Sivu 1/1
Kylkien pellityshommia???
Lähetetty: 18 Helmi 2007 15:32
Kirjoittaja maantieristeilijä
Elikkä pitäs ruveta heti, kun kevätaurinko lämmittää, niin pellitteleen bussin kylkiä vähän. Aattelin kysellä, et onkohan kellään tääl mitään kokemusta moisesta. Millä pellillä kannattas ja pitääkö se pelti lämmittää ennen paikalleen nitomista jne....?? Ja mistä sai halvalla alumiinipeltiä, jos se ny sillä pitää tehä...??
Lähetetty: 18 Helmi 2007 16:22
Kirjoittaja B9M
Valokaton poistin omasta ja pellitin 1.5 mm alumiinilla. Auringossa oli silloin+35. Mielestäni jäi pellit vähän löysälle. Illalla kun oli +20 oli jo kiristynyt niin että soi. Jos alumiinipeltiä asentaa vilposemalla kelillä niin takuulla näyttää auringonpaisteessa paperipussilta. Musta tai ruostumaton pelti ei niin paljoa lämpölaajene, mutta syytä olisi sekin auringonpaisteessa asentaa. Vähämaaan korissa on pellit vain listojen alta kiinni. Pituusuunnassa on pellillä pituutta n 3m ja runkorakenteiden päällä on välissää vain kumilistaa pellin alla. Hyvin tuntuu pysyvän kiinni eikä auringossakaan paljoa pullistele. Kattoon ostin rullalta 1m alumiinipeltiä ja sehän maksaa kyllä maltaita. Pituutta saa kyllä riittävästi. Tv. Ari
Lähetetty: 18 Helmi 2007 16:28
Kirjoittaja Lahti32
Mun autossa on myös niittaamalla ainakin 3m pitkiä suikaleita. Yllätys oli että pelti on niin paksua, kyllä näytti siltä että olisi jopa 2mm
Jos on teräskehikko ja sen päälle laittaa alumiinin, pitikö se eristää toisistaan jotenkin ettei metallit syö toisiaan? Ainakin vabiksen porukka pellitti ja eikös risto pellittänyt kirjastoauton?
Olisiko,,???
Lähetetty: 19 Helmi 2007 09:43
Kirjoittaja kuoppaukko
Alumiinipelti eristetty teraskehikosta vain maalikerroksella??? Ajukopassa kiertelee semmoinen maininta??? Onhan noita nykyjaan kaikenlaisia maasojakin?? Sitten viela jatkoa kysymykseen: Olisiko sita niin tehokasta liimaa etta silla vaan pellit kehikkoihin kiinni????
Lähetetty: 19 Helmi 2007 12:05
Kirjoittaja IRJA
Lähetetty: 21 Helmi 2007 02:24
Kirjoittaja motoku
kertoivat joskus carruksella käydessä, että sivupelti esilämmitetään ennen asennusta olisko ollut 60-80 astetta
joka tapauksessa jotakuinkin "max pintalämpötila auringossa"- lämpöön.
muistaakseni kuitenkin koko kyljen mittaisena ja kiinnitettiin hitsaamalla rosteripelti rosterikehikkoon. taitaa vain olla vanhoissa koreissa huono, koska pelti on vain poppareilla huonekaluprofiilissa
kuumana aaltoilun saa pois kunhan ei vedä niin paljon että auto lyhenee....

Lähetetty: 04 Maalis 2007 12:49
Kirjoittaja possu
motoku kirjoitti:...kunhan ei vedä niin paljon että auto lyhenee....

menee sit helpommin taskuparkkiin
