Kysymys volvo star 501 tuulettimen laakeri

Ajoneuvon alustan teknisiset jutut, huoltovinkkejä jne.
Avatar
AriW
Ajoneuvos
Viestit: 581
Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
Truck: Volvo&Volvo
Location: Järvelä
Member id: 219

Re: Kysymys volvo star 501 tuulettimen laakeri

Viesti Kirjoittaja AriW »

Mäpäs taas ehkäpä näkisin asian jotenkin näin,orkkis ropellijortaanisysteemi on susi ja kaiken lisäks kehno ja vielä huono. Uutena varmasti ollu oikeinkin kova systeemi,ei ne enään ole uusia. Eli ropellus kuikkaan ja sähköstä ropellia tilalle,mun mielipide on se.

Veikkaan että esim.400mm. sähköflektillä saadaan melko lailla sama tuuletusteho kuin alkuperäisellä,ei se ropellin koko oikeesti niin paljoa vaikuta jos ei sitä ilmavirtaa kanavoida. Mun kotelossa se kanava on lähinnä vitsi,mutta vaikuttaa kyllä sekin. Esim. alareuna sattuneesta syystä jos vaikka repsottaa nii visko kytkee käytännössä koko ajan kiinni ja kävyt lentelee auton alla kylmänäkin. On toi visko kyllä varmaan loppu muutenkin,mutta alavesiletkulta mittasin noin 45 asteista vettä ja ropeli huutaa ku mikäki kaheli. Ei hyvä. Lämpömittarin neulan suunnatessa noin 70-80 astetta,oli alavesiletkun lämpö jotakuinkin 50-60. Eli syyläri jäähdyttää kyllä,vaikka mittari näyttäskin lämmintä. Uskoisin että kuhan ei paljoa yli sadan asteen nouse ni homma pelaa kyllä. Termarihan sen sit loppupeleissä sanoo paljonko se koneen lämpö oikein on. Ja kait ny sähkönen singleflektikin vastaa jonkinmoista ajoviimaa kuitenkin.

Lämmöt muuten mittarin mukaan tippu noin 5 astetta ainaki,ku räpläsin syöttöpumpun ennakkoa. Eikä nouse vaikka kuinka mäkeen kiusaa menolle. Tarttee varmaan syöttöä lisää...

Itse ajattelin kokeilla seuraavaa reseptiä.
2x 400mm flektiä kahdella anturilla. Anturit alavesiletkuun peräkanaa,toinen noin 70-80 ast. ja toinen sinne 88-90 välimaastoon,eli karvan alle termostaatin aukeamisen. En kyllä tiedä kummonen termari ees on,mut saa kai sitä koklata. Jos lämmöt nousee sinne satasen kieppeille huudattaen (en edes semmosta usko) ni sit saa mun puolesta nousta.

Kyllä ne lämmöt maa-autoissaki tuppas oleman aika herkässä nousta toisinaan,ikinä ei konetta kajahtanu. Eipä ollu kyllä miljoonaa ajettukkaan.

Jokatapauksessa itse uskoisin lämpöjen karkailun johtuvan jostain muusta ku sähköflektistä,jos vaan liikaa karkaa.

Nii sanoinks mä jo et toi alkuperäinen systeemi on susi. :roll:
Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Kysymys volvo star 501 tuulettimen laakeri

Viesti Kirjoittaja Pukaatti »

tässä tietty on tietoa ja taitoa monella enempi kun ittelläni, mut uskon että monella se on myös kustannuskysymys osien ja rakennus mahdollisuuden puitteissa mitä ja missä voi tehdä. Jos ajatellaan että purkaamo osilla saa 60e kuntoon plus siis omatyö vs. 200e/400e flekti juttu. Sit on tietty toinen asia jos saa jostain 24v isot flektit ja releet isot halvalla ja poppailee uuden tunnelin kotitarpeista (neppi vois tän tehhä :) ) niinolisin kiinnostunut sähköjen kytkennästä ja mistä saisi releen/t ja flektit hankittua. Sähkö olis kyllä värinätön ja hiljainen.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
Avatar
AriW
Ajoneuvos
Viestit: 581
Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
Truck: Volvo&Volvo
Location: Järvelä
Member id: 219

Re: Kysymys volvo star 501 tuulettimen laakeri

Viesti Kirjoittaja AriW »

Tottahan hinta on se suurin tekijä näissä hommissa. On meinaa näiltä leveysasteilta vaikeampi mua persaukisempaa löytää. Mutta,niinku mun tapauksessa on se dampperin päässä oleva gumminivel ehtoopuolella (pelaa,mutta joskus enään ei ja sit on laturit ja jäähdytys pois leikistä) ja se maksaa jonkun satasen. Jos ja kun se visko on ns. löysä,se maksaa myös. Polttoaineenkulutukseen ton ropelin on pakko vaikuttaa,huutaessaan menohalut menee muualle. Eli joskus jotain on kuitenkin tehtävä,ettei tartte hinailla pitkin lääniä ja selitellä vaimolle ja lapsille miksi ei nyt mennäkkään sinne puuhamaahan tms.
No flektit on joo sen parisataa kpl? Siihen kunnolliset releet ja piuhat,50-60€? Omaa työtä en omassa autossa hinnoittele. No vielä pitää tietty toivoa että remontin korjuu onnistuu,yleensä ja joskus eli ei.
Kuitenkin sanotaan jos ton systeemin saisi toimimaan alle 500€ (mikä on kylläkin ihan sairas rahasumma) mä sen kyllä tekisin. Sit ku aloittelee nikkaroinnin syksyllä,ni autoki on käytössä melkein koko ajan. :mrgreen:
Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Kysymys volvo star 501 tuulettimen laakeri

Viesti Kirjoittaja Pukaatti »

nii jollai 300-500e on kyllä maksimi tuoho osioon... noissa flekteissä aikamoisia eroja tehoissa. Nim. land roveriin laitellu halpoja ja sitte tehny tuplahinnalla isommalla.

tässä ois germaanista http://www.ebay.com/itm/24V-Kuhlerventi ... 53f816efba
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
joutokäynti
Tosi harrastaja
Viestit: 49
Liittynyt: 09 Elo 2013 12:23
Truck: Bedford rl, dp ss mb
Location: lohja
Member id: 251

Re: Kysymys volvo star 501 tuulettimen laakeri

Viesti Kirjoittaja joutokäynti »

Näyttäis -khs-:llä kauppaosiossa olevan 24v puhaltimia kaupan.
Avatar
Jokelan linja
Rattiamiraali
Viestit: 457
Liittynyt: 08 Helmi 2013 20:09
Truck: Scania bf86s Lahti10
Location: Nurmijärvi
Member id: 200

Re: Kysymys volvo star 501 tuulettimen laakeri

Viesti Kirjoittaja Jokelan linja »

Mulla olis neljä 24 voltin potkuria kaupan. jotain 50 cm halkaisija.
Yritin kaupitella niitä Tuurissa. :roll:
Jos on kiinnostusta, voin ottaa kuvia ja tarkempia mittoja.
Avatar
AriW
Ajoneuvos
Viestit: 581
Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
Truck: Volvo&Volvo
Location: Järvelä
Member id: 219

Re: Kysymys volvo star 501 tuulettimen laakeri

Viesti Kirjoittaja AriW »

Kyllä on kiinnostus.
Avatar
wiima63
Kansleri
Viestit: 1167
Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
Truck: wiima ja Van Hool
Location: Somero & Karkkila
Member id: 155

Re: Kysymys volvo star 501 tuulettimen laakeri

Viesti Kirjoittaja wiima63 »

Tees sit ari kuvien kanssa projekti nii pääsee apinoimaan sun toteutuksen omaan...:)
Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Kysymys volvo star 501 tuulettimen laakeri

Viesti Kirjoittaja Pukaatti »

No kyllä miulakin sitten on kiinnostusta! Tökkee hintoo tulemaan, onks tää joku salaliitto nyt että miun pitää sähkörusetti väkisinkin asentaa?
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Kysymys volvo star 501 tuulettimen laakeri

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Mulla on kaksi 400mm imevää aditan puhallinta kotelossa. Jotta kotelointi toimii niin molempien puhaltimien pitää käydä samaan aikaan. Muutenhan ilma menee toisesta sisään ja toisesta ulos. Ei nuo hirveästi maksaneet, 120€ kappale puhaltimet ja romikselta Koiviston auton tekemä kotelo 100€. Yksi termari on ja pakkokytkin kojelaudassa joka ohittaa termarin. Käytän sitä kun ajan jossain ulkomaassa ylämäkeen
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Kysymys volvo star 501 tuulettimen laakeri

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Moro :)
Hmm... En tiiä voi olla että oon totaalisen väärässä näiden "isojen" kaa... Mutta sen "tuulitunnelin" merkitystä ei välttämättä kannata väheksyä. Varsinkin jos flekti/flektit on pienempiä mitä jäähdytin ja imevää mallia... Joku viisas ties mulle kertoo että semmottiset eivät pistä ilmaa virtaamaan ku pieneltä alalta paikallaan ollessa/ hiljaisessa vauhdissa jos ei oo sitä "tuulitunnelia" (enkä tarkota teevee ohjelmaa tai omaa korvienväliä :D ;) )
Ja jos miettii esim noita "turvesuo" traktoreita mitkä ei kovin kovaa mee eteenpäin ja niitä kuormitetaan "aika paljon"...on niissä aika ohjattua se ilmankierto siellä konehuoneessa, vaik eihän näitä ny ehken ihan niihin voi verrata. Mut siltä pohjalta ku alkas asiaa pohtimaan ja suunnittelemaan ni vois kuvitella et saattas moottori pysyä oikeissa lämmöissä olkoon keli ja ajoolosuhteet mimmoset tahansa... :) (ainakin tämmösen tollon päässä homma toimii niin... :D )
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
AriW
Ajoneuvos
Viestit: 581
Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
Truck: Volvo&Volvo
Location: Järvelä
Member id: 219

Re: Kysymys volvo star 501 tuulettimen laakeri

Viesti Kirjoittaja AriW »

Juu ei kannata väheksyä ei. Tosin ei sen kummonen tartte olla,hiukan laidoilta kapeneva riittää jolloin ilma tekee itsessään jo pienen imuefektin. Pääkysymys mun mielestä on oikeastaan siinä,että kuinka lämpöseksi se kones joutaa lämmetä. Esim.mulla rupee toi oma flekti humisemaan liian aikaisin mun mielestä. Jos mittari näyttelee jotain 80 asteen lukemaa ja flekti sen ku humisee ni jossain on jotain mätää. Sehän oikeastaan pitäisi kertoa vaan sen että koneen termari aukee jolloin jäähdyttimen lämpö nousee ja visko nappaa kiinni. Eli ts.silloinhan on moottorin käyntilämpötila saatu aikaiseksi. Ongelma on sillä viskolla vaan siinä ku ei se tajua lopettaa hönkimistä,huutaa vaan ja lämmöt laskee sinne 70 asteen korville.
Sillä sitä sähköstä suosin,ku se kyllä lopettaa ku käsketään.
Tossa omaa ku kävin tutkailemassa,niin olisi mahdollista jättää se oma tunnelmaatti paikalleen. Sen sisälle flekti,tietty syyläriin melkein kiinni ja etupuolelle mahtuis puhaltava. Tosin sellasessa asennuksessa ei välttämättä ole mitään hyötyä kahdesta,mutta jos kikkailen sen kahdella anturilla niin sit se ehkäpä ei alkais ahdistamaan.
Ei niitä kaikkia lämpöjä kannata siitä syyläristä mailmalle ajaa,ku vähempiki riittää.
Ymmärrän ihan täysin tuollaisen ylimitoitetun orkkisflektin,jos on tupa täynnä porukkaa ja 30 astetta lämmintä laulatetaan joko mäkisessä tai kaupungissa. Siinä ehkäpä sitä jäähdytystehoa hieman tartteekin,ja silti ei saa keittää. Tosin kyllä ne kovin lämpösenä käy,ei varmaan 100 astetta ole kaukana.
Eli mä en usko etteikö sähkösillä flekteillä saada riittävää jäähdytystehoa aikaiseksi.

Lisää ajatuksia,niinku sit taas noissa kuokkiautoissa on vielä ilmastoinnin kennokin syylärin edessä. Ja samantehoisilla ropeleilla jäähdytetään,kyllä olisin aika varma että riittää näihin meitin vekottimiin vähän kesympikin jäähdytys ilman että tarttee konetta hajottaa.
Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Kysymys volvo star 501 tuulettimen laakeri

Viesti Kirjoittaja Pukaatti »

ELI alavesiletku poikki, siihen jollakin tuningbillet osalla joku anturi?mistä autosta? kiinni, akulta sulakkeen läpi suora virta siihen ja siitä syöttö flektiin? maa suoraan runkoon? pakko syöttö samaan plussaan anturin ja flektin väliin? ja sama kytkentä toiselle mikä on etupuolella? vai tekiskö sillai että jokin karva irtoaa liitoksistaan niiku mulla defenderissä on eli syötetään releeseen 2 napaan jatkuva virta ja saabin anturista tulee sitten käsky toiseen karvaan kun lämpötila muuttuu ja vastus pienenee ja se rupeaa johtamaan läpitte? eli vaikka anturista lähtee töspeli irti niin flekti puhaltaa automaattisesti.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Kysymys volvo star 501 tuulettimen laakeri

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

Pukaatti kirjoitti:ELI alavesiletku poikki, siihen jollakin tuningbillet osalla joku anturi?mistä autosta? kiinni, akulta sulakkeen läpi suora virta siihen ja siitä syöttö flektiin? maa suoraan runkoon? pakko syöttö samaan plussaan anturin ja flektin väliin? ja sama kytkentä toiselle mikä on etupuolella? vai tekiskö sillai että jokin karva irtoaa liitoksistaan niiku mulla defenderissä on eli syötetään releeseen 2 napaan jatkuva virta ja saabin anturista tulee sitten käsky toiseen karvaan kun lämpötila muuttuu ja vastus pienenee ja se rupeaa johtamaan läpitte? eli vaikka anturista lähtee töspeli irti niin flekti puhaltaa automaattisesti.
Minulla on alaputkessa Volvon tehtaalla asennettu termostaattikytkin joka ohjasi sähköisesti tuota kardaanin viskoosikytkintä. Sen kaverina rele joka sitten tuuppaa virtaa noille sähkömoottoripuhaltimille. Kysäsin mitä maksaa pelkkä tuo Bosch merkkinen moottori hinnan kuultuani vein molemmat moottorit hiilenvaihtoremonttiin sähkökorjaamoon.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Avatar
AriW
Ajoneuvos
Viestit: 581
Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
Truck: Volvo&Volvo
Location: Järvelä
Member id: 219

Re: Kysymys volvo star 501 tuulettimen laakeri

Viesti Kirjoittaja AriW »

Jos mä nyt tekisin,niinku varmaan teenkin. Akulta virtaa releelle ja releeltä flektille. Heräte virta virtalukko tms. releelle. Toisella releellä hoidetaan maadoitus,jota ohjataan vastaavasti lämpötila anturilta. Yhdistävä anturi tarttetaan,900 saab taitaa sellanen flektille ollakkin. Ja alavesiletkuun. Ns. maareleen ohjaus voidaan toteuttaa sitten katkaisijalta. Silloin ei anturi ole kovilla,eikä myöskään katkaisija. Kuhan anturi kytkee karvan alle termarin ni ehkä pitäis pelata.
Avatar
AriW
Ajoneuvos
Viestit: 581
Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
Truck: Volvo&Volvo
Location: Järvelä
Member id: 219

Re: Kysymys volvo star 501 tuulettimen laakeri

Viesti Kirjoittaja AriW »

KajNyy1 kirjoitti:
Pukaatti kirjoitti:ELI alavesiletku poikki, siihen jollakin tuningbillet osalla joku anturi?mistä autosta? kiinni, akulta sulakkeen läpi suora virta siihen ja siitä syöttö flektiin? maa suoraan runkoon? pakko syöttö samaan plussaan anturin ja flektin väliin? ja sama kytkentä toiselle mikä on etupuolella? vai tekiskö sillai että jokin karva irtoaa liitoksistaan niiku mulla defenderissä on eli syötetään releeseen 2 napaan jatkuva virta ja saabin anturista tulee sitten käsky toiseen karvaan kun lämpötila muuttuu ja vastus pienenee ja se rupeaa johtamaan läpitte? eli vaikka anturista lähtee töspeli irti niin flekti puhaltaa automaattisesti.
Minulla on alaputkessa Volvon tehtaalla asennettu termostaattikytkin joka ohjasi sähköisesti tuota kardaanin viskoosikytkintä. Sen kaverina rele joka sitten tuuppaa virtaa noille sähkömoottoripuhaltimille. Kysäsin mitä maksaa pelkkä tuo Bosch merkkinen moottori hinnan kuultuani vein molemmat moottorit hiilenvaihtoremonttiin sähkökorjaamoon.

Leukavaa olisikin jos sitä omaa viskoa sais sähöllä ohjattua,onhan niitä varmaan mutta missä?
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Kysymys volvo star 501 tuulettimen laakeri

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

AriW kirjoitti:
KajNyy1 kirjoitti:
Pukaatti kirjoitti:ELI alavesiletku poikki, siihen jollakin tuningbillet osalla joku anturi?mistä autosta? kiinni, akulta sulakkeen läpi suora virta siihen ja siitä syöttö flektiin? maa suoraan runkoon? pakko syöttö samaan plussaan anturin ja flektin väliin? ja sama kytkentä toiselle mikä on etupuolella? vai tekiskö sillai että jokin karva irtoaa liitoksistaan niiku mulla defenderissä on eli syötetään releeseen 2 napaan jatkuva virta ja saabin anturista tulee sitten käsky toiseen karvaan kun lämpötila muuttuu ja vastus pienenee ja se rupeaa johtamaan läpitte? eli vaikka anturista lähtee töspeli irti niin flekti puhaltaa automaattisesti.
Minulla on alaputkessa Volvon tehtaalla asennettu termostaattikytkin joka ohjasi sähköisesti tuota kardaanin viskoosikytkintä. Sen kaverina rele joka sitten tuuppaa virtaa noille sähkömoottoripuhaltimille. Kysäsin mitä maksaa pelkkä tuo Bosch merkkinen moottori hinnan kuultuani vein molemmat moottorit hiilenvaihtoremonttiin sähkökorjaamoon.

Leukavaa olisikin jos sitä omaa viskoa sais sähöllä ohjattua,onhan niitä varmaan mutta missä?
Milläs muulla tavalla niitä on ohjattu?
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Avatar
AriW
Ajoneuvos
Viestit: 581
Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
Truck: Volvo&Volvo
Location: Järvelä
Member id: 219

Re: Kysymys volvo star 501 tuulettimen laakeri

Viesti Kirjoittaja AriW »

Viskoosiöljyllä taimuutavastaavalla. Kitka syntyy lämmöstä ja viskolevyt rupeaa napsimaan kiinni jolloin propeller innostuu humisemaan.
Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Kysymys volvo star 501 tuulettimen laakeri

Viesti Kirjoittaja Pukaatti »

AriW kirjoitti:Jos mä nyt tekisin,niinku varmaan teenkin. Akulta virtaa releelle ja releeltä flektille. Heräte virta virtalukko tms. releelle. Toisella releellä hoidetaan maadoitus,jota ohjataan vastaavasti lämpötila anturilta. Yhdistävä anturi tarttetaan,900 saab taitaa sellanen flektille ollakkin. Ja alavesiletkuun. Ns. maareleen ohjaus voidaan toteuttaa sitten katkaisijalta. Silloin ei anturi ole kovilla,eikä myöskään katkaisija. Kuhan anturi kytkee karvan alle termarin ni ehkä pitäis pelata.
pystytkö piirtää kaavion jotenkin? miks sielllä pluspuolella on rele jos maalla ohjataan ja releen kanssa? Tai siis epäilet anturin kestoa?
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
Avatar
Rantarosvo
Kansleri
Viestit: 1450
Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
Truck: Haaveena vasta
Location: Lappeenranta
Viesti:

Re: Kysymys volvo star 501 tuulettimen laakeri

Viesti Kirjoittaja Rantarosvo »

Äkkiseltään ajateltuna jos plussa ois jatkuva, niin flekti saattas lähtee pyörimään parkissa. Hetken seisottuaan tai webaston takia vois tulla anturilta käsky et käymään.
Rosmo
Pilotti
Ajoneuvos
Viestit: 597
Liittynyt: 16 Helmi 2005 01:43
Truck: Scania K112Superstar
Location: Vantaa

Re: Kysymys volvo star 501 tuulettimen laakeri

Viesti Kirjoittaja Pilotti »

AriW kirjoitti:Viskoosiöljyllä taimuutavastaavalla. Kitka syntyy lämmöstä ja viskolevyt rupeaa napsimaan kiinni jolloin propeller innostuu humisemaan.
Niin ja eikös tuo pyöri koko ajan, mutta kun lämpö nousee niin nousee kierroksetkin tuulettimessa.
jukkan
Kuski
Viestit: 26
Liittynyt: 07 Heinä 2010 18:56
Truck: Solifer
Location: kontiolahti

Re: Kysymys volvo star 501 tuulettimen laakeri

Viesti Kirjoittaja jukkan »

Vanhasta natikasta loppu lämpö ongelmat waterweter nimisellä aineella, lämmityslaitekin sai uutta puhtia. Rallimiehet tuota käyttää.
Jylpynkumi1
Kippari
Viestit: 58
Liittynyt: 29 Elo 2010 12:18
Truck: Volvo b10m Den oudst
Location: Iitti

Re: Kysymys volvo star 501 tuulettimen laakeri

Viesti Kirjoittaja Jylpynkumi1 »

Kardaaniremppa tuli tehtyä. Vaihdoin ristikkonivelet ja kannatinlaakerin. Muuten sujui hienosti, mutta ääni ei paljon hiljentynyt :( Olisi varmaankin pitänyt vaihtaa tuulettimenkin laakerit?
Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Kysymys volvo star 501 tuulettimen laakeri

Viesti Kirjoittaja Pukaatti »

Mulla just se tuulettimen laakeri lonksaa :(
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Kysymys volvo star 501 tuulettimen laakeri

Viesti Kirjoittaja Pukaatti »

Tuliko immeisillä mimmosia flektejä rakenneltua? Kuvia?
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
Vastaa Viestiin