Onkos kukaan käyttänyt auton lämmityksessä tavallisia vesikiertoisia pattereita ? Näyttää asuntoautoissa käytetyn alumiinisia mutta miksei voisi käyttää normaaleja yksilehtisiä pattereita ? Tuleeko nestemäärä liian suureksi? Ongelma se, että vakiopatterit teräsrakenteisia ? Kertokaa jos kokemuksia tai tietoa.......
Tänks....
Pattereista...
- MAN
- Rattimajuri
- Viestit: 213
- Liittynyt: 16 Huhti 2006 00:08
- Truck: Man
- Location: Hartola/Hyvinkää/Mikkeli
- Paikkakunta: Hartola
Pattereista...
*the* MAN
Kori : Niessman & Bischoff Clou Liner 1100 -89
Alusta : Man 8.170 FOC
Carthago E-Liner 55XL 2017
MB Sprinter 319 4X4 retkeilyauto
Kori : Niessman & Bischoff Clou Liner 1100 -89
Alusta : Man 8.170 FOC
Carthago E-Liner 55XL 2017
MB Sprinter 319 4X4 retkeilyauto
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4282
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Tavallisista pattereista tehokkain on radia ripapatteri ja muista teho lisääntyy kun lisätään konvektioritilöitä ja levyjä lisää. Rööri on riittävä yhteen patteriin, jos meinaa sarjaan ts. pötköön liittää pitää hiukan laskea virtaamia mutta 22mm putkella menee kyllä melkoinen energiamäärä
Tulevaisuus on sähköinen
- PekuMAN66
- Rattimajuri
- Viestit: 199
- Liittynyt: 16 Elo 2005 08:37
- Truck: Ex-Volvo B10M
- Location: Pudasjärvi
- Paikkakunta: Pudasjärvi
Asuntovaunun pattereissa on luovutustehoa on n. 400-500 W metrillä, jos on sopiva ilmasola jossa saadaan ilman virtausta tehostettua. Näin sanoi yksi vaunu expertti, kun kyselin aikoinaan tästä asiasta. Kun asuntovaunussa on n. 10 m pattereita niisstä saadaan se koko pannun teho hyödynnettyä(5-6 kW Alde tai Primus). Vaunun pattereissa on 22 mm liitännät.