Sivu 1/1
MB sprinter lp 913(vm 77) ja Volvo B 57(vm 73) ja Volvo F4 T
Lähetetty: 26 Heinä 2006 15:19
Kirjoittaja Marko
Tässä uusi kylähullu,ehkä pääsemme eroon 2005 adrian rellusta tällä tai
ensi viikolla joten.
Tarvitaan hyvää tietoa näistä bussien alustoista.Löysin
netistä 3 hyvää vaihtoehtoa,joten,olis hyvä tietää kaikki
hyvät ja huonot puolet.
kaikki 3 vaihtoehtoa on hyväkuntoisia ja katsastettuja.Riskit
on aina silti olemassa.Siis kaikki hyvät ja huonot puolet
esille,mitä pitää näissä otta huomioon.Olis tarkoitis mennä
näitä katsomaan lähiviikoina.

Lähetetty: 27 Heinä 2006 16:51
Kirjoittaja Jone
Autoilla on sen verran ikää että kannattaa kattella semmoiset asiat tarkkaan mitä ei itse ehkä voi tehdä. Esim isojen autojen hitsaaminen vaatii jo tilaa ja osaamista/laitteita. Koneremonttikin on oma hommansa.
Minkähänlaiset korit näissä on? Mersun alustalle on koppiautoja ja minibusseja. F4 on kai koppi ja B57 kuullostaa bussille.
Ovat niin yksilöitä kaikki eikä noissa nyt mitään sellaista "tyyppivikaa" ole missään mikä kaupan estäisi. Kunto/hinta määrää. Äkkivilkaisulla 2kpl 913 bussimersuja saa 6500€, B57 Volvot 7000€(rakenneltuja) ja F4 on kaikkea maan ja taivaan väliltä. Ikä ei sinänsä kerro suoraan bussista mitään. Scanian eläkkeellä oleva huoltomies sanoi kerran että ajamalla niitä ei rikki saa jos ne on vaan huollettu ajallaan.
Itse kuuntelen konetta, renkaat, katson alustan, palkit ja apurungon. Ajotuntuma kertoo paljon. Ajossa kaikki hytinät ja jyrinät kannattaa kuullostella ja tivata sen syytä myyjältä.
Jotenkin tuo B57 kuulostaisi "sopivalta"..
Lähetetty: 27 Heinä 2006 17:10
Kirjoittaja Jone
Hetkonen.. Vanhemmissa pikku F4 Volvoissa on näköjään koneena Perkins. Siitä on joskus ollut hieman negatiivistakin puhetta ja vähän kokemustakin. Noita on ollut vanhoissa Transiteissa, Bedfordeissa, Laylandeissa ja traktoreissa. Ei mitään suosikkeja .. Nykyään tekeevät varmaan asiakoneita.
Malli vaihtuu -78 Volvon omaan TD40 koneeseen.
Eli siinä ainakin kovasti paljon tarkkana.
Lähetetty: 27 Heinä 2006 20:57
Kirjoittaja Suti
Paineilmajarrut ovat kanssa koko perkeleitä, kun niitähän ei itse saisi korjatakaan. On varmaan aika suolainen korjaamolasku kun jokaisen venttiilin ja sylinterin tiivisteet käy vaihdattamassa, hihnoista nyt puhumattakaan..
Toisaalta etpä ole uutta hakemassakaan.
Oman auton apurungon alaosan palkit (helmassa)ovat paikkapaikoin pahastikin kärsineet (johtuen vuosia jatkuneesta piilossa olevasta vesivuodosta katon ja seinän välistä ?).Katsastussetä ei kyllä siihen ole puuttunut koska kantavat, esim. lattiapalkit ovat virheettömät.