Carrus kylkiluukun sarana

Ajoneuvon alustan teknisiset jutut, huoltovinkkejä jne.
Jule
Vapaaherra
Viestit: 2549
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Carrus kylkiluukun sarana

Viesti Kirjoittaja Jule »

Tuosta Carrus 501:stä otin mahurikoneen syylärin päällä olevan luukun irti. Se kun on sellainen 20cm suikale johon ei paljon tavaraa mene, joten sitä ei ole kai pahemmin käytetty, joten sarana on jokseenkin jumissa.

Hieman väkivalloin sain väännettyä sen auki ja lopulta saranat irti korista, ja wd40:llä liottelen niitä.

Onko saranan rakenne sellainen että luukunpuolessa on vaan pitkät putket, joiden läpi päädystä on sujautettu pitkä tanko? Vai onko jokaisella saranalla oma tapin pätkänsä?

Lähinnä tässä suunnittelen antavani sille lisää väkivaltaa, että millaisesta väkivallasta tuo pitäisi?

Uskoisin kyllä että tuollaisen saranan löytää romikseltakin samanmittaisesta luukusta.
Avatar
Timppa
Ajoneuvos
Viestit: 511
Liittynyt: 17 Maalis 2005 22:13
Truck: Carrus 602 B 10 M
Location: Hollola
Member id: 2
Paikkakunta: Hollola/Lahti

Re: Carrus kylkiluukun sarana

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Kolme 10 cm saranaa oli mun -94 mallisessa. Ristipääruuveilla kiinni korin puolella ,luukku auki ni siel näkyy. Pumputkin voi olla jäykät ?
Jule
Vapaaherra
Viestit: 2549
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: Carrus kylkiluukun sarana

Viesti Kirjoittaja Jule »

Juu, kyllä mä ne saranat sain kopasta irti, nyt olen koittanut jakaa sitä saranaa kahtia, eli koittanut taistella saranatappia veke sieltä. Vähän alkaa näyttää siltä että tuosta ei enää kalua tule.

Mä en tajua mitä superterästä ne ristipääruuvit oli. 2 ihan hyvää ruuvaria 4 ruuvauskärkeä ja kymmenkunta poranterää pilasin niihin ennen kuin sain 3 jumittavaa ruuvia pois.
Jule
Vapaaherra
Viestit: 2549
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: Carrus kylkiluukun sarana

Viesti Kirjoittaja Jule »

Joo.. rälläköin keskisaranan pois. Tai siis siitä saranan putkesta lähtevän lipan joka pultataan koriiin. kiinni. Laitimmaiset saranat sain jotenkin liikkumaan, tosin niistäkin vaan toinen puoli, toinen puoli on revennyt irti.

Porasin runkoon vanhojen ruuvien tilalle M5 kierteet ja rosteripultilla kiinni. Jos pitää irroittaa se mahdollisesti lähtee vähän paremmin, tai sitten ei. täydellinen tuo ei ole, saa aika voimalla tömäyttää että menee kiinni.
Vastaa Viestiin