ettei reissu tökkää siihen ettei autossa ole enää virtaa strattaamaan.
Liedeksi laitan spriikeittimen Origo 1500
http://www.vapaa-aika.com/kuva/156G.jpg
Lähinnä siksi että tarve on vähäinen, ja kaasulaitteet/asennukset vaativat hyväksynnän(suomessa tiukemmat kuin muualla) ja käyttöön nähden noista on liikaa vaivaa.
Jone