Kohta on maalipinta itkemistä vaille...

Ajattelin laittaa tänne kokemuksia maalaushommasta sille joka alkaa tuohon puuhaan niin etukäteen tietäis jotain...
-Halli olisi hyvä ettei olla säiden armoilla, säät venyttävät aikataulua, omalla kohdalla venyi vuodella
-Pari kaveriakin saa olla ainakin suojaus ja ruiskutusvaiheessa
-Maalaushommat onnistuu ulkonakin tyvenellä säällä kun maata kastelee ja lämpöä on jonkin verran, kylmässä maali kuivaa hitaasti ja valuminen on herkempää, keväällä ei itikoita hirveesti lennä, siitepölyaikaan ei varmaan kannata maalata
-suojauksiin tarvitsee 1,5 kilometriä maalarinteippiä jota ei kannata pitää paikallaan kolmea päivää auringossa tai joutuu poistamaan tinnerillä ja kuumailmapuhaltimella sentin pätkissä
-älä puhdista tinnerillä aurinkokennotuulettimen lasia, ei kestä

-rakennusmuovilla suojaten kestää pikku sadekuuron, muovia menee kaksi rullaa
-pohjatöihin saa menemään aikaa. Kun pakkelia on lisätty samaan paikkaan jo kymmenen kertaa on syytä luovuttaa jossain vaiheessa, aina jää joku ryhmy näkymään...ei tässä kuninkaalle autoa tehdä

-katon maalaaminen telalla (säästää suojauksissa) kannattaa tehdä hitaasti, täysiä pyörivästä telasta lentää miljardi pientä tippaa, meidän bussi hiottiin 400 paperilla läpi kertaalleen tämän takia
-Aiemmat raidoitukset näkyy läpi mikäli se tuntuu pinnassa yhtään
-Hiominen mattapinnalle tehtiin 400 paperilla 125mm koneella neljään kertaan ensimmäiset kesti 12 tuntia kiekka
-Kattoon ei paljoa satsattu
Rahaa paloi hiomalätkiin (varmaan 50 lappua meni) muovikittiin (1,5 kg) ja raskaan kaluston maaleihin (luokka 350 eli kestävämpää) yhteensä arviolta 500-600 euroa. Tunteja ei laskettu. Mutta tosi kauan ja olis vieläkin mennyt jos vain olis viitsinyt hieroa. Tietenkin takalamppu ja ikkunanpeittoprojektit otti omansa...