APUA!!Volvo b10m -94

Ajoneuvon alustan teknisiset jutut, huoltovinkkejä jne.
Jule
Vapaaherra
Viestit: 2549
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: APUA!!Volvo b10m -94

Viesti Kirjoittaja Jule »

hm.. siis sammutin ei olekaan sammutin sähköaivon ohjaamissa koneissa?
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: APUA!!Volvo b10m -94

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Huhu kuului työpaikalla että Volvo on lähtenyt käyntiin :)

Pumpun sähköpäädyssä yksi käämi palanut.
Tulevaisuus on sähköinen
racingteam
Kippari
Viestit: 56
Liittynyt: 28 Touko 2012 19:15
Truck: Volvo Carrus 9700H
Location: Oulu

Re: APUA!!Volvo b10m -94

Viesti Kirjoittaja racingteam »

Vika paikallistettu, pumpun sähköpäässä säädin-magneetti sökö,osa vaihdettu ja säädetty Oulun diesel-huollossa ja auto pelaa!!

Virtalukon ongelmat ja kaikki muu oheis-viat johtuivat ko.säätimestä,nyt toimii!
Liitteet
image.jpeg
image.jpeg
racingteam
Kippari
Viestit: 56
Liittynyt: 28 Touko 2012 19:15
Truck: Volvo Carrus 9700H
Location: Oulu

Re: APUA!!Volvo b10m -94

Viesti Kirjoittaja racingteam »

Jule kirjoitti:hm.. siis sammutin ei olekaan sammutin sähköaivon ohjaamissa koneissa?

Tuo on vain paine-ilma toiminen "mäntä" joka liikuttaa sammutin tappia pumpun kyljessä ja sammutin tappi taas painaa pumpun sisällä itse sammutinta...eli minun autossa kun painat pakokaasu-jarrua, "mäntä" tulee esiin ja näin ollen katkaisee poltto-aineen syötön..
jiipee
Kokenut kuljettaja
Viestit: 110
Liittynyt: 28 Marras 2007 00:53
Location: Kempele

Re: APUA!!Volvo b10m -94

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Nyt sitten täällä iigori ei halua käynnistyä. Piti lähteä käyttämään tenavia hiihtoloman kunniaksi rinteessä. Auto käynnissä varmaan 2-3 tuntia pihalla kun sitä siivoilin ja sitten yhtäkkiä sammui kuin saunalyhty. Käyntiin ei millään. Pyörittää kyllä hyvin mutta ei lupaakkaan. Näyttää, että täällä on ollut samoja oireita useammilla mutta vika ollut milloin siirtopumpussa ja milloin sähköpäässä.

racingteam ei ole näköjään ollut linjoilla ihan vähään aikaan mutta kokeillaan silti jos sattuisi lukemaan. Irrotitko koko pumpun ja käytit diesel huollossa vai vaihdettiinko tuo pumpun ollessa autossa paikoillaan?
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: APUA!!Volvo b10m -94

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

- polttoainelinja
- mekaaninen sammutin
- sammuttimen solenoidi
- pakokaasujarru

Kyllähän noita vikapaikkoja siihen matkalle mahtuu.

Tämän jälkeen keskittyisin siirtopumppuun.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
jiipee
Kokenut kuljettaja
Viestit: 110
Liittynyt: 28 Marras 2007 00:53
Location: Kempele

Re: APUA!!Volvo b10m -94

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Kyllähän toki. Vika voi olla helppokin. Ei tässä tarkoitus ole ensimmäisenä koneremonttiin ryhtyä vaan heitin tuon kysymyksen siltä varalta, että jos sinne asti joutuu.

Mekaaninen sammutin ja pakokaasujarru on jo suljettu pois listalta. @Rosvolinna sammuttimen solenoidi? Juurikin tuo racingteam vaivannut vika?
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: APUA!!Volvo b10m -94

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Muistaakseni tinattiin pumpun päädystä katkennut käämilanka takaisin ja Volvo käynnistyi. Racingteam oli samassa työpaikassa silloin ja muistan tuon tapauksen
Tulevaisuus on sähköinen
Vastaa Viestiin