itse suuntaan valot seuraavasti:
pimeälle tieosuudelle tasaiselle suoralle
peitän toisen lähivalon esim pahvinpalalla
säädän toisen lampun, että valokiila vas reunassa terävänä yltää n.40m ja alkaa nousta ylös oman kaistan 1/2 välistä
toinen lamppu samaan, vertailla voi peittämällä välillä lampun
jos valokiila ei lopu terävästi, valot näyttävät liian ylös tai polttimot vialliset
pitkät päälle
omat pitkät nyt vaan näyttää mihin näyttää, lähivalot määrää h4-sissa suunnan
apupitkät suunnataan "alkamaan" n 50m päästä ja niiden täytyy "loppua" n.150m kohdalla. jos valokeila ei selkeästi "lopu" valot näyttävät liian kauas.
taas vertailu peittämällä vuoroin kumpaakin lamppua
säädän lisävalot näyttämään "keskelle",eli koko tien leveys kirkkaaksi ja hieman piennarta n.100m päässä. hajavalolla pärjää mutkissa kyllä
sumuvalot:
valokiilat n. 30m eli selkeästi omien valojen alle ja keskenään samansuuntaisiksi. tosin laitan ne siten hieman vinoon, että valokiila nousee hieman pientareille päin. näillä on päästävä sumun alle, muuten ne heijastavat silmiin, etkä näe mitään
silmä reagoi vain takaisin heijastuvaan valoon, eli jos säädät valot ylemmäksi, ne eivät heijastu kunnolla tien pinnasta vaan häipyvät avaruuteen, ja sitähän kestää valaista
kun nyt kerran kysyit, näillä eväillä olen pärjännyt ja itse parhaiksi todennut
vakiopolttimoilla ja lampuilla saa varmasti hyvän lopputuloksen kunhan laittaa riittävän paksut johdot ja vaihtaa välillä polttimot koska niiden heijastinpinta tummuu ajan oloon ja lampun lasiin kiinni sulavat langasta irtoavat metallikiteet sumentavat lasipinnan pikkuhiljaa huonoksi
